KKS tar över Timmermansgatan Malmö
SkåneKatten har ju tidigare tagit hand om katter därifrån. Även kattungar om jag inte minns fel. En kattunge sades vara dålig. Hade kattpest enligt uppgift.
Vi behöver veta hur den diagnosen ställdes.
Enligt uppgift så har SkåneKatten bett anmälaren ringa kommunjägaren pga att där fanns kattpest.
Om vi nu ska ta in katter därifrån så måste vi veta hur diagnosen ställdes på kattungen.
Vad är det Kks har tagit över?
Damen som bor där förstår inte heller någonting. Hon vet inte vem Kks är eller vad dom gör i hennes trädgård.
VI är anlitade av damen att ombesörja för damens honkatt och dennes ungar.
På djursjukhuset sade det att det kunde vara förgiftning el möjligen kattpest men det är dock inte bekräftat.
Damen ringde till skyddsjägaren pga att hennes trädgård var full med "kåta" (förlåt uttrycket) hankatter. Honan löper inte längre så det problemet är ur världen.
Men området som sådant är fullt av fertila hankatter, så har Kks ont om jobb så kan ni ju starta dörrknackning för att erbjuda era tjänster.
Undrar ni mer så ring!
OM ni inte lyckats hitta våra telefonnummer så har ni dom här…
Eva 0707-664346
Alice 0705-377172
Om nu KKS har frågor till Skånekatten varför startar ni hela tiden trådar på detta forum? Trodde KKS var en seriös förening men nu
får man bara intrycket av en otroligt pinsam förening.
Kliv upp ur sandlåndan och för dialog med Skånekatten via era mail eller telefon och sitt inte kasta skit på Skånekatten för ni själva klantat er med hamnkatterna.
Jag hoppas verkligen inte hela KKS har denna nivå som en del som skriver här har från KKS, de hemlösa katterna behöver all hjälp dem kan få. Du Gulliver tycker jag nog skämmer ut föreningen KKS nu men du verkar ju ha mycket energi till att nosa reda på saker som du kan vrida och vända på innan du gör en tråd…..ta den energin och lägg på hemlösa katter istället.
håller med föregående talare, ge upp denna konversation som inte leder till något annat än dålig publicitet för KKS, mitt förtroende sjunker för varje sådant här inlägg!
Vad är det för rubriksättning? Vad är KKS ute efter? Har ni frågor till SkåneKatten så kontakta då dem underhand. Denna tråd undergräver bara KKS´ anseende. Om ni fortsättningsvis vill vara trovärdiga håll inte på med att starta tråd efter tråd riktade mot SkåneKatten. Det hela är bara pinsamt!
Ja Håller med. OCh jag känner precis som om jag och Puma får en släng av sleven också, för vi säljer ju för KKS. Allt sånt här internt bråk mynnar ut i försämringar på försäljningingsidan och det lider katterna av. JAg vet ju själv, när jag la ut tre stickadekanelbullar till förmån för Skånekatten, nästan inga bud, på grund av interna bråk troligtvis här inne. Aldrig att dess bullar sålt så dåligt som då.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tråkigt detta, men jag hoppas verkerligen att folk inte drar alla över en linje.
Det görs mycket innom kks som är bra.
Oh ja och ni gör ju ett hästjobb ni med. Så bråk gynnar ingen.
Tycker oxå det är dålig stil att KKS skriver om Skånekatten, varför inte föra en dialog genom mail..
Nu har jag inget förtroende för KKS längre. Tyvärr så blir katterna som får sitta emellan..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Jag tycker också detta liknar dagisfasoner. Fy på er! Har ni något att säga till Skånekatten, tycker jag ni kan ta det privat! Vi här har väl inte med era personliga intriger att göra?! Som det ser ut just nu, så finns ju inget förtroende för KKS. Har ni inget bättre för er? Samarbeta istället.
Man kan tro att det inte finns stackars utsatta kissar som behöver hjälp, eftersom ni har tid att hålla på så här.
Gunilla, och ni andra som samlar in pengar, ni har ju inget med föreningarna i sig att göra. Ni gör ett jättebra jobb, oavsett hur folk inom föreningarna beter sig
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Jag kan bara hålla med, visst görs det mycket gott av många som arbetar för KKS, några exempel är Naquita, Hawknestgrove och Essut. Det är därför så sorgligt att vissa förstör KKS:s anseende i sin iver att bekämpa SkåneKatten. Samarbete är vad vi andra önskar, allt för att hjälpa alla våra stackars hemlösa katter.
Skånekatten
Kks 
Ni räddar många liv varje år och är makalösa.
Hade det funnits ett KKs Skånekatten hade ni varit än mer fantastiska, bara er energi hade gått att förena.
Det behöver inte vara en enrgi som samlas i ett gemensamt Kks skånekatten, utan i stöttande och uppmuntran mellan "lägren".

Som vi sagt tidigare; det finns grus i maskineriet i alla föreningar. Se till att hålla era interna frågeställningar - internt. Vi önskar att se samarbete inte motarbete!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Håller med kusten. :)
Och om det finns två föreningar eller annat som har saker att diskutera sinsemellan så gör man ju det på telefon och mail eller irl. Det är nog så man gör överallt annars oxå. Forum använder man för diskussioner som gäller alla eller många, men helst inte diskussioner mellan två parter som inte angår alla andra.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

På tu man hand verkar det ju som om ni, KKS och SkåneKatten gör fantastiska jobb. Dessutom i samma regioner, dvs Skåneregionen, som verkar behöva som mest hjälp.
Samarbeta istället. Tänk så förbas***t j***a STARKA NI SKULLE VARA TILLSAMMANS!! Ni skulle kunna utföra underverk!!!!
Ta en fika, lär känna varandra, ge varandra ris och ros, men öga mot öga, och lär av varandra, och som sagt KÄMPA TILLSAMMANS!!!!!
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Vill påminna om våra skriv- och trivselregler. Interna konflikter medlemmar eller föreningar emellan hör inte hemma på öppet forum. Det bör ni istället lösa på egen hand via PM, telefon eller på tu man hand.
Så här skriver vi bl.a i artikeln ditt ansvar som medlem:
Personliga konflikter
Om du blir osams med någon annan medlem ska du inte ta upp det öppet på forumet. Lös istället detta privat via PM funktionen. Om du kommer i konflikt med en förening eller liknade är det i regel inte heller lämpligt att ta upp det på sajten. Kontakta istället föreningen direkt. Då ökar möjligheterna till att ni reder ut det hela. Om du vill kritisera en förening bör det göras på ett sakligt sätt. T.ex. genom att starta en diskussion av föreningens stadgar. Det bästa brukar dock vara att man även i sådana fall för diskussionen direkt med berörda förening. Det är inte alla föreningar som läser på Hittekatter iFokus och kan bemöta kritiken om det skrivs här.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Nu har vi fångat in honkatten hos damen. Katten kommer att bli kastrerad, öronmärkt och allt vad damen vill ha gjort med katten. Sedan skall katten tillbaka till damen, helt enlogt hennes önskan, efter konvalecent tid hos oss.
Det finns ytterligare katter där som är herrelösa så kks kan inleda ett TNR-projekt där om ni vill.
Vi har nu avslutat den överenskommelse som vi hade med damen på Timmermansgatan.
Ja och i arbetet för KKS får ni INTe glömma Pumma77. UTan henne hade det varit helt kört med mycket av försäljningarna. Sidospår. MEn som ni båda föreninger ser, folk blir sura! OCh vem lider av det? KAtterna.
Som jag sagt tidigare så är det många kks,are som gör mycket bra arbete.
Nu vilar lilla damen ut hemma hos mej så att hon kan läka efter kastreringen.

Skönt att hon nu inte kan få fler ungar om det finns massa friar herrar där.
Nää.. vid hennes ålder (ca.10) så ska man väl slippa fler ungar. En granne hade tidigare gett P-Piller men efter avflytt uppstod problemet som damen nu har löst! 

bra att ytterligare en katt är kastrerad! :)
och det vore ju kul om kks ville ta hand om de andra katterna på samma gata. :)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan