Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 629 ggr
spookie
0

Kattallergin ökar med 500%

inför semestertider Obestämd.

En smula märkligt sammanträffande. Om det verkligen vore så borde Socialstyrelsen omgående göra en ordentlig utredning.

Man blir så trött!!!!!

Josefa
0

Precis!!

[Norrbysa]
0

??? Källa?

Imasy
0

Jag tror det var lite ironi i inlägg 0 ;)

Gardens
0

ja såhär i semestertider är det många som ska separera dva AKA åka på semester och måste bli av med sina katter.

våra följer med;-)

spookie
0

#2 Det var självklart ironi idet uttalandet.

Men vi som jobbar ideellt med utsatta katter upplever att det är nästan så.

Debattia
0

Undrar  ibland varför folk som blir allergiska alltid ska    börja med att göra sig av med det dom blivit allergisk emot.Tycker också dom skulle kunna ta sig en funderare över :Varför är mitt immunförsvar så dåligt??Kanske jag ska rena min egen inre miljö.Kanske ändra kosten,bygga upp mig med vitaminer och mineraler så immunförsvaret kommer igen och jag slipper slänga ketchupflaskan och behöver inte göra mig av med mina husdjur.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Bumbis
0

Det mest komiska är att både jag och de flesta jag känner som håller på med hittekatter är allergiska/asmatiska mot katter.

Allting går om man bara är tillräckligt envis!

Det är så lätt att skylla på allergi, hur många gör sig inte av med sina katter pga. det och så RÖKER dom i stället????? Men det tänker de minsann inte sluta med fast de hostar och harklar och mår dåligt av det!!!!Skrikandes

Debattia
0

Jag har varit allergisk mot metaller,målarfärg ,elektricitet och jag vet inte allt.I dag har jag blivit av med all allergi. Har sanerat tänderna från metaller,ändrat kosten  och försöker leva sunt förutom mina cigg,

Debattia

Lena
0

Tyvärr har vi sett dessa samband även här på sajten. Semestertider har en underlig förmåga att få folks allergier att blossa upp. Det brukar dessutom vara så akut att katten måste bort på två röda sekunder. Jämfört med Nederländerna är det väldigt märkligt för där var det aldrig något tal om allergier i samband med husdjur.

Sedan finns det naturligtvis folk som verkligen är allergiska… Men varför så enormt svårt allergisjuka just skaffar katt som de sedan måste göra sig av med abrupt har jag svårt att förstå mig på.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Debattia
0

Men varför inte fundera om man kan bli frisk från sin allergi  i stället för att bara godta en diagnos och inte göra något åt det??????

Debattia