hur hittar jag honom?
hej för ca 25 dagar sedan lämnade jag in en hitte katt till polisen i kungsholm jag hade tagit hand om honom i ca 2 mån. 2 dar efter att jag lämnat katten ringde jag o frågade polisen om vilket katthem dem lämnat katten hos fast konstigt nog hade dem tappat bort papprena på det i visste inte vart katten var jag vill gärna veta vart han hammnat man, blir ju fäst vid dem när man tagit hand om demäven om det är några veckor det handlar om
så hur ska jag göra för att ta reda på vart han är? ska jag kanske mejla alla katthem som ligger i sth? taksam för all hjälp jag kan få/rana

Mycket irriterande att de "slarvar" bort papperna så att säga. Jag misstänker att det i första hand är dessa katthem som de lämnar missen till. Vi har inte tagit emot någon från polisen de senaste två veckorna.
http://www.stadskatten.org/
http://www.katthemmet.nu/
Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

ok tack ska kolla direkt

har nu tittat på sidorna men kunde inte hitta honom
han kanske sitter i karentän än?

Det lär han göra. Ring eller maila så får du säkert svar.
Vanessa
Hoppas du hittar kissen! Jättetråkigt att de "slarvat bort" katten. Förstår att du gärna vill veta hur det gått för honom.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

ja jag saknar fortfarande hans spinnande han brukade ligga vid min sida i sängen o spinna som en motor väldigt störande tyckte jag i början men nu skanar jag ljudet
ja jag får nog mejla jag börjar med sth katthem för polisen nämnde nåt om den när jag var o lämnade in honom
#6 Håller tummarna! Lova att rapportera för oss hur det går!
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hoppas verkligen att polisen har placerat katten i något katthem! Dålig stil att slarva med så viktiga papper!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

har nu mejlat sth katthem hoppas jag får svar snart men dem har nog så mycket att göra så får nog vänta lite

Jag håller också tummarna för att du får veta…inte roligt att gå i denna ovisshet..
Sidentass

Du får berätta hur det går!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Ibland så kommer katterna till Solgläntan från polisen..Så sök där oxå..

Men hur kan de bara slarva bort pappret. det låter helt sanslöst tycker jag.
Hoppas du hittar missen igen.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Hej
Har du frågat polisen vilka katthem dom brukar vända sig till så att du kan kolla dom i första hand. Måste säga att det låter väldigt skumt …tappa bort papper …och inte ha en susning om vart katten tagit vägen.
Hoppas verkligen att du hittar honom.
Tassar från Eva & Mojje
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
#14 Tyder på bristande rutiner. Verkligen inte acceptabelt.
//Lena
Så typiskt!!!!! Det är ju inte så noga med en katt…. Det är väl så de resonerar.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

nu ha sth katthem svarat och dem har tyvär inte fått in en katt som passar in i min beskrivning
essut tack för längen men han verkar inte finnas där heller fanns i allafall ingen bild
finns det fler katthem i sth området? för är polisen lämnar väl in katter i närliggande katthem?
har tittat på sidan 2stadskatten" oxå men hittade inga uppgifter om hemlösa katter?
Här är länkar till några andra Katthem i Stockholmsområdet:
- Solgläntans kattpensionat och katthem, Vallentuna
- Stockholms Katthem
- Södertälje Katthem
- Top Cat Akutgrupp; Stockholm
- Djurhjälpen i Waxholm
- Kattvärnet, Haninge - Stockholm
- http://www.djvstockholm.hem-site.com/
Sistnämnda länken går till Djurens Vänner i Stockholm. Hoppas inte polisen samarbetar med dem. De är tyvärr kända för att avliva djur ganska snabbt om ingen ägare anmäler sig.
//Lena

Maila eller ring dem. För det kan faktiskt vara så att den underbara katten fick ett hem illa kvickt. Kolla lyckade omplaceringar som en del har.
Hur ser missen ut?
Vanessa

förlåt att jag svarar så sent
lena tack för länkarna ska genast leta i dem
vanessa: det var en han katt han är vit med svart/grå på toppen av huvudet halva ryggen (som en liten sadel) hela svansen, en svart fläck på högra skuldran,gröna ögon rosa nos jag misstänker att han var kastrerad för hans kiss luktade absolut ingenting han verkade vara nåt mellan 2-5 år gammal vet inte säkert.han var lite skygg och rädd för öppna platser men annars underbart gosig och snäll

Okej, då har inte vi honom. Började fundera lite. Håller tummarna att du hittar honom.
Vanessa
Jag fortsätter också att hålla tummen att du hittar katten och får veta vart den tagit vägen.
//Lena

Jag håller också tummarna här hemma. Ovisshet är aldrig rolig.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

nä inga svar från dem hem jag skickat mejl till
börjar misstänka att polisen har avlivat honom
hoppas verkligen att han fick ett hem det vore så hemskt om dem har avlivat honom. jag lämnade in honom för att vi inte kunde ha kvar honom,han behövde special hjälp både fysiskt och mentalt. han ville aldrig vara utanför mitt rum och var liv rädd för olika ljud och plötsliga rörelser,så jag ville att han skulle komm till ett katthem och katthemmet ville att han kom via polisen så..ja jag får väl fårtsätta hoppas det bästa..

#24: Lär erkänna att avlivningstanken har föresvävat mig med. Men jag hoppas självklart att han fått ett hem.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

ja hoppas

Hoppas innerligen att de int avlivat honom. Det går att få i princip varenda katt i form om man lyssnar på dem och accepterar dem. Något vi alltid är noga att sprida ordet om. Men jag vet att några katthem vill att det går igenom polisen för då får de betalt. Håller tummarna för att de lämnade kissen till ett av hemmen som inte tänker enbart på pengar utan även på kattens liv. /Vanessa