Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1488 ggr
Sagolika
0

Kattunge dumpad i skog i Helsingborg

Skriver här istället, för då syns det bättre.

Jag är på jobb och fick precis höra av min kollega att några tjejer i tonåren hittat en liten kattunge i en skog i Helsingborg, Ekeby. Kattungen är max 8 veckor, tror de och verkar rädd & förvirrad. De har tagit in den men får ej lov att behålla den. De vet ingen som kan ta den och är rädda att djursjukhus/polis bara kommer att avliva den.

Är det någon som har möjlighet att ta den?

Sagolika
0

De tror att det är en hane. Röd. Verkar inte sjuk. Äter kattmat.

De kommer att avliva den redan imorgon Förvånad Gråter

Så detta är akut!

Sagolika
0

De tror att det är en hane. Röd. Verkar inte sjuk. Äter kattmat.

De kommer att avliva den redan imorgon Förvånad Gråter

Så detta är akut!

martdat
0

be dem  ringa polisen i allafall o kolla om den är efterlyst, tänk om den har kommit bort bara, sånt händer ju, lite lappar o en blocketanons,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Sagolika
0

Oj, det blev dubbelt. Jag såg nu att det inte är tillåtet med avlivningshot på Hittekatter i Fokus, vilket jag har all förståelse för.

Det var bara ett konstaterat faktum, som jag blev upprörd över. 

Vad less man blir både på folk som dumpar katter/kattungar och på att de som hittar dem inte kan ha mer tålamod.

martdat
0

#4 detta är ju en upphittad en som de misstänker är hemlös så den borde väll få vara med här ändå?? elr,,? jo det tror  jag,

hopas nån kan hjälpa, men som sagt den kan ju bara ha kommit bort , tycker inte man kan avliva dan efter man hittat om man inte har kollat alls om den kan ha en ägare som saknar den,

gulliver
0

Om ingen annan har någon lösning pch kattungen kan transporteras ner till Malmö så kan jag ta hand om den. Har redan fyra friska kattungar i liknande ålder.

Josefa
0

Men är den dumpad? Har de kollat så där inte finns fler syskon?

Sagolika
0

Ja, den var hittad långt in i skogen. Vad jag vet såg de inga fler kattungar. De ska fråga ena tjejens mamma om de kan behålla den, men det verkade inte särskilt troligt.

essut50
0

kan inte du ta hand om den så länge tills nån annan kan ta hand om den..Tänkte på att Gulliver kunde ta den om det går att fixa transport.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Josefa
0

Kan de komma med den till Helsingborg?

Hawknestgrove
0

Putt!!! Rädda den lille killens liv!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mison
0

Ja, usch och fy. Stackars liten. Tänk om någon dessutom kunde ge sig ut och se om den har syskon….

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Sagolika
0

Ja, de kan säkert komma med den till Helsingborg.

Och kan de inte det, så ska jag se om jag kan ordna det. Har tyvärr varken bil eller körkort. Hur är det nu? Man får inte ta djur på bussarna längre i Helsingborg va?

Sidentass
0

Åhhhh..hur fasen kan man dumpa en stackars lite kisse på detta vis..vet att det minsann inte är första gången-( blir lika förtvivlad o ilsken så fort det händer! Vilken tur att kissen kunde hittas, puttar upp, klart att den måste få hjälp nu..tänk så rädd den lille måste ha varit..

Mison
0

Hej, jag vet inte om det är Skånetrafiken ni åker med därnere, men jag fick fram dom när jag googlade.

Det står på deras sida så här

"4.13 Ledarhund samt service- och signalhund får medföras utan kostnad. Hund, katt eller annat mindre husdjur, som kan medtagas utan olägenhet för medresande, får medföras kostnadsfritt."

Alltså kan du ta med katten på bussen om du åker med Skånetrafiken.

Hawknestgrove
0

Bra MISon! Toppen att du tar fram sånt!

Mison
0

Blir bara så arg. Har bekanta ca 4 mil därifrån, men dom skulle inte lyfta ett finger!!! Ååååååhhhhh!!!!!

[Norrbysa]
0

tänker bara på sannorlikheten för att kissen har syskon som lidit samma öde men inte blivit hittade.. virrar runt i skogen.. ursch..

Mison
0

Precis vad jag tänker, hoppas någon kan åka och kolla…..

Sagolika
0

Josefa, kan du PMa ditt telnummer & adress, så ger jag det vidare till min kollegas dotter så att ni kan få kontakt och bestämma vidare.

Josefa
0

Det är gjort Sagolika!!

Be tjejerna ta sig en runda på platsen de närmaste dagarna.

Sagolika
0

Har nu talat med min kollega och det visade sig att tjejen som hittade kattungen hade en egen katt sen tidigare. Nu har tjejen en pojkvän som hon ofta sover över hos och då tar hon med sin egen katt dit, varpå mamman i huset tycker det blir så tomt hemma utan katten. Då hon kom hem igår kväll och fick se den röda kattungen smälte hon och nu vill hon behålla den. Så du slipper få hem den också, Josefa.

Men tusen tack i alla fall!

mvh Nina

Josefa
0

OK, jättebra att det ordnade sig.

Hawknestgrove
0

Åhhhhhh sånt solsken!

gulliver
0

Oh vilka härliga nyheter Skrattande.

martdat
0

härligt!Skrattande

essut50
0

Åh va skönt för kissen..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"