Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 2011 ggr
Minka040
0

"INNE"Kattunge i fara! Malmö

Jag var ute med hundarna precis och hörde ett ljud - samma ljud som jag hört kvällen innan, bara på ett nytt ställe. Igår trodde jag att det kunde vara en påkörd kanin eller så (finns många där jag bor vid utfarten vid Värnhem mot Lund). Ikväll var ljudet starkare, mer frekvent och på andra sidan om en stor väg, alltså närmare mig. Detta är ett inhägnat område där Bilia och någon restaurang ligger… Helt plötsligt såg jag en liten kattunge sitta, ungen jamade oavbrutet.

Jag kan inte ta mig in så här dags på området, det är låst. Jag försökte jama tillbaka men jag har halsfluss i kombination med förkylning så det hela blev ganska patetiskt… Till sist ser kattungen min lilla hund och tror att DEN är "katten" som jamar! Utan direkt rädsla tar sig kattungenända fram till staketet, men ryggar igen när hunden börjar gnälla.

Hunden är nykastrerad idag så jag kunde tyvärr inte fortsätta att locka mha honom… Jag gick hem och hämtade lite Mjau (och vatten) och fortsatte att locka. Men utan hund var det lönlöst. Ungen vågar sig en liten bit närmare men ångrar sig… Det slutade med att jag kastade in kattmat över det höga stängslet så att den fick något i magen inatt… Om jag skulle gissa skulle jag säga att katten var omkring 6 veckor… Foten i munnen 

Imorgon öppnar de vid 7-tiden och jag ska givetvis dit. Men jag behöver HJÄLP! Jag är absurdt krasslig i hals, näsa och huvud och har ingen egentlig erfarenhet av att fånga katter/kattungar.

Mitt nummer (hoppas att man får lägga ut det): 0735-899259. Man får ringa när som helst!

Detta är som sagt vid Värnhem, Malmö! (Lundavägen 19)

Lena
0

Oj vilket dilemma! Inter precis en drömsituation när man har halsfluss som man ju blir så himla sjuk av. Då behöver man vårda sig själv. Hoppas någon i Malmöområdet kan hjälpa dig!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Minka040
0

Tack Lena! Glad

Nu har jag varit och letat efter katten i 1,5 timme. Puts väck. Det finns dock många buskage, bilar och annan bråte att gömma sin lilla kattkropp under… Min röst har nått en direkt pinsam nivå där jag närmast bräker istället för att jama, kanske inte heller helt perfekt. På detta ställe arbetar dessutom nog runt hundratalet män - nära hälften av dem lyckades gå förbi mig där jag på utvalda ställen kröp på alla fyra och jamade. Ytterligare hälften av dessa förbipasserande skrattade och frågade vad jag höll på med. Tyvärr brast intresset med missil-fart när jag förklarade att jag letade efter en kattunge. Kattungar är kanske inte så pass manligt att det skulle fånga dessa verkstadsmäns testosteron-stinna intresse. Inte i fullt dagsljus, i alla fall…

Jag ska såklart dit ikväll/inatt igen och spana vidare. Kattungen har ätit sig mätt på blötmaten (så den har fått i sig lite vätska) som jag kastade över. Diskret passade jag på att plocka av lite blötmat från en vit bil som tyvärr hamnat rakt i skottlinjen… Obestämd Förhoppningsvis stannar kattungen kvar inom detta område där den fick mat, det är det enda man kan göra just nu…

Debattia
0

Håller tummarna för att du hittar kissen ! Finns någon mer från Malmö som kan hjälpa till med kattungen??

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Crisse-13
0

Vi skall till Kristianstad idag men jag hör av mig ikväll när jag kommer hem och hör hur det har gått annars kan jag åka dit en stund eller kanske jag kan få hjälp av SkåneKatten så att vi kör dit.

Minka040
0

Jättesnällt av dig Crisse! Kattungen har satt igång och jamat frenetiskt på kvällen/natten när trafiken avtar. (Min sambo kommer dessutom hem idag vilket gör att jag kan vara ute längre utan att få dåligt samvete för den nyopererade hunden.) Jag ska gå ut och lyssna och jama så fort det blir kväll!

Crisse-13
0

Jag ringer så fort vi har kommit hem.

Ankie
0

du är toppen du som ställer upp så där fort Crisse-13

Tiana
0

Men stackars liten! Har själv bott i området och vet att det inte är det mest kattvänliga…

Hoppas någon kan hjälpa denna lilla.

MariannE11
0

*puttar o håller tummarna*…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

maggan47
0

puttar också

Maggan47

annebeate
0

Toppen att du ställer upp Crisse.

Minka040
0

Kattungen är INNE! Skrattande

Tack till vilken högre kraft som helst för att det finns sådana människor som Atiz, Vargtassen och Crisse! Atiz och Vargtassen kom hit och vi gick konstigt nog rakt på det buskage där kattungen satt och skrek. Efter lockande, pockande och forcering av kvistar bytte kattungen plats runt ett par lastpallar, oj vad h*n skrek… En fälla sattes upp och den stackars lilla katten var ju alltför hungrig och kunde inte hålla sig utan gick till slut in!

Åh, jag gråter och skrattar omvartannat - jag har inte sovit alls inatt för att jag var så orolig… Men nu är lilla hjärtat inne och jag kan koncentrera mig om att äntligen bara ligga och vara ordentligt sjuk..!

Tack ALLA! Skrattande

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Va härligt, förstår det känns suveränt. Toppen jobbat

Hawknestgrove
0

Suveränt jobbat av er alla! Puss på er!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

annebeate
0

Jag kan bara instämma, helt suveränt!Glad

Krya på dig Minka040!

Atiz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Liten är nu installerad i mitt badrum där han, ja.. det är en liten gosse, får stanna tills jag vet att han är helt frisk. när jag jämför med de ungar jag redan innan har här som blir 8 veckor på söndag så gissar jag på att han är 8-9 veckor gammal.
har är ren o fin, ingen öronskabb eller annan synlig ohyra. Protesterade inte när jag tog tag i han för att få ut honom ur fångstburen. Alltså är han van vid människor. Hungrig va den lille stackaren men han har fint hull så han hämtar sig nog snabbt.

Helt underbart vacker är han. se själv Glad

Atiz
0

Det ser ut som att ögonfärgen går mot bärnsten..,

Atiz
0

Minka040

Tack för gott samarbete. Krya på dej!

destiny
0

Sötnosen Kyss Jättebra jobbat alla. Skrattande

Minka040
0

Ja, så mycket och så högljutt som han klagade så borde jag ju direkt ha förstått att det var en liten karl…  TystFlört

Misan
0

Vad underbart att höra att han är inne i tryggheten, frågan är ju bara vart han kommer ifrån om han är tam. Nu är jag en olyckskorp men jag hoppas inte att det finns flera dumpade kattungar där. För det låter ju nästan som om han vore dumpad.

Jätte bra jobbat allihopa

Minka040
0

#21 Detta ställe ligger precis utanför mitt hus, på andra sidan vägen, så jag och sambon kommer att kolla och lyssna extra noga ett bra tag framöver när det är dags för hundarnas kvällspromenad. Jag hoppas verkligen att det inte finns fler, men vi håller utkik! Glad Som tur är har jag under hela tiden bara hört ETT mycket högt och monotont jamande. Glad

Tiana
0

Underbart att höra! En stor kram till alla er som fått in den lille stackaren. Kyss

monsi
0

Underbart den lille är inne bra jobbat.

Minka ta det lungt nu o bli frisk.

Antiz Gosa lite med den lille från oss.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Atiz
0

Ja det är nog så att någon släppt ungen just där eftersom det ligger ett kolloniområde precis brevid, så vederbörande trodde väl att den lille skulle finnas sig tillrätta där.

#24 Jadå, jag gosar med honom för er oxå.

catfoot
0

Kram till er som kämpat å fått in kissen…Vilken sötis, å sån tur att ni fanns å räddade den lille..Tänk va rädd han måste ha varit därute i stora världen helt ensam..Puss på nosen till lilla kissen…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

MariannE11
0

vilken skön läsning….toppen allihopa inblandade….bästa läsningen hitills i dag…Glad

martdat
0

Härligt att höra att du fick in den likla, skrattade gott åt inlägg #2 hahah, tack för det,  hoppas det inte finns fler nu och att han är frisk och att allt ska gå bra, Bra jobbat allaesammans,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Atiz
0

Liten har inte ätit av kittenmaten som jag serverade, varken torrisar el våt mat så jag blev lite orolig och blabdade till 30ml mjölkersättning som han gladeligen drack från flaskan.Har har tydligen inte fått någon riktig mat ännu. Nu ligger han på min brästkorg, inlindad i en handduk, så att han hör mina hjärtljud…. .han har slutat att skaka och håller på att somna

Minka040
0

Usch då, lilla stackaren… Kanske därför han inte direkt kastade sig över blötmaten jag kastade in igår. Jag såg att han tuggade och vändre och vred på huvudet… ändå kändes han sätt att äta maten mycket klumpigt och tafatt.

Jag känner mig så trygg med att han är hos dig Atiz, vet att du gör ditt bästa! Är fylld av beundran inför din kunskap och teknik. Det var jättekul och intressant att se er "in action".

Josefa
0

Kan undras om han är bror till lilla Biggan som jag fick hem från Malmö igår. Gissar på samma ålder, men vet inte var i Malmö hon hittades.

sagodjuret
0

#29 åh. en sån ynklig liten sak. underbart att du tarhand om honom så fint. <3

superbra jobbat allihopa! :D

Minka040
0

#31 Oj, det var likt iaf..!

Atiz
0

Mnka040:

Tackar för komplimangen..
Men du var ju inte inaktiv du heller..

Josefa:

Skrämmande likhet!

Atiz
0

Josefa:

Vore intressant om du kunde ta reda på var i Malmö din unge kommer ifrån.
Var ungen undernärd och i dåligt skick?

Josefa
0

Hon var inte direkt undernärd, men hon hade bott hos upphittaren någon dag. Hade öronskabb, fästingar och mask. Hon är inte skygg, men lite avvaktande mot de andra katterna. Och hon piper lite irriterat om man kelar lite för mycket med henne, precis som om hon är rädd att man ska ta för hårt. Men hon äter Royals Babycat, så hon har ätit torrfoder förr.

Gardens
0

heder å er som tog hand om katten! ni är underbara människor!

hur går det Atiz går han på lådan,har han ätit nåt än?

Atiz
0

Josefa:

hmm.. lter inte som samma.. denne lille gosse verkar inte ha någon ohyra. Trivs i min famn men äter bara ur flaskan.

Atiz
0

liten hämtar sig bra på mjölkersättning… han vill ner o leka med de andra men lite för tidigt..

Minka040
0

Skönt att han mår bra, tänker mycket på det lilla snöret!

Lite andra goda nyheter är att jag igår kväll gick runt hela det lilla industri- och koloniområdet. Ingen kisse svarade när jag jamade och jag såg inget annat än kaniner. Förhoppningsvis var den lilla gaphalsen alltså helt ensam. Såklart kommer jag att fortsätta att hålla utkik men än så länge verkar det positivt!

Atiz
0

Vad skönt att du inte hittat fler ungar där.

Skrikhalsen har nu fått namnet Max. han äter ordentlig. Går på lådan som sig bör. Men han är lite mammig.. typiskt pojkar  Glad

Han är bara sååååå söt

maggan47
0

vilken lycka att ni fick in lilla killen, och att du inte gav upp, Minka, utan fick sällskap att fånga in den lille

Maggan47

Minka040
0

Max, det passar honom verkligen. För att vara så liten hade han verkligen mycket att säga till om! Ge Max en puss från mig! Kyss

monsi
0

Bra den lille har starka lungor annar hade ingen vetat att han var där.

Så han är en mys pojke mysigt.Kyss

Hur kan folk slänga ut en sån liten gos, de som gjorde det borde få hjärnan undersökt eller donera hjärnan till forskning.

Tur ni hittade honnom o att han mår bra nuGlad

Underbart jobbat o skönt det gick så snabbt att få in den lille bra gjort alla som var inblandade.

Minka040
0

Om någon Medarbetare läser detta kan ni kanske skriva *INNE* i rubriken så att man vet att Max redan lever det goda livet inne hos Atiz just nu? Glad

MariannE11
0

*puttar för Minkas önskan*..

Sidentass
0

Åhhh..jag blir alldeles varm i hjärtat när jag läser att den vackre, söta lilla missen är inne i tryggheten!! Tack alla ni inblandade för allt ni gör och har gjort för lille gopojken!!

Atiz
0

Lille Max gör stora framsteg. äter som en "häst", går på lådan och leker. Han spinner när jag kelar med honom, så det kommer bli en bra katt av honom oxå.

anebit
0

Underbar läsning om er kattungeräddning. Skrattande

Fy på dom som dumpad honom!  Skrikandes

Skriver "INNE" i rubriken………….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Atiz
0

Idag har lille Max fått en egen Matte!

Han kommer att få det jättebra och bli jättebortskämd  Glad   det är jag övertygad om.
Han kommer dessutom att få en hundkompis…. mattes väninna har en vovve och de kommer att se till att Max och vovven blir kompisar. Låter bara jätte härligt.

Enda problemet nu är… Hur ska jag kunna sova utan Max på huvudkudden….   *SUCK*  Saknar honom redan….         Glad

monsi
0

Kul han får eget hem.

Ja det blir tomt en tid för dig utan lill busen, men du vet att han har det bra. O du har platts för att kunna rädda en ny liten misse från kylan där ute.

Ha det bäst i ditt nya hem Max.

Atzi kan du få någon annan mise att sova på kudden? Hoppas detGlad

Atiz
0

#51..

Ja.. jag har ju min "alfa"hane som gärna sover på min kudde… men när det finns behövande ungar lämnar han godvilligt den platsen..

Annars så väljer ungarna själv.

Men jag är bara glad över att Max fått en egen matte…

Atiz
0

putt…

Minka040
0

Vilken härlig nyhet för mig som har jobbat på Gotland i två veckor utan tillgång till dator… FörvånadFlört

Lille Max, jag är supersäker på att han får det liv han förtjänar nu! Detta förgyllde helt klart min kväll! Skrattande

Tack Atiz!

Sidentass
0

Grattis lilla Max till det nya hemmet!! Förstår att det blir tomt efter en sån fin liten misse..han kommer att vara dej evigt tacksam..

catfoot
0

Grattis lille Max….

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Atiz
0

Ja nog är det tomt på min huvudkudde, men jag vet att han har det bra.

Träffade nya mattes kompis som berättade att han nu mera sover på nya mattes huvudkudde. Allt har gått jättebra med flytten och så.