Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2165 ggr
Sidentass
0

Kattfamiljen har anlänt!:-) lite bilder:-)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Välkomna Mamma-katt med hennes sex små underverk!!Kyss

Ja…nu så är dom här..en helt ljuvlig familj med en så vacker mamma!! Mamma ligger under skrivbordet o undrar nog vad det är för ställe hon kommit till - hennes adoptivbebbar tassar runt..speciellt den röde, lille Gustav är mycket nyfiken på vad som händer runt ikring:-) Här gäller det att se upp var man sätter sina stora fötter..för här inne i sonens rum huserar många små tassar!! Mamma-Pyrets egna små svarta knyten har valt att ligga i bädden o sussa..så fina så vackra..vilken underbar liten familj!!!

Tog in kameran hit..o skulle börja ta bilder- vad händer jo.."slut på batteriet"!! Ska ner o ladda nu..så kommer det bilder senare..visar sålänge den fina bild som togs av Naquita vid ett tidigare tillfälle..

Tack Marianne för samarbete med skjuts, hoppas hemfärden gick bra..det var så roligt att få träffa er!!Glad

Imasy
0

Nämen, vad är detta för familj? :)

kattassen
0

Å så fint att du tog hand om denna lilla familj nere från Blekinge! Lycka till med alla småtassarnaSkrattande

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

emjon
0

Åh vilken liten gullig familj ni öppnat ert hem för och det blir roligt att följa er.

Lycka till med alltGlad.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

maggan47
0

kommer också att följa, vilka är mammans, och adoptivbebbarna, var kommer dom ifrån

nyfiken Maggan47Flört

Sidentass
0

Familjen är den som Naquita skriver om här:)

http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=87a842ed-7fca-4427-a8ee-4045d776a996&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup&ThreadListPage=1

[

](http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=87a842ed-7fca-4427-a8ee-4045d776a996&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup&ThreadListPage=1)

Bilder…kommer först imorgon tyvärr..Kameran ligger på laddning..och nu måste sonen gå o lägga sig inför skolstarten imorgon..Har både kattfamilj o dator inne i hans rum!) men om inget krånglar så kommer alltså bilder härifrån imorgon!Cool

martdat
0

Lycka till med familjen!!! :)

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

liinah
0

Åh, så små troll…

Jag vet var du bor Siden! Flört

MariannE11
0

*slänger mej nästan på telefonen för att KRÄVA lite bilder*…Flört

där är dom ju sötnosarna…. dom får det toppen hos er….Glad

jodå resan hem gick bra… tror vi var hemma kvart i tolv…o blev poppis hos alla kissar….dottern blev lite väl allergisk så hon är feg o sover i annat rum i natt iaf…. har en liten vild Julius som klänger mej i benet…ajjjjjjjj………………….Foten i munnen

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

catfoot
0

Men Siden..Vilken överraskning, har du fått en liten kissefamilj hos dig..Tänk, du får nosa på bebbar varje dag nu en tid…Å blir avis…Pussa all från oss Catfootare..Väntar på bilder..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

maggan47
0

nu har jag fått allt förklarat för mig, kommer ju ihåg andra tråden, lycka till med lilla familjen

Maggan47

Sidentass
0

#7 Välkommen på fika o kattungegos!!

Mamma-katt ligger för tillfället bakom datorn, småttingar vilar nöjda o belåtna i korgen..tuffast i gänget är den lilla röda Gustav!! Under dagen kommer bilder - lovar!!

Nu när jag har datorn här inne, så har jag fått datortider!! Efter 22.00 på kvällarna kan jag inte sitta här, eftersom sonen behöver sin nattsömn i lugn o ro inför sina skoldagar! Men det priset betalar jag så gärna, när jag får ha den ljuvligaste lille pälsfamilj här:-) Lite mera kaffe..några samtal..koppla in sladden..sen blir det fota!!Cool

Tiana
0

Ser fram emot bilder, sitter på jobbet första dagen efter semestern nämligen…

MariannE11
0

hur mår min lilla favvo paddan då?…hon verkade rätt kavat hon åxå….

då väntar vi på bilder…

essut50
0

Lycka till med kattfamiljen. Vill gärna se bilder på alla.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

monsi
0

Så kul Siden nu har du en hel hög underbara små bäbismagar att pussa.

Ser fram imot bilder jag medTungan ute

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Sidentass
0

- Nu så har kameran varit framme med nyladdade batterier..Pyrets egna små bebbar, de yngsta, var så trötta o ville sova när blixtmaskinen var igång..o mamma vilade bakom datorn..så här kommer några bilder på adoptivbarnen, riktiga små tuffingar;-)

Rödisen här är tuffa Gustav med syrran som kanske ska få heta Elisabeth, och bli kallad för Betty efter min sambos kära mormor..

Sidentass
0

Lille Elisabeth, "Betty" vill visa upp sin gosiga lilla mage!:-)

MariannE11
0

nedrand varför smugglade jag inte med mej Betty… står det inte Marianne på magen på henne?….Skrattande

Sidentass
0

-Betty i förgrunden bredvid Gustav..omgiven av övriga gänget som inte fastnade denna gång;-)

Fler bilder kommer förstås..på resten av storfamiljen:-)

Nu ska vi snart gå o  hjälpa mamma att "tvätta bebbar" liten grann, sonen och jag:-)

[GunillaR]
0

Åhh så gottigt! Dregel - dregelTungan ute

Sidentass
0

#18 Hi,hiii;-)

huskatt08
0

Åh så spännande och mysigt med en ny familj. Skrattande

Betty är helt ljuvlig Tungan ute

ser fram emot mera bilder. Jag kommer helt säkert och hälsar på dig framöver. Flört

monsi
0

Siden döp henne till marianne i stället för Betty hi hi!

Haklapp på o Marianne tillbaka för o trorka mig om munen så nu är det dregel timeSkrattande, mums slurp drägel dropp dropp.Tungan ute

MariannE11
0

hmmm.. vem kan man gosa med mest?… Betty eller Spräcklan?…. får gå upp o testa lite…Obestämd…..fast just nu har Bruno fastnat på armen…..han vill gooooosa… stoooooor kattunge….

går det bra med gegg-ögonen?….såklart det gör…. dom är ju hos dej…

Sidentass
0

#22 Jamen gör det Huskatt!! Så fikar vi o har kattgos med stora såsom små:-)Flört

#24 Ögonen ser mycket bättre ut idag:-) Men ska än en gång gå igenom dom i samband med "heltvättningen":-)

Klart som sjutton att Bruno vill ääääga matte nu! Blir retroaktivt gooos när man smiter iväg över helgerna sådärFlört

Sidentass
0

-"Snöfot" heter jag. Stödmatte påstår att det är till minne efter hennes högt älskade barndomskatt..han var svart o vit liksom jag, med vitt på tassarna..

Här undersöker jag pottan;-)

Tiana
0

Men så söt man kan vara då! Varför kan de inte alltid vara så här små?

Söta är de större med, men en sån här liten svartnos. Kyss

mymlanbus
0

Men men men… släng mig i väggen, jag vill med komma och hälsa på och dutta på bebisarna och mamma katt. Kan man gosa med mamman?

Så fina de är, bara så ljuvliga! MUMS!

Tacka sonen för att de fick komma och bo med honom i hans rum, vilken snäll son du har Siden, han måste brås på sin mamma Kyss

Lena
0

Men så bra Siden att du öppnat ditt hem för Emmas familj! Och vilka goingar det rör sig om då. Ja nu vet vi att familjen får det så bra som det bara gå att ha det. Blir så glad av sådant här.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

#28 Men kom hit tillsammans med de andra på kattgos..här finns sammanlagt 13 missar att gosa med:-) I varieande storlekar, hojta innan bara, så att jag inte är runt o älgar i svampskogen o har nått till kaffet hemma!Glad

Javisst kan man gosa med mamman..hon är lite försynt och försiktig..men tycker mycket om att bli klappad, då brukar hon oftast koppla på den brummande motorn!!

Här följer en till bild..vill visa hur fin, och vacker mamman är:-)

Har försökt att plåta de tre minsta svartingarna idag..men fick ge mej, lyckade inte få till bilderna, men det blir fler försök:-)

catfoot
0

Men tur att du bor långt från mig, Siden..Men skulle nån vara borta nån morron, såååå är det inte jag som varit å kattnappat nån…Sååååå söööta, vill ha Rödingen….Å Paddan…Å Svarten..Vill ha alla..Gud va avundsjuk jag är nu på dig Siden…Hmmmm, orättvistFlörtGlad

OT/Snyggt ....

Puma77
0

Snöfot, komsi komsi;) Men Betty så bedårande underbart vacker. Även om hon inte är svart Skrattande

//Pia

kattassen
0

#30 Jag hade tagit mig dit omgående helt klart!!

Nåväl, det blir dock lite långt men trevligt hade det varit!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Sidentass
0

#32 Men Puma..här finns tre lakritsbitar…de två veckors…Tungan ute

monsi
0

Suck! Så söta.

Tur jag har min nya huvudbond Häxan att gosa med annars hade jag varit grön nu.

MariannE11
0

Julius hälsar till Snöfot….han har sällan sett en sån snygg kisse…fast bättre vit på baktassarna förståss…

Naquita
0

Jag har en nytagen bild på Gustaf innan han åkte:)

Naquita
0

Bajskorvarna 1,2 och 3..

Sidentass
0

#36 Nawww..mmmmm…vilken gosigt vacker liten Juliuskille!

#37 Åhhh…tack för bilder!! Så skojigt att få se dom också:-) Finns bara ett bekymmer här..jag är käääär i dom alla..!!! *Ordet "flytta" är borttaget ur mitt vokabulär*Flört

Dina papper kommer snart..

Här vill Gustav visa att han minsann lärt sig vad en potta är till för:-)

liinah
0

Åååååååååååååååååh, vilka mystroll!!!

MariannE11
0

vilken duktig Gustav!

förstår dej Siden att du är kär….varje katt är ju så speciell på ett eller annat sätt…Kyss

Sidentass
0

-Var ut till Tornby igår, Linköpings affärscentra för att handla, inte minst kattmat o torrisar! I vanliga fall brukar jag gå o strosa..fönstershoppa o ta det riktigt lugnt..tror jag aldrig varit så snabbt hem igen från affärer…hmmmm vad var det hemma som lockar månne!! Kyss

Bar ner än av de minsta o presenterade för Marie, Bamse o Berlioz igår..men inte var dom speciellt artiga heller.."Fräääääs" sa dom alla tre!!Tungan ute

monsi
0

Konstigt de sa fräääs? Matte helt konstig o bara gullar med det där lilla krypetRynkar på näsan Vi  då? Vi som vet hur matte ska klia ossSkrikandes

Förstår dig Siden jag har brottom hem i vanliga fall men nu kan jag inte vara framme fort nog, kan det ha något att göra med en liten Häxa?Obestämd

Sidentass
0

#43 Klart det har! Häxor besitter ju magisk kraft vet du!

Kattfamiljen här kan då konsten att ändra mattens planer..hade tänkt att dra med mej Husse o Lillhusse till Norrköpings marken på lördag..men jag vill inte lämna päls-familjen utan uppsikt en hel dag..sen har jag plötsligt börjat bli liiiite ekonomisk också! Bättre att spara pengar till en massa kattmat o sand..än att leta fler porslinskatter o dylika grejer på markander…! Tänk att det ska till katter för att man ska bli en smula förståndigTungan ute

MariannE11
0

hur går det för dom o er?…. fick du tag på våg?….hoppas att allt går bra… jaja… du har inte tid att vara på nätet….Skrattande

Sidentass
0

Kyss#45 Kan hälsa från hela familjen att alla mår så gott, man lådtränar, provar på maten..sover, diar, är uppe o springer runt!! I skrivande stund är Mamma-Pyret uppe o äter torrisar..märks så väl att hon funnit sig väl till rätta nu..först tyckte hon nog att det var lite konstigt, det luktade så mycket katt här inne..att hon gärna gömde sig bakom datorn! Men nu så…är man visst immun mot alla kattdofter här…nu håller hon sig framme..pratar med ungarna o vilar gärna mitt på golvet när hon inte diar! Hade så mycket att bära på stan igår, att jag inte orkade ta med mej alla prylar till Claes Ohlsson..däremot var jag in på apoteket o köpte koksaltslösning på pipetter som ska göra susen mot rinnande små ögon! Det är en av de små svartingarna som har problem med det, de andras ögon är fina o klara…o sen så himla vackra!!!! Behöver jag säga att man blivit käääääär!!!

Hoppas allt gick bra med din operation..gott att få äta igen förstår jag!!

Sidentass
0

Osså kommer lite flera bilder, har varit in här med kameran på eftermiddan!

Först ut är Pyret med två av sina telningar,  som tycker att även golvet kan vara bra utfordringsplats;-)..vill att hela världen ska få se hur vacker Mamma-Katt är!

Sidentass
0

Min son har ställt fram lite grejer som tunnlar för småttingarna, här har vi Gustav som undersöker hela härligheten:-)

Sidentass
0

Lille Snöfot utforskar världen:-)

Sidentass
0

-Syskonskaran ut på vift o på småbus;-)

Denna kommentar har tagits bort.
maggan47
0

söta är bara förnamnet, vilka småttingar

Maggan47

[GunillaR]
0

Underbara bilder - dregel dregel Tungan ute

Tiana
0

*Käär i lille snöfot* Kyss

monsi
0

#53 de ska virka en haklapp till mig pyssel gänget här i stol xxxxL exra uppsugningsförmåga, vill du också ha en ? Man behöver det när det visas sånna go bitar som dessa bäbisar.

Slurp, drägel dropp dropp, smaskTungan ute

Sidentass
0

#55 Hi,hiiii…gillar dina humoriska o skojigt livfulla inlägg Monsi!

Jag är kär i hela stora högen!Kyss…(behöver man ju inte säga heller..!) o har redan nu funderat om det är möjligt för mej att kunna behålla 1…eller två!!??…naturligtvis önskar man ju att man kunde behålla hela skaran, men det är naturligtvis helt otänktbart!! Men kanske..kanske att det skulle vara möjligt att adoptera 1 av dom…ja..jag är hopplös..fäster mej så innivassen!!!

Nytt namn är påkommet, en tjej av de små svarta ska få heta Jasmin! Snöfot och Betty som är långhåriga små troll, dom håller på att vänja sig vid kammen, så att dom ska kunna se den som en hjälpsam vän när dom växt upp till stora "tigrar":-)

Vågar inte vädra ens med en springa när ingen är här inne, men kom på igår kväll att jag ska skaffa nät till det här fönstret. Sen blir det sonen o hussen som får fixa till det, någon mer opraktisk människa än jag existerar inte på denna jord!Skäms

monsi
0

#56 jo jagSkäms Fast jag är en jäkel på att komma på olika användnigs områden för olika saker som de inte var ämnade för från början.

Ex en rollator korg kan bli en praktisk sov platts till kisar som man kan plasera var som helst., en sele som används för att lyfta folk med kan bli en mysig hängmatta för kisarna bara några ex.

Siden lovade inte du familjen att du inte skulle ha kvar någon kise om du fick hjälpa dessa? Fast du kan ju inte hjälpa att du inte blir av med alla hi hi!Oskyldig

Sidentass
0

#57 hi,hiii…sambon har visserligen utlyst en påskrift av mej  på papper att ingen ska bo kvar permanent här..men som listig matteFlört..trooor jag att jag har fått honom att liiiiite fundera på en av dom…kanske inbillar jag mej, och att det är rena önsketankar..men han har inte helt klart ropat  "nej"!

Betty har fått namnet efter hans kära mormor…lite baktankar där hade jag allt!OskyldigFlört Josefin som var sköldpaddsfärgad förlorade vi i julas som blev 15 år gammal, hon var mest som "husses kisse"…Våren för ett par år sedan omkom min älskade Linus..han var svart-vit långhår..nu menar jag inte att någon annan misse nånsin kan ersätta någon av dom…men om det skulle bli aktuellt att välja i framtiden, vilket jag i nuläget inte kan veta..så har jag liksom utgått efter den ekvationen!

[GunillaR]
0

# 55 - Ha ha, ja det lär behövas med så gulliga bebbar Glad

Det är klart beroendeframkallande också Cool

anebit
0

Nämen Siden har du tagit hand om en liten kattfamilj fast du har så många kissar.   Skrattande

Jättefint av dig men uj uj, det blir nog svårt att skiljas från dem sen.   Gråter

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Lena
0

Mamman tyckte jag mycket om. Ser ut som svart panter. Finns inget snyggare. :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

#60 Skiljas..vad är det för nåt? Det ordet existerar inte här!Tungan ute Skojar lite…men alltså..det känns verkligen trist att tänka på verkligheten i det fallet..men man får njuta nu..så länge dom är här!!

Håller på o funderar på namn här till de tre svartingarna..klart är att en av dem heter Jasmine:-)

Tycker det är så roligt att fundera ut namn..o vill verkligen att dom ska kännas rätt..därför är det fortfarande lite oklart här vad de andra ska heta…!! Dom växer  frodas..Snöfot o Betty som är små långhåriga troll, får känna på kammen varje dag..så att dom ska gilla att bli borstade o kammade sen som stora kissar! Mamma-katt trivs med tillvaron här inne…och hon äter för sju!!:-)

Två av de svarta bebbarna har lite problem med kladd i ögonen, så dom får behandling med koksalt som är köpt på apoteket, märker att det gör bättre nytta än endast vatten..

En nytagen bild från barnkammaren:-)

Sidentass
0

Moderskärlek…

Sidentass
0

Titta så stor jag blivit..hälsar ulligagulliga Betty:-)

mymlanbus
0

Vilka fina bilder Siden :) så fina de är allesammans :)

MariannE11
0

puss på dom alla…

monsi
0

Suck! Slurp!Tungan ute

emjon
0

Förstår känslan av att vilja adoptera alla och jag håller med dig om att njuta i nuet. Hjärtat svämmar över när man får chansen att ta hand om en kattfamilj för det är så ljuvligt att följa dem. Man får vara glad över att kunna hjälpa dem på traven till ett bättre liv än de levde innan.

Underbara bilder på alla pälsbollarna och så härligt att ni kunde ta emot dem och att sonen delar rum med dem.

martdat
0

vilka myzbollar, förstår det inte är kul att lämna dem sen,

Sidentass
0

#68 #69 Går i något slags önsketänkande att det kan bli möjligt att eventuellt behålla någon iallafall..men det är en sak som familjen måste godtycka..och då inklusive dom stora katterna förstås…Kyss

monsi
0

#70 vem lagar o planerar maten hos er? Hoppas det är du Flört

Du kan få två effekter av att sluta ett en till katt två en familj som lagar mat tillsammans hi hi!Flört

martdat
0

bara du känner att du orkar med alla, du har ju ett gäng sen innan, jag vill behålla alla kissar jag blir kär i jag med, men jag får vara realist och inse att det inte finns tid till alla då ,

Sidentass
0

#71 Hi,hiiiii:-))

#72 Så sant..så sant..det är så viktigt att man räcker till för alla..om jag vore ensam i hushållet skulle jag inte klara att ha så många katter som jag har, även om det är mest jag som sköter om dom rent praktiskt..så är vi ju ändå två här som har huvudansvaret för alla..sambon handlar ofta hem kattmat, torrisar osv..och iakttar liksom jag hur dom mår..så det är en hel del tankearbete innan man kan ta så viktiga beslut!

huskatt08
0

Hur mår dina "huliganer"? Skrattande

maggan47
0

undrar jag också, hur är det med lilla familjen

Maggan47

monsi
0

Hon hinner nog inte skriva för upptagen med att gosa bäbis magar gissar jag.

Fast hoppas hon kan slita sig o berätta lite om hur mysiga de är att pussa påSkrattande

MariannE11
0

å fler bilder vill vi se…. eller hur?…

monsi
0

Japp många fler bilder massor.

Sidentass
0

#74 Dom växer så det knakar här inne! Nu är de äldsta, alltså mammans fosterbebbar mellan 6 och 7 veckor, och hennes egna är ca 4 veckor nu. Idag har de yngsta börjat att smaka på maten för första gången..ser så roligt ut när de kliver i den! Det busas, det klättras, dias..leks..äts o kissas o bajsas..det känns också så gott att alla verkar så lugna och harmoniska! Tycker mycket om att bli kelna o burna..om det inte är bus i faggorna förstås!

Det är med stor gläjde o tacksamhet över att få rå om den här familjen som det kommer en laddning nya bilder, ok here we go:-)

Mamma- Pyret testar Hawknestgrowes fina, virkade, smaskiga, kattmyntedoftande sork innan hon lämnar över den till barnen:-)

Sidentass
0

Syskonbus, med mamma bredvid som omsorgsfullt passar:-)

Sidentass
0

Titta så skönt jag har det hos Husse, låter Gustav hälsa till alla sina kollegor därute i cybern:-)

Sidentass
0

"-Se så vackra vi är", hälsar Snöfot och lillsyrran Jasmin i bakgrunden:-)

Håller på som bäst att försöka hitta på namn till de andra två svartingarna..tagit lite tid..för matten är sååå noga o vill att namnen ska känna sååå bra för varje individ:-)

monsi
0

Hm ser nästan ut som liten padda försöker äta upp lilla lakris bitenObestämd

Sån kok mamma testar sakerna före barnen.

Skönt du kunde slita dig från bäbis gosset o fotta lite så vi andra kan njuta lite av söt nosarna tack!

Sidentass
0

"Give me five!!"

Sidentass
0

Två av mammans vackra goa laktritsbitar! Idag ska hela gänget få tvättas av lite i röda baljan;-) Precis nu när bilden lades ner här, fick jag se att Snöfots tassar kom med..tänk om man lär sig fota nångång så man får med hela katter, och inte halva!Tungan ute

Sidentass
0

Vackra goa Betty i förgrunden:-)

Sidentass
0

Betty o Snöfot tycks ha något att göra upp om;-)

Sidentass
0

Lille, goa ljuvliga Snöfot:-)

Sidentass
0

En av Kattmammas egna små underverk…som inte har något namn än..men det är påväg:-) Är det fler än jag som tycker att hon ser ut som en liten gris här? Beror förstås på dålig fotograf!Oskyldig

Sista bilden i den här vändan..nu blir det lite kaffe, sen ska Mamma_Katt få lite hjälp att vaska av dom lite..o vi ska fortsätta att fundera ut namn till två av de svarta små trollen, en av dem har som bekant fått namnet Jasmine:-)

huskatt08
0

Så fantastiskt söta de är Tungan ute

Gustav…föll jag för Tungan ute (vet ju var du bor)

Den på sista bilden…hmm…kan den ha kommit med av en slump Flört ser mera ut som en vildsvinsunge i miniatyr FörvånadSkrattande

MariannE11
0

söta kissar.. det är ju så svårt att ta kort på svarta katter….kämpade nyss själv med att ta kort på Julius att skicka til en spekulant….tog 33 kort o typ 5 blev bra enligt mej..Glad.. dom har det toppen hos dej….. hur går det för Pyret?….har hon blivit en goskissa?…

Sidentass
0

#90 Jamen visst gör han!!! Då var jag inte ensam om att tycka han ser ut som en liten gris!Tungan ute Nu ska den grisen snart få tvätta sig lite grann med vatten, tillsammans med de andra "vildsvinen!"Flört Hojta om du blir sugen på bebisgos o kaffe så finns båda av dom sorterna härFlört!

#91 Pyret tycker så mycket om när man klappar henne, spinner o visar hur stolt hon är över sitt halva fotbollslag!..Först när jag går in hit så vill hon ha mat, mat och åter mat! Inte konstigt alls när hon ju käkar för sju:-) Men nu har ju alla bebbarna kommit igång med matfaten, så då borde det bli lite, lite avlasting för henne när småttingarna inte endast äter tutte-mat!

huskatt08
0
catfoot
0

Sluuuurp, mmmmmm….Godis för ögonen, blir alldeles nos-sjuk på alla småttingar du har Siden..Nog vill man ner med näsan i magarna å bara snosa…Puss gullkisser..

OT/Snyggt ....

Sidentass
0

Sitter här inne bland gostrollen, dom har ätit med god aptit, några sover, andra grejar, undersöker och pysslar med det ena och det tredje;-) "Världens finaste kattfamilj" är min sons bedöming av dom, jag förstår honom!Glad

Snart kommer jag att öppna en ny tråd där vi får följa Familjen von Ronneby! Detta för att det inte ska vara så tungladdat, och nu har ju också familjen varit här ett tag:-)

Men..jag kan  här inte låta bli att presentera dom, hela högen, igår blev vi klara med namngivningen, jag hoppas att vi tagit rätt på könen på de två minsta svartingarna, (hur man nu ska kunna skilja på dom, dom är ju lika som två blåbär!!)

Mamma-Katt går alltså under benämningen "Pyret" -så hette hon redan innan hon kom hit.

Rödingen är då Gustav, detta enligt upphittarens önskemål:-)

Svart-o o vite, långhår har fått namnet "Snöfot", efter min första barndomskatt.

Paddan i gänget, är då lille "Betty", efter min sambos kära mormor som hette så.

Dessa tre är alltså Pyrets adoptivbarn som hon tog till sig då deras mamma hade omkommit på grund av råttgift…underbara mamma-katt…

Så har vi då hennes egna små svarta skönheter som nu är ca 4 veckor, (ca 2 veckor yngre än hennes adoptivbarn.)

Tjejerna, dom som är som kopior av varandra, och att man får använda förstoringsglas för att se skillnad på, heter Cinette och Jasmin. Hanen i den kullen kallar vi för "Mourize", med uttal Mouriiiiiz med betoning på sista stavelsen:-)

Fler bilder kommer…men då i en ny  färsk tråd…

monsi
0

Söta namn på kisar o mini vildsvin hi hi!

Längtar redan efter den nya tråden slurp!Tungan ute

Det är alltid lika kul att få följa små bäbisar tills de får sina nya hem.

Tack siden med familj för ni tar hand om de små o låter oss få följa med i deras resa till vuxen livet kram på er alla.

emjon
0

Åh vilken härlig kattfamilj ni har och en sådan duktig mamma Pyret är som tar så fint hand om både sina egna och om adoptivbebbarna.

Känner igen det där med kameran och att det inte alltid är lätt att ta bilder. Beroende på var de befinner sig och fel belysning är problemet här då det är så skygga.

Blir roligt att följa din nästa tråd också.

MariannE11
0

fina namn… fina missar… är nya tråden startad än?….

Sidentass
0

#98 Yes:-)

Den är här:-)

ny tråd

MariannE11
0

då kommer jag dit om en timme eller två kanske….Flört

då tror jag att denna tråd behöver låsas…

tur att jag kommer tillbaka o ser till att allt är ordning o reda…Flört

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.