Hur ska ni fira jul?
Hur ska ni fira jul?
Jag ska fira med mamma, hennes sambo, mormor och morfar på julafton. På kvällen åker jag till min sambos föräldar och firar med dem. På juldagen firar vi med min systers familj. På annandagen ska jag jobba ett par timmar. Just nu längtar jag efter alla julklappar!
Hoppas att ni alla får en riktigt trevlig, varm och mysig jul! My, Blixten, Ängla med matte.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Vi firar julen ganska lungt i regel. Vi har redan varit i Holland och haft julklappsutdelning för det har man redan den 5/12 där. Det kallas Sinterklaas Avond. Julen kommer vi fira hemma med katterna. Min son med flickvän kommer hit.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

jag ska jobba så jag flyttar hem till mamma på fredag o åker hem på juldagen för de bor i samma kommun som jag jobbar.. sen på julaftonskväll så firar jag med mamma pappa min bror o morfar.. Självklart e mina kissar o Marsvinet med mig hemma hos mamma o pappa
Vi firar en stillsam julhelg här hemma.
Min son kommer ner till oss.
Han har nyligen separerat från sin tjej.
Vi äter gott och så tittar karlarna på tv och jag sitter vid datorn.
Första julen Lucy och Leo firar med oss. Sonen har ju varit deras husse förut. så han får ju fira med dem.
Jenna

julafton firar vi hemma hos min mamma, fast det är jag som tar med maten,juldagen hos min dotter..tyckte det blev bäst så,för jag tänker inte ha julgran i år men fyra missar under året, så roligt ska dom inte få ha det

Julafton firas som vanligt med mamma, pappa och lillebror och den här julen ska även min pojkvän vara med :) Så det blir julmat, klappar och Kalle Anka som vanligt… Katterna får stanna hemma hos mig, men de får lite extra gottis tror jag. ^^
/Camilla
På julaftonen sitter jag och kör färdtjänstbuss från 10 till 22.

Vi åker till Örebro och firar julen med min pappa, men när det gäller julen får vi mer eller mindre glömma den i år, eftersom vi håller på med flyttbestyr ifrån Smålandskogarna mot Linköping.
Vi drar ner på julmaten..o ser i huvudsak att min far får vårt umgänge, vår son får lite "klappar"..sen får vi ta igen det hela kommande år när man inte håller på o flyttar mitt i allihopa:-O)
Siden

Jag och min sambo och katterna ska fira julen hemma. Har tagit ut semester hela julhelgen som tur är.
USCH tala inte om julen :(
Hatar denna helg sedan mamma gick bort för snart 8 år sedan. Sedan dess har ALDRIG julen varit sig lik :((( Vill helst hoppa" över julen.

Vi firar julen i 2 dagar. Vi inleder dagarna med att sätta ljus på pappas, farmor grav. Sedan är det julafton med släkten, som vi älskar och träffar för sällan. Ingen TV för oss. Bara små julklappar, mer som en gullegrej. Och så vill mina släktingar alltid köpa katthemmets kalender då de älskar djur.
Juldagen firar vi den amerikanska julen och då är det mamma, min bror, min man och min mans två barn. Då är det amerikansk mat och sedan öppnar vi även juilklappar. Vi brukar spara på en del klappar till mellandagsrean, så vi är inte så nitiska ens med klapparna. Ingen TV, mer än när alla gått hem och man ligger utmattad i soffan :-).
Julen är familj och kärlek som står i fokus.
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Det låter mysigt, Vanessa! Är du från USA? 

Min mamma är amerikan, pappa var svensk. Själv är jag född i Tyskland av alla länder. Sedan bott i Frankrike för vidare färd till Sverige. Värderar min amerikanska del mycket, då jag trots allt bor här. Sedan så har vi en massa amerikanska vänner här som vi kallar släkt, fastän vi inte har en enda gemensam gen :-). Nästa år ska vi åka till famlijen i USA. Längtar. /Vanessa

Var i USA bor dom? *Nyfiken här* 

Åh Amerika,lite avvis på dig…Var i New York och Memphis i maj i år, trivdes jätte bra på båda ställerna. Men i Memphis var det bara Elvis överallt.
#12 Spännande Vanessa!
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vi firar hemma med mina föräldrar och syskon, sambon och hans föräldrar och självklart våra katter. Julklapps-utdelning och god mat kommer det bli. Katterna kommer få en stor klätterställning, leksaker och god mat dom med. 

jag ska vara ledig julafton för en gångs skull…. ska ta det lugnt först och mysa med missar o lugn….. sen ska jag, min sambo, mamma o pappa åka till mitt exx för att vi traditionsenligt samlas för att äta mat och ha julklappsutdelning där…. det brukar gå otroligt bra trots allt… ska kanske tillägga att vi är där eftersom mina båda döttrar är där…. annars skulle jag inte vara där såklart…
…sen brukar vi åka hem mot kvällen… ta det lite lugnt med mamma o pappa o kissarna…. å sen åka på midnattsmässa…. sen sover mina föräldrar över för att åka hem på juldagen….
juldagen o annandagen ska jag jobba en gnutta… god jul alla….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Kul att veta vad folk hittar på.
Angående min mamma så är hon född i Memphis, bott i Detroit och Chicago. Sedan träffade hon pappa och reste världen över. Även om hon reste mycket innan som journalist, men då la hon energin på familjen som föddes i olika länder :-). Jag och min bror alltså. Memphis är väldigt mycket Elvis, men samtidigt väldigt mycket blues på Beale Street. Härligt ställe. /Vanessa - som aldrig varit i New York, men i många andra stater och städer.
#19 Härligt med jul tillsammans med barnbarnet! Jättesöt liten pojke! :)
//Lena
Här bryr vi oss inte alls. Eventuellt så ska vi äta julaftonsmiddag hos Esthers gammelföräldrar, annars så sitter vi hemma och äter norsk Ribbe med surkål(norsk) och ris a la Malta. Fast ribbe brukar vi äta ca en gång i månaden ändå. Naturligtvis tar vi oss "en lille en" till maten. Vi är själva, Janne och jag, men det gör mig inget. Är av den uppfattingen att jag hellre hade hoppat av hela den helgen.(trista barndomsminnen)
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Puttar upp så att fler har chansen att berätta.

Just nu hatar jag kalkonen. Den fick knappt plats i ugnen, och då jag är en oskuld på kalkonlagning så är det en mardröm. Har bränt mig, tappat den nästan, och kan inte skopa sås över den eftersom den går hela vägen upp i taket. Suck. Hoppas att mamma ändå blir glad, för det är kärlek att kämpa som jag gör just nu :-). /Vanessa

lailas: Det ser spännande ut!

Fniss, snacka om att vänta på julmaten. Angående kalkonen så verkade den bli bra, trots allt. Men svaret kommer i morgon när mamma smakar :-). /Vanessa - som aldrig ska göra en hel kalkon igen.
#25 Härlig bild! :)
#26 Det där med kalkoner verkar vara en sak för sig. Man har ju sett många roliga scener under årens lopp på film hur slitsamt Amerikanerna har med sina kalkoner.
//Lena