Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 3236 ggr
Naquita
0

supersvårt få iväg kattungar?:(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ingen verkar vilja älska dessa GOINGAR:( Tycker det går vääldigt trögt att få kattungar tingade just nu.

Jag vet ju att jag tar väldigt mycket mer än blocketfolket, men för 800 kronor får de en frisk vaccinerad avmaskad kattunge som verkligen verkligen behöver och förtjänar ett nytt hem, dessutom går pengarna till ytterliggare en lycklig katt inne i värmen. Vad mer kan man begära?:(Konstigt att folk tar det billigaste alternativet och får en kattunge som varken är vaccinerad lr avmaskad, och oftast full med öronskabb och annan skitFoten i munnen 

Någon mer som har detta problem eller är det bara så att jag får konkurrera extra mycket med bönderna här?

Inte en kattunge tingad på flera veckorGråter

Underbara små liv är de iafKyss

Naquita
0

hur kan an motstå denna lilla juvel?

Naquita
0

eller hennes syster

Naquita
0

lille rödvite e kvar:(

Naquita
0

lilly säger BLÄÄ till dom!!

Hawknestgrove
0

Ja, nu är det semestertider för det första. Sen är et nog som du säger. Du konkurrerar med bönderna. Det är svårt…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

missempty
0

Det verkar vara samma sak häruppe i Örebro - våra kattungar blir inte tingade lika fort som förra året… och jag som dessutom väntade med att lägga upp mina huliganer på hemsidan tills de var 6 veckor gamla, för jag trodde det skulle bli som förra året - rusning efter kattungarna!

Men hittills är det bara 1 av mina 4 små som blivit tingad… och de är 11 veckor nu…

Lena
0

Hoppas det lättar efter semestern. Katterna är ju hur fina som helst.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

och det är ju lågkonjunktur. Tyvärr……

Naquita
0

ja, tänk att lågkonjukturen slår till överallt. Det är väl därför så många katter blir utkastade nu med:((

monsi
0

Vill haaaa! SnyftGråter

Ekonomin verkar ha stabiliserat sig men det är ju många som har blivit arbetslösa så deras ekonomi har antagligen rasat ändå.

Har man inga pengar så är det ju lite tuft att köpa o ta hand om ett djur.

Det är inte bara kattungar som är svår sålda nu även hundar o för att inte tala om hästar, bilar o MC

Synd man inte har råd annars hade man kunnat fynda rejält nu

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Naquita
0

ja, det känns hopplöst just nu och med den långa kön av kattungar och mammor som behöfver in. Jag vågar och vill inte ta in fler kattungar när jag inte ens får tama färdiga kattungar utplacerade.

Har kungsmarksfamiljen som måste in akut, sedan är det stop här på ett bra tag:(

martdat
0

chippade är väll dina med?

ja att konkurera med gratis katter är lurigt,

kan det vara så med att vi har fått folk att se på ett bättre sätt på katter? att de kanske tänker nu att de ska vänta till efter semestrarna när de inte är bortresta så mycket,

ja säger jag te folk vad det kostar att adoptera katt från katthem så tittar de konstigt på mig, härute är det massvis av gratis katter och flera stycken jag känner har gått med på att ta kattungar för att de ska slippa bli ihjälslagna, de tycker att de gör en gpd gärning som räddar dem, måhända i det enskilda fallet men på sikt leder det ju till att de kan fortsätta ta kullar för det är bara att hota lite så kommer nån o ta dem,

har själv gjort förfrågningar till folk som vill skaffa katt om de är intresserade av att ta Lisa stödkatt här och de glor konstigt när jag sägar att hon kostar 500 kr,,,, att tala om att hon är kastrerad i det priset o vaccinerad om än utgånget det bryr de sig inte,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Firinella
0

Man får hoppas det lättar lite för jag har 7 snart 12 v kattungar här och inte en enda tingad trots att två är långhåriga. Kan inte behålla de för då har jag 17 st här så det gäller att försöka hitta hem till de små gullungarna. Har frågat alla jag känner men inget napp. Vet inte om man vågar ställa upp igen nästa år om det ska vara så svårt att hitta hem till de små. I fjol var det 4 st som inte blev tingade på länge och det blev lite jobbigt med alla härhemma. Vill ju väl men man ska orka också…

Hawknestgrove
0

PRova att lägg ut på andra sajter också. Gå in på

http://www.allaannonser.se/

Där har du massa sajter som är gratis att annonsera på. OCh prova även på seriösa SKS….

Imasy
0

Tror inte det bara är huskattsungar som är svårsålda. Vet uppfödare som det går trögt för också.

Men inte bara katter har problem att hitta hem, utan även hundar, hamstrar, kaniner osv.  Har fattat det som att djuraffärerna har svårt också att få sina djur sålda.

Och så är det semester och mycket arbetslöshet :(

Sidentass
0

Åhhh vad fina dom är…hoppas att det ser lite ljusare ut efter semestertider…!!

SaraC
0

Hade hjärtans gärna velat, men finns inte plats än. Vill i alla fall säga att de var otroligt söta! Jättefina teckningar och färger. Kan inte förstå att de inte hittat hem än, hoppas de alla snart gör det.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Tiana
0

Ja, jag funderar på samma sak. Jag har ju 5 st kattungar kvar otingade, som är 12 veckor på söndag. Det börjar vara lite mycket för min lägenhet när de nu blir stora…

Men skam den som ger sig! Jag jagar varje liten annons där det söks kattungar! Någon gång bör det väl nappa!

MariannE11
0

vilka sötnosar…. här har det bokats kattungar o avbokats o hittan o dittan… mina rödingar är 13 veckor denna vecka o behöver ett bra hem…. hoppas det lossnar snart för alla kattungar…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Alexej
0

Usch, jag har inte börjad annonsera ut mina kattungar. Än så länge är de bara 8 veckor. Och jag konkurrerar mot ett katthem här.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Naquita
0

nej, det verkar vara torka överallt:( Man vågar ju inte ta in fler när det är såhär. Jag vill inte sita med 10-11 ungkatter om några månader

Leveransklara Smultron visar hur man charmar in sig!

monsi
0

De skriver om dumpade ormar på reptiler i fokus så även dessa stackare drabbas av lågkojuktur o idiot

Naquita
0

stackare:( Ja, jag hittade en ihjälkörd tamkanin i helgen som ingen saknat än. Vit långhår med bruna fläckar.  Vi fick även in mail där en privatperson behövde hjälp med att fånga in tamråttor som sprang ute för ett tag sedanFörvånad

Lilla Ella blir iaf tjockare för varje dag, en riktig liten överlevare (hon som diar "mamma")

Bruntigre ungen i bakgrunden, Lilly, är leveransklar och vill hitta HEM.

monsi
0

Vem är den vackra mamman? Hur är hon? Gillar hon hundar är hon tingad?Tungan ute

Naquita
0

#24 haha;) Du ska väl inte ha fler katter:P Hon har en mkt intresserad köpare så troligtvis är hon tingad

Hawknestgrove
0

JA arma reptiler, inget kul. Blir dumpade för att de blivit för stora. OCh dyra i maten…Här brukar man hitta stackars vattensköldpaddor i Strömsvattnet på sen sommaren…..

MaalinF
0

Varför inte chipmärka dem också och ta 1000kr eller mer istället.

Hawknestgrove
0

Man kan i så fall göra så, att man har en kontakt med vet, så att köparen kan chipmärka. Det är ju inte lite pengar att ligga ute med.

MaalinF
0

Men det är väl genom KKS så de betalar väl?

Hawknestgrove
0

Suck…..De har det kärvt som det är ändå…..

Naquita
0

Det är mycket billigare att chipa/idmärka vid kastrering och det begär jag kvitto på. att ta mer än 800 kronor för en kattunge ser jag som högst orealistiskt (tyvärr) då jag inte ens får iväg de tama vaccinerade kattungar jag redan har.

Då jag har egen kassa lägger jag ut allting själv, och får igen allt när kattungarna blir betalda. Och då kan ni ju tänka hur situationen ser ut nu när inga kattungar är tingade ens.

MaalinF
0

Ja, då ser det ju lite annorlunda nu. För att förtydliga det hela; du har alltså dessa kissar på egen hand och inte genom KKS eller? Lite osäker på hur det fungerar.

#30 Du får gärna sucka om du vill, men jag bara lägger fram mina åsikter.

Hawknestgrove
0

Ja jag vet. Men KKS har inte någon privat sedelpress och att plocka ut höga priser i landsbygden är kört. Vad som går i centrala Göteborg och Stockholm går inte på landet.

Naquita
0

#32 nej, det är KKS-katter. Jag har egen kassa med egna utgifter och inkomster som jag sedan redovisar för ekonomiansvarsige.

Jag har självvalt att ha det så på sommaren för att det är enklast, jag vet vad jag har att röra mig med och hur mkt jag kan hjälpa.

Punkt slut:)

martdat
0

#34 låter förnuftigt tycker jag, Glad

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

monsi
0

#25 Vilka kisar? Har inga men har en allergisk sambo som kanske ska låta mig få ha kise igenGlad

Kolla tråden här o börja träna dina småFlört

monsi
0

#25 Här är tråden som handlar om fyndetFlört

Naquita
0

aha;P Men jag har ju ett helt blåvitt gäng till dig;) Herr Grå har du ju blivit kär i.*visslar*

monsi
0

#38 sa du Herr Grå drägel slurp mumsTungan ute Inte alls kär i honnomOskyldig

Undra vem jag ska fråga om jag inte får styv systern?Obestämd Hi hi!

Hawknestgrove
0

monsi du ska aldrig få veta var jag bor……Skrattande

Tiana
0

Nytagen bild till Monsi! Flört (och er andra) charmgrabben är kär i min soffa, vågar dock inte ditta i den än när jag gör det…

monsi
0

Vackra kisar dräglar inte alls slurp smask harkel dropp droppTungan ute

Gunilla du kan vara lugn kommer inte kattnappa din fina kise mistänker att den skulle strimmla mina hundar till köt slamsor liksom min dröm kise Herr Grå nog också skulle göra tyvärr.Gråter

Hadde jag inte mistänkt detta så hadde sambon fått flytta om han sagt nej till Herr GråFlört

Oj! Vi har råkat kapa tråden sorry, blir lite konstig när jag ser vackra blå kisarOskyldig

Naquita
0

#42 varför skulle dom göra det? jag har haft stor hund i 6 år och aldrig har det varit problem med katterna som kommit hit, hur skygga eller ovana vid hund de än varit. Allt beror på hur uppfostrad hunden är med att låta bli det de inte ska röraFlört

monsi
0

#43 Tre st idioter som tänger in en i ett hörn kan utlösa de mest konstiga reaktioner på en liten kisse som har haft det tufft.

Mina vovvar skulle inte göra något elakt ,men de älskar att jaga kisar som springer, våra gammla kisar blev jagade o jagade hundarna  De lekte så. Kan stoppa dem men är tyvärr inte hemma alltid.

Skulle aldrig förlåta mig själv om Herr Grå skulle bli skrämd eller skada för de vill leka med honnom.

De backar för fräsande kisar men eftersom de är tre så kan de hettsa varandra till dum heter. Flock betende. Är jag då inte hemma kan ju vad som hända.

En kise som inte är van vid hundar gömmer sig gärna för att plöttsligt rusa i väg vet av egen erfarenhet, kommer då tre idioter efter så vill kise försvara sig o kan förvandla hundarna till randiga ylande stackare.

Skulle inte lämna kise ensam med hundarna i samma rum, men en olycka kan lätt hända.

Vill inte att något djur kommer till skada om jag kan undvika det.

Mison
0

Mina vovvar älskar missar. Skygg-Lisa härhemma älskar dock inte hundar, det har vi märkt. Min Napoleon (hund Glad) ville följa med in till henne en dag. Han har alltid stått utanför och undrat vad jag pysslar med därinne. Nappe gick sakta, sakta fram och tänkte sniffa på den okända lilla missen. Spott och fräs, sa Lisa. Ok, ok, bruden, sa Nappe och gick därifrån. (men, åå så besviken han blev, en så söt tjej) Så visst kan man lära hundarna att ALLA katter kan man inte trampa på, dregla på, gosa med. Man kan alltid försöka hälsa, men säger katten nej, så betyder det NEJ.

Till saken hör, att min Nappe, är allt annat än dresserad. Där har jag svikit som matte, fniss… Han är en liten sparvel, men bland de få saker jag har lärt honom, är att om en katt säger nej, så går man därifrån. Det lärde jag honom med en blomspruta….

Tur att vi har katter också, som han kan göra lite som han vill med. För han älskar verkligen katter. Han är ju just nu pappa till 6 kattungar, och den uppgiften sköter han galant.

Alla djur behöver någon som bryr sig!