Till veterinären idag =/
Är alltid nojjig när jag ska till veterinären.. Särskilt när det handlar om mina älsklingar.. Bosse har varit lite seg ett tag och sedan hittade mamma en stor knöl på huvudet på honom. Jag blev jätte rädd och åkte hem till mor och far med än gång. Bosse verkade inte ha ont för jag fick känna och klämma på honom. Detta var i lördags.. Nästa dag så sprack knölen och det var massa var och blod i den. Jätte läskigt såg det ut. Han blev aldelles kall på höger sida av hududet och upp på örat. Sen hade området runt ögat svullnat.
Min lilla Bosse-Bofink är verkligen en katt som betyder allt för mig. Han var min första riktigt egna katt! Försökte ta honom med mig när jag flyttade hemifrån men det gick inte. Han mådde inte det minsta bra i lägenheten..
Ringde veterinären igår och fick en tid i dag.. Hon viste inte vad det kunde vara, kanske ett bet som blivit inflamerat. Stackars lilla Bo.. Mamma och pappa har lite svårt att hantera denna lilla drama-queen som han är min Bo så jag har lovat ta hand om allt. Jag har tillexempel tvättat och gjort rent såret varje dag för han morrar och fräser på mamma och pappa. Dumma kisse. Han trivs hos mamma och pappa men han är speciell och vill inte alltid bli hanterad. En liten skyggis och vill inte ens bli rörd av vem som helst.
Jag fick honom av en slump när jag var ute med en kompis och gick.. En bonde skulle skjuta en kattunge som ingen ville ha.. Han var minst i kullen och såg inte mycket ut för världen. Hans kull-syskon var alla sålda. Jag tog honom utan att fråga mor eller far om lov. =)
Mamma fick lägga ner mycket pengar på denna lilla ynkliga kisse då han var sjuk när vi fick honom. Men han har varit min sen första ögonblicket.

Syns att han är din kisse och ingen annans.
Han är så vacker.
Hoppas det går bra hos veten.
Den där åkomman fixar Bosse med att få det geggiga "bölden" urspolad och lite medicin. Bölder är vanligt att katter får som blivit klöst eller biten av en annan katt.
Min katt får sina smällar av andra katter i svansroten å det blir jätte stora bölder innan katten visar obehag och åkomman kan åtgärdas.
Hoppas Bosse frisknar till snart
#6 vad skönt att höra att det inte är jätte farligt. =) Tack, nu kan jag lugna ner mig lite.

Det är nog ingen fara, bara såret blir ordentligt rebgjort o dreneras o lite medecin.
Hadde en bula på halsen på en av mina misar.
Den hadde ingen knöl på fredagen lördag såg jag inget men var rätt stresad hela dagen o sen fest på kvällen.
Vaknade sön mogon lätt bakfull, brukar inte bli det men var det den söndagen.
Upptäcker en bula nästan lika stor som en tennis boll på halsen på Knasen. Lindade in katten direkt i en handuk o tog med honnom in till grannen. Han har skalpeller hemma så grannen snitta o jag höll, ut välde grönt stinkade var, jag höll på att spy, Knasen satt stilla o snält hela tiden, vi sköljde ur såret o fylde det med streptocilin salva.( fel Stavat)
På måndagen tog vi honnom till vet o fick beröm för väl utfört snitt o bra rengjort sår katten fick pencelin i ett par dagar o mådde sen bra.
Antagligen hadde han blivit biten av en annan mise.
Vet berättade om vi inte hade agerat så snabbt så hade kise kunnat dö pga storleken o hastigheten den hadde växt.
Har klämt var bölder förr men aldrig en med så färskt var, var blir gulare med tiden.
Rekomenderar andra att åka till vet om man inte är van att hantera kniv o stick sår.
Har vanan inne efter att ha jobbat med hästar i många år.
Störde mig på att jag inte sett det lilla såret som orsakade det hela men ingen hittade det.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Vad fin Bosse är..och vad skönt att han fick komma till dej!
kan tänka mej att knölen kommit av slagsmål..isåfall får han nog penicillin hos vetten för att förhindra infektion..
Hoppas att det går bra med Bosse hos vetten idag. Kissar som blir bitna får ju som sagt ofta bölder och det är ju smärtsamt. Får de en böld på sidan av huvudet kan det också vara en infekterad tand som ställer till elände.
Hoppas kissen snart är ok igen.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Bosse tyckte väldigt mycket synd om sig själv i bilen och sjöng vackra sånger.. Men nu är han hemma igen. Såret är tvättat och han har fått pencillin. Bara att hålla såret rent och få ut var om det varar mer..
Han kommer bli bra igen min lilla skrutt