Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1558 ggr
Naquita
0

mina små skyggisar

mina små skyggisar blir allt tryggare inomhus, bland mig o bland tår o händer.

Underbart att se och vara med om, man tröttnar aldrig:)

på bloggen har jag en bildserie när skyggisarna Blåbär o Ella busar med mig, o tama Strawberry med förstås:)

www.ronnebyshittekatter.blogg.se

(alla söker perm. hem)

Naquita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När husse dammsugar får vi fly till bordet…;)

Mison
0

Va härligt att dom blir tryggare. Själv har jag nog en väldigt lång väg att gå med Lisa….

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Tiana
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Clementine (en av Emmas Skyddslingar), den lilla gästen jag hade här igår, imponerade stort på mig. Efter bara ett par timmar var han hemmastadd och efter 11 timmar när han blev hämtad var så kelen så! Nya matte var superimponerad av honom Glad

Med andra ord: Emma kan göra underverk. På bilden en liten kille som väntar på nya matte

Mison
0

Hoppas jag kan göra samma underverk med Lisa… Hon är ju lite äldre, fast inte så jättegammal ändå. Tippar på strax över året… Men ojoj så arg. Fräser och attackerar när jag kommer för nära.

Tiana
0

Så har jag haft det med Esme också, men hon börjar ge sig. Nu är hon nykastrerad, så vi börjar om på noll, hon och jag.

Mison
0

Tror du att Lisa kan lugna ner sig nåt i "aggressiviteten" om jag kastrerar henne? Hur det nu ska gå till, får ju kämpa i typ 2 timmar för att tvinga in henne i buren…

catfoot
0

Ja, jag tror på en ksatrering av FisLisa…Då dämpas hennes hormoner..jag var själv skeptisk till Trojas kastrering..Men lovar efter hon slutat sura på mig efteråt. Så blev hon en lugnare katt..visserligen ändå skygg..

Ställ in transportboxen i hennes bo, dom brukar gärna gömma sig i den..Eller försök få in henne i ett hörn, å sätt transportboxen så hon inte kan gå någon annastans än in i den…den metoden använde vi nyligen på Allis på Hoppet…Eller använd en hand duk å kasta över henne, ha svetshanskar eller nått..Lyft henne med handduken in i boxen..Ja, några ideer hur???..Kanske funkar..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Mison
0

Boxen i ett hörn körde jag med när hon skulle få flytta ner hit i vardagsrummet. Mycket stressfullt för henne kan jag säga.

Övervägde att kasta en handduk över henne o ta i med "hårdhanskarna". Men det känns så taskigt. kan jag göra så, menar ni?

Och hur gör dom hos vetten? Dom kan ju inte heller ta i henne???

catfoot
0

Ja, Trojas skräckupplevelse, var inte så kul…Jag trodde hon skull hata mig resten av sitt liv..Visserligen lurade jag in henne i transportboxen, men besöket hos vetten var hemskt, jag grät..Do var inte beredd att hon skulle kasta sig ur boxen, flög efter väggarna klättrade å var verkligen helt förvildad..Dom undrade hur jag kunde ha en sån här katt hemma???..

Visst det gör himla ont i hjärtat, men dom glömmer efter ett tag, det är för deras bästa, brukar jag intala mig…..Använd den metod som går lättast…

Förlåt TS, att din tråd blev kapad..Så söta kattungar du har..Vill man gärna gosa med..

OT/Snyggt ....

Naquita
0

lugnt:) mina små skyddslingar börjar bli så tuffa o duktiga här hemma. Blåbär flyttade till samma stödhem som Ludwig idag då han inte funkade här hemma, han börjar bli stor o tjabbade med min egen hankatt o började protestera med att kissa överallt:( så han fick flytta där de bara finns en annan kattunge o busa med:)

monsi
0

Suck! Bäbisar o gosiga bäbis magar o ett blåbär mums!Tungan ute

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Naquita
0

ja en kastrering kan lugna ner en skyggis ganska bra. hormonerna o instinkten att skydda sitt revid försvinner ganska ofta relativt snabbt.

Imorgon kommer ett par o ska titta o kanske låta två små tjejer få följa med dom hem:) Strawberry o Maja eller kanske Ella:)

MariannE11
0

då håller vi tummarna Naquita…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

catfoot
0

Puss på kissenosarna…catfoot önskar dessa små all lycka i livet…

OT/Snyggt ....