Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 922 ggr
psyko
0

Ngn som fångar hemlösa katter?

Har bara en allmän fråga; Finns det några grupper/orginisationer som aktivt är ute och fångar in hemlösa katter i sverige?
Såg för någon vecka sedan ett program som utspelade sig i england där ett gäng tanter nästan varje kväll var ute och fångade in vildkatter för att katterna därefter blev veterinärundersökta och insatta på ett katthem.

Alexej
0

Det gör nog alla förr eller senare som jobbar med hemlösa katter:) Många katthem/kattförening smyger också rund i buskarna med en fälla i handen…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mison
0

Jag har vart ute ikväll och letat. Fick dock inget napp, och är heller ingen organisation. Jag är ensam..

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Lena
0

Det finns ingen nationell förening som jobbar över hela landet, däremot många olika föreningar och privatpersoner på det lokala planet som fångar in hemlösa katter.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

grundig
0

problemet att jobba så är väl tiden,pengar,plats ja som vanligt då sen personal

hade man en verksamhet över hela landet som kunna jobba så skulle det gå , men platsen och pengarna sätter stopp där med

vet inet hur många katthem vårat kand har ? har fortfarande min dröm ja men lär vväl aldrig gå i uppfyllelse

men alla dra vi nog vårat strå till stacken även om antalet vilda skiljer sig från söder till norr

Hawknestgrove
0

PRoblemet är nog just okunskapen.

PRatade med en väldigt snäll och vänlig person här i Strömstad, som ville hjälpa till att fånga in hemlösingar här h*n hade stor bil, så H*n kunde mycket väl tänka sig att köra upp till Stockholm med dem.

Således trodde H*n att det rådde skriande brist på katter i Stockholm.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

majvi
0

Det finns nog tillräckligt med folk som kan fånga in de uppskattningsvis 100.000 hemlösa katter som finns i Sverige.Problemet är det inte finns hem för alla katterna-då menar jag både jourhem och katthem.

När det gäller TNR måste man dels ha pengar till veterinär dels folk som sköter om kolonin.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.