Hjälper det att gråta? *panik*
Jag förlorade en katt för 1,5 år sedan. En sån där katt jag skulle rädda från avlivning. Hon lyckades rymma dagarna innan kastering och ID-märkning. Vi letade som galningar natt och dag, satte fälla, engagerade grannar. Vi fick aldrig in Maja.
Nu kom grannar till mig och trodde de sett min katt!
Med 5 ungar. I andra änden av mitt bostadsområde.
Det verkar inte vara min katt :( De två unghonor jag sett springa därnere, hemlösa och en utav dem är mamman enligt grannarna, var inte min Maja.
Jag har fått låna fälla från katthemmet jag arbetade på tidigare, om det inte var min hona skulle de ta mamman och ungarna. Så ikväll äntligen hade jag tänkt sätta ut fällan, fått tillåtelse av en granne att sätta den i deras trädgård och skulle bara stämma av med katthemmet att det ännu finns plats för dem.
Men nej.
De har precis fått veta att de får in ett ärende via polisen med minst 30 katter, eventuellt ännu fler!! De måste, måste ta dem först. Jag förstår.
**Men vad gör jag nu???
**
Kattungarna är troligen 9-10 veckor enl grannen, de måste ju in nu innan de sprids för vinden..
Men jag kan absolut inte ta in en enda liten katt. Det går inte. Dels för att vi har 4 egna vuxna katter i vår tvåa, samt en stor schäfer som vi hjälper mamma med. Dessutom reser jag bort tis-sön nästa vecka, sambon reser bort fre-sön. Jag känner ingen som vill ta in en förvildad katt :(
Så vad gör man?
Jag kan ju bara inte sätta ut fällan och släppa ut varenda katt som går i den som inte är Maja. Då dör mitt hjärta.
Jävla skitområde. Här är massa hemlösa katter och minst 2 pers som sätterut mat åt dem utan någon som helst ambition att ta in någon
Säkerligen orsaken till att jag aldrig fick in min Maja när vi hade fällan med mat ute varje natt i flera månader…..!

visst minns jag Maja o hennes syster,,, Har du slutat på katthemmet?
Vet inte vad du ska göra, hoppas nån här kan hjälpa dig,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hej! Ja tyvärr hade de inte råd att förlänga min anställning, de har mycket ont om pengar. Men jag pluggar nu.
Ja Maja har jag inte gett upp hoppet om! Har t o m varit hemma hos en farbror som tagit in en hemlös sköldpaddshona som kom till honom, men inte var det min Maja. Systern bor kvar hos oss, hon har blivit den mest kärleksfulla utav alla nästan. Helt otroligt. Vaknar alltid med henne på mitt bröst :)
Nej jag får minst sagt lite panik här.
Har 2 stora tentor att läsa till, som jag ligger efter med. Har egentligen inte tid att ens tänka på katter nu, men jag kan inte bara låtsas som att kattungarna inte finns… Visserligen är de kanske kvar i området om 1,5 vecka, när jag är hemma igen. Men vore skönt att få in dem nu, när jag ändå har en fälla hemma.
Men här är det ju redan överfullt med katter i nöd :( Visste bara inte vart jag skulle vända mig…

#2 Alltid värt ett försök.

Om du har möjlighet att ha kissarna hemma hos dig så kanske du kan göra en deal med katthemmet. Dvs att du är jourhem åt dem och att de kan säjas från dig eller att de kan flytta in på kh lite längre fram.

#4 En god tanke, men som sagt är det omöjligt. Jag har redan 4 vuxna katter i en tvåa, samt en schäfer större delen utav tiden, avlastar min mamma.

åhhh…vad svår situation…känns alltid så tråkigt att man inte kan hjälpa till att ta hand om någon/några katter..men jag har ju huset fullt med alla sju..
puttar !
Vem har kunnat glömma Maja?
Puttar upp om någon vet någon lösning för mamman med ungarna.

är det så länge sen som Maja försvann?….tappa aldrig hoppet….
någon som har tips att ge om denna lilla kattfamilj?…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Oh Maja.. nej henne glömmer man inte, hon är en katt som för alltid kommer finnas i våra hjärtan. Någon dag hoppas jag att hon träffar sin syster igen, lilla fina Maja.
Puttar också upp för råd, tips och hjälp till kattfamiljen, mamman med sina fem bebisar.
På vilken ort befinner du dig? Tänkte om det bor någon mera i närheten som skulle kunna hjälpa till. Ofta kan sådant här lösa sig om man är flera som går samman och hjälps åt.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#10 Jag bor i Kalmar!
Jag frågar alla jag känner om de vet någon som kan tänka sig en kattunge, men inga konkreta napp ännu! Synd att man inte har ett stort hus :(
Hej Onikan:)
Har du kollat med alla katthem också längre bort? KKS? Någon borde väl kunna vara stödhem.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Katthemmet Kompis i nybro ligger ju inte sååå långt från Kalmar. verkar vara ett toppenställe. prova med dem!
Puttar !
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

såg att kompis har intagningsstopp tyvärr…

Ja det är ju tyvärr högsäsong nu för hemlösa :(
Jag försöker få bekanta och vänner att fråga runt om någon vill ha en kattunge, men det är svårt. Jag har bedrövligt mycket att plugga nu och åker till skolan i Göteborg på tisd-söndag så det är svårt att hinna. Känns bara så surt när jag ändå har fått låna fällan, men kanske är de kvar när jag kommer hem. Är ingen bra plats här, bara en liten skog mellan katterna och motorvägen.
Men jag kan ju inte fånga in katter som inte har någonstans att ta vägen :(
Men då kanske skulle du kunna annonsera på skolan i Göteborg och ta katterna dit?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#18 -hur menar du nu Alexej? :)