OT-NEJ NEJ nu ORKAR jag inte mer!!
vilken skit dag!! sitter just nu och packar ihop grejjer, snart ska vi åka till veterinären och avliva min älskade kanin. som jag räddade från avlivning från början.
han har tacklat av sista veckan, han är en äldre kanin, och nu imorse fick jag en chock när jag gick in till dem, hans ena öga buktade ut och såg ut som att det var på väg ut så jag ringde direkt till vetten, men det är dags för honom att lämna oss tyvärr 
och boende frågan har om möjligt försämrats, ringde damen på bostadsbolaget som lovat att hjälpa oss, men hon har gått på semester!!!! hon skulle ringt i fredags men hon gjorde inte det..
och katterna slåss, vår skygga Fräs är skadad och jag måste försöka tränga in henne i ett hörn för att tvätta sår,jäkla Soprotaren, min sambo tycker att vi ska slänga ut honom igen, men det skulle jag aldrig kunna 
men det verkar som att vi kommer att bli "hemlösa" med 6 katter, 2 marsvin,1 kanin, 2 råttor 1 hund och en ettårig son.
vi får bo hos mina svärföräldrar i ett rum där, men de bor i en 3:a så trångt som attans blir det, vill verkligen inte det!!
min depression gör att jag bara blir mer och mer virrig och får svårt att ordna saker och nu orkar jag inte mer 

behöver bara skriva av mig lite..

ah. förstår att det måste vara jättejobbigt alltihop. du är så otroligt stark som står ut! du ska verkligen ha en eloge! jag hoppas från djupet av mitt hjärta att det ordnar upp sig för er snart och att du får må bättre. tusentals styrkekramar till dig. <3
Usch, vad jobbigt :(
Men nu känns det väl som att det inte kan bli värre, utan nu måste ni väl få gå ljusare tider till mötes.
Jag vet folk som varit på väg att bli hemlösa, men fått hjälp av socialtjänsten, för att de har någon form av akutlägenheter. Däremot vet jag inte om detta bara är till för de som redan går på soc, eller om de hjälper vem som helst, oavsett ekonomisk situation.
Eftersom ni har barn så ska ni väl enligt lag ha rätt till tak över huvudet, för barn ska ju inte vara hemlösa, oavsett orsak till det. Om det sedan fungerar i praktiken vet jag inte, men jag tror till och med att detta står i barnkonventionen.
Var en massa skriverier om detta i min lokaltidning, då KFM vräkt en massa människor med barn.
vart finns du för ngnstans? behöver du tillfällig plats för smådjuren kan jag ev. hjälpa till om du bor här i närheten iaf.
#3 det är mest katter jag behöver hjälp med! har du ngt hem över till någon an mina stödisar så skulle jag bli överlycklig.. smådjuren är inte så farligt, kaninen ska bo ute hos mamma, ev marsvinen med.. jag finns i Rydsgård i skåne
Tyvärr har jag själv 3 akuta returkatter att lösa och lilla deprimerade Qaramelle:(
Puttar !
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Nej, så jobbigt! Vet att du söker hem till kissen Soprotaren, se tråden om honom. Någon som kan ta över denne fine kisse och underlätta för Magda som så ofta ställt upp här på forumet.
Ush, det låter ju helt hemskt. Hoppas verkligen allt löser sig för er allihopa!

det är viktigt att du kan få ut dej det jobbiga när det pyser på för mycket… förstår att det känns som hela världen är emot dej o din familj….
blir less när bostadsbolagstanten inte hörde av sej….kanske inget hon hade planerat men så jobbigt för er….
skulle önska mej trollkunnig men tyvärr….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

usch..vilken jobbig situtation du sitter i..känner verkligen med dej..tyvärr kan jag inte hjälpa till med ta in flera katter eftersom vi har huset fullt med vår septett..men jag puttar upp tråden..önskar av hela mitt hjärta att situationen löser sig för dej..när man är ledsen är det många gånger bra att göra som du gjorde..skriva av sig..
Så sorgligt med din kanin…det är så hemskt när ens pälsklädda familjemedlemmar måste lämna oss..tänker verkligen på dej, och översänder styrke- och trösktkramar..

Det är ju nästan så att debattia skulle haft soprotaren i den där buren där tyr och jp är. Kanske de kan gå ihop? eller de kanske skulle slåss oxå…
Någon måste ju finnas som kan ta hand om honom. :(
många kramar från mig med. Beklagar sorgen.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#11 jag vet inte om de skulle kunna gå ihop.. antagligen skulle de väl slåss.. 3 st vuxna hanar som är vana att ha sina egna revir… ingen aning om det skulle kunna funka.

Hej!
Vet inte om det här kan vara till någon hjälp men jag har en vän som precis flyttat från ett hus på landet. 10 minuter från malmö, buss finns, ut mot Östra Grevie och han sa precis att det finns 3 rum lediga där. 2 personer bor där nu. Ca 20kvm per rum tror jag han sa. Ska vara ett härligt ställe som jag har förståt det. Blev lite nyfiken på att åka ut och kolla då jag längtar till landet..
Vet inte hur ägarna är med djur och så men det går ju att fråga. Har ingen aning om de är djurvänner. Men marsvin kanin och hund bör ju kunna gå bra tycker man, 6 katter kan vara svårare 
Det ska iallafall finnas mycket mark runt huset. Så perfekt för hund..
Hyran var på lite över 2000kr per rum och el incl i priset.
Som sagt jag vet inte om det här skulle kunna vara en lösning men det kanske skulle kunna fungera en tid? PM så kan jag höra lite mer med min vän och få numret till paret som äger huset, de bor dock inte där.

Har du kollat på Blocket? Där finns ju en hel del som folk hyr ut i hela Skåneområdet. Kanske går att få tag i någon stuga nu i augusti när folks semestrar börjar ta slut.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
#13 jag vet inte.. det är inte lägenheter utan bara rum? känns som att det kanske är bättre att bo hos svärisarna.. men pm:a gärna all info du kan få tag på om detta så kan vi ju kolla upp vad det är för nått :))
#14 det är djuren som ställer till det, kollar blocket varje dag, stugor och sådant brukar ju dessutom kosta 2-4000 per vecka verkar det som :/ det har vi inte råd med..

Magda kolla upp # 13 iaf… kanske kan vara något?…. ros till dej Adelle som kom med det förslaget…
någonstans måste man väl kunna vända sej om man är bostadslös med barn?
jag har ett rörigt huvud….inga kommentarer
… hur många av kissarna är dina egna?…..vore bra om någon kunde ge er det anderum som behövs…å sen är det väl någonstans i Skåne ni finns?…

Ja det är rum men kollektivt boende så man delar kök, vardagsrum etc och allt annat men har eget rum fast man kan röra sig i hela huset. Hyran är ju ganska låg så ni kunde ju kanske hyra 2 rum?
Själv trivs jag jätte bra med kollektivt boende. Bott så nästan hela tiden sedan jag flyttade hemifrån. Men alla trivs ju inte så.
Ska försöka få reda på så mycket som möjligt ikväll men är utan internet så jag kan först svara imorgon.
Och visar det sig att det går bra med djur kan ni ju alltid åka ut och titta! Och besluta sedan. Jag har tyvärr aldrig varit där själv så allt jag säger är 2 hand information..

#16 Här i malmö är det tyvärr väldigt vanligt att barnfamiljer blir hemlösa. Läst en artikel nyligen och det var långt fler barn som var hemlösa än vad man trodde var möjligt. Trots att det finns lagar som ska hindra att barn ska hamna på gatan..och det man blir erbjuden av vad jag förstod av artikeln är hotell det man bara en vis tid. Men det är säkert skillnad mellan kommunerna.
Hoppas verkligen det ska lösa sig!!
tack så mkt Adelle, vi kan ju som du säger kolla upp det, men jag är en mkt privat människa med stort behov av att vara ifred ;) så kolektivt boende är nog inget för oss i längden, spec inte med tanke på att vi har barm och gärna vill ha fler.. men som nödlösning om de accepterar alla djuren..
#16 endast två kissar är våra men vi vill gärna adoptera Trollmor med.. men då återstår ju iallafall 3 st (2 av dem är 12v ungar) som måste ha akut stödhem eller hem…

hur många av kissarna är era privata Magda?….om dina akutisar fick plats hos någon annan så skulle det säkert vara lättare att hitta ett boende… o ett tillfälligt boende är bättre än inget alls…. tycker det är pest att sådana här saker får o kan hända….kram på dej Magda…
Måste det vara ett boende i närheten av Malmö !! Vet av en kvinna som hyr ut sitt hus inte långt från där jag bor. Tog visst 5000 kr/mån i kallhyra. Kan det vara något ???
Kvinnan bor själv i Stockholm.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
#21 svarade nog på din fråga samtidigt som du skrev.. 2 är våra egna. mamman med ungar skulle bara mellan landa här i 2-3v medans det letades stödhem åt henne, men det verkar itne bli av..
men nu vill vi ju gärna behålla trollmor, men hennes 2 12veckors ungar och deras långhåriga pappa måste ju hitta andra hem, helst igår känns det som..
#22 du bor i Helsingborg va? inte måste det vara i Malmö men jag hade hoppats på att det skulle vara i Ystad/skurup/tomelilla området eftersom jag ibland är så dålig att jag behöver hjälp av mina släktingar med flera med sonen och sånt..
min sambo jobbar i Köpenhamn så ett måste är att han själv kan ta sig till jobbet smidigt (han har ej körkort)

ibland är man precis samtidigt i skickandet….oki… så det betyder 2, helst 3 katter…att det samtidigt måste strula med andra stödhem…
förstår att det känns lättare att ha boendet i rätt område om du behöver hjälp då och då….
bor själv i fel del av landet o känner inga "därnere"…

Hoppas verkligen på att ni får en bostad snart,, Har soc nån möjlighet att ordna så ni kommer före i bostadskön?
Nya stödhem till kks katterna hoppas jag på snart så magda stackarn åtminstone "bara" har sina egna begymmer,
känner ijen det där att man inte orkar ta itu med nått för allt bara rör ihop sig vad man än gör,,, du får prata av dig här, klart det, kram,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
OJ, kan inte annat än försöka putta upp…..
MEn MAgda, vilket är bäst? et tillfälligt boende där ni kan ha katter och alla djur eller svärföräldrar, där ni inte får plats för någon katt?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
hjälper också till att putta, vad säger sociala om era problem, hittar ni själva någonstans att bo, och inte har hög inkomst, är dom väl skyldiga att hjälpa till, enligt lagen, behöver väl inte nämna alla djuren vid första mötet
förstår din sorg över din kanin, så tragiskt när någon måste vandra över bron, och man måste släppa taget, men oundvikligt
Maggan47

oj vad taskig jag känner mig, glömmde totalt bort att ni har sorg oxå, hoppas det blev ett fint adjö för ninisen,
ja tillfälligt boende som vi får plats med alla djur är ju bäst, men vi får ha katter och allt med till svärisarna :) men katterna tycker nog inte att det är så lyckat.. men det blir ju samma sak var som helst om det inte är en riktig lägenhet vi får..
mannen min har ju bra inkomst numera, så vi har inga problem med att betala en varmhyra på runt 6-6500 ca… men det är just det att det finns inget.. vill verkligen inte hyra andra hand igen, det har vi gjort nu och det är därför vi är i denna situationen, det kommer dessutom att bli "bråk" när vi flyttar pga klomärken med mera från våran hund.. vi verkar ha svårt att undvika att ha sönder saker 
nej kvarvarande kanin får flytta hem till mamma och vi flyttar hem med resten av djuren till svärisarna om inget dyker upp.. för faktum är att jag orkar helt enkelt inte med detta stressande och jagande..
förhoppningsvis så kan vi få ngt direkt när damen på bostadsbolaget kommer från semester om vi inte hittar ngt själv innan..
en månad hos svärisarna kan jag nog stå ut med, de är snälla men ja..
det viktigaste är att vi får vara tillsammans och att jag kan behålla mina djur som faktiskt är lika mkt familjemedlemmar dem..
Men sandhammaren i Tomelilla har lediga lägenheter iaf enligt deras hemsida, möjligtvis att det inte går på grund av alla djuren. Iaf vi har max 1 katt/hund, nu har vi ju överskridit detta, men det de inte vem om tja…
Även en tusenmilafärd börjar med ett steg.
/Pernilla
#31 de ville inte pga bet. anmärkningarna, men jag ska ringa igen och höra en gång till
#30 kollade deras hemsida nu och den tidigast lediga verkar vara 1/10 då kan vi lika gärna vänta på att österlenhem damen kommer tillbaks från semestern :)
aha, det tänkte jag inte ens på att kolla
. Hoppas allt löser sig iaf. Jobbigt situation att vara i.
Även en tusenmilafärd börjar med ett steg.
/Pernilla

*puttar upp*..

De hade förstås även en ledig omgående i Gärsnäs…
#37 ja det har du rätt i! den tänkte jag inte på, det funkar med mannens tåg men det är precis.. han får 30 min längre till jobbet (kommer inte att vara hemma förrän efter åtta på kvällarna och åka 6 så han får ju inte se vår son alls då).. men jag ska ringa och kolla upp det om det kan funka tillfälligt iaf..
Kom att tänka på en sak, om det är så att ni inte får 1:a handskontrakt pga betalningsanmärkningar så skulle det kunna hjälpa om ni får någon att gå i borgen för er.
Jag menar om eran ekonomiska situation har ändrats så lär det väl inte finnas någon risk för att ni inte har råd att betala hyran själva, så den som går i borgen för er skulle bara göra det för att hyresvärden ska kunna känna sig trygg.
Bara en tips, men kan vara värt att kolla upp. Lycka till!

*puttar*..
Åh, håller tummarna för er, att ni får lägenheten! JAg vet att jag hängt med dåligt här, men varför måste ni flytta därifrån ni bor nu?

putt för Magda o Liten,,

*puttar*…
#41 därför att vi hyr i andrahand, vårt kontrakt har gått ut och hon som äger lägenheten måste ha den själv..
#32 Fråga dem om de skulle kunna tänka sig hyra ut med ett provkontrakt i 6 månader, det som då gäller är att det får inte ha kommit in ett enda klagomål under den tiden.
Detta fick jag med betalningsanmärkningar *kronis*.
Kan inte dina föräldrar eller svärföräldrar gå i borgen för 1: a hands kontrakt?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#45 jodå de kan gå i borgen för kontrakt och det vi sökt har vi sökt med dem som borgenär, men eftersom att det är en sån brist på bra lgh och att vi måste ha inom rimliga avstånd till mannens jobb så har vi iallafall inte hittat nått..
--------------------------------------
tyvärr funkade inte Gärsnäs iallafall med mannens jobb.. pratade med honom om det och det är så att om han byter tider som kan hända så kommer han inte alls att kunna komma i tid till jobb..
Åh stackars er….. Ja kämpa med näbbar och klor att få en lägenhet i första handskontrakt!

Har inte fått tag på min vän och vad jag tror inte att det är så där rysligt privat men fortsätter försöka..!
ja den 29/7 skulle visst hyres damen vara tillbaks en dag från semestern, så då tänker jag åka ner där och stå där när hon börjar och fråga om vi kan skriva kontrakt ;) för hon har ju faktiskt lovat oss den där 4:an..
Åh det verkar ju väldans bra!!!!!
ja men hur det än blir så måste ju Liten hitta hem eller stödhem nu, :(

Hur går det med anonserandet, har tidningen godkänt din anons?
#52 jadå annonserna är inne idag!
----
kanske har Liten hittat ett annat stödhem som kunde ta honom tillfälligt trots att de verkligen har överfullt redan, de är vana med långhåriga med eftersom de har Norska Skogkatter själv, så nu håller vi tummarna för att det blir så och att det är ett bra hem och att allt funkar.. de är stödhem till KKS redan men jag är inte lugn förrän allt är i hamn och katten är installerad och allt gått bra..

*håller tummarna*….

Vi ska sälja mammas lägenhet i simrishamn. men det är ju en bostadsrätt så det är ju lite annorlunda. Synd att det inte är en hyresrätt. :( och att den ligger i simrishamn just, och inte ystad.
Fy F*n vilken jobbig situation. Tänker på er.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

#53 Då hoppas vi på att det kan bli en bra lösning !
Åh hoppas för Liten!!!!

Jag hållet tummen jag med!
Som sagt var huset inte så privat men om ni fortfarande behöver en tillfällig lösning så sänd PM så skickar jag numret till ägaren!
magda! du har inte tid att vara kräsen på lägenheter! du håller på att bli hemlös.
varför blir ni hemlösa? vräkta?

#59 Står i inlägg 44
#60 såg det nu
Ok då puttar vi för kissarna, för det är dm det är mest jobbigt för nu!

#63 Grattis, toppen ju.

Men, åå, va härligt. Måste ju vara en stoooor sten som har lossat från era tankar nu. Lycka till!!!
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Åh det verkar ju helt toppen! Du får väl sätta gränser med mamma om det blir för mycket slit på tröskeln!

Ja, mamma kan vara jobbig ibland. Min tycker synd om mig som inte fått tag i gardiner än, flyttade in i början på juni, och så kan vi ju inte ha det. Gardiner kommer i veckan. Mamma har semester och kommer hit o fixar…
Grattis till huset!
Visst kan vi mammor vara jobbiga men vi vill ju bara väl
Släkten är som färsk fisk. Den är ljuvlig i tre dagar. Sen börjar den lukta…
MEn det kan vara jätteskönt att ha lite stötta så nära också!

Ja, visst vore det trevligt med gardiner ändå… Förlåt mamma

Vad roligt att det verkar lösa sig!

grattis…..måste kännas otroligt skönt….lycka till!