Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: kattsjukdomarkattens-beteende
Läst 555 ggr
[sofia-85]
0

Kattungar som dricker väldigt mycket

Idag när ja fyllde på vatten skålen så flög de i skålen. Alla tre. Ja fyller på hela tiden. Nån som vet nåt speciellt som detta kan bero på? jag blev lite orolig. TummeLisa har ju varit lite slapp men inte så konstigt när de är helt beniga kanske.. men odag har de lekt massa och lite av energin verkar vara tillbaka

Kittekatten
0

Jag har märkt förut att kattungar dricker väldigt mycket oftare än vad vuxna gör, utan att det för den skull är något som är fel, antar det är för att de röjer mycket mer. En effekt av det är ju att kattungars toalådor är väldigt välbesökta, så det är ju inte bara vattenskålarna. Ibland förstår man inte hur så mycket kan rymmas i så små kroppar, de är ena riktiga kiss- och bajsmaskiner… :-) Visst kan något vara fel med dina ungar, men det kan som sagt vara helt normalt också.

Atiz
0

Äter de torrfoder?
Jag var oxå väldigt orolig när min äldste katt var liten, för jag tyckte att han drack enormt mycket. Jag pratade med vetten om det och han tyckete att mängden verkade helt normal pga torrfodret. Det är några år sedan så jag minns inte exakt men vet att det rörde sig om flera deciliter bara på en katt. Så det är nog inte något fel på dina kissar.

[sofia-85]
0

Jag dom äter torrfoder så e kanske det då… E ju lite varmare med nu kanske. Men blir ändå lite orolig så inget med det e fel.

Hawknestgrove
0

vi får hoppas det!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....