Detta är Sammy, som är bror till Sawyer
Här kommer Sammy, som är bror till Sawyer och den störste och robustaste av de mammalösa.
Han måste också levereras snart, för jag kan inte ha dem här längre. Han bör få komma till ett hem, där det redan finns en katt, som kan ta hand om det sista sociala beteendet. Ludde har varit jätteduktig, men nu börjar han tröttna på att ta hand om dem, och det kan jag förstå. Sammy har en glupande aptit, liksom brorsan Sotis, som jag kommer att beskriva i en annan tråd.
Jag tänkte begära 250:-- per styck för katterna, så får jag tillbaka åtminstone något av mina utlägg. Det är dock inte livsviktigt, utan det viktigaste är att de får det bra och blir lyckliga. De trivs bra inomhus, eftersom de inte vet om något annat. Skulle vara roligt om de inte hamnade alltför långt ifrån, eftersom de kan bli problem med transporter och sådant. Sammy och Sotis trivs väldigt bra tillsammans, så de kan gärna bo ihop.
Jag kommer att hålla koll på dessa trådar, så det är bara att skriva till mej, eller ännu hellre svara här. Annars finns jag på MSN som mettan3@msn.com.
Mettan
Båda kissarna är så fina och snygga. Som jag skrev i den andra tråden tycker jag inte du ska rucka på priset. Det där med katter som är mer eller mindra gratis är aldrig någon bra grej. Risen är alltid större att katten hamnar i ett hem som inte tänkt igenom sitt kattägarskap så noga om det inte kostar något särskilt att skaffa katt.
Håller tummarna att båda bröderna hamnar i bra hem. Finns det redan vuxna katter dit de kommer är det helt klart ett plus precis som du skriver.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hej!
Nej, jag ruckar inte gärna på priset, men om jag träffar på en som jag vet är kattälskare och att katten får det bra, så går jag ner i pris, om det skulle hänga helt på det. Om man tänker efter, så är ju 250:-- egentligen alldeles för lite, men det sorterar i alla fall bort de värsta oseriösa.
Ger inte detta något, varken här, på Spinn, eller Svenska Katters sida, så tar jag lokaltidningen, kanske HD, Metro eller liknande. I sista hand får Landskrona Djurskyddsförening hjälpa till, men de har ju väldigt svårt för det och ingenstans att placera dem, mer än på Tassebo i Helsingborg och de har överfullt, som på de flesta katthem. Så det blir den absolut sista utvägen, som jag faktiskt inte tror behövs. Har aldrig behövt göra så tidigare, så det ska inte bli nu heller. Jag ger mej inte, förrän de får det bra.
Nu kom Sotis och pussades.
Mettan