Någon som kan hjälpa?
Eller känner någon som känner någon som kan hjälpa?
Klistrar in några ärenden Göteborgs Katthjälp har fått in de sista dagarna. Då vi har intagningsstopp samt en lång kölista är det för oss helt omöjligt att hjälpa till….
Vet du någon som i privat regi kan hjälpa någon av dessa katterna så kan ni PMa mig så förmedlar jag kontaktuppgifterna!
Område: Mölndal, Prytzgatan 36, under trappan utanför porten.
Beskrivning: Kattmamma med 2 ungar. Mamman är gråspräcklig och vit. En unge är grå/vit, den andra är svart/vit. Mycket söta. Svårt att avgöra ålder på ungarna, men de är ute och rör på sig.
Katternas situation: Mamman har synts till lite då o då, men ungarna verkar vara ensamma långa stunder. De bor utomhus under en trappa, i skydd av lite buskage och plantering runt om.
Område: Norumshöjd,Tuve,Göteborg
Beskrivning: Brun/svart och vit hane. Vita tassar mörk fläck på hakan.Mager. Vit strimma på nosen. Väldigt kelsjuk när han fått mat.
Område: Stenkullens industriområde /Sammhall. Beskrivning: 1st svart ungkatt som går och tigger mat vid lunchrestaurangen som ligger väg i väg med Sammhall . Katternas situation: katten är svart med gula ögon ,mager men med svullen buk det är stor risk att den blir överkörd av någon bil eller tynger fordon som trafikerar området
Område: Timmerhult nära Henån på Orust
Beskrivning: Dräktig honkatt. Ska ha ungar när som helst.
Område: Säve
Beskrivning: förvildad kattunge boendes under veranda. Från början fanns där även ett syskon och deras mamma. Tyvärr blev de skjutna nyligen samma öde väntar den som är kvar.
Område: Väderkvarnsgatan 19 C, GBG, innergård. Beskrivning: Bonnkatt (tabby), okastrerad, hane, mager. Katternas situation: Blir matad av grannarna ibland. Bor på innergården.
Område: Lexby, Partille. Det stora radhusområdet till höger om Lexbyvägen, nedanför berget.
Beskrivning: Svart på ovansidan kroppen, vit mage och tassar. Väldigt skygg. Mycket hungrig, smutsigt.
Men usch :( Önskar jag hade större lägenhet!

jobbigt med alla ärenden man inte kan hjälpa,,, hoppas någon vänlig själ kan hjälpa,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Oj, det var en diger lista här i stan med omnejd. Suck!
Jag antar att det är stödhem som efterfrågas - dessvärre går det inte just nu att plocka in mer för vår del, men skulle kunna göra en lov till Lexby för att kolla in den svart/vite där.
Jag har haft en svart/vit (eller har) som traskar runt i vårt område (ca 2 km från Lexby) och han ser allmänt schaskig ut. Ja även förra sommaren faktiskt. Undrar om det kan vara den. Han är märkligt svankryggig och rätt skygg. Jag lyckades dock med lite mat förra året komma så nära att jag kunde klappa honom och pälsen var fet och sträv:-( Hoppades på att han skulle visa sig igen för då skulle jag satt på ett halsband med tub som jag gjorde iordning men sedan var han borta.
Det är ju inte säkert att det är samma som i år och inte heller samma som i Lexby. Svartvita är ju vanliga.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Puttar upp för alla dessa akuta ärenden.
#3 Vi har tyvärr ingen möjlighet alls att hjälpa till, även om ett jourhem skulle erbjuda sig för dessa katter…. Resurserna räcker helt enkelt inte till… den som kan hjälpa en av dessa katter måste tyvärr göra det i privat regi.
Just nu har vi ett 80 tal katter för omplacering eller som kan omplaceras inom kort och några TNR kolonier som vi håller på att stabilisera. 30 kattungar ska ha sin grundvaccination i de kommande veckorna. Några katter behöver mer veterinärvård än den vanliga kastr. vacc och id märkning. Till att säkerställa att vi kan erbjuda de katterna som vi har inom föreningen just nu allt de behöver måste vi i dagsläget tyvärr avstå från att ta an oss fler :(
Vi hoppas kunna ta emot nya katter så fort en del av kattungarna har blivit omplacerade. Hårt men sant…
Åh putt för stackars Dagoe och de små kissarna!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Puttar upp och hoppas någon kan hjälpa stackarna..

åhhhh..stackars kissar…tänk om man kunde hjälpa…puttar upp en viktig tråd!
Puttar också. Hoppas dessa stackars katter kan få hjälp.
Kanske någon i Göteborgstrakten kan initiera någon räddningsaktion.
Men gud vilket hopplöst läge! Så många nödlidande kissar det finns därute. Och här hemma är det knökfullt.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ja och alla vet ju hur tufft läget är i Göteborg med organisationer osv. Jag förstår fullständigt hur jobbigt ni har det i Katthjälpen just nu och hoppas att fler här i regionen har lite tips hur vi kan hjälpa.
Jag puttar vidare tråden. Viktigt att den hålls vid liv!
Önskar jag bodde närmare,100 mil bort går tyvärr inte men putta kan jag.
Någon som kan hjälpa åtminstone någon katt.
Lyfter tråden och hoppas att någon i västra götaland eller vart det än må vara.. kanske kan ta emot en katt eller två.
Jag kan säkert ställa upp med fälla och lite sånt.
Någon som kan ta emot en högdräktig katt t ex?
Puttar upp för dessa hemlösa katter !!! Någon som kan ställa upp och hjälap till?? Finns inget annat seriöst katthem som har någon liten plats ???
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Putt för dessa stackars katter.
Putt… Önskar vi had haft me gensvar på våra fröfrågningar också!
puttar också för dessa alla katter, hjälp behövs
Maggan47

Tyvärr bor jag ju så dumt att det inte finns en möjlighet att skilja katterna åt (och jag menar det verkligen - jag har dusch i källaren till och med) på den 18 kvadrat jag har till mitt förfogande… En av mina grabbar är dessutom svårt hjärtsjuk. Annars brister hjärtat förstås en aning när jag läser… Men att ta hem en katt till, och särskilt som man utan org i ryggen tar en större riskt att på sikt bli med fler katter på den redan hysteriskt begränsade ytan… Går ju an under några sommarmånader när balkongen står öppen hela tiden.
Meeeen, jag har diskuterat saken med 16-åringen Wille(en av katterna alltså) och lurar lite över kattungen i Säve. Hur gammal är den lill*? Wille har tidigare varit "mamma" åt två små moderlösa och klarat uppgiften galant (sånär som på istoppning i höga kattlådan där de inte kom ut igen)
Sedan har jag ingen erfarenhet av att fånga katter. Kattungarna jag fick var så små att de inte sprang alls (mamman hade blivit överkörd när hon bar dem över en väg) och Wille parkerade sig själv i mitt kök för 10 år sedan… Någon som kan hjälpa?
Åh Tamlinsmatte, hör av dig ifall du kan till Dagoe"

*puttar*…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Putt för Dagoes kissar!

*putt*…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Jag skulle kunna ta den dräktiga katten men har inga pengar. Skulle då behöver en insamling till för att kastrera mamman plus vacinera och id-märka alla. Och så klart den övergivna kattungen.
Göteborgs Katthjälpen kan tyvärr inte ta in fler katter.
Dagoe, jag åker nästa vecka till Ikea. Kanske det går att ordna nåt? Finns det möjlighet att fånga in katterna?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Åh ängeln Alexej igen! JA , men den biten går väl att lösa? För du kanske kan få lite kastreringshjälpa av Göteborgs kathjälp ekonomiskt? Så får vi hjälpas åt lite här inne?
Självfallet kan vi ordna en insamling om Alexej kan ställa upp.
Mitt hjärta blöder för alla katterna
men kattungen i Säve och katten på Stenkullens industriområde verkar särskilt akut förutom då katthonan. Kan någon hjälpa dessa?
Tyvärr kan jag inte bidra med varken pengar eller plats, men hjälp med lite infångning eller avmaskning och medel kan man ju bidra med.
ja se där!!!! Det börjar röra på sig!
ja se där!!!! Det börjar röra på sig!
Bara att infångades kan ordna, då kan jag anpassa Ikearesan till det.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

gulliga Alexej, 
Har pratat med de som känner till den dräktiga katten och läget verkar inte helt enkelt. Katten födde för tre dagar sedan tre små ungar.. väl så långt.. men frågan är om hon som matat nu vill släppa ifrån sig katterna. Hennes ena syster är den som jag haft kontakt med, en människa med sund inställning..
Ska ringa den "svårare systern" imorgon är det tänkt.. svår enligt sina systrar. Hon skulle hellre slå ihjäl katterna än att låta dem bli innekatter.. och det var mycket mer som var helt galet. Den vuxna katten som nu fött hade hon fäst sig så vid att hon kanske skulle behålla henne.. samma sak hände förra året tydligen, samma katt födde en kull och hon skulle kastrera.
Tyvärr har hon varken tillsyn på katten, vill ta in henne eller kastrera. Det är inte den enda katten som fött ungar där heller.
Just nu finns katterna på altan i en kartong av nåt slag..
Jättebra om du kan ta emot kissarna Alexej. Ska jag fortfarande ringa henne imorgon eller vill du hellre göra detta?
Angående kattungen i Säve har jag ikväll varit där och hämtat henne.. har den lilla hemma.. hon kurrar och äter just nu mat för glatta livet och tycker om att ligga i famnen
Men ett seriöst stödhem eller permanent hem behövs. Det är en urmysig kisse som kommer tillföra en massa lycka där hon hamnar :)
Har även haft kontakt om katterna på Prytzgatan i Mölndal och tjejen som bor i huset kunde ställa upp som jourhem om inget annat dyker upp. Kanske att vi här gemensamt kan försöka hitta permanenta hem åt katterna där medan de är i sitt stödhem. Har bett henne mata ikväll för de har inte fått någon mat.
De som vill hjälpa till med veterinärvård för sävekatten till att börja med får gärna göra det. Kram
Var sätter man in pengarna då? Kontonr :)
putteliputt :)

Så bra Kusten, då är kattungen inne i alla fall… och förvildad verkar ha varit en mild överdrift tror jag. En kattunge kunde visserligen fått bo här på kortare sikt (tills gammal och frisk nog att flytta hemifrån alltså) men vi bor ju litet tyvärr. Hur gammal verkar kattungen vara fö?
herregud Kusten vilken knäpp människa!
Alltså den där syrran.. Men hos Alexej är det ju ute som gäller. Det kan jag garantera. Vad gäller den där syrran, kanske det är en kattsamlare? En koll och anmälan kanske är på sin plats det där vekar ju snurrigt….
#32 Kusten du är underbar! Så skönt för den lille att få ha kommit in.
Bidrag till veterinärkostnaderna, vilket kontonummer?
33 - Hej Mymlis :) Jag ska höra med Husdjurshälsan vad det kan kosta först med vaccinationer, avmaskning och chip, har just nu 1000 kronor på kattkontot klara och det ska räcka även till lilla Tuva. Men kanske är det inte så mkt som fattas till Sävis.
Däremot fattas pengar till de andra kissarna. Vet inte om Alexej ska ordna insamling imorgon, beroende på hur det blir med den dräktiga (som fött).
35 - Ja skygg vill jag inte kalla den, snarare törstande efter närhet. Just nu leker den med en myntamus och har precis kissat i lådan
Men den är väldigt svullen runt magen, som en jätteballong.. ska se om jag har någon avmaskning för småttingar hemma..
Har svårt bestämma ålder men kanske är flickan 10-12 veckor..
Ev att jag har ett hem som kan bli permanent åt både denna lilla och åt en kattunge som kallas Tuva som nu finns i jourhem. De blir i sådana fall kompisar. Ska undersöka mer imorgon, vågar inte hoppas för mycket just nu. Men jättesnällt att ha två här som erbjudit sig vara jourhem!
#38. Kolla upp det och hojta till sedan :) så kommer det en slant
vet du Kusten… du är ju bara så himla bäst! KRAM!
37 - Skickar ett pm så fort jag hittat kontonumret (glömsk
)och ska även kolla hur mkt som behövs till sävis.
Lilla flickan skickar pussar! Hon luktade jord förut men har nu rullat sig i everclean lavendel och luktar som en hel lavendeläng :)
36 - Ja en riktig knäppis.. fast knäppare ändå var nog stället bakom där Sävekissen hämtades.. säkert femton katter, tre eller fyra högdräktiga, katter överallt.. jag var där och pratade och kollade runt i lagårn.. skrämmande! Katterna skulle inte kastreras för de blev dåliga råttfångare då. Kastrering gjorde även katterna knäppa för en sådan katt hade de inne minsann. Två hankatter ville de skjuta av, samt den "knäppa kastrerade" som beskervs som "dum i huvudet". Nyfödda kattungar slog kvinnan ihjäl men sparade alltid en som mamman kunde ta hand om.
Sävekattens mamma härstammade därifrån.. stackars katter 
Har fått reda på så mycket tråkigt att man blivit helt matt.
Stället med alla katterna var det ställe som låg baktill det ställe där sävis hämtades. Hoppas ni förstod mina krumelurer..

Skönt att det ordnat sig för några katter. Men hemskt att veta att det är så många kvar. Det är ett tungt jobb…
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Önskar att alla kunde få hjälp. Personligen känner jag särskilt stor oro för ungkatten på Stenkullens industriområde eftersom han lever i så farlig miljö. Finns någon som kan ta hand om honom?
När det gäller infångning, transport och veterinärkostnader tror jag att vi med gemensamma krafter skall kunna ordna detta. Själv kan jag ställa upp med bidrag till veterinärkostnader. Däremot blir det betydligt svårare att hitta hem men vi skall naturligtvis inte ge upp.

#49 jises, vilka människor det finns, hoppas att de går att omvända,,,,
Katten vid Stenkullens industriområde var jag uppe till idag. Eller rättare sagt, var uppe vid Stenkullen men där fanns ingen katt som gick kvar. Den befinner sig på Råmossens katthem berättade ett par som jag av en händelse råkade prata med. Skönt att veta att den kommit in, hoppas pojken mår bra trots sina omständigheter.
Den dräktiga katten som fött upp i Henån.. är det fortfarande aktuellt att du Alexej kan ta emot dessa om det går att lösa?
Har pratat med den "svåra systern" men får först ta den historien med Dagoe via mejl. Det är en syster som inte har alla hemma om man säger så..
Visst, det går att ordna. Bara jag får hjälp med infångande. Hur många ungar har mamman fått? Jag har ett extrahus som står tomt. Där kan hon vara den första tiden. PMa mig bara när det är dags eller ring 0511-29219. Fast nu är min telefon trasig, hoppas att Telia kommer hit nån dag.
Jag funderar på att åka till Partille och kolla en sväng på katten som är där, ev ge den lite mat iaf.

Jag tror jag har fått korn på den svartvita katten. Han stryker förbi vårt hus ibland. Så sent som i går kväll.
Det skulle vara rätt bra om man kunde få veta något direkt från anmälaren. Svartvita katter är så vanliga och jag vet inte med säkerhet om det är den katten som avses ovan i rubriken?
Vi bor ca 2 km från Lexby och har under sommaren sett en katt som är svart på ryggen och med vita ben och mage. En smal svart svans har han. Jag tror att det är samma katt jag sett ett par år tillbaka varje sommar. Om det är den, så är det en okastrerad hane med sträv och fet päls.
Den katten som kom förbi vårt hus i går kväll är skygg och är svår att locka till sig. Han går rundor och smyger snabbt iväg. Att fånga honom blir inte lätt utan kräver fälla vilket jag inte har någon.
Kusten - du kanske kan hjälpa mig om det blir aktuellt?
Sedan har jag ingen vidare plan för honom dessvärre - någon som kan ta emot honom???
Kastrering kan jag nog bisträcka med och transporter hit och dit är inga bekymmer.
Dagoe - har du uppgifter till anmälaren av katten i Lexby?
Jag har fått en del kritik för min katthållning, dvs att mina kattungar kan gå ut. Så jag avstår att hjälpa fler katter härifrån (Göteborgs katthjälpen).
….
Okej, förstår att du fortsätter grälet här… om jag då får bemöta ditt inlägg här utan att du plockar bort den?
I en annan tråd berättar du att du har små kattungar utomhus. Okastrerade, icke id märkta katter. En av de orsakerna till att det finns hemlösa katter är att folk släpper ut sina kattungar som sen råkar på vift. Har kattungen "tur" överlever den och förökar den sig. Ett vanligt scenario på hur det kan uppstå en koloni med hemlösa katter.
Du vet att jag inte har något emot att ha vuxna kastrerade och idmärkta katter ute i lämplig miljö, vilket du bor i. Men hur kan du anse det vara vettig katthållning att släppa ut små kattungar? Du skrev att de alltid kommer in igen. Och den dagen någon av de inte kommer in? Då har du en kattunge på vift. Kattungar är ju inte speciellt bra utrustade till att kunna överleva ett hemlöst liv. Vi vet genom vetenskapliga undersökningar att ca 75% av de hemlösfödda hemlösa katter dör innan sex månaders ålder. Denna percentage går nog också att föra över till kattungar som har blivit hemlösa genom att de kommer bort från sitt hem.
Framförallt av någon som säger sig jobba för att höja kattens status tycker jag att det är väldigt märkligt att man tycker det är okej att låta kattungar springa lös utomhus. Om du anser dig kunna göra det, varför då bli arg att andra släpper ut okastrerade och inte id-märkta katter? Man inte kan höja kattens status om man själv inte föregår med gott exempel!
Alexej, kan du inte berätta mer om hur det är?
Är det så att det är inhängnat? Hur bor du? Jag blev också fundersam över det du skrev, men jag tänkte fråga lite mer ingående hur situationen ser ut för dig.
Miranda, du kan gärna kritisera min katthållning. Men det är jag som bor här och vet vad som känns bra. Mina kattungar har det bra. Varför skulle jag låsa in de när dörren ändå står öppen? En av kattungarna är tingad och blir utekatt om 5 veckor. Då kommer den att vara id-märkt och vaccinerad. Tyvärr kastrerar min veterinär inte kattungar….
Att utekatter kan kommer bort det vet jag men varför hela tiden denna påhoppning på folk som har utekatter? Ska ni begränsa all katthållning till innekatter?
Även en kastrerad, id.märkt katt kan komma bort. Tycker det är nästan lustigt när det finns hundratusendtals hemlösa katter och dåliga kattägare där ute och sedan hoppar på mig.
Jag behöver inte försvara min katthållning! Hoppas bara att katterna i tråden får det lika bra som mina!
Okey jag kan förstå att du har kattungarna utem ne jag frågar igen hur situationen ser ut?
Däremot skulle jag aldrig sälja en kattunge som utekatt. Du ser väl åtminstone till att de håller katten innan tills den är kastrerad?
Det gäller nu att få fram hjälp till katterna, därför startades tråden.
Kattassen, det är inte omöjligt snarare sannolikt att det är katten som du ser som hjälp sökes för.
#54 Jag har såpass mycket erfarenhet att jag vet vem jag kan förmedla en katt till:) Det här är vänner till mig och jag vet att katten kommer att få det bästa livet. Och de har 2 andra katter, en av de är 16 år och kommer inte att leva mycket längre.
Det bästa liver = kastrerad? 
Fortfarande nyrfiken hur situationen ser ut för kattungarna som får komma ut.
Det är väl klart att katten bli kastrerad! Vad tror ni egentligen? Jag har absoluta kastreringskrav på mina katter. Uppföjlning och krav att kunna ta tillbaka katten. Jag behållar hellre en katt än att ge den till osäkra förhållande.Tycker det är fortfarande lite lustigt att just jag som har gjort väldigt mycket för hemlösa katter blir påhoppad här….
Jag tycker att vi borde avsluta diskutera min katthållning här! 
Det finns väl viktigare saker att prata om, tex hur katterna i Göteborg kan bli räddade. Eller har ni glömt vad tråden handlar om? Det är katter som kanske inte lever så länge till medan ni pratar om min katthållning. …
Jag bor tyvärr alldeles för långt bort,i Norrbotten men puttar upp så någon annan kan hjälpa till.
Jag vet faktiskt inte! Jag känner ju inte dig och jag vet inte hur du jobbar. Är det så konstigt att jag frågar?
Som sagt så hade jag tänkt att åka ut till katten i partille men det verkar som att kattassen har bättre koll än jag där.
Undrar fortfarande om vilka former kattungarna kommer ut. Om det är under bra former så är det väl inget som någon behöver hoppa på dig om :) Eller står det någonstanns som jag har missat?

#60 det står på andra ställen här hur hon bor, låt tråden handla om dagoes kattärenden, Alexej bor jätebra till för att ha utekatter o är en av väldigt få jag skulle anförtro en av mina kissar,
#60 Avsluta diskussionen om Alexejs katthållning. Alexej har helt rätt, låt tråden handla om att rädda dessa stackars katter och inget annat.

#60 Mealyn - du får gärna åka och spana du med. Jag kan ge dig adressen där upphittaren har sett katten så kanske vi kan göra ett försök på två håll.
Jag vet ju fortfarande inte om det är samma kisse som figurerar. Här är otroligt många svartvita i omlopp.
Vad gäller utemiljön, så kan i allafall jag verkligen inte tycka att den är dålig hos Alexej. Inga bilar på väldigt stort avstånd och lugnt och skönt. Jag tro nog dessutom, att är det så, att Alexej åker hemifrån, så ser hon nog till, att kissebarne är inne, likaså att de är inne på natten. MEn som sagt nu struntr vi i Alexejs katthållning och puttar för dessa kissar, som inte har med detta dilemma att göra.
Jag har inte ens blandat mig i diskussionen om katthållningen, jag ville bara veta hur det såg ut innan jag ens ville bestämma mig för något.
Man måste väl få fråga.
#63 Ja visst!
Tror inte att det är någon här som glömmer katterna i Göteborg. Kusten har som vanligt gjort ett aldeles underbart jobb och fler är på väga att engagera sig. Alexej ändrar själv ämnet i denna tråd genom att ta upp något som diskuterades i en annan tråd.
Återigen vill jag påpeka att det inte handlar om vuxna, kastrerade och id-märkta katter som är utekatter. Bor man i lämplig miljö som du gör Alexej så tycker jag att detta är det mest optimala man kan erbjuda sin katt. Jag ifrågasätter inte på något sätt den delen av din katthållning.
Det jag reagerade på är att du har små kattungar lös utomhus. Som jag skrev tidigare orsakas en del av problematiken med hemlösa katter av att okastrerade, icke id märkta katter försvinner från sitt hem samt att kattungar inte har lika bra förutsättningar att kunna klara ett hemlöst liv. Och visst kan även kastrerade, id märkta katter försvinna. De bidrar i alla fall inte till att det föds hemlösa katter samt att kastrerade katter klarar sig mycket bättre på längden än okastrerade katter.
Att alla kattungar hittills har kommit in igen är ingen garanti att de kommer att göra det på framtiden också? Varje okastrerad katt som får vara lös ute bidrar till problematiken, den utgör en risk att avsevärt öka det antalet hemlösa katter. Att man behöver förklara det för dig tycker jag är skrämmande….
En av kattungarna är tingad och blir utekatt om 5 veckor skriver du. Menar du att den katten kommer att få vara ute okastrerad? Vad tror du kommer att hända när den blir könsmogen? Det är nog det mest vanliga sättet att bli av med sin katt, att ha en okastrerad katt som är på väg att bli könsmogen som utekatt…
#66 Jag hoppas vi nu enbart kan koncentrera oss på att försöka rädda de katter som du Dagoe startat en angelägen tråd om.
Varför försöker folk täcka över en diskussion som är känslig? Jag tror att katterna verkar vara på väg att få hjälp ändå!
Man måste väl kunna diskutera och reda ut saker som man undrar över?
¤ 68 Då får ni starta en ny tråd. Fortsätter ni så här förstör ni tråden, så enkelt är det.
Jag tycker man kan ta det här så man iaf får en förklaring :) En helt egen tråd hade känns lite väl hårt.
Håller med annebeate här. Det är som att tala om hallonsylt och isterband i samma andetag.

Håller med #69 och 71.
Låt nu denna tråd handla om Dagoes uppställning av behövande katter i Göteborgsområdet. Bra om denna tråd får behandla detta och inte en massa katthållningsfrågor.
Starta en katthållningstråd där vi kan fortsätta diskutera hur man lämpligast håller kattungar ute eller inne.
Putt för Dagoes kissar!
Ja putt för dessa katter. Någon som kan kolla upp mer kring katterna vid Tuve och Väderkvarnsgatan? :)
Jag håller på ute vid Mölndal, Prytzgatan. Igår såg jag de två kattungarna, inte särskilt stora men ändå väldigt rörliga. De lever farligt där, dels eftersom bilarna kör snabbt. Hade önskat att det gick att lägga fällben för framrusande bilar som inte tar någon som helst hänsyn till andra levande..
Mamman verkar hålla sig undan bra, hoppas hon kommer fram ikväll och blir lite nyfiken på de spännande dofterna..
Kattungarna var väldigt hungriga igår och åt framför fällan. Ikväll ska jag flytta in skålarna så att de hamnar innanför.
#75 Lycka till med infångade av katterna..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Tack annebeate. Det gick så länge, i väntan på infångningen, bra ikväll. Den väldigt charmiga och söta mamman kom efter ett par timmars väntan och åt upp allt som fanns i skålarna inne i fällan. Ungarna skuttade av förtjusning när hon kom. Även ungarna åt med henne inne i fällan. De är kanske 6 veckor gamla.. pigga och glada med svansarna i vädret. Mamman går stelt och ser äldre ut, hon verkar ha levt ett hårt liv. Såg så väldigt trött och sliten ut.
Stödhemmet kan inte ta emot förrän söndag, så jag åker ut imorgon igen och fortsätter inmatningen på den söta trion.. Mamma Lisa, pojken Leo och flickan Luna.. om man nu lyckats gissa rätt på kön *L*
Super!
Håller tummarna för söndagen :)
Kram
Två små gnuttar diar nu sin mamma inomhus. Det gick bra att fånga in, regnet gjorde till slut uppehåll tack och lov.
Duktiga mamma Lisa ligger på en filt och hennes ungar är hopkrupna intill henne. Det är väldigt kärleksfullt mellan dem 
De är skygga och ser något tilltufsade ut. Såg igår att mamman inte verkar ha kunnat komma under stentrappan där ungarna sökt skydd, de har nog inte kunnat dia så mycket som de hade behövt och velat.
Kattfamiljen i Mölndal, Prytzgatan är alltså inte längre akut
Puttar upp för de andra katterna som ännu inte fått hjälp
Bra jobbat!
Så himla gott att de har kommit in :) underbart!
Kram och tack Kusten 
Underbart!
Tack Kusten för allt du gör för våra hemlösa kissar.