Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1783 ggr
katterna
0

3 kattungar söker permanent hem

Se tidigare inlägg: mamma med 3 kattungar söker jourhem!!

Jag tog hand om dessa 3 små underbara kattungar akut genom kattkommandosyd. då kattungarna hade ögoninflammation och fästingar. Mamman verkar dem fortfarande inte fått tag i. och nu är kattungarna så pass gamla att dem är leveransklara nästa vecka.

Tuffing: är en vit och svart honkatt. som börjar mer och mer bli tillgiven och är mycket kelen.

Molle: är en mörkbrun tigrerad hankatt. något räddare än sina syskon. men när man får honom i famnen så brukar han börja spinna och kela efter ett tag.

Mysan: är ljusgrå honkatt med lite ränder. börjar bli mer tillgiven och kelig. är något rädd fortfarande. men när man får henne i famnen brukar hon börja spinna jätte mycket och kela.

Dessa katter finns även på kattkommandosyds hemsida:www.kks.nu . Så klickar man på katter söker hem, birgittas katter och sen kattungar.

Caitlin
0

Putt

Caitlin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Molle

Caitlin
0

Mysan

Caitlin
0

Lilla lilla Tuffing

(som var så mager och ynklig när hon fångades in)

Debattia
0

Puttar upp för dessa godingar !!!!

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Caitlin
0

Molle är så väldigt lik kattungen Zion som kommer från en kull med 3 kattungar som döptes till Matrix, Trinity& Zion. De kommer från samma område, dvs Borgmästaregården i Malmö och höll till ca 100 meter från platsen där dina 3 kattungar bodde i ett buskage.

Det är snart 2 år sedan som jag fångade in dem, men de var ett par veckor äldre än dina kattungar och  skyggare än Molle med syskon är.

Dock har de inte samma mamma men det är mycket möjligt att de har samma pappa!

Foto på Zion

katterna
0

ja verkligen lik den katten zion. hihi.. imorgon kommer där en tjej som ska titta och hälsa på lilla mysan. som faktiskt kommer från malmö. hehe. lite komiskt. för det gör ju kattungarna också. hon har redan en katt sen innan från kattkommandosyd. så det verkar väldigt bra och ett bra lovande hem för lilla mysan :). det gör så ont i hjärtat sen när dem ska till nya familjer. jag har verkligen fastnat för dem. lilla mysan är verkligen lik vår ena katt, man kan tro att det är min katts kattunge. bara att min katt är lite mörkare i sin gråa färg. men dem har nästan samma ränder och sånt. jätte roligt.  hoppas det finns fler bra hem till lilla tuffing och molle. Tuffing skulle jag så gärna själv vilja behålla, har fastnat stenhårt för henne. men får inte för min sambo. hon kommer inte överens med mina vuxna katter. förstår inte varför faktiskt, för mina har lugnat sig och accepterar dem nu. bara tuffing som är så tuff mot dem, fräser, morrar och smäller gärna med tassen. och då smäller gärna mina katter tillbaka lite nätt eller går därifrån. så är samtidigt rädd att hon aldrig kommer gå ihop med dem. så kanske inte det bästa att behålla henne då, utan att hon isåfall kommer till någon familj som inte har katt, eller att hon får flytta tillsammans med någon av sina syskon :)

Debattia
0

Puttar !Lycka till i morgon!!!

Debattia

katterna
0

idag var tjejen och hennes kille och hälsade på mysan. dem ska ha henne. så nu är hon tingad :).. hoppas det kommer fler bra människor som vill ha dem andra två kattungarna också :).. som jag och tuffing kelade i soffan innan jag stack på jobb. hon är en riktig kelgris. riktigt stångas med en, stryker sig, spinner, pussar en på munnen, och trampar på en :). dem är så goa dessa 3 underbara kattungar. som dem har utvecklats sen dem kom till mig. så roligt att se.

Caitlin
0

Putt! Cool

maggan47
0

puttar också

Maggan47

Hawknestgrove
0

jag med!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

snickan
0

Jag puttar också

katterna
0

hejsan. molle och tuffing söker fortfarande perm hem. dem är nu 13 veckor gamla. tuffing är tam. molle börjar bli mer och mer tam nu. verkligen snabba framsteg nu på sistonde :)

katterna
0

har lagt in en ny annons igår om kattungarna. var så nära att få ett hem idag till dem tillsammans. men kvinnan bestämde sig tyvärr för två andra kattungar istället. hoppas någon nappar snart på dem.

katterna
0

verkar verkligen mega svårt att få kattungarna att bli sålda. har lagt in annons två gånger på blocket. en gång på eniro. kks har dem på sin hemsida. har satt upp affischer i helsingborg. nu är kattungarna redan 14 veckor gamla. nya bilder kommer när som helst på molle och tuffing på birgittas sida i kks :). hoppas det hjälper lite.

Debattia
0

Föreslår du sätter in dem på fler trådar.Fick tips från Gunilla om:

alla annonser.se tror jag det var,annars får någon rätta mig.

Debattia