Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 737 ggr
se7en
0

Hjärtekatter söker hem....

Jag har varit slö på att försöka hitta nya hem till de vuxna jag tagit emot. En av dem föll jag handlöst för, så istället för två veckor blev det 6 månader…. Tjejen med ungarna skulle jag försökt få ut som dräktig, men den planen gick också i stöpet…:)

Ingen av katterna är vilda eller problemkatter, det är uppenbart att de haft ägare förut, de visste direkt vad låda var tex. Ingen av dem är id-märkt, så vi kan inte hitta ägarna.

Men nu börjar det bli trångt, så finns det någon som söker en stabil vuxen katt att ge en andra hans, så hör av er,,,,

Hanen är runt 2 år(min gissning), helvit, väger runt 5 kilo, och alla kilon är bara kärlek! Han är vaccinerad, avmaskad och besiktigas innan omplacering såklart.

Honan är runt 3 år, uppskattningsvis, svartsköldpaddstabby, Mycket snäll, men inte en knäkatt. Van vid barn och fin och snäll att plocka med. Samma vetvård för henne.

Är medlem i ett par klubbar som varit gulliga nog att sätta ihop ett matpaket som följer med vid flytt. Även sand och rabattkupong.

Mailar bilder vid intresse.

Naquita
0

är dom inte kastrerade?

lycka till att hitta nya hem:)

se7en
0

#1 Nej, inte ännu, men vi står för kastrering inför omplacering. Glömde skriva det. Vi skickar med en del annat också, men det kan jag ta om någon intresserar sig:)

Tack för stöd, hoppas jag kan hitta fina hem till dem. Jag har ju förälskat mig i denna vita underbara katt, i synnerhet, han är en sådan man bara träffar på en gång i livet:) och då har jag träffat många katter! Honan har jag inte fastnat för lika mycket, hon är inte lika "öppen", men har ett fint psyke och gosar ibland hon med, men mest då när hon vill……

se7en
0

Ja, just det, hanen är som sagt helvit, och vi har inte gjort något hörseltest, men han visar alla tecken på att vara hörande. Kan dock inte säga med 100% att han är helt hörande, men eftersom det bara är viktigt i avelsammanhang och om man vill ställa ut, ser jag det inte som så viktigt.