Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 866 ggr
kattassen
0

Kommer inte hem till djuren?

Läste denna obehagliga artikel i Aftonbladet om den olustiga händelsen i Sjöbo i Skåne. Omständigheterna runt själva händelsen tänker jag inte kommentera men kvinnan skriver att eftersom polisen spärrat av deras gård får de inte ens komma hem och mata en katt och en kanin som finns kvar…

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5614252.ab

Undrar om någon bryr sig om det?Rynkar på näsan

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

annebeate
0

Läste det också. Polisen har spärrat av gården av naturliga skäl för teknisk undersökning. Om katten och kaninen  finns på gården anser jag det är  polisens ansvar att de får mat eftersom gården är avspärrad. Tror ni inte att någon djurvän, som läst artikeln ringt till polisen angående detta?

martdat
0

För jäxxxlt!!! har de spärrat av så får de ju se till att mata elr ta ut djuren från gården,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

huskatt08
0

Får hoppas något ringt polisen ang djuren, eller att det finns någon polis där med empati och matar djuren….samt att familjen oxå får någon hjälp med mat mm….verkar inte vara någon som bryr sig alls.

kattassen
0

#1 Allt innanför avspärrningen är polisens ansvar. Har för mig att det funnits liknande fall där djuren "kommit i kläm".

Kanske någon välvillig granne kan komma bort med lite mat som polisen kan ställa in?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

mymlanbus
0

Det är inte klokt! Hur kan man göra så? Kan ingen överta ansvaret för djuren under tiden då? *suck* trångsynt är det!

annebeate
0

Vi måste vara medvetna om att vi egentligen inte vet hur det är med djuren. Mamman i familjen kan egentligen inte veta  vad som händer på gården eftersom hon inte är där. Mamman kan ju begära att få ut sina djur om hon nu är orolig för dem. Det tror jag säkert polisen  enbart skulle bli tacksam för.