Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattberättelser
Läst 1516 ggr
Imasy
0

Inte alla är oansvariga ägare :)

Fick jag uppleva såhär mitt i natten :)

Bor i ett ganska litet bostadsområde så man har ju lite koll på folk.

Åkte hemifrån till bion strax efter kl 20, och kommer hem strax efter midnatt.

Möts av en efterlyses affisch på porten, en liten blåpadda har smitit. jaha, tänkte jag, och hoppas på att lilla tjejen hittar hem, har aldrig sett henne i området. Kanske någon nyinflyttad som släppt ut katten första dagen?

Öppnar dörren för att gå in och hämta hunden. Kommer upp på första trappavsatsen och vad hittar jag?

Jo, den förrymda lilla paddan som ligger och ser vettskrämd ut. Vänder ner till porten och river ner affischen och hämtar en bur ifrån källaren.

På väg upp för källaren möter jag en som känner ägaren, som kastar sig på telefonen och ringer ägaren.

Den unga killen kommer springades efter en stund, och berättar att hon smet på eftermiddagen genom balkongen.

Han hade letat överallt och försökt locka fram katten med sin andra katt i koppel. Földe med hem till honom och lämnade katten och jag ser att hela området är bokstavligt talat tapetserat med efterlysnings affischer, så han hade lite städning efter sig ;)

Så Chizi som hon hette, fick ett snabbt och kärt återseende med både husse och kompis snabbt, tack vare att hon gick in i rätt port ;)

blondifire
0

vilken tur att hon mötte dig!Skrattande

S*Winsnes Wilda

monsi
0

Vilken kille som tapetserar området så snabbt med efterlysnigar.

Sånt gillar jag.

Tur du såg henne o kunde fånga in stackars rädd mise.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

martdat
0

Härligt! Skrattande

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
0

Så bra att kissen upphittades av dig och fick komma hem! Det var även bra gjort av ägaren. Ett riktigt skolexempel på hur man bör göra om ens katt springer bort. :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

emjon
0

Vilken tur att kissen sökte hjälp på rätt ställe och härligt med kattägare som bryr sig och gör snabba insatser för att få tillbaka kissen.

Kanske förstår han också vikten av att näta in balkongen så kissarna inte kommer ut igen den vägen.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

kattassen
0

Å det där var en glad historia! Där ser man också vad viktigt och bra det är att annonsera ordentligt. Lappar i närområdena ger oftast bra resultat.

Tidningsannonser är svårare för folk i allmänhet läser inte så ofta annonser "ifall man skulle springa på någon som matchar" (bara tokiga katt-tanter som jag då…)  men en lapp i brevlådan eller i entréer ger absolut mer.

Härligt med en ansvarsfull ägare - sådana gillar vi!Skrattande

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

mymlanbus
0

Kissen valde rätta porten i alla fall, underbart att det finns bra ägare :)

catfoot
0

Ännu ett lyckligt slut…Tack vare dig, å att ägaren satte upp efterlysningar…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Imasy
0

Ja killen verkade ganska skärrad och "skällde" på katten och talade om för henne att nu var det slut med balkong tills det var säkert där ute ;)

Hajjade till när jag såg att hon bara varit försvunnen i ett par timmar innan hon efterlystes, annars brukar ju ägarna vänta i 1-3 veckor innan de gör något. Men det var väl tur, annars hade det ju dröjt innan hon kommit hem.

grundig
0

en seriös ägare som måna och värna om sin katt , en solskens historia tycker jag =)

Alexej
0

Skrattande

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Imasy
0

Ja han hade ju bara lappat området vi bor i, för han tänkte att eftersom hon är innekatt trodde han inte att hon skulle våga gå så långt.

Tydligen hade någon sett henne gå in i min port tidigare på dagen och han hade letat här, men inte hittat henne. Gissar på att hon gömt sig i ett skrymsle vi har under trappen ner emot källaren.

Är ju mycket vären ute på dagen av bilar, gräsklippare mm, så jag tror inte att hon vågat sig fram förräns det blivit lugnt, och då var hon inlåst istället.

Hade jag inte fått tag på honom inatt så hade hon fått sova på toa inatt, för det tog ju emot lite grann att ringa någon halv 1 på natten. Tur att jag sprang på henne som kände ägaren.

Sidentass
0

Vad skönt att missen hittade just din port, som att den kände på sig att hjälpen fanns hos dej..skönt att läsa också om så seriösa ägare:-)

Hawknestgrove
0

JA och upplys honom om, att har man sin katt på balkongen och den är 5 meter över marken, så måse den vara innätad. Rusta har billgit och bra nät. Kostar säkerligen mindre än alla affischer han satt upp….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Imasy
0

Han bor längst ner, och jag fick uppfattningen om att han har gjort det länge och det fungerat bra. Tills nu.

Så nu förstog jag det som att något kommer sättas upp innan de får gå ut igen.

Hawknestgrove
0

ja rustas nät är ju löjligt billigt

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....