Hur man ger sin katt resp hund ordinerad antibioti
KATT 1) Lyft upp katten i armvecket såsom du skulle hålla ett spädbarn. Placera höger hands pekfinger och tumme på vardera sida om kattens mun och tryck försiktigt på kattens kinder, medan du håller pillret i handflatan.
När katten öppnar sin mun, låt pillret rulla in i munnen. Låt nu katten stänga sin mun så att den kan svälja i lugn och ro.
2) Ta upp pillret från golvet och hämta katten bakom soffan. Låt katten ligga i ditt armveck igen och upprepa proceduren från punkt ett.
3) Hämta katten från sovrummet och släng det uppblötta pillret.
4) Ta fram ett nytt piller från aluminiumförpackningen, håll katten i vänster arm och håll baktassarna hårt med vänster hand. Tvinga upp käkarna och tryck in pillret längst bak i kattens mun med pekfingret. Stäng nu kattens mun och räkna till tio.
5) Fiska upp pillret ur akvariet och plocka ner katten från bokhyllans översta hylla. Ropa in sambo från trädgården.
6) Ställ dig på knä och håll fast katten mellan dina ben, håll hårt om fram och bakben. Strunta i om katten morrar och fräser. Be din sambo att hålla kattens huvud samtidigt som du för en linjal in i kattens mun. Låt pillret glida längs linjalen och gnid kattens struphuvud kraftigt för att sätta i gång sväljreflexerna.
7) Plocka ner katten från gardinstången. plocka ut ett nytt piller ur förpackningen. Gör en snabb anteckning om att köpa en ny linjal och laga gardinerna. Sopa försiktigt upp skärvorna från de krossade porslinsfigurerna som stod i fönstret och lägg dem åtsidan för reparation.
8) Vira in katten i ett badlakan och be sambon att ligga uppe på katten så att kattens huvud sticker fram ur armhålan. Lägg pillret i ett sugrör, tvinga upp kattens mun med en penna och blås i sugröret.
9) Läs bipacksedeln så att du försäkrar dig om att pillret inte är skadligt för människor. Drick ett glas vatten för att skölja bort den äckliga smaken i munnen. Sätt på ett plåster på din sambos arm och tvätta bort blodet från mattan med kallt vatten och såpa.
10) Hämta katten från grannens trädgårdsbord. Hämta ett nytt piller. Stoppa in katten i ett köksskåp och stäng dörren så att endast huvudet sticker ut. Tvinga upp munnen med en matsked och skjut in pillret med ett gummiband.
11) Hämta en skruvmejsel ur garaget och sätt tillbaka skåpsluckan på sina gångjärn. Sätt ett skyddsförband på din kind. Ring din husläkare och fråga när du senast tog din stelkrampsspruta. Släng din nerblodade T-shirt och hämta en ny i garderoben.
12) Ring brandkåren och be dom plocka ner katten från trädet på andra sidan gatan. Be din granne om ursäkt för det demolerade staketet. Hämta det sista pillret från folieförpackningen.
13) Surra i hop kattens framben med bakbenen med ståltråd och fäst stadigt till ett ben på matrumsbordet. Hämta dina skinnskodda trädgårdshandskar i verktygsboden. Tryck in pillret i kattens mun och följ upp med en storoxfilé. Håll huvudet vertikalt och spola ner en liter vatten för att skölja ner pillret.
14) Be din sambo att köra dig till Akuten. Sitt tyst och snällt medan doktorn syr i hop dina fingrar med 12 stygn och plockar ut resterna av pillret ur ditt högra öga. Åk förbi möbelbutiken på vägen hem och beställ ett nytt matsalsbord.
15) Ring Blå Stjärnan och be dom hämta kattdj***len. Kolla med din lokala zooaffär hur mycket ett marsvin kostar.
HUND 1) Vira in pillret i en skiva bacon. Klart.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

känner igen scenariot till punkt o pricka…..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Kvittar hur många gånger man läser den den förblir alltid lika rolig.
Den har förekommit här många gånger men det är alltid lika roligt att se den igen.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Det där är min katt…
Med en matte som är tacksam att vara C15-utbildad så att veterinären får delegera injektioner istället…

Hehehe, så väl det där stämmer! ^^ riktigt kul.
Jag har tidigare bara läst den där om när man ska packa in ett paket :P
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Ja, så brukar det gå till. Hihi.
Döm om min förvåning när jag skulle påbörja min katt Emils antibiotikabehandling. Jag hade tagit ut pillret ur förpackningen och lagt det på köksbänken. Tog upp Emil och satte honom på bänken och började fundera hur jag skulle lägga upp taktiken. Då böjer sig Emil och luktar på pillret och ÄTER UPP DET!!!!! Tror ni jag tappade hakan då?!?!?!?

hihi, åh vad tacksam jag är som har medgörliga kissar, sitta still i mattes famn, gapa, lägga ned pillret, pussa på nosen, Klart!!!! nja nån gäng läggs det väll åt sidan i munnen å åker ut ijen men offatst, duktiga missar,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Våran blinde svalde fint för att en liten stund senare spy upp den.
Vetrinären trodde inte mig fören katten spydde även hos honnom.
Fick alltid sprutor efter det för att ge själv
Tur man var van från hästarna.

#7 ja sprutor är mycklet smidigare, var ju enkelt att ge dem med när man väl gjort det,

Att jag aldrig tänkt på sprutor… Har ju gett smärtstillande och vitaminer i den formen förut (plus uppvätskning och hu!! det är riktigt jobbigt, särskilt när katten börjar komma i form). Månne det finns i form av betablockad? Nä, tänkte inte det… Men Tamlin samarbetar ok ändå. Hälften orm och hälften katt och en bra stunds hållande innan jag ser att han sväljer. Men efter 1,5 års medicinering är det förstås lite rutin i det hela. Värre är det med Wille, som vid antibiotikabehandling kan skrika som en stucken gris med resultatet att en granne knackade på för att se hur vi hade det därinne. Jag fick demonstrera vad jag gjort för att han skulle tro mig :-S
Men HAR ni någonsin medicinerat marsvin?? Nä, då skulle man aldrig kolla in vad de kostade. Sneaky bastards…

#9 att ge marsvin medecin är sju svåra år värre en katt.
De små djuren kan både bli ormar o vrålar värr en vrål apor tur de är så söta o goa att ha med att göra i vanliga fall.
Hallå där !! Tur man inte ramlat över ett marsvin ännu då !
Har snart varit med om alla turerna,men inte hamnat på akuten ännu !
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

ja våra marsvin hoppas jag håller sig friska för de tror jag inte är lika medgörliga
Oj oj oj! Jag skrattar så att tårarna rinner. Undrar vad grannen tänker när kärringen bredvid sitter och asgarvar klockan tolv på natten.
Känner till detta med tabletterna som spottas ut efter två steg halvupplösta efter en halvtimmes kämpande vid köksbordet.
Jag skulle kunna göra något liknande med hur man badar en katt.

#11 Jag har hamnat på akuten två gånger… Fast jag gjorde ingenting, promise… Första dagen som kattägare lyckades Geisha punktera en artär (eller vilket är det nu? menar inte den som pulserar utan den som sprutar en glad och stadig fontän) när jag öppnade burdörren efter transport hem. Fick lära mig att man kan sy i blodkärl. Fatta smått det måste vara… DET gjorde marsvinen aldrig i alla fall
OK - Vi gör så här; Jag börjar med att beskriva hur det gick till en gång när jag skulle bada en av mina gamla katter.
Sen kan den som vill skriva fortsätttning, eller de som vill, för kanske någon kommer på något annat som kan hända. Detta kan bli hur kul som helst
Börjar på ny tråd
Det stod på en blogg på katter i norr om ett par som skulle avmaska en synnerligen motsträvig katt.Det slutade med en avmaskad husse..
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Det stod på en blogg på katter i norr om ett par som skulle avmaska en synnerligen motsträvig katt.Det slutade med en avmaskad husse..
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
hahaa, skrattar så alla magar får träningsvärk, å det säger inte lite det
, haha..
Jag har en kisse som får kortison varannan dag…Han är superduktig..Han sitter å jag ställer mig bara bakom så han får ryggen mot mina ben, en klick kaviar på tabletten, ner i munnen å Virus sväljer å tycker det är godis..

# 9 Det kan bero på att man egentligen inte ska ge katter injektioner längre än ett par dagar.
Speciellt inte om man inte är van i yrket så att säga. Min veterinär gör undantag för mig eftersom jag jobbat på kliniken och för att hon själv blivit smått massakrerad av min hankatt.
Så sprutor är inget man kan få som alternativ i allmänhet.