Dräktig katt på väg in.
Ja då var det dags igen. Grannen ringde här ikväll och han har fått dit en katthona som är dräktig.
En bil stannade till där i förrgårs kväll och sen drog iväg med en rivstart och strax därefter så dök kattan upp hos honom. Och efter hur han beskrivit henne så finns det ingen som har nån som har en katt som ser ut så här. Och det är inte första gången som han får katter avdumpade hos sig, folk slänger av dem där för att de vet att han inte bryr sig om ifall det kommer nån ny utan att han ger dem mat också.
Enligt honom är hon tamkatt så vi får väl se, sambon är borta där nu med transportbur. Bäst att få in henne nu direkt innan hon föder för enligt honom så var hon riktigt tjock men vi får se som sagt, när hon kommer hit. Vad grannen säger kan man inte alltid gå på.
Blir till att kolla efter id-märkning och finns ingen ska jag se om det går att känna nåt chip annars blir det vet i början av veckan för att se om hon har nåt, beroende på hennes tillstånd då.
visst är det hemskt hur folk bär sig åt, hur kan man bara, blir så upprörd, att jag inte vet vad jag ska säga, eller, det vet jag, men lämpar sig inte här, vilka underbara människor ni är som bryr er om lilla mamman, skäms över våra artfränder
Maggan47

Nej jag har en lång lista över ord som jag både skulle vilja skriva och skrika men väljer nog att hålla igen just nu.
Börjar bli fullt värre här hemma men det får gå! Törs knappt tänkte på hur många de egentligen här! Tur att man bor i hus och på landet så våra egna stora kan gå ut och in.
Undrar vad såna människor har för material under pannbenet igentligen?HUR KAN MAN BARA GÖRA SÅ?????
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

fy bövelen för hur vissa beter sigf, utnyttja snälla männskor på det viset,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

För tre år sen fick han en kattunge avslängd hos sig i en säck, han visste ju inte vad han skulle göra med henne så han ringde oss direkt. Och det var vår lilla Maja, för hon fick bli kvar här. Hon var bara ca 5 v då.

Ingen tjej här hemma ännu, men de hör henne gå och jama så de inväntar att hon ska komma upp på verandan och äta.

nedrans människor…men tur för kissen att vänta på att få ett riktigt liv…. tack för din hjälp danielsson!
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Hoppas hon kommer in snart i värmen…
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Inget napp idag, hon rörde sig bortåt. Men imorron bitti görs det nya försök igen och grannen har en av våra transportburar hemma hos sig.

då får det läggas ut nytt nät…
… väntar själv på att få fångst i fälla…..

Hoppas ni får tag i henne snart innnan ev bäbisar kommer.
I ett stall jag var mycket förr brukade bilar stanna slänga ut katterna o sen bara köra.
Det var en ridskola o katterna hadde det bra o fick oftast nya hem.
Fick en av mina gammla kisar på det viset.
Folk är inte kloka som gör så borde vara skott pengar o hårda fängelse straff på dumpare.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

skrämmande hur folk inte kan tänka…ska nog baske mej köra samma knep med mina barn eller karl….
… om någon kommer på mej kan jag väl skylla på nageltrång eller så…
jag hade bättre lycka då…50% fångst i min bur…kissen är inne hos en tant nu.. ska hämta henne i eftermiddag.. hoppas på att den andra hunnit gå i fällan till dess..
hoppas din kisse snart är på väg åt rätt håll…
hur har det gått med kissen,
Maggan47

undrar jag såklart med…

Hon är inte inne än 

Hon har varit mer försiktig de senaste dagarna så nu blir det fälla och hoppas på att hon går in i den.
Ni får hålla tummarna!

håller tummarna o tassarna.

självklart håller vi tummar o tassar…
håller också tummarna,
Maggan47
självfallet hålls tummarna också här.
Hur har det gått här? Hoppas ni lyckats få in kissen

Tyvärr inte :( Hon har inte setts till sen i förrgår så jag hoppas verkligen inte att hon har hunnit att få sina ungar.

inget nytt på fronten?….

Inget nytt tyvärr..
Och nu är jag så trött på grannen efter att ha fått reda på andra saker så nu är han anmäld till djurskyddet.. Bara hoppas att de gör nåt också för det hjälper ju inte vad man säger.

Katten är inte inne ännu. En envis rackare som inte vill gå in i fällan. Och hon behöver verkligen in nu för hon är jättetjock och magen har sjunkit ned på henne och man ser spenarna på henne jätteväl.
Nya försöka imorron igen..
oj oj hoppas verkligen ni får in henne, håller tummar och tassar hårt hårt

vi fortsätter hoppas…..

Tack, det verkar behövas!
Grannen tyckte att han såg en tatuering i örat på henne när han var riktigt nära, men han är inte säker. Så det återstår att se när hon kommer in för nån gång ska vi väl få in henne! Men hon behöver ju in innan hon föder småttingarna!

Oj! Lilla gumman in i fällan.
Kanske ska prova med något annat gott i fällan o hoppas att det lockar in henne.
hoppas också ni får in henne, innan bebisarna kommer, hon är så nära i alla fall, att ni ser henne
Maggan47

Ja nu de senaste dagarna så har hon kommit så att vi ser henne, bara hon ville gå in i fällan också! Laddat fällan men en massa olika saker, hon får enbart torrfoder utav grannen, eller ja alla hans katter får det. Vi har laddat med räkor, skinka, prickig korv för luktens skull, makrill, burkmat, ja det mesta :) Men i nuläget är det bara fel katter som går in. Nog för att de skulle behöva in också men i nuläget måste vi prioritera honan.
Nya försök idag, ska snart åka och ställa upp fällan..
Har ni provat grillad kyckling? Gärna lite varm så den luktar gott 
Tyvärr så är hon ju mätt av torrisarna och det kanske är svårt att be grannen sluta mata eller om grannen några dagar kunde mata inne?

Tyvärr så innebär det om han slutar att mata ute att alla 8-9 katter som går ute totalt blir utan.
Idag har hon inte setts till alls enligt grannen och sambon såg henne inte heller när han var nere och satte upp fällan. Bara hon inte ligger och föder ungarna nu!
ah okej då förstår jag, det är ju inte bra om de blir utan inte. Kämpa på med fröken. Har grannen nån speciell tid han matar katterna ute på eller fyller på torrisskålarna? Kanske ni ska prova med en drop-trap och ha torrisarna där under, för då väljer ju ni när ni ska dra igen fällan och de övriga kissarna får tillgång till mat med. Tidsödande sätt men kan ju vara värt att testa om hon inte går i andra fällan med gottis maten

INNE!
Sambon och grannen lyckades locka in henne i grannens hus och sen in i ett rum där de kunde stänga igen och så snabbt med håv och in i transportbur.
Så nu sitter hon och varvar ned inne på en av toaletterna, ska bekanta mig lite mera med henne när hon lugnat ned sig lite. Hon är inte stressig men såklart lite rädd.

Så härligt att höra!

#34 Härligt!
meh, hur kan man göra så..
vad kul/bra att ni tar hand om henne..
mvh Lisa
Omplaceringshemmet: http://raddadjuren.zoomin.se
Medarbetare på Kattpolisen

vad bra att höra att hon är inne…lycka till o rapportera ofta, mycket o bilder sen på kattungar till monsi….
Vilken lyck att hon kom in lilla mamman, innan ungarna kom
du är en katternas ängel
kram Maggan47

Jhee bravo snyggt jobbat!
Ja massor av bilder till mig o MariannE

Bilder kommer så småningom på mamma katt :)
Hon är tam, lite försiktig men hon går bra att klappa. Ingen id-märkning i örat tyvärr.
Nackdelen är att det går en dräktig katt till, fast det är grannens, en utav de som kommit dit för nåt år sen. Önskar att jag hade ett slott med en massa massa rum och utrymme så man kunde hjälpa många fler! Man känner sig så maktlös!

#41 du kan inte övertala grannen att kastrera henne o abortera samtidigt ? elr det kanske har gått för långt,,,

#42 Skulle inte tro det, han har knappt råd att leva själv och han anser lite att han är snäll nog som matar dem. Samtidigt som han inte riktigt förstår problemet heller trots att man förklarar, han är lite efter. Han vill att vi ska ta in de flesta av katterna som springer hos honom men just nu har vi ju överfullt och det går så segt med att hitta hem till de som finns här.

#43 ok, ja då e det ju inte lätt,

jobbigt i det läget… hur ska man göra för att få bukt på sådana lägen?…hade ju varit bra om han hade en kastrerad katt
hoppas det lossnar med att hitta hem….

Ingen av de katterna som springer ute är kastrerade eftersom de inte går att ta i, den enda han har kastrerad är sin egen gammelkatt som enbart är inne.
Idag har honan fått åka vidare till en annan tjej där hon kommer att få bo tills vidare. Lugnare för henne där utan både ungar och andra djur som springer. Vill inte stressa henne nu och det kändes som det bästa att flytta henne direkt nu istället för att vänta nån vecka och sen att hon går tillbaka igen med rädslan, ev får hon stanna där permanent.
Ja om det kunde dyka upp några hem åt kattungarna också vore jag tacksam.