Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1127 ggr
skrollan
0

Hjälp av omplacering av katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu ska jag försöka göra en lång historia kort.

När min Schess fick kattungar så tog min pappa hem en kattunge (Smulan), som blev den andra katten i huset hos honom. Allt gick jätte bra, tills det flyttade hem en tredje kattunge i huset. Då ville inte Smulan bo kvar där, hon försvann och vi gjorde polisanmälan, satte upp lappar och allt, tills vi hittade henne hos grannen som hade matat henne och tyckt synd om henne.

Där ville Smulan bosätta sig, och eftersom hon inte längre trivdes hemma hos pappa och grannen mer än gärna ville ha henne så fick hon flytta sorgligt nog för oss, speciellt min lillasyster.

Men nu efter ca en månad så har grannens hund blivit livrädd för Smulan. Hon har så mycket energi och vill leka och skoja hela tiden med hunden, och han blir tydligen rädd av det och fått förstoppning m.m. för han vågar sig inte ens ut från huset när Smulan är där ute.

Så nu är hon tillbaka hemma hos pappa, instäng den stackarn som alltid haft möjlighet att springa ut och in som hon vill. Så nu söker vi efter ett kärleksfullt hem till våran fina dam. Och vi behöver verklígen hjälp, jag vill gärna slippa lägga ut en annons på blocket!

Smulan är en fin grå dam på 1 ½ år. Hon är kastrerad och väldigt social. Världens mysigaste och keligaste katt! Däremot vill vi inte att hon kommer till ett hem där det finns andra djur, då risken finns att hon inte kommer att trivas.

Kort: Smulan som kattunge. Fler bilder kan skickas. Maila mig gärna på Linnea_Uttman@hotmail.com om ni vill veta mer eller kanske har en lösning åt oss :)

Alexej
0

Lägg ut henne på Blocket. Där har jag fått bra hjälp vid omplacering.

Sedan har vi Djurannonser.ifokus. Lycka till!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus