Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbilder-filmklipp
Läst 1285 ggr
Lena
0

Nominera djurens hjälte!

Nu kan du nominera Djurens Hjälte på Agrias Hemsida; www.agria.se Stipendiet är på kr 25.000:-

Så här skriver Agria bland annat om priset och nomineringen:

Vanliga frågor och svar

Djurens hjälte är en utmärkelse som ska lyfta fram goda förebilder och ge eldsjälar större möjligheter att fortsätta sitt arbete. Här kommer svaren på de vanligaste frågorna.

Kan jag nominera någon som inte bor i Sverige?
Svar: Ja, det kan du. Priset är delvis till för att lyfta fram goda förebilder och det spelar inte någon roll var den personen är bosatt eller verkar.

Kan jag nominera en hel organisation?
Svar: Nej, det kan du inte. Däremot kan du nominera en person i en ideell organisation.

Kan jag nominera någon som hjälper vilda djur?
Svar: Nej, det här priset är till för de djur som vi en gång gjort tama och som vi därför har vi extra ansvar för. Det finns inga andra utmärkelser av detta slag kring tamdjur.

Varför ska jag fylla i min anmälan noggrant?
Svar: Är du tydlig och detaljerad när du nominerar har juryn lättare att avgöra om den som nominerats är en värdig kandidat. Kan du dessutom verifiera dina uppgifter genom att lämna referenser är det ännu bättre.

Vilka sitter i juryn?
Juryn består av representanter från olika djurägarorganisa-tioner som till exempel Ridsportförbundet, Avelsföreningen för Svenska Varmblodiga Travhästen, Lantbrukarnas Riksförbund, Kennelklubben, Galoppförbundet, Svenska Jägareförbundet, Svenska Hästavelsförbundet och Agria Djurförsäkring. Juryns beslut kan inte överklagas.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Engla
0

Här skall nomineras!!!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

Ja nu blir det en ny möjlighet! 25.000:- är ju inte fy skam heller! :)

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Jag ska också nominera. Vet bara inte vilka bland alla som är underbara. Men det är ett härligt problem att ha. Det vore värre om det var åt andra hållet.

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

evangeline
0

knuffar upp lite så det här inte försvinner i myllret!

Evangeline

Engla
0

Någon mer som kommer att nominera?

Lena
0

Absolut - själv vill jag gärna nominera någon som jobbar för ett TNR metoden ska införas i Sverige. Det skulle ge många av de 100.000 hittekatter som går därute en ny möjlighet till ett drägligt liv. Vi behöver helt enkelt TNR som komplement här i Sverige.

//Lena

Engla
0

Vad det någon av er som nominerade någon? Jag nominerade, inte helt oväntat, Maritha Fernström, på Katthemmet Kompis.

Lena
0

#7 Hoppas det blir ett pris denna gång för Maritha som arbetar så hårt för djuren.

//Lena

Engla
0

Är det någon som har hört något om Djurens Hjälte?

Engla
0

Henrik Hult heter vinnaren, ser jag nu! Grattis till honom!Skrattande

Lena
0

#10 Tack för uppdateringen! Står det något om vad han fick priset för?

//Lena

Engla
0

Hittar ingen direktlänk, men sök på "djurens hjälte" på Agrias hemsida så kommer all info upp.

Faxlin
0

Citerar:

_Juryns motivering lyder:
I sex år har Henrik Hult ödmjukt och med stort engagemang drivit föl- och ammajouren. Åtskilliga föl har, genom hans brinnande låga, sammanförts med digivande ston så att de kan ta sina första stapplande steg mot en tryggare framtid. Han har också arbetat hårt för att sprida verksamheten så att den nu finns i stora delar av hästsverige. Henrik är "Mr Ammajouren" och väl värdig som Djurens Hjälte 2006.

Agria Djurförsäkring har instiftat Djurens Hjälte för att lyfta fram eldsjälar som skapar trygg-het för våra djur. Priset, äran samt 25 000 kronor, delas ut på Globen under Stockholm International Horse Show på söndag._

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lena
0

#13 En mycket värdig vinnare förstår man! Grattis till Henrik!

//Lena

vanessa
0

Ja, det är verkligen bra. Så han är värd allt.

Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.