Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 934 ggr
Kusten
0

Ännu en katt vid väg..

Denna gången på Västerleden, promenerandes längs med dikeskanten i regnet. Den sökte skydd under en buske när jag närmade mig, men betedde sig inte "skyggt". Såg den alltså alldeles för en stund sedan, på väg hem från macken. Spinkig, blöt/ruggig päls, pyttesmå framtassar, runt flickaktigt huvud och "sökande". Kunde inte se id-märkning i örat. Jag får ringa runt imorgon och försöka finna plats åt den stackarn, men inser det är mycket svårt att hitta något. Särskilt med kort varsel.. Gör nu iordning lite regnskydd och en filt i och något som kan stilla hungern lite grann.. ska upp tidigt och åka till Gårdsten/Lövgärdet och kommer åka förbi tidigt på morgonen.

Hur många lämpliga katthem finns det i Västra Götalands region/med omnejd? Tipsa gärna här eller länka, så ska jag ringa runt så fort jag är hemma igen.

MYCKET mycket tacksam för all er hjälp i detta!

monsi
0

O stackars liten.

Någon som har platts nära kusten?

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Kusten
0

1 - Ja man vänjer sig dessutom aldrig. Tänker på hur den mår och hur den kommit dit den kommit, tankarna snurrar.

Ett par lämpliga katthem vet jag förstås om, men vet också att det tyvärr är lång kö på dessa. Men eftersom jag inte hänger med så bra i katthemsvärlden får man som sagt gärna tipsa. Men inga avlivningsglada hem, de kan ta sig "därbak" : )

essut50
0

Stackars lilla katt, hoppas den får komma in i värmen den oxå..Vet tyvärr inga bra katthem nära dig…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Alexej
0

Alingsås? Råmossens katthem. Bara hört bra om de.

Trollhättans Kattslussen?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Dagoe
0

Råmossens katthem har avlivat skygga katter …

Gullimat
0

Hoppas det hittas en liten vrå till en ensam våt stackare.

Kusten
0

Ganska nedstämd efter en morgon uppe i norr.. vilket sk*tliv de lever rent ut sagt. Spelar ingen roll om solen för en gångs skull skiner idag.. Sköldpaddan med sin speciella teckning runt halsen är uppvaktad av en svart teddybjörn med de rundaste kinder. Utmed vägarna och bergen skymtar titt som tätt katter som försöker göra sig så osynliga som möjligt.. de är så rädda och man vill inget annat än att lugna dem..

En räv låg påkörd vid angeredsbron dessutom och polisens bemötande var en axelryckning. Det krävs tydligen en älg eller ett rådjur för att det ska hända något.

Katten vid leden kom fram på morgonkvisten, som om den hade väntat. Den har en liten kamouflerad koja som den gick in i. Jag måste på något sätt få ordnat det för den för där kan den inte vara. Samma med Gårdstensparet som härjar nära vägen. Berget löper ju längs med vägen och där kör de gärna fort och ofta.

Skulle behöva tålmodiga seriösa hem åt dessa hemlösa katter och fler aktiva för det känns verkligen övermäktigt just nu..

Ang Råmossen - nej, det blir inga katter dit.. Trollhättans kattsluss hade kö in sist, vet inte så mycket om dem heller men kan ringa dit och fråga. Har iofs för mig att de inte har öppet alla dagar.

Hur och vad sjuttsingen ska man göra

nisse02
0

Stackars alla katternaGråter ……………. Ja, Kusten var i allsin dar ska man göra av alla hemlösa katter?

Det är väl överfullt på alla ställen snart Gråter ….. ja inte bara snart det är väl så redan och kön in är väl oändlig..

Ja, Kusten och som du kämpar och är ute bittida och sent och i ur och skur och ser alla dessa stackare, förstår verkligen att du känner dig nedstämd om det inte finns någonstans att placera dom.

Önskar vi kunde hjälpa dig med stödhem, men det kan vi tyvärr inte hur gärna vi än vill.

Håller alla tummar och tassar här så att det löser sig även denna gång, som det ju så mirakulöst har gjort många gånger tidigare.

KRAM på Dig Kusten som orkar kämpa på!

emjon
0

Kusten du är beundransvärd som orkar kämpa på för de mest utsatta kissarna och jag kan mycket väl förstå att det är jobbigt att se alla dessa kissar.

Hoppas också på att du kan få hjälp så dessa kommer ifrån sin otrygga miljö. Finns det någon som har minsta chans att hjälpa till med en kisse i väntan på ett permanent hem?

Kan bara säga att det är en av de bästa saker jag gjort de senaste året. Att kunna hjälpa till med Statoilfamiljen har givit mig en enorm glädje och jag njuter av att se hur de blir tryggare hela tiden. Mamma Safir tar så fint hand om sina ungar och nu ligger alla 1 meter ifrån mig i en hög i fåtöljen och de spinner så det vibrerar.

Tänker på att det är Hittekattens dag idag och hoppas att det uppmärksammans ordentligt. Har ni möjlighet så ta chansen att hjälpa en kisse till ett bättre liv. Nu har småttingarna somnat i sin mammas famn och hon ser så nöjd ut.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

nisse02
0

Puttar upp, finns det kanske någon som har en liten vrå till övers för en hemlös stackare.

Idag är det ju Hittekattens dag och vi sänder en massa tankar till de små stackare som går kvar ute ……….

Lena
0

Förfärligt att det går så mycket katter på de mest olämpliga ställen som tänkas kan. Också sorgligt att det verkar finnas så få katthem som man verkligen kan lita på. Att så många är så glada i att avliva katter. Det förvånar mig och gör mig bedrövad.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

nisse02
0

Ja, det är för sorgligt att det är så få katthem ……. samt att det finns så många katter som går där ute ………Gråter

Om jag vann en massa pengar skulle jag starta ett katthem, med anställd personal,  det vore nog en bland dom bästa saker man kunde göra för en storvinst  …………….  som skulle ge så mycket tillbaka!

Sidentass
0

#12 Ja.den tanken har funnits hos mej många gånger också..man får ångest rent ut sagt när man ser katter lever så farligt ute..

MariannE11
0

putt

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Kusten
0

Sent inatt fick jag in flickan från Västerleden och hon har under morgonen fått dropp på Husdjurshälsan (hon nästan somnade under tiden) eftersom hon var kraftigt uttorkad. Avmaskning och sånt fick vänta eftersom hon inte var i skick för det.. Däremot blev hon chippad och fick ett namn : ) Det blev en Klara. En klar liten stjärna visade vägen till denna avmagrade tjej och det är man evigt tacksam för. Hon fick en bit av magen rakad för att kunna se ifall hon hade något synligt ärr efter en kastrering, men nope.. inga tecken på det. Och hon hade alltså inget id. Däremot en massa fästingar… ryser bara av tanken på fästingar… möter hellre en flodhäst som vaknat på fel sida än en fästing.. troor jag….

Katthemmet i Gråbo har snällt tagit Klara under sitt beskydd och både jag och Klara säger purr och tack.

Det är gott att veta att denna tjej nu kan få äta sig mätt och sova tryggt. Hon slukar mat på samma sätt som en eldslukare slukar elden.. morrade till och med när jag la fram mat till henne.. och fortsatte morrandet medan hon åt, så hungrig var hon. Så det blir små portioner och oftare som gäller..

Nu blir det natti natti här. Tack igen för ert engagemang Kyss

Ps: Tankarna kring ett katthem som startas av er, nisse02 och Sidentass, låter som ljuv musik!!

Det kan nu skrivas "löst" i denna tråd, sedan kan den gärna låsas och ge plats åt alla andra akutfall i vårt avlånga land.

monsi
0

OOO vad härligt den är inne den lilla damen.

Stackars lite att vara så hungrig.

Ja ett hem som drivs av siden o nisse02 hadde nog varit ett katt paradis.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

nisse02
0

Underbart att höra Kusten att det löste sig!

Åh lilla Klara, tänk att även hon fick komma in och få äta sig mätt i tryggheten och få den omvårdnad hon som väl behöver.

Kusten du har gjort ett fantastiskt jobb som vanligt. Kram på Dig!

Ja, Katthem ihop med Siden skulle vara toppen!

MariannE11
0

Klara var ju ett kul namn för mej… jag vill döpa min kattmamma till Clara just… o sonen till Conrad… men när jag väl bestämt mej för Conrad så minns jag inte det namnet heller…typiska tecken på att jag är gammal?…Flört

toppen toppen att hon är inne o slipper vara på vägen….kram på dej Kusten..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

emjon
0

Underbart jobbat som vanligt Kusten och så härligt att lilla Klara nu får den vård och kärlek som hon så väl behöver.

Bamsekram till dig min vän

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Crisse-13
0

Det var glädjande att höra att du lyckades få in lilla Klara och jag hoppas nu att hon skall krya på sig.

essut50
0

Helt underbart att Klara har fått komma in. Tack för att du ställer upp för dom utsatta katterna.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Druke
0

Åh, vad glad jag blir! Underbart att läsa Kyss

- Bra jobbat Kusten!

kattassen
0

Å vad fint att Klara fått komma in. Har haft lite ont i magen för denna lille kisse. Det är så fasansfullt längs lederna här i Göteborg för små katter att vistas. Inte bra alls. Har nödropat i min Facebook också men utan resultat. Tur att Gråbo ställde upp denna gång!Skrattande

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Gullimat
0

Så skönt att lilla flickan Klara räddades. Det känns som ödet skickar dig dit, där det akut behövs.Skrattande

nisse02
0

Gullimat, det känns alltid som om ödet skickar Kusten dit där nöden är som störst ………. tala om Kustkatternas ängel Glad

och tänk att det löste sig även denna gång när det verkade så tungt att hitta något ställe att härbärgera denna lilla fina kissekatt, så underbart. Jag vet inte hur du bär dig åt Kusten men du löser det ju alltid på något sätt.

TACK snälla Kusten för allt du gör för de utsatta kissemissarna.

Bamsekramar till DIG!

maggan47
0

instämmer i alla hurrarop, ont i magen är det minsta man får vid tanken på dessa utsatta katter, och lilla Klara som fick komma in i värmen, vilken lycka

Maggan47