Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 1199 ggr
Isa01
0

Akut hjälp sökes förtvivlat!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade för 2 veckor sedan en övergiven kattkoloni bestående av 8 katter. En gammal man som levt under mkt spartanska förhållanden som plötsligt hamnat på hem har lämnat dessa små liv efter sig.

Efter annons i 2 dagstidningar har jag nu hittat nya bra hem till de 4 magra små kattungarna men det är nu arbetet börjar genom att söka nya hem eller jourhem till de 3 ungkatterna och den äldre dräktiga honom samt dennes make.

Jag har mailat och ringt åtskilliga katthem i Västra Götaland men endast en har hört av sig och meddelat att dom tyvärr inte har möjlighet att ta emot fler katter.

Jag har kontaktat polisen samt länstyrelsen men inte heller där har det funnits någon human lösning.

Jag är nu förtvivlad och vet inte vad jag skall göra, tanken att jag inte kan rädda de som är kvar är outhärdlig.

Snälla om någon där ute kan upplåta ett hem om så endast tillfälligt så vore jag oändligt tacksam, det viktigaste just nu är att jag får bort dom från det stället de nu befinner sig då detta ej är en säker plats.

Är tacksam för alla råd och tips!

Vänliga hälsningar

Helen  0734 335511

Alexej
0

Var bor de?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus