Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1536 ggr
martdat
0

Godmorgon/godkväll v 35 + v33 + 34

Ny godmorgontråd tror jag minsann,

Har sovit gott, sissta lediga dan och narturligtvis ringde dotterns skola halv nio när jag sov,,, ghaaa,, Från o med i dag ska jag inte jobba måndagar ett år framöver,, Kollapsar snart annars, solen syns inte i dag men det är ganska så skönt nu när det har vart riktigt varmt flera dar, Katterna är i kattgården o jag passade på att stänga altandörren ut nu när de för en gångsskull var där alla sex, en nackdel med innakatter, svårt att vädra, så nu är dörr o fönster öppna,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Inge-elsie
0

God morgon blev väckt klockan 4 av skrik. Mamma ville ha vatten, tur att hon inte larmade hemtjänsten då. Magnus är äntligen frisk och Sarah skall till skolan. Så det blir lugnt idag. Skall bara slänga ut en matta som jag har tröttnat på. Den är röd men den tar åt sig katthår hela tiden. Så nu blir det en grå matta.

essut50
0

Godmorgon.

Har sovit ganska bra inatt fast katterna har varit och tiggt mat halva natten.

Ska ta det lugnt idag och packa det jag ska ha med mig imorgon till Göteborg. Tror att det ska bli regn det ser så ut just nu..

Från och med idag är det ganska jobbigt att åka till Stockholm från oss och 2 månader framöver. Tåget till Strängnäs där måste man ta buss till Södertälje Syd därefter tåg till Stockholm, låter jobbigt så det blir säkert inte så många resor för min del just nu dit under min semester.Gråter

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Imasy
0

Vaknade av att en torped kom in i sängen och lekte att den var en studsmatta och skrek att jag skulle vakna ;)

Tror jag håller på att bli förkyld eller något, har värsta nysattackera :/

Imasy
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag och sonen tänkte vara lite hurtiga och gå till affärn och handla lite.

Var sommar klädda och var inne i affären ett par minuter bara. När vi kommer ut har himlen öppnat sig och vi blev totalt blöta på vägen hem. Ser ut som att vi hoppade i badkaret med kläderna på, bokstavligen.

Så när vi var nästan hemma tyckte vi att vi kunde lika gärna hoppa i vattenpölarna. Önskar att jag också kunde hoppa ner där ;)

MariannE11
0

jag vill åxå hoppa i vattenpöl….Obestämd

jag kämpade på idag för att sopa i kattfamiljsrummen… hos de röda är det lugnt men det är väldigt mycket hjälp hos de andra… kände hur svetten droppade o jag kämpade för att få fri yta….ungarna tyckte säkert att jag var jättetråkig…

har skrivit brev till en kompis ÄNTLIGEN…det värsta med mej är att bara jag har börjat så blir det lååååååååååååånga brev….

har dessutom skrivit i ordning instruktionerna till kattvakten…..får se i morron om jag hänger med på en tur ut till en liten ö eller om jag stannar hemma o gosar kisse under tiden… får se hur jag sover i natt…. det var ett fasligt oväsen från sängen bredvid redan från början… så jag la mej hos mamma Jennie istället som passade på att bita mej i knäna om jag var oförskämd att sova i hennes närvaro….Flört

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Imasy
0

Åh dessa idéer ;)

Ska nog byra rum med sonen, då jag tror storleken och planlösningen på mitt skulle passa honom bättre.

Men har har ju pyntat sina väggar så jag vill måla/tapetsera om där också.

Vet bara inte i vilekn ända jag ska börja i? Blir nog att flytta sakerna först och sedan ta tag i målandet i efterhand.

Hmmmm *känner ni hur tankeverksamheten är i gång* ? ;)

Inge-elsie
0

Idag ver det en knäpp dag. Mamma fick ett nytt larm som jag skall ha på mig hela tiden. Det lärde hon sig jättefort. Läste oxå i tidningnen om en kille i Borås som sniffat kattavmaskningmedel. Han dog. Det var ett medel som dragits in men man kan köpa det på nätet.Det påminde om ett annat medel som ungdomarna sniffar.

essut50
0

Godförmiddag.

När jag vaknade så låg Pontus och Milou i husses säng nära varandra och Milou tvättade honom i pannan..Han njöt verkligen, men till slut så blev han less och höjde tassen, så Milou stack därifrån jätte sur..

Så det går åt rätt håll mellan dom, har ju bara varit tillsammans i 2 år snart.Kyss

Ringde min tandläkare i Södertälje idag, har en trasig tand som jag vill fixa när jag har semester. Men tyvärr så är hon på semester och återkommer först på måndag..

Solen skiner här och det ser varmt ut, fast jag kanske måste börja städa idag eller imorgon vi får se..

catfoot
0

Trött, jättetrött..Har jobbat i natt som var..Å att jag aldrig lär mig att sova efter jobbnatt..Hittar på tusen olika anledningar att slippa..tex, Hittekatter är en himla bra anledning att vara vaken..Men en som sover TV i kväll är nog jag..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Imasy
0

Ringde polisen nyss, då en av mina grannar, som var dräggfull satte sig i bilen och drog iväg.

Fick veta att de fått fler tips och var ute och letade efter henne.

pratade med en vän i telefon tidigare idag, och hon var inne på en butik för att reklamera sin mobil telefon.

Då berättar hon att det var en kvinna där inne som var så full att hon inte kunde stå, och stog och halsade ren sprit mitt i butiken. Levde rövare och höll på att välta hela butiken.

Tillsammans med henne var hennes son som fick hålla koll på sin mor och släpa hennes bolags-kassar :(

Det kan vara så att det kan vara samma person som min granne, då flera saker stämmer in.

catfoot
0

Hur gammal var sonen?

OT/Snyggt ....

Imasy
0

12-13 år var pojken som min vän sett på butiken.

"våran" fylletant har bara bott här på gatan i 1-2 veckor, och har också en som i samma ålder, därför misstänker vi att det kan vara samma person.

catfoot
0

Men en anmäla till socialen skulle inte vara illa..Tänker på grabben..Min brorson som bor här har växt upp i liknande förhållanden…

OT/Snyggt ....

Imasy
0

Min vän hade pratat med personalen på butiken hon var i, och hört om de kunde lura av henne person nummer eller liknande för en anmälan.

Dessvärre gick hon utan att handla.

Damen på min gata har inte direkt varit den idealiske grannen om man säger så. Bråk och fylla varje dag ända sedan de flyttade in, så jag tror inte socialen ligger långt borta om de inte redan blivit kontaktade.

catfoot
0

Ja, jag hoppas för grabben skull…Han har inget liv som ett barn ska ha…

Fyf*n att växa upp med en sån mor, att aldrig känna trygghet, att aldrig veta om du får nån mat idag..Osv..Ryser av obehag…

OT/Snyggt ....

Imasy
0

Ja, det kändes i hjärtat att höra om pojken på butiken, stackars lilla barn :(

Nu hoppas jag att det är dem som bor på min gata, för då får det troligtvis ett stopp på detta.

Annars är det två pojkar som har ett miserabelt liv.

Är det min granne som är densamma som varit på butiken är jag övertygad om att körkortet dras in. Kan man få fängelse för grov rattfylla?

Åker hon dit iallafall som hoppas jag av hela mitt hjärta att soc kopplas in och familejn får hjälp, om de nu inte redan är kontaktade.

Här på gatan undgår inget djungeltelegrafen, bå både gott och ont.

catfoot
0

Ja, det är fördelen med att bo i ett bosatdsområde med mycket folk..Jaha det är tom två stycken grabbar, ja en tröst dom har varandra när det blir för svårt..Alkoholne är en farlig vän som man bör akta sig från..

Körkort, jag hoppas verkligen att det ryker, men det brukar inte hjälpa dom kör ändå…

OT/Snyggt ....

mymlanbus
0

Idag har vi varit och begravt svärfar och det var en tung och jobbig begravning. Nu är jag helt slut!

Ska lägga mig på magen inne hos småttingarna och Felicia och få lite tröst, känner mig rätt så tröstlös just nu… jobbigt!

Ha en fin helg go vänner

/M

Imasy
0

Usch, begravningar är alltid så jobbiga och sorgliga :(

Kan också avslöja att den damen min vän sett på stan idag är densamma som min fyllekörande granne.

Polisen var ute och letade efter henne och hon mötte dem när hon kom hem igen. Hon höll på att krocka med polisbilen.

Hon fick hoppa ur sin egen bil och vidare in i pling-plong taxin, och hon blir nog garanterat av med sitt körkort och kan nog tacka gudarna om hon inte åker in.

Tycker så synd om pojken och jag hoppas verkligen socialtjänsten tar tag i saken. Fick veta att mannen kvinnan lever med, vet inte om han är pojkens pappa, men han hade supit hela gårdagen och hela natten, så vem som tar hand om honom nu när mamman sitter i häktet vet jag inte.

Tiana
0

Idag har jag min sista egentliga semesterdag. Har roat mig med att städa och sy vidare på min mormors projekt hela dagen.

Får snart hoppa i säng för i natt ska det delas tidningar igen. Det blir sista rundan för ett bra tag, ska pensionera min cykel efter i natt, så jag hoppas min rostiga trotjänare håller ett par timmar till. Men det är dag, köpte cykels begagnad för 15 år sedan ;)

martdat
0

#19 hoppas att de får hjälp nu så barnen slipper leva så här, skrämmande,,

Sidentass
0

Ska ut i förrådet o leta på "ligg-o o di-plats" till kattfamiljen som är planerad att anlända här på söndagkvällKyss, ta fram skålar, fixa lådda etc..etc…

Svamp i markerna! Åter är man ute i skog o mark o älgar runt för att hinna först till skogens läckerheter..att plocka svamp handlar inte i första hand om att fylla förrådet, det är en jakt, man ska vara först! Hitta mest! Som en maktkamp ute i det fria..nåde den som tar min svamp!!Tungan ute

Lite kantareller o taggsvamp ligger nere i köket o väntar på att få rensas:-)

martdat
0

Lyckats slipar tre av köksluclorna nu på förmiddagen, fick fatt i en slip vi hafft te att slipa golv med så de bara fräste till men jobbbigt i armarna med allt skakande,, se om jag orkar med nåra till sen, Brorsan med tjej o dotter kommer o fikar sen, ska bli kul att träffa dem, roade mig i går kväll med att gå ijenom dotterns gammla barnkläder, fick ihop en kasse i allafall med kläder som jag tror passar grannens dotter, så trava över med det om jag orkar sen, hoppas de ka ha något,roligt om man kan rensa o samtidigt göra nån annan glad,

catfoot
0

Här gör vi oss klara för lite surströmming under eftermiddagen å kväll…Ska bli mumma, är ett helt år sen jag åt sist..Så nu längtar jag efter denna delikata maträtt…

OT/Snyggt ....

Imasy
0

Fick veta igår att att min fylle-granne hade hållt på att köra över två av mina andra grannaer under sin färd.

Sedan så hade hon blivit släppt av polisen senare under kvällen, fattar inte hur det gått till?! Det första hon hade gjort när hon kom hem var att gå ut och sätta sig i bilen, men vi tror att hon bara satt där, tack och lov.

Ikväll ska vi ha grillfest i området, och jag hoppas det blir lika trevligt som vi brukar ha det, och att inte ovannämnda tillslag kommer dit :S

Sidentass
0

#25 Men att folk inte fattar att alkohol o bilar inte hör ihop….fruktansvärt helt enkelt..

Hoppas du får en trevlig kväll!

Imasy
0

Jodå, vi har haft det riktigt trevligt och barnen har också lekt och haft massor av skoj.

Gjorde misstaget att ta med mig en alkoholfri öl. Tycker det är gott med en öl och grillat sådär, men nu tror ju alla att jag är gravid ;)

Men jag har ätit både verktabletter samt hade min son med mig, så dessa två kändes inte som en bra kombination ihop med alkohol.

Ang fylletanten, så fick jag veta av djurngeltelegrafen att en av tanterna sett pojken hoppa in i en taxi med en stor väska, så förhoppningsvis är han någonstans hos vettiga människor.

MariannE11
0

#25 ja vad tråkigt att få en sådan uppväxt… hoppas nu att allt ordnar sej för barnen för den där miljön är ju riktigt riktigt knas

Imasy
0

Fick brev från a-kassan idag, och som vanligt fattar jag inget.

Står att jag snart är utförsäkrad och att jag inte är beviljad ny period enligt de handlingar de har fått in.

Sen står det att har man barn under 18 år kan man få ytterligare 150 dagar. Hur tusan hänger det ihop?

Har bokat in en tid till Nyföretagarecentrum den 3/9 för att få bolla vidare på min idé :) Hoppas det går vägen, för jag tror det skulle fungera bra, då samma sak gjort succe här i stan :)

MariannE11
0

#29 ja a-kassa fattar jag inget utav….hoppas andra kan svara på det…

din idé Imasy låter spännande… hoppas det blir verklighet…. håller tummarna…

vi kom hem strax innan midnatt igår….kom i säng efter 3 för det var kul att hälsa på alla kissar.. speciellt de röda som verkar piggare o mer lekfulla….dom har haft maraton i sängen i natt…. vaknade vid 10….får se vad som händer lite….måste nog slutföra kissarnas frukost innan jag får frukost själv…ska kanske se till att springa mitt pass innan dess åxå…

Imasy
0

Tack tack, det kommer behövas :)

Mitt enda problem är hur jag ska få ett lån, är ju inte direkt kreditvärdig med min fjuttiga a-kassa (som snart tar slut).

Revisor måste jag ha för jag är värdelös på att räkna moms och skatter och sådant. Starta eget bidrag får man väl fortfarande hoppas jag :)

Så får jag bara lån fattas bara lokalen, sen så är det väl bara att tuta och köra :)

essut50
0

Kan någon skriva in v 34 högst upp i rubriken så kan vi ha samma tråd den här veckan oxå..

#29 Hoppas allt kommer att fungera, håller tummarna och tassarna för dig.

#30 Välkommen hem igen..

Har sovit länge idag ända till kl 11.00, hade en stor katt i min säng som ville gosa hela tiden..Såklart var det min egen Pontus.

Ringt min tandis fick en tid först den 1/9, det var så många som hade ringt idag, dom har ju haft semester i 4 veckor..

Ikväll ska jag till auktionen här i Kungsör, dom har oxå haft semester i 3 veckor..Är ute efter en fotpall till. Den som vi har slåss katterna om..När Milou ligger i den så kommer Pontus med sin berömda stora tass så Milou flyger iväg. Sen är det bara att lägga sig i den och mysa tycker han..Ska inte den här gången köpa några porslin som går i lila som jag köpte förra gången…Men jag älskar ju den färgen..

MariannE11
0

måste tjohoa här lite….jag fick just ett utbetalningskort från AFA på en hel förmögenhet i mina ögon….

har lite saker som behöver inhandlas….rätt mycket egentligen men pengar är aldrig fel…

en kompis skrämde upp mej att det behövdes 90 dagars sjukskrivning men isf så är det ruskigt bra ersättning från AFA vilket jag betvivlar….

shoppa shoppa var det ja…. :-)

Tiana
0

Igår kväll var jag ute på långpromenad, hela tre timmar gick jag kors och tvärs i byn. Under tiden fick jag sällskap av tre olika små kissemissar. INGEN av dem hade halsband på sig.

Som tur var så hade alla tre hem, tror jag åtminstone. En av dem visade mig sin tomma vattenskål och jamade. Stackare, men jag kunde ju inte hjälpa herrn. Matte/husse var inte hemma…

Funderar nu bara på varför man inte har halsband på sina utekatter. Såg inte heller någon annan märkning. Jag menar, allt kan ju hända!

Imasy
0

Min vän brukar också få sällskap på sina promenader, men det är av en liten räv-familj :)

essut50
0

#34 När jag går ut och går har jag alltid med mig vatten i en flaska och en skål om man ser en nått djur som är törstig i den här värmen..

Tiana
0

Jag fullkomligen älskar att sitta och titta på friidrott nu när jag har kattungar till sällskap! Just nu sitter Silke och Siden vid TVn och funderar på hur de ska få fast löparna i rutan. Så underbart härligt att titta på!!

MariannE11
0

är lite butter…. jag hade tänkt att beställa lite vin på nätet för att kolla…..10 flaskor 850 kr lät ju bra…men sen eftersom det kommer från Danmark så var det ett rejält påslag….tror att det rörde sej om nästan 2000 kronor… nähä sa jag o drog som en avlöning… SÅ kul var det då inte….

rödingarna kräks inte för tillfället så jag passade på att avmaska dom igen….ska ge dom den nykokade fisken så dom får komma på kalas… :-)

essut50
0

Godkväll, kom hem ungefär kl 23.30 från auktionen. Har varit där sen kl 16.00. Var mycke folk och jätte billiga saker. Vad sägs om en hel sittgrupp för 200 kr.??Har blivit lite snål på gamla dar så allt över 100 kr tycker jag är för dyrt. Alltså kom jag hem med en trasmatta kostade 20 kr och en liten pall som oxå kostade 20 kr. Det var allt den här måndan, men det blir fler måndagar framöver innan jag börjar jobba..

MariannE11
0

vilka fynd essut…

själv så ska jag svälta om 3 minuter….har festat på ett glas vin o ostbågar…. smaskens…. nu får jag inte äta förrän i morron eftermiddag någon gång… åker in strax efter lunch för operation… håller mej krampaktigt uppe tills jag duschat inför ingreppet sista gången innan nattning…..

Tiana
0

MariannE: Hoppas allt går bra idag. Vi håller tummar och tassar här!

På tal om tassar så har de blivit fyra färre igen. Lisen flyttade hemifrån idag ;)

Danielssonsgarden
0

Marianne - hoppas att allt går bra.

Här är det lite ovant idag. Var med äldsta sonen till sin första skoldag idag! Hua vad tiden går fort!

Så det är jättetyst här hemma just nu då yngsta sonen sover. Men i em är det hålligång igen :D

Dags för viktkoll på alla kattungarna idag med, ska väl ta tag i det senare. Först blir det nog lite trädgårdspyssel tror jag, eller om man skulle unna sig att slappa lite nu när den första dan som jag verkligen kan göra det på utan att störas är här :) Mja lutar åt trädgården ändå :)

essut50
0

Marianne, håller tummarna och tassarna för dig idag. Hoppas allt går bra.

Själv ska jag iväg till Köping har en träff med en tjej från SE-banken idag…Alltid kul att komma till Köping, det var länge sen jag var där. Tänkte shoppa på hemvägen..

Sidentass
0

#40 Håller tummarna för dej!! Vin o ostbågar, smaskens, gjorde du så rätt i att unna dej före den tråkiga fastan!

56 tassar och två tummar hålls för dej idag!

Själv blir det nog en snabb-titt på stan idag..fick ett tips här på hittekatter om vågar hos ClaesOhlsson som är bra till kattungar. *Måste kolla upp*

-En kopp kaffe till här, sen blir det att borra ner ansiktet i kattunge högen…doftar så gott där!!

essut50
0

Tänk att man har så dålig lokalsinne att man måste ringa "gubben" så han fick lotsa mig genom mobilen till banken.Köping är ju inte så stort..

Banken låg nära centrum, men jag irrade omkring i 30 minuter innan jag ringde.

Nästa gång ska jag ha med mig en karta när jag ska någonstans, hade kollat kartan på internet men trodde att jag skulle hitta utan den..

Sidentass
0

#45 Men då kan vi ta varann i tass Essut..mitt lokalsinne är under all kritik..ofta får jag ta sambon till hjälp!Skäms

MariannE11
0

det gick bra idag…. tur jag inte fattade att jag skulle bli sövd… förra gången blev det lokalbedövning….jag gillar nämligen inte att tappa kontroll på något som helst sätt….låg där o retade upp mej lite för att dom mojsade med bägge armarna samtidigt o ville att jag skulle göra si eller så…. hann tänka att jag måste vara den första som inte somnade in sen försvann jag….hade först rejält ont i armen efteråt men morfin hjälpte fint….dagen blev längre än jag hade tänkt…sen hade ju sambon o dottern suttit i väntrummet i 5 timmar utan mat så mat skulle ju inhandlas på vägen till min mamma i Nyköping… tänkte fel att jag oxå skulle ha taimat… kände när vi var där att det var väldans varmt… handlade två burkläsk + isglass till mej själv…. kände mej OK sen…. åt min mat… åkte en bit o sen var det kört… krääääk sa jag ner i påsen jag lämpligt nog hade….drack lite till o sen sa jag kräääääääk krääääk dubbelkrääääk….tala om att det var oroligt i framsätet…. men sen så ordnade det sej… vågade äta en liten bit tårta….

pysslar nu katt….ska ta mej en kopp te o sen vila inför morrondagens match: vaccinera mina egna katter… 2 är inget som helst problem….men lilla Lillan vete sjutton hur det ska gå till med att få tag på….är ju lite handikappad i ena armen så jag inte har full kraft där riktigt… o jag är den som ligger bäst till hos lilla Lillan…. men det är morrondagens huvudvärk…

#41 det blir tomt när dom flyttar 4fotingarna…

#42 ja hösten är här….låter som dina förmiddagar iaf blir lite lugnare….tiden går fort med sina älskade barn..

#43 hittade du något att köpa?

#44 den vågen verkar superbra….har gjort om min egna dumma våg så jag har en degbunke på den när jag väger…. våg är ju kanon att ha med kattungar…

MariannE11
0

nu är årets vaccinering klar…. skönt….bävade så inför att få tag på Lillan men det ordnade sej…var inte så upplyftande annars hos vetten… sköterskan ansåg att alla 3 borde ta tandsten… o att Bruno var en tjockis som borde banta 2 kilo… ett kilo kan jag hålla med om…sen tyckte hon inte att Jullan var så farlig som har 18 dubbelhakor o några extramagar…beskriver henne kanske som lite mer rund än hon är men hon har då mer än Bruno procentuellt sett…. Bruno tappade hakan så han inte ville äta hemma… Lillan påstod hon vara rätt tunn men det är ju hon som är rätt perfekt…liten o med en massa hopp-muskler…har ju egentligen vägt dryga 2 kilo sen hon var 5 månader men hade gått upp till 2,8 förra året…jösses tyckte inte att sköterskan verkade pålitlig….så nu känns det fundersamt om hon hade rätt med tandsingarna…. fast det hade hon väl säkert…. får väl ta dom en efter en vartefter plånboken inte är heltom…

essut50
0

#48 Skönt att det gick bra att fånga in Lillan. Vilken trevlig sköterska det varFlörtSkrikandes Bruno som är lagom tycker jag..

Här hemma ska det bli vaccinering på tisdagkväll om vi kan fånga in katterna, bara dom ser burarna så försvinner dom direkt båda två.

Från och med igår har båda katterna fått mindre mat, vet att Pontus har gått upp massor av kilo efter operationen så det är dax att försöka "banta" honom. Milou är oxå lite överviktig så det är tur det. Menar att det är lättast att båda två ska gå ner i vikt samtidigt.

Okej, jag borde oxå gå ner i vikt, men det är så tråkigt att banta..

MariannE11
0

jag har minskat ner på blötmaten… bruno gillar ju inte sitt torrfoder så jättemycket så han kanske blir smal snabbt….

i morron ska nästan alla jourkatter iväg o bli vaccinerade….bara Spräcklan som slipper för hon ska till katthemmet sen efteråt så hon kan få sin vaccinering i samband med kastrering… förmodligen flyttar dom röda till nya hem i slutet på veckan… dom får komma hit dom sista dagarna dit dom är vana….vågade mej på att ge dom skinka igår…. o vad dom blev tama på en gång då….stor skillnad….har inte gett dom annat än i/d mat under drygt 2 veckor… men nu så mixar jag så dom ska kunna äta som vanligt sen…

lycka till essut i morron…det ska nog gå bra…

Sidentass
0

#50 Skiiiiinkaaaa!! Hela Sidentasse-högen slickar sig om nosen när dom hör namnet…skinka o kalkon är då smaskens för små pälsnosar!! Och även för stora förståss!!

Hoppas allt går bra med vaccinering, och att gänget låter sig infångas till vet-buren!

Ingen svampplockning för mej idag..sprang vilse i skogen igår..men lyckades hitta hem till slut för egen maskin..behöver en mobil med gps--för det är inte första gången det händer att man virrar bort sig mitt i svampdjungeln..fick hem lite taggsvamp, röksvamp o rynkad tofsskivling som väntar på att få bli rensade!

Småmissar växer o frodas..småbusar..tuttar, bajsar, kissar o diar! Dom har fått post idag! Tack vare Hawknestgrove kan vi nu i förebyggade syfte spreja sladdar! -O i paketet följde också med en snygg virkad sork som doftar ljuvligt av katt mynta! Så idag blev Sidentassen riktigt glad av att möta brevisen:-)

Idag ska inhandlas fisk i stora lass, att koka för små o stora magar!:-)

essut50
0

Men Siden, du är som jag lite virrig ibland.

Har nyss kommit hem från auktionen här i Kungsör, den här gången lurade jag med mig min "gubbe" som hade pengarna med sig. Jag glömde ta med mig min plånbok och mobiltelefonen..

Kom hem med två fotpallar, så nu kanske katterna slipper slåss om den som är redan hemma. En pidestal som vi ska ha vår bärbara telefon på i hallen..Min "gubbe" köpte en stor ryggsäck så nu kan han ha den när han går ut i naturen med grabbarna…..Vi var där i 6 timmar lite jobbigt att bara vänta på att möblerna ska komma igång, men roligt är det.

MariannE11
0

kommer man fram hemma hos dej nu essut eller består hela din bostad av fotpallar?…. :-)

siden. jag har ännu inte kommit ut i min skog som ju är 0 meter från tomten….*rodna liiiite*….

var på panduro idag IGEN o köpte lera till min dotter som gör underbara skapelser… tröstade mej själv genom att köpa pärlor till halsband….nu är det bara den saknade synen som fattas…..

jag får inte till smajlisar i denna tråd….*lite putt*…

essut50
0

Ja du Marianne,det är fotpallar överallt i rummet..Bara katterna trivs så är det okej..

Jag fick panduro katalogen i förra veckan på posten, oj va mycket fint man kunde köpa..

Tiana
0

Här har jag också tittat lääänge i pandurokatalogen, men kommit fram till att det är stopp tills jag lyckats göra något av allt det som jag har hemma… Helt plötsligt svämmar hobbyprylarna över. Eller så är det för att jag rensar ut så mycket annat.

Har beställt til för kastrering av mamma Esmeraldra nu när ungarna inte får dia längre. Får se om jag lyckas få in henne i buren med när det är dags :)

essut50
0

#55 Det går säkert bra att få in Esmeraldra i buren när det är dax, men lite jobb kan det bli..

Vi får se hur det blir ikväll när vi ska fånga in våra katter i burarna, inte så lätt ska jag säga..Tänkte hämta upp burarna från källaren och gömma dom i garderoben så länge..Tur att vår ZOO-affär här i Kungsör har en veterinär på tisdagskvällar som fixar vaccinering …Man kan gå dit och det bara 10 minuterspromenad, men det låter hela vägen tyvärr, båda skriker som bara den.

Sidentass
0

Känns länge sen jag var här..eftersom jag inte sitter här numera efter kl 22 på kvällarna..då jag har datorn i sonens rum, där också stödisarna huserar, vill han ha nedsläckt när när han ska sova!

Har nyss matat, tömt lådor..tvättat bebisögon, ska blaska av småttingarna lite idag igen..efter som mammans fina tunga inte riktigt räcker till för alla!;-( Men vad kan man begära med ett halv fotbollslag till bebbar!

Idag kommer en tjej(kompis???) hem till sonen för att kika på kattungar..han är så mån om att allt ska vara rent här inne då..så det får bli lite putsande o städande inför dambesöket;-)

Fint sensommar väder här i Linköping idag..bar ut lille Snöfot för att hälsa på Bamse som låg därute..familjen Kung..o hör o häpna..inget fräs från honom idag..det artar sig:-)

Imasy
0

Smart sätt att ragga på ;)

Sidentass
0

#58 He,he…jo det kan man säga…men *viskar här* gudnåde om jag skulle säga nåt sånt till sonen min…känsliga saker detta;-)hi,hiii:-)

MariannE11
0

sitter här med färre katter än jag hade i morse… känns tomt…. var iväg på vaccinering/chippning/öronskabbskoll/navelbråckskoll med alla utom Spräcklan idag….rödingarna skötte sej fint o hade fina öron…sen kom småungarna ut som blir 12 veckor på fredag… dom hade rätt mycket skabb så det blev sanering där…Julius navelbråck visade sej vara av akut slag så han blev kvar o ska opereras i morron…. brorsan Jimmy stannade hos honom som stöd….dom kommer hem i morron eftermiddag…hem med dom 4 som var kvar i burar o fångade in Spräcklan rätt lätt… det var mest en antennkabel som spärrade en totalt "smärtfri" lösning….så nu är hon på katthemmet…

passade på att dammsuga dom rummen tills dammsugaren stannade av värmechock….kände mej lugn o lite fri tills jag insåg att jag ju ska vara i Kista ikväll….så jag tror jag ska ta lite skinka upp till rödingarna o kela med dom…dom flyttar alla tre förmodligen inom en vecka.. :-(

bara Julius o Spräcklan som är obokade…

Sidentass
0

#60 Men så skönt mitt i allt elände att Julius får sällskap av brorsan sin när läget var så akut! Vad fint att vetten ställer upp på detta!

Har själv har haft småttingar som fått opererats för samma åkomma för länge sen..men det har väl inte varit riktigt så akut vad jag förstår iallafall..

Även jag har varit ut med snabeldraken idag..men endast på nedervåningen o lite här utanför..jag nöjer med med att sopa där vi har kattfamiljen..så får man ta storstädning o vädring en dag då dom istället får undersöka badrummet under tiden;-)

Tiana
0

Samma gjorde jag! Mutade in familjen i köket vid matdags och dammsög restan av lägenheten :) Funkar kanonbra!

MariannE11
0

jag kanske har sagt ja till en skygg kattunge…. vi som ska ha paus?….ska fundera lite.. eftersom jag TROR att det senast om 2 veckor är helt kattungsfritt här så kanske det kan dyka upp ett litet projekt till… önskar bara att jag hade min pålitliga vapendragare Buzan kvar till fallet…. FräsJullan tror jag inte på…

annars har jag sopat för hand jag med….ska bli skönt sen att verkligen ta det grundligt….ska se om dammsugaren svalnat av kanske…. :-)

essut50
0

Tror att ni vill ha fler katter i familjen Marianne..

Vår promenad till veterinären gick bra, dom satt i varsin bur och jamade hela vägen..Vi hade tur när vi kom fram så var det ingen hos veterinären..Så det tog bara några minuter så var vi klara att gå hemåt.Men Pontus måste gå ner i vikt, hon tyckte han var så tjock..

Tiana
0

Kliande ögon har jag fått nu helt plötsligt! Eller rättare sagt så har det smugit sig på under en vecka. Hoppas det bara är en förkylning och inte någon allergi som är på väg att bryta ut. För så skulle jag bli riktigt ledsen…

MariannE11
0

hoppas tiana att det bara är en förkylning….

idag så är orolig för Julius o hans operation..men han är i trygga händer där….lite orolig innan jag vet hans skötselråd sen eftersom han ju ska vara med sin mycket vårdande mamma o sin busbrorsa sen…. men det visar sej när han kommer hem…

min dotter flyger hem till Malmö idag…. har inte lyckats få upp henne än….regnet trummar på rätt bra….följer med sen till flyget o sen direkt på ett viktigt, känsloladdat möte som säkert kommer att bli väldigt jobbigt…. sen hem o möta Julius vid dörren…. o sen ska jag in en liten tur till stan….får väl se lite åxå på hur Julius mår om jag kan följa med in till stan….

vill passa på nu medans jag minns att jag inom ett par dygn förlorar min gamla internetlevantör…den nya startar ungefär den 4 september sen….så under en veckas tid räknar jag med att få en massa abstinens att sitta vid datorn….så vet ni var jag håller hus OM någon skulle sakna mej….

Sidentass
0

#54 Så skönt att ni har det hela överstökat och att det gick så pass bra som det gick! Om din vet skulle träffa min Berlioz så skulle hon definitivt sätta ´honom på bantningskur..han är en mäkta tjockis!

Har börjat dagen med lådrundan..kattegos..utfordring..slut på kattmat, jepp! Så det bär iväg till affären idag för provians..!

Regnigt idag, men man må passa på mellan skurarna:-)

essut50
0

Marianne. Du har fullt upp idag ser jag..

Tiana. hoppas det är bara en liten förskylning som går över.

Sidentass, hoppas du kan gå ut och handla när regnet har försvunnit. 

Jag har sovit länge idag ända till kl 11.00, skönt tycker jag. Har ju bara nästa vecka kvar på min semester, sen är det dax att jobba igen..

Pontus verkar vara hängig idag, vill inte vara på balkongen som han älskar, nä han ligger på soffan hela tiden. Kan det vara biverkningar från sprutan igår??Fast Milou verkar vara okej..

Väntar på att posten ska komma, vill se hur mycket jag får i lön imorgon..Man vet aldrig när man jobbar som jag gör (OB-tillägg). Väntar oxå svar från Västerås lasarett på mina prover som skulle ta 4 - 6 veckor, nu har det gått 4 veckor.. Vet inte om jag vågar sprätta upp brevet om det kommer..Gråter

Tiana
0

Vill bara säga att jag har en kanonbra dag på jobbet! Kundbokningarna väller in och jag njuter… :)

essut50
0

#69 Vad skönt att höra i dessa tider.

Posten har varit här, fick min lönespec. bra lön alltså imorgon, men nästa lön i september kommer att bli dålig har jag förstått redan nu..Har inte fått något brev från sjukhuset ännu..suck…

MariannE11
0

#68 kan säkert vara efter vaccination… eller så är han butter över kommentarer om hans smidiga figur?…. hoppas du får brevet snart så du kan känna dej lugnare sen med rätta fakta…

funderar själv över om jag får något från FK o när…. vore ju kul för räkningarnas skull…

fick idag mitt sjukintyg med rätt uppgifter…

o Julius o Jimmy kom nyss hem…. dom är glada o studdsiga…..operationen gick bra… Julius har en tamponad som helst ska sitta till i morron… självupplösande stygn… men jag är lite orolig för han far o flänger mellan golv o tak…..alla 3 blev glada att återförenas…själv är jag ruskigt Juliussvag just nu….att se honom komma stormandes av glädje kan värma även det kallaste hjärtat….värmde så mycket så jag totalt glömde av dagens blajmöte som var viktigt men som känns rätt meningslöst just nu…..men Julius sitter här o väntar på att han ska få en omgång med advocate i nacken så fort vi vet hur mycket han ska ha….

slipper åka in till stan… känns skönt för jag vill ju vara med Julius….

Tiana
0

Bara så ni vet: Vill ni ha en massa kattungar i knät - försök äta en tunnbrödsrulle med kräft- och räksallad. ;) Inte det lättaste jag gjort!

MariannE11
0

*antecknar vad jag INTE ska göra o märker att listan är rätt lång*..

MariannE11
0

får nog ringa psyket för i det här rummet vågar jag då inte vara…full fart på mamma Jennie o Jimmy som flyger på alla omöjliga ställen dom ser…. o nyopererade Julius försöker med mycket han med…. hoppas leken avtar när jag släcker här…får ta maxdos med medicin, sömntabletter o en massa sprit… :-)

sista natten med hela rödtoppsgänget….. en av dom flyttar i morron…. hem till sitt nya hem… :-)

MariannE11
0

tiana hur går det med ditt kliande?… hoppas du är bättre?..

vågade somna till sist men det var svårt…tror största orsaken är att jag går upp för sent.. så nu satte jag klockan på 7…. skrek tjoho o bara skuttade upp…..njaa….satte mej upp iaf fullt bestämd med att dagen skulle börja…..har inte gjort så mycket förutom frukost till alla, kollat Julius som fortfarande har sin lilla extrakudde under magen som börjat fransa sej rejält…vet inte riktigt hur den sitter fast…den ska bort idag… i värsta fall kan jag vänta tills dagens reskompis dyker upp… tror hon gör det iaf… Jesper ska flytta idag är det tänkt… följer med o håller tassen…skönt att dom nästan helt äter vanlig mat igen…

FK är snälla… pengarna är här… synd bara att det nästan är +-0 med mina räkningar… ena dottern fyller nästa vecka så hon får förmodligen kronan som blir över…

skönt att bara ha ett måste idag…ska se om ja snart kan sparka igång mej med att göra lite vettiga saker…näää… hinner nog inte… Våra bästa år börjar ju om en timme på TV… :-)

MariannE11
0

tror jag är pratsjuk idag… :-)

kom på en sak som gjorde att jag inte somnade… jag funderade på om inte vi ska byta sovrum….när i princip inga barn bor här så varför ska vi inte ha största sovrummet?…. fick syner framför mej o sambon hade tur som sov… han skulle bara veta…. ska nog se om jag kan ta lite mått o se om min syn kan bli verklig… :-)

Tiana
0

Det är så ibland Marianne, man har mycket på hjärtat ;)

Kliandet är kvar, men med lite goda nyheter. I morse hade jag svårt att öppna ena ögat för fransarna hade klibbat ihop. Det andra är numera ok, så det är väl någon liten infektion. Såå glad är jag för det! Alternativet hade varit så mycket värre…

essut50
0

#72 Förstår att kattungarna var ute efter god mat..

Vi åt pizza igår kväll, (orkade inte laga mat) då var Milou som vanligt på bordet och började tigga. Visst fick hon fast hon inte ska ha sånt mat.

# Det var en bra ide att ni ska ha det stora rummet, ni får plats med mera saker där..

Lycka till idag, hoppas Jesper får ett bra hem. Bra att du följer med och håller koll.

Jag fick sova ut idag igen, vaknade först vid 10.30, skönt att ha semester fortfarande. Nu har min "gubbe" åkt iväg kommer hem imorgon kväll..Katterna tycker det är skönt för då får dom en egen säng att dela på..

Solen skiner här och jag ska bara gå ut och handla lite mat till mig. Tänkte unna mig något gott när jag är ensam..

MariannE11
0

tiana:konstiga saker man blir glad över ibland .. jaaaa… en infektion…. men jag förstår precis hur du tänker….hoppas snart är det är helt OK igen…

nu har jag iaf tagit mått på stora rummet… 3X4 meter…ska kolla om rödingarna hjälper mej mäta det andra rummet….

försöker ta kort på Julius men det går ju inget vidare alls….han är verkligen inte still en sekund…*lurpassar o hoppas han ska nanna snart*..hmm… han slet just ner en radiostyrd bil… ska han o Jimmy leka med den?…

godkände med tungt hjärta att Kasper o Jonatan flyttar i morron eftermiddag… Kasper är så supersöt…så nu känns det som jag måste ta kort på alla… Jesper är ju viktigast… ska kila in till honom o kolla om han är mer photogenique… misstänker att han tänkt sova till 9 ikväll….

Jennie o Jimmy lär säkert flytta vilken dag som helst dom med… bara jag o Julius kvar…ja då kan jag säkert mer gissa vart alla pinaler tar vägen…räddade just en penna från Jennie…ska leta efter måttband o pappret med måtten nu o kila in till Jesper…

Sidentass
0

#72 -eller försök med mackor med kalkonbröst-pålägg!! he,he..mina blir som galna:-) Klart som sjutton att dom blir det, när matten alltid ger dom av sitt!

Idag blir "stora bunkrar dan"..ska ta rullväskan till lidl o fylla den med sand o kattmat! Gäller att fylla förrådet nu, när småttingana och börjar att äta riktigt friskt, en mamma som käkar för sju..samt min egen septett!! Häpp…jag drar in på veckotidningar och annat onödigt..men det är det värt många gånger om för att få rå om så många katter..stödisar,, som mina egna..:-)

Tiana
0

#80 Just det har jag inte testat än. sa kanske prova ;)

Igår kväll lyfte jag säkert ner ett 40-tal katter från knät, konstigt med tanke på att jag bara har 6 st nu, och två som inte vågar sig upp i knät ännu…

essut50
0

Här åt jag skinka och legymsallad till lunch idag, tyvärr fick jag dela med mig av skinkan till Milou. Hon satt på bordet och blängde på mig hela tiden.

Nu har jag beställt tid för klippning och färgning på torsdag nästa vecka. Undrar vilken färg på håret jag ska ha?? Lila kanske? Nä det skulle jag inte våga göra..Såg en i min ålder på tåget som älskar lila, lila hår, lila långbyxor, tröja och jacka i lila oxå..Usch det var verkligen inte snyggt.

MariannE11
0

Jesper har flyttat… men jag tror han får det toppen på sitt nya ställe… en vettig matte som vet hur man behandlar blyga kissar… han kollade in tjejen som han förväntas leka med o dom kikade på varandra utan oljud…

Kasper o Jonatan flyttar i morron… eventuellt flyttar det in en mamma med 1 kattunge okänd ålder på lördag…beror på när dom går i fällan…

var kallsvettig då tampongen skulle bort från Julius… som tur var så fick jag hjälp från katthemmet… trodde det skulle vara ett lätt fall…. men vi fick klippa upp 2 stygn…nu är han o brorsan på torkning efter en omgång med advocate…dom får vara med mamman strax tills jag ska sova då vi separerar dom över natten… mamman kan ju annars tvätta honom på magen… såret ser jättefint ut….fattar inte att han kunnat busa runt så mycket när han var sydd i 2 lager för att kunna ha sin tampong…

blir kul att se hur du blir Lillan…orange tycker jag… får se om jag får lite från AFA så kanske jag kan fixa bottenhåret…

tiana konstigt att så några katter kan bli så många…

MariannE11
0

sista natten med Kasper o Jonatan är avklarad….blev så glad i hjärtat då Jonatan kom frivilligt fram till mej o ville bli klappad… han spann o såg ut som en trygg kisse…ett problem jag haft när dom var dåliga i magen var att jag inte kunde ta till skinktricket…men det har jag gjort dom senaste dagarna…. önskar att jag hade haft ett par dagar till på mej…. men då hade jag säkert velat ha ytterligare ett par dagar till….

Julius springer runt som en tok med både mamma o brorsan….ska bli skönt att gå ner o äta frukost o få sitta utan vinddrag…känner att jag vågar lämna dom …. såret under magen ser jättefint ut…

ha en underbar dag allihop…. ta hand om er…

MariannE11
0

kan någon döpa om denna tråd till "MariannEs tråd"… :-)

hihihi..

vet ni hur underbart det är att sova i en säng UTAN kattsand… ljuvligt vill jag säga… städade varje mm av sovrummet efter att Kasper o Jonatan flyttade igår…

ska nu flytta över Jennie o ungarna till vårat o tyvärr då måste ju en kattlåda medfölja…. sen ska jag städa det andra rummet mm för mm….för sen ska det komma en kattmamma hit som bara har en unge…. ungen har tyärr inte gått i fällan än…ungen tros enligt upphittarens gissning vara 3 månader ungefär…. ska hämta mamman i eftermiddag så man kan ju hoppas på ungen i fällan innan dess…mamman är tam enligt rapport men vet inte vad en kattlåda är…så sopsäckar kommer att ingå i möbleringen vid sängen…

trevlig helg alla!

essut50
0

Trevlig helg Marianne. Lycka till imorgon, tur att jag har slutat med såna dumheter..

Hoppas kattungen vill bli infångad idag, så den får vara med sin mamma..

Här är det som vanligt, Milou har varit med husse hela tiden, vill inte släppa honom alls.

Tänkte jag skulle kolla om det finns nån billig resa till London den 2 januari..Vill vara ute i god tid när man vill vara borta när man fyller år..

MariannE11
0

fyller du jämt eller vill du bara åka ändå?…*luskar lite lagom*..

ingen kattunge….

essut50
0

Det är min son som vill åka till London med mig, tänkte ta det när jag fyller jämt…

Stackars kattunge som inte vill komma in i värmen..

Tiana
0

Har överlevt helgen och en kräftskiva. Är trött som tusan idag, men har ändå fått en del gjort.

Nu sitter jag mest och tycker synd om Esme - hon löper och friar till Grå för fullt. Hon kan inte förstå varför han bara vill leka och inte svarar på hennes inviter ;)

Dags för kastrering var det ja…

MariannE11
0

hmmm… så det är jämt du fyller?…

inget kul med löpande kissar…Jennie löpte i dryga dygnet men lugnade sej sen… tack o lov…

jag sprang tjejmilen idag… skönt att det är över… är nöjd med resultatet

har fått en biträdande datainspektör bredvid mej… nya kattmamman ligger i korgen bredvid o kollar så jag inte skriver fel… :-)

hoppas ungen kommer in i morron….har inget hört än…

chigak
0

Idag har jag varit på IKEA och köpt ett nytt tält till katterna. Igelkottarna "förorenade" det gamla så det hamnade på soptippen. Så nu har de fått nytt tält med ny fäll i. De älskar sitt tält. Har det stående på altanen så de kan ligga där när de är ute.

Nu har det äntligen lugnat sig mellan katterna. Har vart ett par veckor nu som de har hållt på och bråkat och haft sig. Till och med Mindy och Tiara som ju så gott som växt upp ihop började helt plötsligt fajtas. Tyson har nu tagit över makten från Mindy så nu har lugnet börjat lägga sig igen.

Tyson är hemma mycket mer nu för hans kära Daphne(grannens katt) har gått över regnbågsbron så nu hälsar han inte på så mycket hos grannen längre.

MariannE11
0

nya tält är alltid kul.. kanske kan igelkottarna ha ett eget…;.)

hoppas katterna bråkat klart nu…man kan ju undra vad som utlöser bråken men viktigare att dom tar slut…

Lena
0

Startar en ny Godmorgon/GodAftontråd för v 36 då denna börjar att bli lite väl lång.

Länk till nya tråden.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.
Inlägget är låst för nya kommentarer