Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattberättelser
Läst 795 ggr
karsten
0

en liten solskenshistoria om konrad :):)

Jag vill bara dela med mig av min lilla solskenshistora om en misse. Är så glad just nu för detta hände alldeles precis!! Skrattande

Förra torsdagen så träffade jag och min kille på en liten katt när vi cyklade hem från stan. Vi stannade såklart och klappade den och så som vi alltid gör :P Jag märkte att han var smal och hade fästingar, och jag hade även tidigare sett en lapp om en likadan katt som var bortsprungen på ica i närheten. Vi misstänkte då att det var han, för han verkade lite hemlös.

Vi tänkte ta hem honom och ringa katthemmet och polisen, men han ville inte följa med så han fick hoppa ner.

Jag satte ut annonser på nätet, ringde katthemmet osv osv. Gick ut och letade varje dag, satte ut mat osv. 

Och så idag.. Det ringde en kvinna till mig, hon hade en likadan katt som hade sprungit bort för en månad sen. Vi bestämde att jag skulle ringa till henne när jag hittade honom, jag  var då på stan och bestämde mig för att cykla hem och leta.. När jag då kom till stället som vi hittade honom sist på, så satt han där!! det var som att han visste att han skulle komma hem idag :) Jag tog upp honom och ringde henne, hon skulle komma på direkten!

Ringde även en vän som bor i närheten så hon kunde hjälpa mig och så. När vi stod där och väntade så gick det förbi en tjej med en liten valp, hon tittade mycket på katten men sa inget. Vi tänkte inte mer på det, utan då kom Mitzi (som han skulle ha hetat)s "ägare", men det var inte rätt :( de blev såklart ledsna men ja.. 

Då bestämde vi att min vän skulle få ha honom hemma hos sig tills vi hittade hans ägare, henne sambo är dock allergisk men vi skulle se hur det gick, annars fick jag ha honom hos mig om han går ihop med mina katter :)

Då stötte vi på tjejen med valpen igen, hon frågade oss om vi hade hittat katten precis, och att hon nämligen hade förlorat sin katt för ett halvår sen, ooch att det troligtvis var han :) 

Vi kom fram till att det var han, hon hade trott att han var död för en likadan katt hade blivit påkörd hade polisen sagt. Hon hade då skaffat en liten hund, och Bubben, som katten hette, är livrädd för hundar så då kom vi fram till att hon inte kunde ha honom. Så då blev min vän hans nya ägare, och det lustiga är att de bor i samma hus, bara några våningar ifrån varandra. Hon fick alla hans grejer så nu ska vi se hur han trivs där och hur allergisk sambon blir… =) 

Puh, LÅNG historia, men jag är SÅÅÅ GLAD. Det känns helt otroligt alltihopa :) 

Han heter Konrad nu och är en röd mycket stilig kattherre på 3 år =)

Hawknestgrove
0

Sånt är underbart att läsa!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Simson
0

Helt sanslöst! Vilken historia! Vad bra den slutade! Glad

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Bumbis
0

Vilken mysig historia! Jag får gåshud!!! Glad

Tack snälla för att ni brydde er om kissen och att vi fick ta del av historien!

huskatt08
0

Härligt slut även om det gick lite omvägar.Skrattande

karsten
0

det lutar dock att vi troligtvis får ta honom! hennes sambo är nog lite för allergisk för att ha honom tyvärr :(

annebeate
0

Underbar läsningGlad

monsi
0

#5 vänta o se min sambo är också allergisk men fungerade med våra kisar vi hade efter en tid.

Värdlden är bra liten ibland tänk att bara stöta på ägaren till kisen så där.

Hoppas det funkar med allergin.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

emjon
0

Vilken härlig historia med lyclligt slutGlad

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

karsten
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mm, jag är jätteglad Skrattande  han verkar vara en underbar katt, men det blir nog fullt ös med 3 katter här hemma, men det tycker vi iofs bara om :D

Nu är han påväg hit!

Sidentass
0

Vilken underbar berättelse med ett så gott slut..så glad man blir av att läsa sådana här saker!:-)Glad

nellies-matte
0

Skönt med lite positiva berättelser här på forumet. Lycka till med kisse!

karsten
0

Nu har det tyvärr blivit så att han har rymt igen, varit ute i nån timme nu och letat… han slet sig ur kopplet när de skulle ta hit honom :/ åhhh så än har inte historien fått sitt lyckliga slut Rynkar på näsan

annebeate
0

O nej!!! Måtte ni hitta honom igen.

Hawknestgrove
0

Åh…. dessa jäkla selen! Värdelösa de flestA!Skrikandes

Hawknestgrove
0

Putt fått tag i KOnrad?

annebeate
0

Undrar också.

karsten
0

Nu har han kommit fram, efter några timmar så hittade vi honom :):)

Så nu ligger han i min säng och myser. men det är spänt mellan han och mina andra två missar, fräser och har sig. men sånt går över va? :)

annebeate
0

Så skönt att Konrad är hos dig nu. Att det är spänt mellan honom och dina andra katter är inget konstigt. Så var det med mina med men i dag är de  i grunden riktigt goda vänner även om  det händer att de kan bli småsura på varandra. Konrad tycks redan ha funnit sig väl  till rätta.Flört

Hawknestgrove
0

jippi!!!!!!! OCh som sagt, släng de flesta selena på brasan. Värdelösa!

För att få dem sams, kör med Feliway!