Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1343 ggr
liinah
0

Elsa & Leia stannar hos mig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, så blev det alltså så att den dräktiga hemlösingen från Söderhamn stannar på obestämd tid (läs för gott) och likaså de två kattungarna.

Det var inte vad jag hade tänkt mig men det är alltså så det blir, något annat alternativ har nog egentligen aldrig funnits sedan de föddes! Hur det funkar rent ekonomiskt får tiden utvisa. Oskyldig

Jag kommer inte vara aktiv på hittekatter framöver, tiden får utvisa om jag kommer tillbaka som aktiv medlem. Min sida kommer finnas kvar och jag kommer kolla pm men trådaktiviteten kommer lysa med sin frånvaro. Nu tror jag att jag kommer ha väldigt svårt för att inte hålla mig uppdaterad på vad som händer runt omkring, men vi får se.

Det finns ett flertal anledningar till att jag gör det här. Bl.a. har en av mina "förebilder" tråkigt nog försvunnit från sajten och den positiva attityden likaså. Dessutom hinner jag knappt med sajten som det är nu, många djur och mycket plugg.

Men framförallt har jag blivit stött i några trådar och faktiskt fått känslan av att vara "dumförklarad", och då bad jag enbart om råd. Istället kände jag mig tvingad att förklara mig och det är i mina ögon helt fel. Ja, jag kan skriva mer om detta men det spelar egentligen ingen roll.. Sårad har jag blivit.

Bloggen om Sessan, Leia & Elsa kommer fortfarande uppdateras dock.

Det är med en klump i halsen jag skriver detta för avsked är alltid jobbiga men jag ville heller inte bara glida iväg utan att berätta hur det blev med Elsa, Leia och Sessan.

Kram på er alla

monsi
0

Å vad glad jag blir att de får stanna hos dig med stöd av resten av din familj!.

Men gillar inte att du försvinner.

Vem idiotförklarar dig! Du är ju lika klok som oss andra eller lika galen som jagFlört

Snälla försvinn inte du brukar komma med så mycket värme o glädje.

Här kommer bli kalt som i ett frys hus utand dig med.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

essut50
0

Vilken lycka för katterna att dom får stanna. Tack för det. Synd att du tänker lämna hittekatter. Men förstår att du har tröttnat på allt tjafs som har varit här på sista tiden. Saknar oxå en viss person här som är så bra och duktig..

Lycka till med katterna.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Det är väl aldrig fel att fråga om råd. Frågar man inget får man ju aldrig lära sig mer. Dum är man möjligen om man aldrig frågar nåt  Obestämd

Tycker inte du ska lämna siten för det, försök skaka av dig.

MariannE11
0

jag är jätteglad för kissarnas skull… vilken vinstlott för dom…

tråkigt att du känner dej obekväm här….hoppas o tror inte att någon kan vara dum mot någon… vi alla som strävar efter samma saker…. ibland lite oense kanske….. vill att vi alla ska kunna samsas som vänner då vi har samma mål…jag trivs så bra här för att det finns så många kloka människor….

vet o fattar inte vad som händer men kanske kan diskutera det med ex Lena som medlare…. hoppas på en bra lösning….vore så trist om jag inte hade någon att fråga mina dumma frågor till….

kram på dej….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

monsi
0

Finns inga dumma frågor bara dumma svar.

Komer ihåg min första tid i fokus framför allt hundar i fokus jag höll på att bli upp äten, tänkte den sajten går jag aldrig mera in på nu mera är det jag som äter upp dem hi hi! Mycket tack vare alla underbara personer som du.

Danielssonsgarden
0

Vad härligt att de får stanna!

Vet precis vad du menar med att man ska behöva förklarar sig!

Stor kram till dig Lina!

Mison
0

Men Liina, det kände jag på mig, att du skulle få svårt att skiljas från missarna.

Jag känner igen vad du skriver, och kan säga att jag förstår varför du väljer att lämna. Tråkigt, mycket tråkigt. Har funderat ett tag på att ta samma väg…

Ta hand om dig och missarna…Puss

Alla djur behöver någon som bryr sig!

MariannE11
0

har inte läst allt här som kanske kan få mej att fatta hela historien o med tanke på mitt fluff i hjärnan kan det vara för svårt ändå….

vad skulle kunna ändra på det som känns tråkigt?…är det samma person/er som får er att känna sej obekväma?….vägrar att låta vettiga kattälskare att lämna vår grupp…..

monsi
0

Okej! Förstår till viss del att man ibland får förklara närmae det skrivna språket kan ju misstolkas i bland men vissa överdiver i sin iver på förklaringar dessa skiter jag i o väntar tills de kommer som vet vad de talar om o som ser o förstår vad man skrivit.

Men lämmnar alla sajten blir det ju inga goa personer kvar.

Jag gillar ts o tycker det blir väldigt tråckigt om hon försvinner.

huskatt08
0

Härligt att höra att alla missarna får stanna hos dig/er….misstänkte att det skulle bli så.

Tråkigt att du inte blir kvar på forumet Lina, men jag förstår dig…till viss del i det du skriver som anledning.

Hoppas vi kan fortsätta hålla kontakten iaf, vill gärna träffa både dig och alla dina missar.

catfoot
0

Lina, jag är så glad för att du finns, å tog dig an denna kissemamma..Utan dig kanske hon varit i katthimlen..Vem än som gjort dig lessen, gör mig oxå väldigt ledsen..Varför???..Jag kommer att läsa din blogg, vill så gärna veta hur det går för din kattfamilj, som till min stora glädje får stanna hos er..Mitt erbjudande står kvar som jag pm,ade dig..Hoppas vi håller kontakten utan Hittis….Kram från Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Alexej
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

liinah, tycker det borde vara bra att pma Lena och berätta om bakgrunden. Inte kommer det att ändra mycket men det vore bra ändå.

Sköt om dig nu och hälsa Mymlan. Be henne att skriva till mig genom:

Landfreak59@hotmail.com

Vet att ni har en del projekt, bla en TNR-koloni på gång. Ni kommer att fixa det:) Och om ni skulle starta en förening vill jag gärna vara medlem!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

liinah
0

Tack för era svar, inte trodde jag på ett sådant gensvar. Vill återigen nämna att det finns flera anledningar till att jag inte vill/kan/orkar vara aktiv just nu, det har alltså inte bara med sajten att göra.

Att stänga ner hittit totalt är skitssvårt men MariannE11 nämnde ett ord till mig - "timeout". Och det kanske är ett bättre ord att använda. Jag vill ju vara med här men inte som det är just nu. Hoppas innerligt att stämningen lättas upp!

monsi
0

Den blir inte bättre om du också försvinnerGråter

Men lova att komma tillbaka så ska jag hålla hoppet upppe att du verkligen gör det.

Var rädd om dig o de dina. Bame kram

MariannE11
0

önskar att alla som känner sej trötta tar en timeout först…. alla behövs….önskar så att ingen slutade…. vi har alla saker som tillför…. var rädd om varandra…

monsi
0

#15 håller med

MariannE11
0

# 16 håller med….Flört

maggan47
0

jättetråkigt att du och många andra försvinner från hittekatter, alla har väl sina skäl, bara jag som inte upptäckt alla kanske, fortsätter att följa lilla familjen genom din blogg gör jag i alla fall, tycker det är tråkigt när folk som varit med länge valt att avsluta sitt engagemang i hittekatter, då spär vi ju på tesen att kattfolk inte kan hålla sams, och det är väl katterna i fokus, främst hittekatter som ligger oss varmt om hjärtat allihop, och kan vi inte samordna något här, hur kan vi då hjälpa till,

undrande Maggan47Obestämd

Ankie
0

men vilka underbart fina katter…  så bra att de får stanna hos dig