bertil är försvunnen
hej
nu har vi inte sett vår käre bertil på mer än en vecka och är oroliga att han blivit överkörd av en slåttermaskin
Men jag hoppas verkligen att han bara har sprungit iväg någon annanstans.
Vi bor i Bollerup som ligger 1 mil utanför Tomelilla som ligger i Skåne.
Bertil är en kastrerad svart hankatt som är 7 år och är öronmärkt med numret AX78. Han har en liten vit fläck på vänster kind efter en gammal skada från ett slagsmål.
Jag har lagt ut en annons på borttappat.se och anmält det hos polisen. Ska även lägga ut annons på blocket och kattpolisen, samt göra lappar och sätta upp. Dessutom har jag varit ute och letat och ropat efter honom, men ingen katt kom springandes, utom hans bror.
Mitt hjärta blöder vid tanken på vad som kan ha hänt honom. Kommande somrar ska jag ha katterna inspärrade i huset vid skördetider. Detta hände vår katt Jansson förra året med.
Det får inte vara sant!
Min lilla älskade pojke.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Så tråkigt Hennum att din älskade katt är försvunnen. Jag hoppas att han snart är tillbaks. Jag hoppas era grannar är hjälpsamma och kollar efter honom.
Hoppas du får honom snart tillbaka.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ja och lägg detta även på Kattpolisen
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
så tråkigt , hoppas han bara är ute på liten semester, från oväsendet av skördemaskiner, du ska se han kommer tillbaka, men bra att grannarna också har koll
Maggan47

ja. hoppas det. men det verkar hopplöst.
men kan samtidigt inte förstå hur katter kan bli överkörda av sånna maskiner, de låter så mycket och kör så långsamt…
Han kanske blev rädd för maskinen och sprang en bit bort bara.Hoppas han kommer hem igen!!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

håller tummarna att han snart är hemma igen..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

har inte hört något alls.
Det är så mycket jobbigt nu. Mamma dog, vi fick avliva Lukas och nu verkar Bertil vara försvunnen oxå. Dessutom dog min pojkväns katt av en tumör för några dagar sen, och jag har känt den kissen i några månader nu. En väldigt trevlig herre. :(

Usch vad tråkigt du har varit med om mycket nu. Men katter brukar ju göra sina små utflykter, och som sagt en sådan mskin låter så pass mycket att han bör ha dragit. Kankse blev han rädd och klättrade upp i ett träd och inte kommer ner det händer ju tyvärr.

Han brukar klättra i våra träd här hemma och har inga problem att komma ner. Han har varit utekatt i 7 år, grabben kan sina grejer. (dessutom så finns det inte många träd i närheten, och de träden som finns är väldigt små. :P här är bara åkrar och åkrar) Det är därför det är så konstigt att han inte är hemma än. Kan inte bara någon ringa!!! Har tyvärr inte hunnit sätta upp lappar än. Bor ju inte i Bollerup.

jag hoppas bertil kommer hem snart, han kanske bara är ute på friar stråt.--

jaa.. hoppas hoppas hoppas.
Han MÅSTE komma hem! :(
Dumma katt som inte kan stanna hemma. Hans bror är hemma nästan hela tiden. Men de kommer lite dåligt överrens oxå, slåss mycket.
Men min älsklingspojke måste komma hem.

nyss hade någon ringt från tomelilla, kände inte igen numret. hoppas de vet något bra om honom! ringde upp igen men ingen svarade.
Hoppas du snart får kontakt och då får goda nyheter.
Usch, ja slåtteraggregat är hemska. Katterna hukar ju bara och kör man på "fel" sätt, då blir djuren trängda in mot mitten och bokstavligen sönderklippta….Det är så trist för börjar man slå inifrån och ut, så kommer djuren undan på ett annat sätt. Gäller inte bara katter. Även harar och rådjur råkar lika illa ut…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Kan direkt säga att det är inte Bertil vi fångat in. Din Bertil har på tog för mycket vitt i pälsen. :-)
Men Bertil är oxå en vacker katt

ja, jag visste det med. er hade ingen öronmärkning och var inte kastrerad? Då hade ni nog sagt det i tråden tänkte jag. :)

Håller fortfarande hårt i tummarna…vi ska inte tro det värsta..