Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 975 ggr
[GunillaR]
0

När jag skulle bada min katt

Vi kan göra detta till en "fylla på" berättelse.

Jag börjar här med det som verkligen hände och så kommer nästa person med något kul som mycket väl kunde ha hänt.

Så här var det:

Jag brukade alltid göra som det stod i böckerna att han skulle hålla bakbenen med ena handen och duschen med andra. Då skulle katten stå snällt i badkaret/duschkabinen och låta sig schamponeras och duschas. Sedan tog man ut katten och lade in den i en handduk och gnuggade /frotterade lätt. Sedan ställde man katten på toalocket och hade hårfönen på, och så blåste man lätt medan man borstade man andra handen. Och katten stod kvar så snällt så.

Denna gången så tog jag av alla kläder utom bh och trosor eftersom jag visste att kläderna ändå skulle bli genomdränka, så behövde jag inte tänka på dem.

Badkaret var redan fyllt ungefär 10-15 cm med ljummet vatten. Katten blev lugn så länge den var i ljummet vatten, antar att värmen lugnade. Men skenet bedrog.

När dushningen var klar så släppte jag katten, dels för att hänga tillbaka duschslangen och dels för att ta handduken som låg på toalocket.

Det var då det hände. Smack - sa det och så hade jag en katt med fyra tassar med klor hängandes i magen.

Eftersom min son var hemma så kallade jag på honom att han skulle försiktigt ta bort katten och ta den i handduken, det var djupa sår  en del.

Precis när han skulle ta katten med handduken så……

[GunillaR]
0

ingen som känner sig manad?

monsi
0

Tänker. o väljer bland alla minnenGlad

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad