från innekatt till utekatt
så har det blivit med Sigrid/Skrållan från Sturkökolonin, tack Emma för denna lilla skönhet.
Sigrid är 1,1/2 år nu, givetvis kastrerad, öronmärkt, samt chippad, lika bra när det gäller denna vildbasare
Men jag vill inte att hon ska vara utekatt, hoppar som en gasell över grinden till mitt radhus, kastar en hastig blick på mig, när jag sitter på altan, "går ut en stund" mors, och sticker ner i trädgården, och sedan ut på gården, är en innegård, med radhus i ring, Beata sitter innanför grinden och tittar, säger till Sigrid med små morrningar, "varför hoppar du ut hela tiden," vilket hon själv aldrig skulle kunna, fel storlek, perser, bland annat, får en blick tillbaka, innan Sigrid susar över, "för att jag kan" dummer, Flisan tittar på, hon får gå ner i trädgården själv, men då öppnar jag alltid grinden, skulle aldrig komma på ide´n att hoppa över, nu är Sigrid en rädd kisse, så säger någon bu, så springer hon in igen, för att minuten efter hoppa ut, kan sitta med dörren in stängd såklart, och vi andra sitter ute, då hämnas Sigrid, kissar i kattbädden,, när jag kommer in, och blicken säger, släpp ut mig då, slipper du nerkissade bäddar, kan tilläggas att när hon får vara ute, går hon på lådan exemplariskt
nu sker ju detta bara när jag är hemma såklart, inga katter ute, när jag jobbar, eller inte är hemma, men nu när jag ska ut, måste jag leta inne efter dessa 3, eftersom Sigge är så snabb, vet jag aldrig om hon är ute eller inne, som tur är, håller hon sig på gården, och snart är det slut med sommarlovet, och allvaret, dvs jobbet börjar, men dom som säger att katter inte kan räkna ut, har fel, från början skulle hon vara ute med mig, hade stängt till dörren, och gått ut med Flisan och Beata, går in med dom, och en stund senare krafsar det på dörren, öppnar och Sigge ville in,
visste inte ens att hon var ute
Maggan47
Förstår att lilla Sigrid vill vara ute nu när det är sommar. Hoppas hon inser att det är skönt inne när hösten kommer. Tur att hon bara får vara ute när du är hemma.
Hon är så snygg lilla Sigrid..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"