mipmip är publicerad i tidningen!
Min dotter skrev en insändare…
Helen

Vilken insändare! Det var helt, helt underbar. Tacka och krama din dotter från alla hemlösa katter i Sverige. Och givetvis mig också. Den var så bra skriven.
Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jättebra skrivet och tårarna rullar som alltid ner för mina kinder
när jag läser om dessa stakars katter som inte har ett hem. Hoppas att någon får sig en tankeställare när de läser…
Verkligen bra skrivet! En text som går rakt in i känslocentrats alla molekyler.
/Pelusa
Tack mipmip för den fina insändare.Det kommer att förhoppningsvis påminna någon om att han/hon glömt sin kisse vid sommarhuset.
Kram och lycka till i er kamp.
Jenna

Tycker också att du har skrivit en mycket bra insändare, mipmip.
Kram / Chrizzan
Jo, det är en riktigt bra insändare. Jag gillar ditt perspektiv och fokus här där kattens alla känslor kommer fram. Precis som vi människor. (Ett sätt att frånta människor den "rätten" av att de ändå inte är som oss och inget känner osv.)
Jag tycker att vi ska göra så, skriva och verka på många olika sätt och med många olika vinklar och perspektiv. Till slut når vi fram.
Intellektuellt resonerande. Stilla sorgsenhet (som kvinnan från Möklinta). Direkt tilltal (som mipmap).Jämförande med andra länder och tusen andra sätt…
Och krypa in i våra morgonrutiner med budskap om kärlek, kattskötsel, stödhem och status.
Den nybildade Föreningen Kattakuten i Norr sköter sina viktiga mediainsatser på ett föredömlig sätt!
M a o: Gu´va ni är bra!
Soulway

kanon bra skrivit,den gick rakt in i hjärtat,och som alltid bölar jag men det gör jag till förmån för alla lidande…hoppas nu att dessa kalla människor som slänger ut sina vänner till ett okänt liv i kylan läser denna insändare och tar den till sig,,
Mycket bra skrivet! Den säger ju allt! Evengeline kan du inte fråga din dotter om vi får publicera hennes insändare i en artikel här i Hittekatter?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ska göra det genast Lena! Är fortfarande så mallig över henne så jag spricker. Att hon är så duktig på att skriva, att hon ville skicka in det och att hon blev publicerad. Tack alla för era ord, vet hur glad hon blir när hon läser det.
Evangeline
#9 Hon har helt klart författartalanger det är då en sak som är säker! Jättebra och kul! :) Kommer bra till hands nu i Kattakuten!
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Väldigt fin och genomtänkt text! Kanonbra!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Har inte varit inne här på ett tag, och nu när jag är här och läser detta så blir jag så glad och rörd över allt snällt och gulligt ni skriver! Självklart får ni använda det i en artikel. Skulle känna mig hedrad! Tusen tack för allt ni skrivit!
Många kramar mipmip
#12 Tack så mycket! Den kommer att läggas ut inom loppet av några dagar.
//Lena

Den är helt otrolig…så rörande..gripande, en dikt som tar djupa tag i en..
Sidentass

Frågade i andra tråden om det inte var det som stått i tidningen, samtidigt som jag berömde den otroligas skribenten. Så gick jag till nästa forumdel och får se att det var det som stått i tidningen. Oj, oj, du kan verkligen skriva. Med dig vid pennan så kommer akuten att nå hur långt som helst. Tro mig.
Vanessa
Ända sen jag var en pytt så har jag älskat att skriva dikter, noveller, berättelser och kåserier. Det är jättekul att nåt kommer till nytta av allt mitt skrivande!

det låter lovande. Var också en skrivande själ från tidig ålder. Så jag utbildade mig till skribent inom flera olika "grenar" så att säga. Allt från reklam, manus till tidningar. Och just den kunskapen lägger jag ideellt på katterna. Så fortsätt ditt skrivande och du kommer att hjälpa akuten så mycket.
Vanessa
så gripande, och så sant, mycket bra skrivet Maggan47
Tusen tack!
Säger som Vanessa du kan gå hur långt som helst och din skriförmåga kommer att kunna hjälpa många katter. :)
//Lena
Tack så mycket :) Det värmer verkligen allt snällt ni skriver!