Ngn som fångar hemlösa katter?
Har bara en allmän fråga; Finns det några grupper/orginisationer som aktivt är ute och fångar in hemlösa katter i sverige?
Såg för någon vecka sedan ett program som utspelade sig i england där ett gäng tanter nästan varje kväll var ute och fångade in vildkatter för att katterna därefter blev veterinärundersökta och insatta på ett katthem.
Det gör nog alla förr eller senare som jobbar med hemlösa katter:) Många katthem/kattförening smyger också rund i buskarna med en fälla i handen…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jag har vart ute ikväll och letat. Fick dock inget napp, och är heller ingen organisation. Jag är ensam..
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Det finns ingen nationell förening som jobbar över hela landet, däremot många olika föreningar och privatpersoner på det lokala planet som fångar in hemlösa katter.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

problemet att jobba så är väl tiden,pengar,plats ja som vanligt då sen personal
hade man en verksamhet över hela landet som kunna jobba så skulle det gå , men platsen och pengarna sätter stopp där med
vet inet hur många katthem vårat kand har ? har fortfarande min dröm ja men lär vväl aldrig gå i uppfyllelse
men alla dra vi nog vårat strå till stacken även om antalet vilda skiljer sig från söder till norr
PRoblemet är nog just okunskapen.
PRatade med en väldigt snäll och vänlig person här i Strömstad, som ville hjälpa till att fånga in hemlösingar här h*n hade stor bil, så H*n kunde mycket väl tänka sig att köra upp till Stockholm med dem.
Således trodde H*n att det rådde skriande brist på katter i Stockholm.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det finns nog tillräckligt med folk som kan fånga in de uppskattningsvis 100.000 hemlösa katter som finns i Sverige.Problemet är det inte finns hem för alla katterna-då menar jag både jourhem och katthem.
När det gäller TNR måste man dels ha pengar till veterinär dels folk som sköter om kolonin.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.