Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattens-status
Läst 753 ggr
Imasy
0

12 katter avlivade :(

Vet inte riktigt vad som gått åt masarna och kullorna här uppe, men nu är det ytterligare ett fall av vanvård :(

annebeate
0

Stackars katterGråter Stämmer det vad som skrivs i en kommentar till artikeln ang. Smedjebackens djurhem?

Hawknestgrove
0

usch. som sagt vad går det åt folk?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Imasy
0

Jag skrev en kommentar om just det katthemmet, men jag vet inte om den blivit publicerad ännu?

Jag använde iallafall signaturen "medlem på hittekatter.ifokus".

monsi
0

Gråter

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Lena
0

Neej vad trisst! Det var värst vad mycket tråkiga fall som dykt upp nu i det sista.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

Ser bara 2 kommentarer inget om katthemmet??

"Jag tror att hon fått ett beslut om djurbegränsning tidigare" säger länsveterinären. Har de ingen ordning i sina papper?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
Imasy
0

När jag skrev min kommentar var det två kommentarer publicerade, men sedan så var en borta. Jag tror inte mi kommer med, för de ska alltid granskas innan publicering, och gud nåde den som är kritisk i sådana här frågor.

Jag har redan gjort mig osams med en journalist på den tidningen ang Vintjärns-katterna och deras bristande journalistik, så jag är nog säkert portad ifrån den tidningen ;)

grundig
0

en tidning skall ju vara opartisk , tänk om vi had partiska tidningar ?

men illa att det 'r andra faller i dalarna på så kort tid , men bra att dom tog ett beslut på plats fast ägaren inte var hemma , tänk om byråkratin skulle ha sin gång i detta fall o tagit kanske ett par veckor eller månader ?

gulliver
0

Gråter

[Anunnaki]
0

Kommentarerna i den här formen är alldeles nytt och de brukar komma upp påstuds. Jag har själv skrivit kommentarer i andra ämnen som kommit upp på en gång. De har nog tagit bort en del. Kanske var de för hemska?!

# 9 I det första fallet väntade man med att skriva ett föreläggande i åtta dagar och i föreläggandet gav man djurägaren 22 dagar på sig att göra något. Man besökte ägaren efter 22 dagar men inget finns dokumenterat om det besöket. Senaste besöket var åtta dagar efter att föreläggandet gått ut och då godkände man allt utom att katterna inte fått behandling mot skabb och att en hunds öra behövde behandling. Just nu är det 28 katter kvar i den lägenheten. Fem av dem ska han ha kvar 14 ska till katthem snart men för nio stycken är framtiden oviss.