Ang kattmördaren i Värmland!
Hej alla kattvänner
Jag har ni ringt till polisen i Årjäng och pratat med en mycket trevlig polisman vid namn Joakim. Han har berättat lite om det den döda plågade katten i Årjäng Värmland.
Ärdendet är nu nerlagt men han kommer ta upp den igen! Ett tips har dom fått men dom behöver fler för att det inte ska fortsätta vara nerlagt! Det tips dom redan fått räcker inte! Finns det någon därute som har tips att ge så ring polisen i Årjäng. Låt oss inte blunda för detta djurplågeri! Låt personen som gjort detta få sitt straff. Låt oss inte tolerera fler brott mot djur. Tänk på den stackars katten som blev plågad och torterad till döds. Han ska ha upprättelse!
Polismannen tyckte personligen att det var för jävligt det som hänt och att han gärna hade sett till att djurplågaren åkte fast.
Så alla tips mottages tacksamt till polisen i Årjäng. Ring 11414, be sedan att bli kopplade till polisen i Årjäng.
Det är redan en belöning utfäst. Jag lägger till en 1000-lapp till i denna pott. Han/hon som ger polisen så pass bra tips så att djurplågaren åker fast kommer få dessa pengar. Detta är säkert.
Hoppas fler vill bidra med mer belöningspengar. Mer pengar får fler att vilja hjälpa till.
Vill DU bidra med en slant så ring LKC eller PKC. (Ring Årjängspolisen om detta)
Det går även att kontakta tidningen NYA VÄRMLANDS TIDNINGEN. Där kan man skriva om belöningen igen. Folk blir mer benägna att hjälpa till när pengar är inblandade.
SNÄLLA HJÄLP TILL ATT FÅ FAST DJURPLÅGAREN!
Tänk på stackars katten som blivit torterad till döds på det mest bestialiska vis. Låt denna katt åtminstone få upprättelse..
OBS!
Mer info om detta finns på kks gästbok. Inlägg 1600, 1601, 1610, 1611,1612, 1613
Lena på kks vet mer.

Jag har nu även ring till Nya Värmlands tidningen och pratat med journalisten som skrivit om detta fall. Konversationen vi haft kommer ni läsa om i tidningen senare i veckan förhoppningsvis.
Snälla kattvänner, bidra med mer belöningsspengar. Belöningen är redan på ca 6500 kr.
6500 till den som ger så pass bra tips till polisen i Årjäng så att djurplågaren grips.
Hoppas dom hittar honom och att han straffas ordentligt! Vad jag hatar djurplågare!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Puttar upp
En belöning på 6500:- är ju inte illa! Det kan nog aktivera en och annan person så här i juletider! Alla dessa brott mot djur är vidriga och ofattbara att begripa sig på för alla oss som är djurvänner. Strängare straff och bättre resurser att följa upp dylika fall borde vara nummer ett i djurskyddet.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Håller med dej Lena.
6500 är är inte så dumt att ha så här i juletider. Och dom pengarna är säkra och ges till personen som kan ge så pass bra tips till polisen så djurplågaren kan gripas.
Om jag får önska mej något så här i juletider så är det strängare och hårdare straff mot djurplågeri.

Jaaa..det önskar jag mej också…det är så oerhört viktigt att djurplågeri tas på allvar..en puff på axeln och en bötespeng på nån tusenlapp räcker föga för att få slut på vidrigheterna..

Helt rätt Sidentass..
modell_flickan Har missat denna tråd.(Undviker allt som andas djurplågeri just nu.) Vad duktig du är. Håller helt med. Vi måste börja få fast dem och se dem åtalade. DET är något oerhört, oerhört viktigt i kampen för Kattens Status!
Hoppas innerligt att den j-vln åker dit!
Soulway

Du har så rätt Soulway. Kattens status måste höjas på alla sätt och vis. Och jag hoppas innerligt att kräket åker fast. Jag vill att katten han mördade ska få upprättelse.
När det gäller straffen för personer som begår brott mot djur är skrattretande låga. En klapp på kinden i stort sett. Det är för j-vligt! Så är det inte i många andra länder såsom USA, England och Holland. Där är straffen betydligt hårdare. I USA och England finns det till och med Djurpoliser. Det skulle behövas här! Plågar man ett djur i USA kan man få kraftiga böter och fängelsestraff. FBI har sett samband och liknelser mellan seriemördare och just djurplågare. Många seriemördare började sin brotts "karriär" med att just plåga och döda djur.
Jag älskar verkligen katter. Dom är vackra ståliga och keliga tillgivna djur. Älskvärda, underbara och lojala djur. Därför kan jag inte förstå varför dom blir så illa behandlade. Jag förstår bara inte. Jag vill så gärna ändra på våra lagar. Se till att djurplågare straffas ordentligt!
Kattens status måste höjas, det är dom värda!
#9 I Holland där jag bott i några år är det andra bullar som sagt. Djurplågeri väcker avsky och leder till stränga straff. Dessutom reagera folk oerhört starkt om de skulle se någon som är elak mot ett djur. Det finns ett särskilt nummer (djurskydd) man ringer om man stöter på något missförhållande eller någon som inte sköter om sitt djur som den ska. Nu när jag flyttat tillbaka till Sverige känns det som att man kommit tillbaka till medeltiden.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Finns det någon artikel där man kan läsa om denna händelse i Värmland?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Puttar upp

Håller med dej Lena. Otäck djurhållning vi har här.

Hej Engla
Nej, tyvärr inte. Dom har en hemsida www.nwt.se men där har dom inga direkta webbnyheter. Man får läsa om denna händelse i själva tidningen. Och artikeln fanns ute i förra veckan enligt Lena på kks.
Den är inte en nättidning ?
Men det borde väl finnas de som läser den tidningen, som skulle kunna scanna in artikeln.
Kastar ut den frågan.
Jenna

Ja, det hade varit bra om man fick läsa om det, för jag har inte hängt med så mkt vad det handlar om….

Säger som du Jenna. Finns det ingen från Årjäng eller Värmland som har Nya Värmlands tidningen?

Ägaren till katten som blev brutalt plågad till döds i Årjäng har skrivit i kks gästbok. Jag tipsade henne om att skriva lite om händelsen här. Läs gärna dom senaste inläggen i gästboken. www.kks.nu

Puttar uppåt