4-6 sept Hälsinge Marknad i Hudiksvall
Ett av årets höjdpunkter är nu här. Hälsinge Marknad i Hudiksvall. 4-6 september.
Tivoli, knallar, lotterier och mat. Och en hel massa folk!
Hudiksvalls Kattsamarit står där och säljer bla lotter samt informerar. Lördag och söndag 10-18. Vad jag vet. Jag är där vid 12 snåret på lördagen.
Välkomna att möta Kattsamariten IRL!!
Bild från Marknaden 2008.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Putt för Simson!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
PUTTAR PÅ FÖR KATTSAMARITEN OCH HÅLLER ALLA TUMMAR OCH TÅR !!!!!
HOPPAS NI EN BRA OCH GIVANDE DAG FÅR!!!!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Nu snurrar alla karuseller för fullt! Fredagen är fylledagen.
Var dit en sväng och tittade. Det märks att man blir äldre när det man tyckte var så stooort som barn verkar så litet. 

Nu har jag varit ner på marknaden och köpt snygga vykort på Kapten Urban. Fast det var dåligt med vinster för mig i år. Bara nitar.
Rapport från en fortfarande av virvelvinden snurrige Simson.
(i år klagar jag inte på snurren…fortfarande när de som ville ha vår vagn klev i satt jag kvar och väntade på att världen skulle stanna!)

Det är bra snurr när magen kliver av tidigare… 
Jag har ännu klarat mig från Marknaden..Är ingen fan av den..Blir liksom lite olustkänsla när det blir mycket folk, tycker jag bara vill ut därifrån…I fjol gick jag med min dotter å barnbarn, turen var att det just då var väldigt lite folk i rörelse..
Så vi får se om jag kikar förbi Kattsamaritståndet eller ej..

Det var noll rörelse åt något håll när vi var där…så stannar några för att prata mitt i…då var det nära att jag tog till vrålet från virvelvinden…
Min syster funderade hur jag orkade skrika så mycket… 

Har idag varit ner en vända igen. Även idag vann jag årets inofficiella tävling om vem som skriker högst på Markna'n! 
Även en munk idag med! Gott!
Inga lotter hos Kattsamariten dock. Ett gäng köpte 30 stycken o vann inget. Ett annat gäng bara några stycken o fick två vinster!
På väg hem hörde jag skatorna. Misstänksamme jag litar inte på dem. Gick efter ljudet och visst satt där en ensam grå vacker katt. Välgödd men mobbad. Jag klampade rakt ut i spenaten. Han blev lite rädd för mig men det blev även skatorna så de drog till andra träd. Bra!!
Väl ute på gångbanan igen ser jag ytterligare en katt komma gående. Då satt skatorna på utkik i träden bredvid. Jag pratade med kisse o sade att han skulle skynda sig in i buskaget bakom vilket han också gjorde! Hihi! Här har jag jobbat som livvakt idag!