Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettannonsdiskussioner
Läst 3744 ggr
Mison
0

Går hissen ända upp här?

Jag hittade nyss till en konstig hemsida, där personerna verkar avla köpa och sälja vind för våg, hur som helst… Vad gör man åt det? Jag vet inte hur man får länka här, men jag kan ju i alla fall kopiera in lite av texten från välkomstsidan.

---

"Avlar ej på våra djur för att få fina stamtavlor och priser och inte heller för att tjäna massa pengar, utan avlar för att få fram friska och trevliga djur för att vi tycker det är sååååå kul"

-------

Sen har dom en tillsalu-sida där dom skänker bort kattungar, och vad det verkar är det kattmammor som får bebisar hur som helst…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

monsi
0

Har du någon adress till sidan så de kan få lite info om vad som gäller vid avel o försäjlning av djur?

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Hennum
0

att länka till hemsidor får man väl?

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Mison
0

Får man länka här då? Annars kan du få på pm

Mison
0

Då kommer länken här då

Hemsidan

sagodjuret
0

#4 verkade lite knepigt att få nån direkt koll på hur det går till med katterna. finns ju liksom ingen "kattsida" utan man ser ju bara katterna på "till salu" sidan. så det är lite svårt att veta om dom satt det i system eller om dom "råkade" få kattungar. kan ju vara så att det dom avlar på är fåglarna och det. i vilket fall vilket knepigt att dom skänker bort kattungarna. man får hoppas att dom kollar upp dom nya hemmen ordentligt.

Lena
0

Till hemsidor är det ok att länka. Vad vi är restriktiva till är annonser på andra forum.

Verkar ju ingen höjdare om de skänker bort katter och ägnar sig åt avel hej vilt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

CALA
0

Finns ju värre exempel, var fiins dom?

http://www.123minsida.se/puppylove

huskatt08
0

¤7¤ De avlar medvetet på att korsa raser….Är det egentligen tillåtet?

monsi
0

#8 Det är tilllåtet att avla o blandaraser.

Efter en dokumentär på tv om renrasiga hundrar så har efter frågan på blandisar nästan ökat.

#7 den sidan stödde ju vildkatter o hitta hem till dem okej de skriver vild i stället för hem lös. Hittade inget direkt på den sidan skumläste den bara så jag kan ha missat något.

Såg viss redan hadde skrivit i gästboken o frågat om varför de ger bort katter på den första sidan.

Hennum
0

Enligt mig är blandraser bättre än rasrena för det blir lätt för liten genpool eller vad det heter och så blir det genetiska fel osv och det är bara dumt. Vår blandrashund är den friskaste hund jag någonsin träffat, kanske att hon har lite problem med höfterna nu på äldre dar, hon är 7,5 år. men så länge hon inte överanstränger sig är det lugnt. De enda problemen hon har är att hon är bortskämd av sin husse, annars hade hon varit den väluppfostradaste (?) hunden med. Nu har jag inte träffat så vansinnigt mycket hundar, men ändå :)

För min del hade vi kunnat nöja oss med hundar och katter och så kan de se lite olika ut men så är det bra med det. Inte så mycket raser utan mer typer. Kontrollen borde man kunna ha ändå.

Men förlåt, ska inte ta upp den diskussionen. Skäms det blir så långdraget och jobbigt ibland.. ^^

sagodjuret
0

#10 "mest väluppfostrade" kanske? :P

CALA
0

Jo men är man seriös varför finns det ingen som törs stå för sidan eller var de finns någonstans?

monsi
0

#12 den biten missade jag.

Har de inte skrivit hur man kan nå dem?

CALA
0

Inte vad jag kan se, har dock inte läst så noga nu men en gång för ett tag sedan. Blir fundersam när det inte finns namn eller adresser.

destiny
0

Kollade sidan. Under "kontakta oss" finns namn och telefonnummer.

CALA
0

Ja får då bara fram en brevlåda,,, inget annat

sagodjuret
0

jag får inte heller fram namn och telefonnummer men måste det verkligen betyda att dom är oseriösa? tycker dom verkar seriösa..

CALA
0

Nej i och för sig, men bedriver man avel vill man väl sälja. Jag skulle vilja veta om det är två mil bort heller 150 om jag vore intresserad.

Men det är sant man kanske inte har tänkt på det.

Mison
0

Jag har fått fram namn, telefon o adress. Jag tycker bara det hela är märkligt när dom skriver att dom enbart avlar för nöjes skull. Och vill inte ta några höga priser. Då undrar jag hur mycket dom kollar upp att djuren får det bra. Är man sånna "djurälskare" som dom påstår att dom är, med tillgång till en gård, varför inte engagera sig istället för alla dessa djur som inte har någon som bryr sig om dom…

Hawknestgrove
0

Då är vi där igen, man FÅR inte tafler kullar än 2 per år utan tillstånd! Undrar om de vet och håller sig till det?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

mitt svar…

HEj Är aktiv på Hittekatter i Fokus och dessutom ordförande i vår lilla förening Kattkedjan i Strömstad. Din hemsida har mycket kvar att önska när det gäller katt. För det första, du är väl medveten om, att katterna måste vara 12 veckor innan du gör dig av med dem? Varför skänker du bort dem? En sak till, du får inte dra fram fler kullar än 2 per år utan tillstånd.Bara så du vet det.

Mison
0

Mycket bra, Gunilla

MewTwo
0

De där på Bösgård, Kvidinge har jag varit på tidigare om gratiskatter. Och de går ju att spåra med tel nr och adress. Får dessa människor kritik så väljer de snabbt att ta bort de negativa kommentarerna så historiken i gästboken är inte att hurra för. De svarar gärna lite snorkigt eller stöddigt och typ att de är minsann så duktiga och medvetna så de ska ingen komma och ge dem pekpinnar. Tråkig attityd! Och man kan undra om de har tillstånd för hela denna djurhållning… Sånt kan man ju kolla med Jordbruksverket eller?

Den andra hundvalpssajten måste det till mer detektivarbete för att spåra… de har bara sin brevlåda. Det får väl bli att någon skickar en "valpfråga" till dem och kollar vad svaret blir… Vem vill vara deckare?

Mison
0

Jag kan vara hundköpare, vad vill ni veta?

Hawknestgrove
0

#23, ja kattgjrejen kanske vi kunde gemensamt göra en anmälaän på några här inne ? JAg är med. Sen det andra, där behöver man en duktig hacker……Nån som känner nån?

Mison
0

Ät det inlägg #7 ni pratar om, jag kan försöka leta lite.

Mison
0

Dom säljer ju för f….n valpar utan att folk kommer och tittar först. Man kan betala in handpenningen på ett konto. Ändå påstår dom att det bara är bra valpköpare dom får…

Hawknestgrove
0

men när det gäller katter, så stöttar de  och gör reklam för en god sak…..Detta står att läsa på deras hemsida.

HJÄLP UTSATTA KATTER !!!!

Våra katter är lyckligt lottade och har ett hem fullt med värme och kärlek. Tyvärr finns det alldeles för många katter som far illa och det är i de flesta fall är det vi människor som gör fel. Vi skulle bli tacksamma om ni ville ta 5 minuter av er tid och titta in på RÄDDA KATTEN . En förening som behöver ert stöd i kampen för att ta hand om hemlösa katter. Kan ni ta hand om en katt och ge den ett stödhem eller bidra med en peng som gör att fler hemlösa små stackare skall slippa svälta eller frysa ihjäl. Vi hundägare skulle aldrig gjort som dom gör med katter, bara släppa ut dem i ovisshet och visa total respektlöshet mot liv. Dessa katter behöver ett akut hem, klicka här för att komma dit !!!

_ Stöd Rädda katten, klicka här !!!!!!!! _

MewTwo
0

Då är man INTE seriös… hur sjutton ska de avgöra det utan att ens ha kollat personen som ska köpa valp? Man tar sig för pannan!

(senast jag köpte hund även om det gått åtskilliga år sedan dess, så var det hembesök före av hunduppfödaren och ett rejält frågeformulär, det var uppföljning och krav på kopior av veterinärintyg - och då var det "bara en krullig outställningsbar schäfer…" men DET var seriöst!

Antar att Sverige är fullt av blådårar både på kattfronten - och hund- och andra fä-slag och det är en sorg när man vet att problemen löses av somliga med onödiga avlivningar/att kasta ut djuret i skogen. Inte sagt att ovanstående gör så, märk väl.)

Enklaste sättet att spåra valpfolket är väl att någon bara skriver till dem och frågar vart man ska resa för att få komma och titta på en valp…?

Hawknestgrove
0

#29 ja det är ju den enklaste varianten…..

Mettan
0

De finns i Kvidinge, som tillhör Åstorps kommun. Det är djurskyddsinspektörerna på länstyrelsen i Skåne sp, ska ta hand om ärendet, om det skulle behövas.

Har för mej att de har tel. 040 25 20 00. Be att få tala med en djurskyddsinspektör och tala om att detta verkar oseriöst.

Jag kunde inte hitta något tel.nr till gården, bara till dem som står bakonm hemsidan. Den adressen är ett hyreshus. Någon på miljökontoret iÅstorps kommun kanske kan tala om ifall det finns ett ärende på dem. Det ändrades ju inte förrän vid årsskiftet. Det kanske är en följetong.

Mettan

Mettan

Hawknestgrove
0

ja men den sidan som är omnämnd i inlgg 7 är ju anonomym, men har en länk hit… Det är väl bekant?

Hawknestgrove
0

apropå det, så fick jag detta svar, när jag svarade på den första hemsidan här i länken var det ja!

jag föder ej upp katter, jag föder upp för mitt eget behov. sparar dem själv. så du kan sluta nu. säljer hur fan jag vill o när jag vill o vill jag inte gör jag inte det. lägg dina energier till katter som behöver det.shut the fuck up

Hawknestgrove
0

intelligent svar, eller hur?

huskatt08
0

Förvånad Jisses vilken verbal människa Förvånad

Vilken bild av sig själva de målar upp. De bör nog kollas upp.

Hawknestgrove
0

mmmmm… sparar katter….. shut the fuck up…..Så klokt! H*n kan engelska, minsann!

Hawknestgrove
0

har namnet……

Mison
0

Jag har googlat och snubblat på en som har köpt hund av dom på puppylove-sidan, närmare har jag inte kommit. Vet inte om det kan tänkas vara lite för långsökt att kontakta den här personen

Hawknestgrove
0

ja efter att ha skärskådat den på första hemsidan, så är nog de mer angelägna att sättas under lupp!

Mison
0

men om du har namnet så går det nog att googla fram nummer eller adress

Hawknestgrove
0

ja du får upp namnet när du trycker på kontakta oss. MEn som sagt de är ju inte hemliga. De skriver ju ut sitt namn och adress, det gör ju inte valpsidan

Mison
0

haha, Gunilla, nu har nog min hiss stannat mitt emellan två våningar. Jag tror att du och jag blandar ihop sidorna.

Första sidan som jag skrev överst här i inlägget, där ser man ju tydligt vilka som står bakom den.

Andra sidan i inlägg #7 är den jag kallar för Puppylove. Där hittar jag inga namn alls. Fast jag kanske har missat nåt.

Var det personen från Puppylove som skrev så "fint" till dig, eller personen från den första sidan?

På Puppylove-sidan har jag skickat meddelande att jag är intresserad av att köpa hund, men än inte fått nåt svar.

Känner mig lite snurrig nu, ska nog ta o ringa en hissreparatör tror jag. haha

Hawknestgrove
0

HAh Mison, den intelligente engelsktalande är från den FÖRSTA sidan du pratar om, alltså INTE Puppylove.

Hawknestgrove
0

Du har PM

Hennum
0

( det var roligare att säga väluppfostradaste Foten i munnen )

Mison
0

Kan man inte be länsstyrelsen ta en oanmäld tripp ut till gården? Brukar dom kunna göra sånt?

monsi
0

De har tagit bort era inlägg i gästboken där de ger bort katterna.

Skumma människor, undrar om deras rörelse går rätt till de verkar väldigt oseriösa, när de svara så barnsligt o plokar bort inlägg.

Mison
0

Jag fick svar från puppylove-folket. De väntar just nu på att tiken ska börja löpa, så de kan ha leveransklara valpar i november. De skulle spara min mailadress och höra av sig.

Gipzy
0

Har precis skrivit ett inlägg i deras gb… får se hur länge det får stå kvar!Obestämd

monsi
0

Alla inläggen på gratis katt sidan som ni har skrivit är borta pluss de har skrivit ett svar till alla som har katt frågor.

Har skrivit ett inlägg men tror inte det får vara kvar heller.

De verkar väldigt omogna o retliga.

Undrar om de har blivit granskade förut?

Mison se upp verkar som du riskerar att bli hundägare hi hi!

Fick du någon info var i sverige valparna var?

Lena
0

Det var värst vilken försvarattityd det var i det fina svaret du fick Gunilla. Tyvärr så brukar dert ofta låta på det här viset när man försöker komma till tals med dylika personer. Mer än regel än ett undantag enligt min mening.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

monsi
0

Skrev till dem om deras rektion o berättade vad som kan hända med gratis djur.

Kattungar som blir ormföda mm får se hur länge det får stå kvar.

De regarede väldigt konstigt på infon de fik.

De fick ingen kritik utan bara inf om att hjälpa kisar o höja deras status.

Någon har nog kollat den gården o verksamheten förut efter som de reagerade så stingsligt.

Hawknestgrove
0

HAr genom en vän fått veta lite mer om Pytteblingbling.

Nu ska vi se om jag får mera skäll av den intelligente(a)

TereseE
0

#9 Om tex avlar hundar och en medlem i SKK så får man inte avla sin renrasiga hund med icke renrasiga och det samma om tex är medlem i Sverak och avlar renrasigt med icke rebrasigt utan mål. Hybridavel för att ta fram nya raser är okej om detta är seriöst och genomtänkt, som jag förstått det.

monsi
0

Gunilla väntar o väntar på ditt inlägg hos de som skänker bort katter när kommer det? De har väll inte redan hunnit ta bort det?

Vad tyckte du om mitt lilla inlägg hi hi!

#54 glömde den lilla biten om vad som gäller om man är reggad uppfödare. Bra du tog upp det.

Hawknestgrove
0

Skriver inget i deras gästbok. JAg mailade dem och fick svaret i min mailbox på KAttkedjan.

Hawknestgrove
0

Nu skriver jag. Skynda er och läs. Annars så gör jag så, att jag kopierar och  lägger det även här!

Hawknestgrove
0

Det finns minst 100.000 hemlösa katter i Sverige. Att skänka bort en katt är vidrigt. Du kan ju inte ens få en leksakskatt till skänks! OCh betänk att katten ska vara minst 12 veckor, innan du placerar om den. Gå gärna in på Hittekatter i Fokus, så får du se lite av den misär du är med och skapar. Du ska även tänka på, att får du fler än 2 kullar, så ska du ha tillstånd. OCh tar du bort våra inläg, så lägger jag i allafall in samma inlägg på HIttekatter, så får åtminstone 2000 läsa vad jag skriver!

Detta skrev jag i deras gästbok

MewTwo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gick in och tittade på bilden de har av kattungarna som bortskänkes… okej jag vet att kattmammor kan få idéer att ligga var som helst men dessa verkar ligga i en toalåda med en odefinierbar omgivning - är väggen bakom så smutsig eller?

Hawknestgrove
0

Ja OK, att de kan lägga sig i en toalåda, det är en sak. MEn som du säger, bakgrunden  ser inte snygg ut. OCh jag undrar om vi kan göra något?

Mison
0

Jag kanske skulle berätta hur jag hittade till den hemsidan med gratiskatterna.

Jag slösurfade på eniro och såg en annons om diverse djur, med priset 1:- Sedan hade dom bara en länk in på hemsidan med hänvisning att titta under "till salu"

sagodjuret
0

#59 det ser typ ut som att den står i en källare eller liknande. om inte har dom inte direkt rent hemma.

Mison
0

Dom raderar gästboken hela tiden. Hjälp gärna till att fortsätta fylla på den…

monsi
0

Har fyllt på den igen.

Nämde länsstyrelsen o oseriös avel på de andra djuren. undrar hur länge det får stå kvar denna gång.

Mison
0

Jag fyller på hela tiden, haha. Har även meddelat att jag har anmält till länsstyrelsen. Dom har ju även ändrat på hemsidan, från "avel" till att "får barn lite då och då", och även ändrat skänkes till 1kr.

Innan ändringarna gjorde jag skärmdumpningar på det som stod från början

monsi
0

Bra du hittade sidan mison de verkar totalt kallsininga när det kommer till katter undrar hur deras andra djur har det.

Såg de sålde vissa fåglar o kaniner till under pris med.

Mison
0

Jag misstänkte att det kanske va så med dom andra djuren också, men jag är inte så bra på såna djur, vad dom brukar kosta och så.

Bra inlägg du skrev, fast det är nog raderat snart. Fast jag kopierar allt till min dator, det jag hinner med i alla fall..

monsi
0

Skrev ett bättre tidigare men det tog de bort, försöker hålla en vänlig ton men kommer snart inte lyckas med det.

Maken till tröga personer får man leta efter.grrr

monsi
0

Har fyllt på gästboken igen.

Nu berättade jag för dem att de föder upp foder djur.

Inget fel med det ormar behöver också mat.

Fast gillar inte att kattungarna riskerar att bli ormföda de plågas så grymt innan ormen får dem.

MaalinF
0

Ah fyllde på gästboken lite jag med!

MewTwo
0

Då ska vi se vad de kommer att svara på följande inlägg som jag just lämnat - om det inte raderas direkt???

"Djurhantering kräver mognad och förstånd

_Jag hoppas du har respekt nog att läsa följande innan du raderar det:

Du är skyldig att sköta dina djur av alla slag så att de inte far illa. Tyvärr, med den omogna attityd som du bemöter de frågor du får i denna gästbok, är det risk att folk misstänker att du inte är mogen att ha, sköta eller sälja denna mängd djur. Svärord och femton utropstecken förändrar inte hur människor kan komma att uppfatta dig.
Att ändra text på hemsidan från "avel" till att det föds ungar då och då förändrar inget, inte heller att du ändrat kattungepriset från noll till en krona. Det är precis lika illa, vilket du borde ha förstått av alla tidigare kommentarer. Och det här är ju inte heller första gången du fått liknande påpekanden, eller hur?! Att radera kritiken och bara behålla positiva kommentarer - ja det gör att ännu mer misstankar kommer fram!
Nej kort och gott:
Skänk inte bort gratisdjur - sluta avla i så fall.
Skaffa inte djurungar ni inte behöver.
Sätt vettiga pris på kattungar, absolut inte under 500 kr.
Ta sedan och kastrera kattmamman så slipper hon vara dubiös avelsmaskin för gratiskattungar. Kastrerade katter är bättre jägare vad gäller möss.

Det är härligt med djur men de ska ha den respekt och den status de förtjänar. Du kanske tycker det är en skitsak om en katt kostar 1 krona men för kattorganisationerna är det ett hån mot deras kamp att höja katternas värde - de sliter hårt med att årligen rädda tusentals utkastade katter just för att somliga idioter inte ger katten rätt till en skälig status som värdefullt djur eller ens fattar den enkla grejen att kastrera eller ge sin katt p-piller….   

Visa istället att du förstår råden du får, och handla därefter lite klokare! Flera av dem som skrivit till dig är mångåriga proffs på katt- och djurhantering, så de vet vad de talar om.

Och ifall du håller djuren enligt "alla konstens regler" så borde det vara välfödda och fina djur, som är värda ett bättre pris! Eller hur?

Visa nu att du kan besvara detta moget genom att låta detstå kvar och bemötas med sansade fakta, inte svordomar, tack på förhand!"_

Som sagt, jag räknar inte med annat än att det är borta inom kort…

monsi
0

#71 bra skrivet har jälv skrivit liknade i tidigare in lägg fast inte fått till det så bra som du. Mycket bra skrivet.

Mison
0

Kanonbra, än så länge ligger det kvar

Hawknestgrove
0

JA h*n är väl tipsad om denna tråden också?

HÄr är en schablon, ifall det är någon, som orkar engagera sig att maila till Blocket mycket. Jag satt ettt ag och många med mig, men vi blev knäckta… Slit den med hälsan och ni som har word, läggg in den som dokument där. Jag har den liggandes!

Hej, mitt namn är ********* ********* och jag såg din annons om katt till salu. Jag vill absolut inte stå med ett stort hårigt pekfinger och mässa, men jag önskar att du och alla andra kunde tänka lite på att ta mer betalt för en levande varelse än för en leksak. Det absolut självklara egentligen är, att du först kastrerar katten, då är det lättare för dig att hitta ett gott hem åt den. Alternativt är, att du kräver av köparen att göra den åtgärden. Vi har i dag i Sverige minst 100.000 hemlösa katter, vi behöver inte fler. En okastrerad honkatt och hankatt och deras avkommor, med två kullar per år, och med 2,8 överlevande bebisar, kan få 11 606 077 katter på nio år! Ovanstående räkneexempel kommer från Stockholms kattkastreringsgrupp och är ingen utopi.

Jag vädjar till dig, snälla, ta bra eller åtminstone hyfsat betalt för din katt, det finns alltför många onda människor här i världen, som exempelvis bara tar katten som bete till sin "kamphund" t ex. Kontrollera, att katten får de bra, i dagen samhälle är det inte så svårt att be om foton via datorn, tex det är ju bara kul, dessutom! Håll kontakt! Detta var bara en liten vädjan till dig som jag gör, då jag engagerar mig mycket i hemlösa katters situation i dag. Med vänlig hälsning

**

Hawknestgrove
0

Kolla dikten jag la in..

.HAR DU EN SPÄNN
KÖP EN SOMMARVÄN
JAG FICK MIN MATTE, LUGN TRYGG OCH STOR
OCH VID GUD, HON LUKTAR NÄSTAN SOM MOR
SOMMAREN GICK, JAG BODDE I MATTES FAMN
O HON LOG SÅ SKÖNT, NÄR JAG MOT HENNE SPANN
. MEN EN DAG, NÄR LÖVEN FÖLL FRÅN TRÄDEN
OCH BONDEN SKÖRDA SISTA SÄDEN
EN VÄLDIG NÄVE. JAG HAMNA PÅ EN BÄNK
DET BLEV SLUTET PÅ VÅR STARKA LÄNK
KÄRA MATTE. JAG STÅR HÄR FRUSEN RÄDD OCH STEL
OH, SNÄLLA MATTE, VAD GJORDE JAG FÖR FEL?

Mison
0

Jättebra med en sån schablon.

Usch va ledsen man blir av såna dikter

MewTwo
0

Tja nu verkar kattmänniskan ha ledsnat - just nu är hela gästboken borta…

Vad ska man säga - patetiskt. Vi får väl se om det är tillfälligt eller vad som händer!

(Sicken besvikelse, jag hade väntat mig gruvlig ordväxling. Nu ska jag ut och trösta mej med att plocka mer kantareller!)

Mison
0

Ja, se på sjutton, dom har tagit bort gästboken. Jag fortsätter "informera" via mail istället då.

monsi
0

Det är rätt mailbomba dem.

Har de ändrat kattanonsen änu?

Dagoe
0

kankse man borde lägga energin på att göra en anmälan hos länsstyrelsen?

monsi
0

Låter inte helt fel med en anmälan.

CALA
0

Ja är det inte två kullar per år man kan ha utan tillstånd? De som föder upp raskatter avlar ju inte fram mer än de kan sälja oftast. Här verkar kullarna komma hipp som happ.

Mison
0

Det är anmält till länsstyrelsen.

Annonsen om djur är inte ändrad. Det som är ändrat är att dom nu tar 1 kr för kattungarna istället för skänkes

Hawknestgrove
0

Nu snurrr det i huvet för mig. Det är i alla fall inte dem, som är hästfolk? Nä, för det var dem med 10kronorsungarna. OCh där verkar det som jag har fåt lite vettig konversation. Just det……Ska se om denna har skrivit i min mailbox på KAttkedjan. Är det fler än jag som anmält till länsstyrelesn? Snälla gör det!

Hawknestgrove
0

Mison, nu har du fått dennas mail till mig med.

Mison
0

Ok, hennes hiss har verkligen stannat på vägen upp, ganska långt ner också…

Hawknestgrove
0

anebit
0

"Då många har blivit fullständigt galna över att jag skulle skänka kattungarna så kommer jag nu sälja dem för 1 kr"

Ja det var ju ett bra pris!  Obestämd Skrikandes

Håller med TS om att hissen går inte ända upp.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

och ni som vill anmäla, jag har precis fått samtal från länsstyrelsen.

viveca.sandstrom@lansstyrelsen.se

är adressen!

monsi
0

Gästboken är forfarande borttagen.

Trög fattad person verkligen.

Hawknestgrove
0

ja men nu är hon anmäld av mig. Så kör på bara, flera!

Mison
0

jag har anmält

martdat
0

Oj då, har inte läst här,, ja den hissen har stannat helt,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Fick svar i allafall från Länstyrelsens ombud.

Hej Gunilla!
Tack för informationen. Jag noterade att det i anmälan står något om en *** ******* i Ystad, men
denne person verkar inte ha samband med XX och XX, eller har Du fått någon uppgift om det?

Jag har upptäckt att paret bor i XX och det sägs på hemsidan att föräldragården XX (där de flesta djur hålls)
ligger ca 2 km därifrån. Jag lämnar över ärendet till den grupp inspektörer som ansvarar för detta område och hoppas att
de kan hitta gården och göra en kontroll där. Det ska naturligtvis kontrolleras att de har de tillstånd som krävs, med tanke
på hur mycket djur som verkar födas upp där. Tyvärr har vi mycket långa handläggningstider på sådana typer av ärenden som
gäller tillstånd för verksamhet och detta beror till stor del på överbelastning och hård prioritering av ärenden där djur akut lider.
Detta är mycket beklagligt, men vi utför kontroll så snart som möjligt.

Tack för Ditt engagemang- det behövs!

Mvh

Viveca Sandström
Djurskyddsinspektör
Landsbygdsavdelningen
tel: 0768-010862
viveca.sandstrom@lansstyrelsen.se

Länsstyrelsen i Skåne län
Ö Boulevarden 62 A
291 86 Kristianstad
tel: 040/044-25 20 00
fax: 040/044-25 20 85

Så stöt på, snälla flera!

MariannE11
0

bra Gunilla… seriöst svar… hoppas det blir rejäl uppföljning där…

jaja… sover nästan…..*sucka*…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Mison
0

Vet dom inte vilken gård det är? Det går ju att ta fram…

Hawknestgrove
0

ja vi kan inte göra mer. För dessa vidriga personer, som jag önskar allt ont i världen(får man säga så?) säljer just precis kattungarna nu för en spänn…..

Mison
0

Jag vet, jag har också anmält, och jag har mailat "personerna" ifråga. Hjälper det tror du om jag letar fram adressen till gården? Det kan ju inte va så svårt

Mison
0

Angående gården där djuren finns, har jag i alla fall hittat:

2 personer som bor där, deras personnummer (utan de fyra sista)

adressen, telefonnumret och skulle det behövas kan man ju få fram gps-koordinater också….

Då kan det väl ändå inte va så svårt för länsstyrelsen att göra ett besök?

Debattia
0

Håller med .Ska se om jag kan fråga någon som bor i Kvidinge också ??

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Mison
0

Behövs det, så har jag alla uppgifterna

Hawknestgrove
0

ja och här är ju de uppgifterna ni behöver till hon på Länsstyrelsen. Hon var ju urgullig, som ringde mig i morse!

monsi
0

Bra jobbat Gunilla o Mison.

martdat
0

Bra jobbat Gunilla,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
0

Jag har varit tvungen att gå in och redigera diverse uppgifter i #94. Detta du det bröt mot PUL. Namn+bostadsort+namn på gården.

Jag får be er som jobbar med ärendet att istället ta dessa uppgifter via PM.

Hawknestgrove
0

Inga problem. Men jag önskar mig, att fler anmäler och ser till att de får det hett om öronen!

monsi
0

Mison blev det någon hundvalp?

Gården med gratis katter har öppnat gästboken igen o har tagit bort anonsen om katterna.

De ska starta mini Zoo hm! Vet inte om jag skulle vilja dit o kolla på djur med tanke på deras attityder.

Puma77
0

Tror nog att annonserna på katter fortfarande är aktuella men att de inte har det på sidan pga av all stormning härifrån;)

//Pia

Mison
0

#107 ja jag såg att dom har öppnat igen. Dom med hundvalparna skulle höra av sig när det blev aktuellt. Det visar sig.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.