Två birmakatter för 100 kronor!
Det kanske är någon på detta forum som är intresserade av dessa fina raskatter. Tyckte det var billigt för att vara raskatter men jag vet inte jag… En på 6 och en på 4 1/2 år, tror jag. Länk till sidan:

Ja det här är ju inte direkt det vi jobbar för. Vi vill öka katternas status så sätter folk ut sina katter för ingenting. För 100:- för dessa det är ingenting i mina ögon.
Jag hoppas att någon här vet någon som är intresserad av att hjälpa missarna till et kärleksfullt hem i alla fall.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Mycket sorgligt att de reas ut, vilket alla katter verkar göras. Men ovanligt att birmor hamnader i den sitsen. Men med jätteallergiskt barn så förstår man. Hoppas att hon i första hand vänt sig till uppfödaren.
Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Ja det hoppas jag också, för som uppfödare vill man ju veta vart ens småttingar hamnar. Oavsett hur gammla dom blivit liksom.
Hoppas också att hon verkligen ser till att det blir ett djurälskande hem dem hamnar hos.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

Hon har ju panik det märks i orden. Babyn är ju jätteallergisk så det kanske inte är så konstigt att hon sänker priset. Hon måste ju tänka på babyn i första hand. Vilket är förståeligt.

Jag kollade länken som hon hade med. Hon är ju själv uppfödare så hon kan ju inte gärna kontakta uppfödaren då. *Ler*
Vad konstigt - om hon är uppfödare och allt borde hon väl kunna hitta fodervärd åt katterna eller någon annan som är intresserad av rasen. Uppfödare brukar ju ha ett kontaktnät. Knepigt att sälja dem för en spottstyver för det borde ju ingen göra med någon katt. Uppfödare brukar väl veta bättre……
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena, du skriver precis vad jag tänker! 
/Miranda

Ja, hon har ju t o m en länk själv till olika uppfödare.

hmm, ja vad som helst. Jag kan lova att katthemmen tar emot en sådan här gång. För ska vi vara krassa så blir inte raskatterna på hemmet länge i alla fall.
Så om detär akut, är det bättre att lämna dem till ett hem. Men ja jag kanske bara spånar iväg och vill se andra lösningar.
Jag menar hon är ju knappast den första som säljer sina missar billigt på grund av allergi.
Men, det rimmar lite illa och tvärsemot vad min dröm är. Då blir man kanske lite luddig. ;-)
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars
#9 Ja det hade varit mycket bättre att ett katthem tar hand om dem så att de verkligen hamnar i bra hem. Ska skriva en rad om annonsen fortfarande finns kvar.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#10 Nej nu är annonsen borta. Ja det tog väl inte lång tid förrän någon nappade på det priset för två Birmor. Nu får man verkligen hoppas att de kom till goda hem också. Kan inte komma ifrån att jag tycker det var en skum annons det där.
//Lena
Jag hivade iväg ett mail igår till alla mina väninnor i birmasvängen, med en länk till annonsen. Fick svar idag, och det är tydligen så att många av dem känner uppfödaren mycket väl och är mycketmycket förvånade över att inte ha blivit kontaktade alls om problemet. Man hjälps ju ofta åt med omplaceringar uppfödare emellan nämligen.
Idag skulle man ta reda på vad som hänt egentligen och på vilket sätt man kunde hjälpa missarna ifråga.
Jag hoppas att det är positivt att annonsen är borta idag.
Att det kan betyda att det kommer att ordna sig på något annat sätt!
/Pelusa
#12 Jättebra Pelusa! Det var det jag tänkte att uppfödare brukar hjälpas åt om der kniper. Då hoppas vi på det bästa och att det är ett gott tecken att annonsen är borta nu.
Bra gjort Ankie att du uppmärksammade oss om annonsen.
//Lena

#12: Hoppas pckså att det ordnat sig eftersom annonsen är borta.
Vad bra att du tog kontakt.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars
Ja Pelusa jag hoppas oxå att det är positivt att annonsen är borta. Men man vet ju aldrig… Synd att man inte får en uppföljning sådana här gånger. Var oxå in idag, nyss, för att titta om annonsen var kvar men den var borta. Tyckte det var lite konstigt att sälja de först för tusen och sedan rea ut de för 100 kronor. Tyckte de var så fina, fast alla katter är ju fina!!!