Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 3693 ggr
monsi
0

*LÅST*Akut Fånga Tuffas!

Tuffas har ett hem som väntar.

Tussa med ungar jobbas det vidare på.

Kan någon Fånga dem?

De finns i Tygelsjö utanför Malmö

En transport för Tuffas finns tillgänglig tisdag 28/7 om han är "leveransklar" då.

Kan du Hjälpa? Kontakta gulliver som samordnar alla kontakter i ärendet.

Tveka inte med att ställa upp och hjälpa till!! Alla insatser är välkomna och på något sätt kan säkert just DU också göra något!

Hoppas  att Tuffas ska få komma in Nu!

Länk till Historien

Jag har redigerat lite i texten ovan då det inte är riktigt klart med alla stödhem ännu.

/Kattassen - medarbetare

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

annebeate
0

Någon/några som kan ställa upp för att snabbt nu få in Tuffas med familj!!!

monsi
0

Putt

gulliver
0

Nu har jag inte hängt med riktigt här. Vilket hem har Tussa med ungar fått?

Jag vill att alla kontakter går genom mig.

kattassen
0

monsi - vet du något mer? Jag tror inte att Tussa med ungar (som väl inte ens visat sig?) har fått ett stödhem. Vi måste ändra i rubriken om detta inte stämmer!

Jag har aviserat att jag kan ta med Tuffas som har ett stödhem här i Göteborg som väntar. Det kan göras endast på tisdag den kommande veckan. Blir det inte då får vi lösa transporten på annat sätt.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

monsi
0

Viste inte vem av er jag skulle skriva som komtakt be någon av sajtvärdarna ändra så de som kan hjälpa kontaktar dig gulliver.

Kusten hade väll ev något hem till dem med på g om jag läst rätt.

Hoppas någon kan fånga dem nu.

Malou 77 kunde tyvärr inte men det är ju fler som har fällor så håller tummarna.

gulliver
0

Har nu läst de senaste inläggen i föregående tråd.

Fälla är inga problem. Det finns tillgång till träfällor, olika typer av gallerfällor samt drop trap.

Atiz som är hårt engagerad på andra håll ska vi inte belasta med detta. Det är av yttersta vikt att hon med kollegor koncentrerar sig på hamnkatterna.

Min Medarbetare är mycket kunnig när det gäller infångning. Det som behövs är personer som kan vakta fällorna när de är gillrade.

Tuffas bör få landa, bli kastrerad, ID-märkt, vaccinerad etc innan han åker iväg till Göteborg. Transporter går alltid att lösa. Upp till Halmstad är absolut inga problem.

kattassen
0

#6 Är det så att han inte är "leveransklar" på tisdag så kan jag säkert ordna så att jag kör nere ex. till Halmstad och möter upp framöver. Jag har semester tom 5/8 så där är säkert dagar som går att lägga till Tuffas transport.

Det hade bara varit fiffigt när vi är nere ändå så att sägaFlört

Ett alternativ är ju att vi tar upp honom hit till Husdjurshälsan och fixar "servicen" här annars.

kattassen
0

Jag har redigerat lite i #0 så vi inte går ut med att allt är klart. För det är det ju inte ännuFlört

gulliver
0

Anmälaren hade inte sett Tuffas igår kväll. Däremot så var lilla Tussa där.

Det finns två katter till i området som liknar Tuffas. Den ene som jag inte fått klart för mig än om förra grannen lämnat kvar vid flytt har halsband. Den andra har en ägare tvärs över gatan.

Tuffas känns igen på att han är magrare med tovig päls.

Kanske behövs stödhem till den ev frånflyttade katten med halsband också. *Suck*.

Ja absolut, transport kan alltid ordnas på något sätt. Husdjurshälsan har jag hört talas om tidigare här inne. Är det den vet klinik som Kusten använder?

annebeate
0

Var vänlig ta bort mig som kontaktperson på begäran av Gulliver som ensam vill sköta detta ärende, se #3.

#3 läs inlägg 111 i din egen tråd "AKUT" Tuffas är tillbaka.

monsi
0

Tack! Kattetassen För hjälpenGlad

Vill du frisera lite till ? Gulliver vill stå som ensam kontakt.

Kusten
0

Tussa med tultingar jobbas det vidare på, det är inget klart där ännu. Blir som sagt något lättare bara de lokaliseras innan. Var det i åldrarna 5-6 veckor de troddes vara i nu? Då börjar det bli en del fart på de små..

De kontakter jag ringde på igår var inte anträffbara. Får jag tag i någon som kan tänka sig vara stödhem kan en hänvisning ges till gulliver som får avgöra om det kan vara intressant.

9 - Precis, det är dit jag vänder mig med de hemlösa i Göteborg.

Hawknestgrove
0

Suck, ska katterna lida för att man inte kan samsas om vem som ska var kontaktpersoner? Hr det nån j**a betydelse? Bättre för många än för få……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

kattassen
0

Jag ändrar i rubrik-inlägget att alla kontakter går genom Gulliver i detta ärende. Kanske likaså gott att en person är samordnare så det inte faller något mellan stolarna. Sedan hoppas jag verkligen att alla som känner sig manade gör ett försök att hjälpa till på något sätt. Bara för att vi har en samordnande person betyder det inte att hon skall göra allt själv. Nej - nu får vi mobilisera oss och se vad vi kan bidraga med på olika håll.

Glad

gulliver
0

#13 Du har PM.

annebeate
0

#13 Det är helt ok för min del att Gulliver ensam vill ha huvudansvaret för detta projekt. Jag hoppas hon lyckas för Tuffas har redan tvingats leva ute allt för länge. Jag tycker däremot det är tråkigt  att man inte ens vill fråga Atiz om hjälp eftersom det gäller att nu  eller aldrig få in Tuffas och de andra katterna.

gulliver
0

#16 Som jag skrev så finns det redan en mycket van kattfångare inblandad i projektet. Det ska göras infångningsförsök redan till helgen, kanske även redan ikväll. Dock så sågs inte Tuffas till igår kväll. Hoppas att han kommer ikväll.

Hawknestgrove
0

Ok, har förstått omständigheterna. Nu får vi hoppas att det händer något med dessa stackare. Så vi slipper citera Shakespeare

annebeate
0

#16 OK. Ju tidigare infångningsförsök görs desto bättre.

Hawknestgrove
0

I och med att det är KKSkatterr, om vi säger, att hälften av månadens pengar går till dessa två från Tradera, då kanske det kan hjälpa? ELdar på lite…….

majvi
0

Det är bra att det inte blir flera kontaktpersoner ,som har olika åsikter om vem som ska fånga in och vilken fälla som ska användas.Finns det redan en van kattfångare som är inblandad är det onödigt att fråga Atiz som behöver ägna den tid och energi hon kan åt hamnkatterna.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

kattassen
0

#15 Gulliver - jag har inte mottagit något PM från dig.Obestämd

Atiz
0

#16+17

Jag och mina kolleger kommer att fullt upp i minst 1-1,5 veckor med hamnkatter och annant.

annebeate
0

Infångningsförsök skulle göras i helgen enligt Gulliver. Hur har det gått?

Kusten
0

Ja hur har det gått med gossen :) Nyfiken som bara den.

maggan47
0

är också nyfiken

Maggan47

annebeate
0

Hur har det gått med infångningsförsöken i helgen?

Hawknestgrove
0

Nyfiken jag med…..

Hawknestgrove
0

ja nu gick det upp för mig! Ok då eldar vi på lite! Hälftn av Traderapengarna denna månad går till dessa två kissar, om de fångas in!

kattassen
0

Jag är i Skåne nu och skall hem till Göteborg i morgon men det finns väl ingen Tuffas inne ännu eller?

annebeate
0

Kattassen, har inte du heller fått något  besked om hur det går med infångningen! Förstår inte varför det inte lämnas information ens till dig.

kattassen
0

#31 Nåja, då har nog inget hänt ännu, men medisarna har mitt mobilnummer så om det skulle bli något under dagen/natten så räcker det att jag får besked i morgon bitti.

annebeate
0

Hur går det med infångandet av Tuffas, Gulliver?

gulliver
0

Tuffas har inte varit synlig på en dryg vecka. Tussa sitter troget och väntar när anmälaren kommer med mat. Hon beter sig lite aggressivt mot de båda andra katterna, kanske pga att hon behöver äta mycket för att föda upp sina ev ungar.

De båda andra katterna bodde tidigare i grannhuset. Grannarna flyttade till annat hus i samma by och släppte direkt ut sina katter som givetvis går tillbaka till sitt gamla hus. Nya ägarna har ringt katternas ägare otaliga gånger. De hämtar och släpper ut katterna direkt igen Foten i munnen.

Anmälaren fortsätter mata och meddelar mig direkt när Tuffas kommer tillbaka. Hon letar naturligtvis runt i området. Försöker även klura ut var Tussas ev ungar finns. Ungarna bör (om det finns några)vara runt sex veckor gamla och betydligt rörligare nu.

annebeate
0

Det är bra Gulliver att du håller kontakten med anmälaren. Var kan han nu vara? Han måtte inte ha råkat ut för något när han nu äntligen har ett väntande hem. Vi får hoppas att han snart dyker upp.

Hawknestgrove
0

OJ…. Ja jag önsakr att jag hade kunnat vara till hjälp med transport…

Ok, säger så här, Var är hans blivande hem? Det står i tråden, att det inte är problem med transport upp till HAlmstad. Beroende på vart han ska, så skulle jag faktiskt kunna köra till HAlmstad om det kniper, beroende på vart han ska sen förstås…..Ok, jag måste i så fall ha för soppan….

annebeate
0

#35 Einar i Göteborg har erbjudit Tuffas ett hem. Nu gäller det först att hitta honom och sedan fånga in honom.

annebeate
0

Gulliver, jag har skickat PM till dig.

gulliver
0

annebeate, jag har svarat.

kattassen
0

#34 Synd att han inte visat sig på ett tag. Men då vet jag att jag inte får med någon kise i dag i alla fall.

#36 Att köra ner till Halmstad från Göteborg gör jag gärna när det blir dags. Det behöver du inte tänka på Gunilla! Det är onödigt med körning ända från Strömstad om han inte skall längre än Göteborg. Vi kör ner till Halmstad på under 1,5 timmar så det är lugnt.

Hoppas han visar sig snart! Skrattande

etg87
0

Han har antagligen inte fått nys om att han är välkommen hit. Men så fort han får det så dyker han antagligen upp. ;)

gulliver
0

Jag tror stenhårt på att Tuffas kommer tillbaka. En så inrotad vana att få mat på ett specifikt ställe är nog stark.

#40 Tusen tack Kattassen.

#41 Nej precis så måste det förstås vara Flört.

gulliver
0

Tuffas var på plats igår kväll Skrattande!!! Vrålhungrig!!!

Nu blir det infångningsförsök ikväll!!!

Gissa om jag är överlycklig. Så lille gubben Tuffas nu får du snällt se till att gå in i fällan omedelbums!

annebeate
0

Vilken glad nyhet, gulliver!Glad

Nu måste alla här på forumet hålla tummarna ikväll att Tuffas gör som vi vill.

gulliver
0

Någon i Malmötrakten som kan ta in Tuffas tillfälligt efter kastrering etc? Tills dess att tider för transporten är klara.

gulliver
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite bilder på Tussa. Plus de två med halsband. Plus en ny sannolikt hemlös.

Vi såg minst 4-5 katter till och hörde talas om en kvinna som har nio katter som inte får komma in utan matas i pannrummet. En av hennes katter har kattungar.

Tuffas kom till slut men lät sig inte fångas in. Anmälaren kan klappa och kela honom och Tussa verkar inte speciellt rädd hon heller.

Nytt infångningsförsök imorgon kväll.

gulliver
0

Tussa

gulliver
0

Tussa igen. En oerhört söt liten fröken.

huskatt08
0

Jättesöt är hon Tussa. Inte lätt att lura Tuffas Obestämd 

Låter inte bra med kvinnan och katterna…är katten med ungar oxå enbart ute??

monsi
0

Han har god smak lille Tuffas, en verkligt söt liten dam han har skaffat.

etg87
0

Awwwh.. Tussa var då oerhört vacker!

Kusten
0

Så söt Tussa är! Håller med monsi, Tuffas har väldans god smak - och hon med ;) Skulle gärna velat se dem i samma hem.. om man ändå kunde trolla.

Ska imorgon prata lite lätt med en vän som följt Tuffas öde och som verkar kunna vara intresserad av att adoptera.

Katterna i pannrummet låter det inte alls bra med.. stackars katter, vilket liv de verkar tvingas leva. ;(

annebeate
0

Visst blir man ledsen när man läste om katterna i pannrummetGråter

Jag måste hålla med, Tuffas har väldigt god smak när det gäller damer. Självfallet vore idealet om de bägge kunde komma till samma hem.

gulliver
0

Puttar för akutstödhem för i första taget Tuffas.

annebeate
0

Putt för akutstödhem, nytt infångningsförsök i kväll

gulliver
0

Putt för akutstödhem för Tuffas. Ska försöka ta lite nya bilder på den fine herren ikväll. Kameran bar sig konstigt åt igår så det blev inga på honom.

Tiana
0

Instämmer i kören ovan - en riktigt tjusig dam som Tuffas har hittat!

kattassen
0

Akuta stödhemmet i Skåne behöver ju inte ha Tuffas mer än någon dag eller två. Jag kan hämta honom i Halmstad som avtalat bara någon kan möta mig där. I morgon är jag i Varberg under em, vilket naturligtvis skulle kunna kombineras med en tur till Halmstad. I annat fall är jag ledig fredag tom tisdag. Efter det är semestern slut och det blir svårare att komma ifrån. Då får det i såfall vänta till nästa helg.

Så om någon bara kan hysa honom över en dag så löser vi transporten till Göteborg så fort som möjligt.

gulliver
0

#57 Ja och attityd har hon också Flört.

Fauna
0

Jag kanske missat nåt svar i tråden men kan inte Tuffas komma direkt till Göteborg utan akutstödhem och få sin vård på Husdjurshälsan?

kattassen
0

#60 Jo det går bra men jag tror att de vill försöka fånga honom på kvällen och då skulle det bli nattkörning till Göteborg vilket kanske inte är så lätt att organisera. Fångas han in på kvällen måste han få en övernattning i Malmö och sedan skall det passa med transportörerna också.Flört

catfoot
0

Hoppas lille Tuffas går i fällan…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Åh jag hoppas också!!!!!

Ankie
0

Hoppas!!!

gulliver
0

Anmälaren kunde inte vara med ikväll då hon skulle ha långväga besök.

Förutom lilla Tussa som äter som om hon aldrig sett mat förutom så var lilla rödvita tösen med halsband där samt en igelkotte som lät sig väl smaka av maten.

Efter ca 1.5 timme så kom en katt som vi med någorlunda övertygelse tror var Tuffas. Han lät sig väl smaka av maten och var till och med ända inne i den stora transportburen fem gånger. Det gick att klappa honom när han åt.

Tog kort men det började bli mörkt och matplatsen är under några träd så korten blev inte så bra. Dessutom så vände han hela tiden höger sida till och korten som anmälaren tog tidigt i år så ser man mest hans vänstra sida.

Imorgon kväll så ska anmälaren vara med.

gulliver
0

En bild till.

gulliver
0

Försöker med en urdålig bild till. Måste nog lära mig alla finesser på kameran.

Gardens
0

#65 ursäkta men varför va han inne 5ggr i transportburen? varför fångade ni han inte när han va där 1:a gången?

ursäkta ,men ibland undrar jag hur vissa tänker…

gulliver
0

En till. Man ser den rundade svarta fläcken på vänster bog (eller vad det nu kallas). Tuffas är också svart på baksidan av höger bakben.

kattassen
0

Jag lägger här in den ursprungliga bilden av Tuffas så vi kan jämföra. Jag tycker på de första bilderna att det liknar honom, just med tanke på bakbenet.

gulliver
0

#68 Eftersom vi inte är helt säkra på att det är Tuffas. Anmälaren var också osäker igår. Det finns åtminstone tre katter i området med liknande teckning.

I och med att han inte var speciellt rädd för att gå in i transportburen så är ju chanserna mycket goda att det blir lätt att fånga honom. Om det nu är rätt katt vill säga.

Vad menar du med "hur vissa tänker"?

annebeate
0

Bara en fråga. Hade det inte varit lättare att fånga katterna med en drop-trap-fälla?

monsi
0

#68 om man inte är säker på att det är rätt katt ska man väll inte fånga eller?

Onödigt att skrämma kise som man kanske måste släppa för det visar sig vara fel, sen om man kanske hittar hem till den eller måste fånga den pga sjukdom eller annat å kanske kise inte går in igen.

Ska man fånga katt så ska man vara säker på att det är rätt katt framörallt i sånna här fall.

Saken hade varit anorlunda om alla kisr skulle ha fångats in.

mymlanbus
0

Håller tummarna för morgondagen :) bra jobbat hittills :)

annebeate
0

Men var det inte så att Tuffas  numera var mager  (magrare än de andra)  och tovig i pälsen.Tycker också det ser ut som Tuffas.

kattassen
0

Ja och nu är det väl bra att han vant sig vid att transportburen inte "är elak" utan kanske gärna besöker den fler gånger. Det är väl bra att vara helt säker så man inte behöver härja fler gånger. Då kanske det blir svårare.

#68 Nu fick du i allafall reda på hur man tänkt i detta fallet.

gulliver
0

#73 Tack Monsi.

När Tuffas är infångad så fortsätter vi förstås med resten av de hemlösa katterna där. Det är omöjligt att låta bli när man väl träffat dem, ja egentligen så räcker det med att se dem på bild eller hör talas om dem.

Problemet är att så många i området har utekatter. Jag berättade ju tidigare om kvinnan med nio katter som inte får komma in i huset utan matas i pannrummet. Enligt uppgift från en person som var ute och rastade sina båda hundar så fanns det även kattungar hos kvinnan.

gulliver
0

Kan inte låta bli att lägga in dagsfärsk bild på lilla Tussa. Vi lyckades som hastigast känna henne på magen och hon har bebistuttar.

kattassen
0

#75 Han ser nog allt lite magrare ut i #66 än i #70 om det nu är han:-( Men inte supermager vilket betyder att han funnit lite mat under tiden i alla fall.

Gardens
0

#79 ja han är ganska bra mycket större på #70 än på #66

tycker jag iallfall,så mat har det ju absolut funnits,vilket är BRA!

annebeate
0

Undrar hur det gått med infångningen av Tuffas í kväll?

Hennum
0

jag tycker det definitivt ser ut som samma katt. Det är lite som finn fem fel. ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Bumbis
0

Jag är hemskt ledsen, men jag tycker inte att det verkar vara Tuffas. Den här katten har mer vitt på ryggen, men jag kan ha fel.

Tuffas verkar ha en smal vit flik som syns från vänster, den andra katten har mer vitt från den sidan. Tuffas verkar inte ha den svart fläcken i det vita heller, eller?

Rätta mig om jag har fel.

Kusten
0

Tuffas har sånt härligt brett mellanrum mellan frambenen, där tycker jag det stämmer. Han ser ut som en söt cowboy!

Färgerna och teckningen är jag dålig på att jämföra, men det verkar både stämma och inte stämma Obestämd Skrattande

Bumbis
0

#84, jo, de är väldigt lika, men jämför vänstersidorna. Den "nya" kissens svarta fält börjar längre bak på kroppen i jämförelse med Tuffas. Tuffas svarta flik är i höjd med vänster framben.

Jag kan som tidigare skrivet ha fel.

kattassen
0

Nu har jag satt ihop de två bilderna på Tuffas (den till vänster är den "riktige Tuffas" och den till höger "den trolige":

Ser lite konstigt ut dock, katten till vänster har svart längre fram på bogen. Det svarta börjar ovanför vänster framben och på den högra bilden ser det svarta ut att börja lite längre bak.

Mison
0

Nu var jag också tvungen att jämföra lite. Ser man till det vita partiet på ryggen, som går ner väldigt mycket på vänster, så är bägge missarna väldigt lika varandra..

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Hennum
0

angående bilden i 86 så kan ja tänka mig att det beror på ställningen, att det ser ut som att teckningen är olika.

kattassen
0

Jag lägger här även ut de gamla bilderna på Tuffas sedan första tråden. Detta är alltså "riktige Tuffas" på båda bilderna;-) Det kan nog stämma ändå. Hans svarta partier är ganska glesa (han ser ut som en svart/vit ko nästan;-)

Den lilla svarta fläcken på bogen på vänster sida finns med på alla bilder om man kollar noga.

Hennum
0

Synd att det inte finns någon bild på honom på höger sida, eftersom det finns en väldigt bra bild där han är ståendes där man ser hans högra sida.

På den bilden där man ser hans vänstra sida tror jag det är hans vita armbåge som täcker för det svarta på sidan. det ser ut som att han håller tassen upp lite, och armbågen sticker ut.

gulliver
0

Åh vad ni är gulliga som hjälper till att jämföra bilderna Skrattande.

Ingen Tuffas där igår Förvånad.

Nästa infångningsförsök blir på söndag kväll.

Mison
0

Jag har ljusat upp dom senaste bilderna på "nya Tuffas". Lägger ut dom, hoppas det inte gör något…Kyss

Mison
0

Bild 1

Mison
0

Bild 2

Mison
0

Bild 3

Mison
0

Bild 4

Mison
0

Och så 3 bilder på "gamla Tuffas" från tidigare inlägg.

Bild 1

Mison
0

Bild 2

Mison
0

Bild 3

Mison
0

Jag tycker det ser ut som samme katt.

Ni som är ute och försöker fånga. Hoppas ni fångar honom. Men gör ni inte det, vore det ju guld värt med en bild på honom från vänster sida, om ni lyckas.

Håller alla Arbogatummar o tassar. Lycka till

Kusten
0

Tittar på hans framben och mellanrummet mellan dem + hans speciella hållning och stil, det är samma på båda katterna. Och bilderna kattassen lagt bredvid varandra samt de uppljusade bilderna som Mison lagt in övertygar i vart fall mig Glad

En cowboy ut i tassarna, både med den koliknande teckningen och sin bredare gång. Fina fina Tuffas.

På söndag hoppas vi att du kommer in  Kyss

kattassen
0

Ja det är helt klart samma katt tycker jag. Den svarta fläcken är lite ett special-kännetecken. Kan väl inte vara två katter som är så lika?

gulliver
0

Så bra blev inte mina uppljusningsförsök (nytt ord?) i Adope Photoshop. Lite avis blir jag Flört.

Mison
0

Just den svarta pricken på höger skuldra, är det som fångar mig. Det är ju ändå inte så "normalt" eller "vanligt". Oddsen för att det finns en till katt just i det området, med samma prick är ju inte så höga… Och sen det stora vita partiet som sträcker sig från typ, uppe på ryggen, och ner på vänster sida..

Hörredu, lille skrutten. Nu traskar du i fällan/buren, är du snäll. Så vi fyrbeningar kan få vila våra små grå ett tag…

gulliver
0

#104 Hihi håller med. Marsch pannkaka in i buren så vi får se dig på nära håll din snygging!

mymlanbus
0

Håller tummarna för söndag nu då… lille killen gå nu raka vägen in :)

Hennum
0

håller tummarna jag med. sånna där snyggingar ska inte få springa runt lösa, det är farligt. de måste fångas. ^^

Denna kommentar har tagits bort.
kattassen
0

På måndag (inte på tisdag) planerar jag och Kusten en resa söderut. Vi hoppas att Tuffas har kommit in och då och vi skall även hämta någon katt hos Debattia. Är det någon annan katt som skall norrut så hojta till.

Jag kör hela vägen Göteborg - Malmö - Göteborg så ni behöver inte blanda in någon mer på delsträckorna. Det blir i såfall en "katt-hämtar-runda" i Skåne med destination Göteborg.

Glad

kattassen
0

Kommer det att göras något infångningsförsök i dag?

Vårt erbjudande om skjuts i morgon står kvar. Det är Tuffas det hänger på nu om vi åker eller ej.

Lena
0

Hoppas verkligen stackars Tuffas blir infångad och kan få komma till hemmet som väntar.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

gulliver
0

Ja vi får verkligen hoppas att han inser sitt bästa nu ikväll.

Kattassen PM:a mig ditt telnr. Om nu hela resan är beroende av om Tuffas fångas in ikväll så kan jag ju slå dig en signal för att rapportera om läget så ni inte kör i onödan.

Ni är helt fantastiska Kyss.

Mison
0

Heja heja, det här känns som ett maratonlopp. Puss på er…Kyss

kattassen
0

Kanske behövs det ett natthärbärge i Malmö/Lund-området för Tuffas om han kommer in i kväll. Hör av dig till Gulliver om du har en m2 över. !!

Hennum
0

jag kan hjälpa till som natthärbärge. :) ring mig på 0761888595

annebeate
0

Så bra Hennum, du har ju en stor bur, som användes  senast till JP.

kattassen
0

Vad bra Hennum!! Då återstår att nå kontakt med Gulliver, hon är nog mot Tygelsjö snart. Någon som har hennes mobilnr?

Lena
0

Det ser ju lovande ut det här. Hoppas nu bara att han själv visar sig och låter sig infångas. Håller tummarna!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hennum
0

Ja. tummhållning för fullt här! Ska be mina hamstrar att hålla tummarna oxå, så fort de vaknar. :P

Skulle ju vara härligt om sötnosen kom in.

kattassen
0

Ja nu hänger det på Tuffas om han vill visa sig…Flört

monsi
0

Håller tummarna att han går in i fällan.

När han är fast hoppas jag få läsa en tråd som heter Tuffas kisen som nu är trygg el liknade.

Denna börjar bli lång.

Bumbis
0

Tum- och tasshållning för Tuffas!!

kattassen
0

Still waiting…

Hennum
0

jaa.. vi får se hur det går. :)

kattassen
0

#124 Har du hört nå´t?

Hennum
0

nope. men för min del kan det bli hur sent som helst. jag kommer inte lägga mig förrän vid 2 :P

kattassen
0

Ingen Tuffas i fällan ikväll…Rynkar på näsan Synd för nu hade vi verkligen en fin plan denna gångenFlört

Alltså ingen Skåneresa i morgon.

Bättre lycka nästa gång.

God natt!

annebeate
0

Var han inte där eller vill han inte gå in i transportburen?

kattassen
0

#128 Jag vet inte - fick ett sms från Gulliver sent i går att det inte lyckades. Vi får nog höra lite mer detaljer när Gulliver kommer in.

Synd för denna gång som sagt hade vi verkligen en bra transportplan och det hade löst sig. Hennum kunde tagit honom över natten och vi (Kusten och jag) hade kommit ner på dagen idag och hämtat honom. Sedan hade vi kunnat lösa veterinärfixandet här i Göteborg i lugn och ro. (För att slippa åka långt med en nykastrerad också).

Ja det blir väl fler tillfällen så småningom hoppas jag.

Jag kan hämta på onsd-fred kväll (17-18-tiden) men då hinner jag endast t/r till Halmstad. Till helgen som kommer kan jag nog köra hela vägen t/r till Malmö om så erfordras.

martdat
0

hoppas det lyckas med Tuffas nässta försök, nu när allt är palnerat,

katter har ju tyärr en förmåga att inte alls ha samma planer som vi Flört

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

annebeate
0

Verkligen synd att han inte kom in i går kväll då allt i övrigt löst sig så bra. Då hoppas vi att Gulliver snart kommer med information.

Hennum
0

Tuffas har möjlighet att vara i min bur fler gånger oxå. Så om det skulle bli ett glapp på en dag eller så, mellan när gulliver kan fånga och ni kan åka ner, så kan han vara där. Bara så ni vet. :)

kattassen
0

#132 Det tycker jag låter utmärkt! Jag vet att det är svårt med akuthem i detta ärende så din hjälp där är säkert mycket välkommen.

Hawknestgrove
0

Suck…. ja nog är det samma katt alltid….Rynkar på näsan

kattassen
0

När är det tänkt att göras nytt infångningsförsök? Ni vet väl att Hennum ställer upp som akuthem!

gulliver
0

Igår kväll så var vi på plats igen. Tog inte så lång tid innan det började åska och himlen öppnade sig i ett rejält skyfall.

Innan dess så var som vanligt de båda katterna med halsband där och åt som de aldrig sett mat förut. Därefter kom Tuffas lite avvaktande och la sig några meter därifrån. När han reste sig för att gå fram och äta så gick den lilla rödvita med halsband fram och fräste åt honom.

Tuffas kastade sig genast över henne och båda rullade ner för den lilla grässlänten. Hårtussarna yrde. Tuffas jagade den lilla in i häcken på andra sidan cykelvägen.

Kom tillbaka men då reste sig den svartvita hankatten med halsband och då var Tuffas tvungen att jaga bort honom också genom häcken. Precis då så började åskvädret och skyfallet så Tuffas stannade i häcken på andra sidan cykelvägen.

Anmälaren hade kvällen innan pratat med en tjej som kom på cykel. Hon undrade om två katter med halsband synts till. De var såååå saknade. Fick besked att komma tillbaka dagen efter vid 19.30-tiden. Skulle då ha sin pappa med sig. Blev informerad om att hålla katterna inne en längre tid och därefter kanske vänja dem vid sele och koppel istället.

Tror ni att de kom igår? Nädå inte ….. Så så saknade var de katterna. De har varit där i flera månader nu till förtret för de katthatande grannarna. Och de "stör" ju infångningsförsöken.

Nåväl, vi la ut både blötmat och torrfoder under ett träd där det inte blir så blött.

Nytt försök ikväll.

kattassen
0

Kära nå´n vilken cirkus våre käre Tuffas ställer till med. Där verkar vara ett helt gäng som stör infångningsförsöken. Typiskt att folket som saknade sina katter inte kunde vara där och ta hem dem så hade det varit två mindre att hålla ordning på;-)

Ja vi får hoppas på tur i kväll istället.

Om det löser sig tar jag gärna en tur till Halmstad under sen eftermiddag/kväll onsd-fred. Men jag hinner inte komma iväg från Göteborg före 16.30 för jag jobbar. Sedan blir det till helgen härnäst, då är jag ju ledig.

Hawknestgrove
0

ja håller tummarna här, så att hanäntligen kan fångas in-

annebeate
0

Vilken turbulens. Det här var inte lätt. Då håller vi tummarna igen i kväll.

gulliver
0

#137 Vi, jag och sam/särbon, ska nog inte upp till Ljungby förrän till helgen.

Ni som bor i Malmö vet hur dåliga avloppen i gatunätet är. Regnvatten rinner undan mycket långsamt så det bildas alltid "små" plaskdammar på gatorna. Det gjorde det igår kväll, rejält.

monsi
0

Vill någon starta en ny tråd??

Med det senast updaterat i början?

Himlans att de andra kisarna skulle förstöra.

Fast den katten lille Tuffas har ju en vis förmåga att gå upp i rök när han ska fångasObestämd

Hoppas han kommer in nästa gång.

Hawknestgrove
0

Tänkte också föreeslå det. För även den andra tråden om Eslövskissarna, är det också Tuffas? Det går runt här hos mig…….

kattassen
0

#142 Nej Tuffas har inget med Eslöv att göra. Tuffas finns i Tygelsjö strax utanför Malmö.

annebeate
0

Om det startas en ny tråd, glöm inte att länka till det gamla. Älskade Tuffas måste komma in nu, inte en höst och vinter till!

kattassen
0

Jag jobbar på en ny tråd. Jag låser denna nu!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer