Det är helt otroligt! Vilken människa!! 
Man kan ju undra om hon ställer lika stora krav på andra människor när bilen inte längre funkar eller när något går sönder på/i huset/lägenheten också. 
Om de skulle vara så lätta att adoptera bort så borde hon ju ha kunnat fixa det själv, snacka om att skylla ifrån sig!
Faktum är att många människor verka tro att katthemmen är någon slags statlig social inrättning som alla har "rätt" att utnyttja.
För att lätta sitt eget samvete skyller de sedan på oss katthem när de avlivat sin friska katt. 
Ja, det är ju inte klokt. Förstår inte att de själva inte hör hur dumt det låter! Anklaga andra för att de inte tar ansvar för deras katter!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Kanske någon som vet om det går att svara på artikeln och lägga in någon åsikt?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
#5 Det borde ju gå att svara genom att klicka lite längre ned på "Gör din röst hörd".
ska testa
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
ja, nu får vi se. Svarat.
Spännande, går det att se på nätet på en gång?
kommer inte upp med en gång utan som insändare vadjag förstod
Ok!
jag har ju svarat, men så himla knäppt att jag inte sparade det, men det kanske ligger i urklipp?
nix….men däremot så har kurran svart och var klok nog att lägga sitt i PDF
jättesmart svar !!!!
Kanonbra!
Bra svarat. Kan dock tycka hon var lite för snäll. Borde haft en magins stekpanna som hoppade upp och dunkade kvinnan i huvudet så hon fick igång sin hjärna och tankeverksamheten lite. 
Miranda skrev ett bra svar där.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
ja jag fattar inte varför mitt inte kom in…..Mirandas var toppen ja
Mirandas svar var riktigt bra, ett rakt svar på tal!
Jag saknar dock ännu den där magiska stekpannan som vissa borde få i huvudet. Kanske man ska ha någon människa som går runt och bankar in vett i skallen på folk varje dag…hm.. 
Shit att jag inte kopierade mitt svar. För det vill de tydligen inte ta in!
# 19
Stekpannan i huvudet fanns med, flera av dem, men redaktionen har tydligen plockat bort dessa ;)
#21 attans redaktion :(

ja det är lätt att skylla på andra , man kämpar in i det sista med att finna ett hem till kissarna , inget är omöjligt men att skylla på katthemmene som oftast har fullt nu är väldigt illa tycker jag
Många katthem i sverige har fullt,ekonomin går inte ihop,arbetskraften går inte ihop
brukar kalla katthemmen för soptipp dit man bara kan dumpa katten för att slippa engagera sig
Jättebra skrivet. Hoppas människan läser det också, och kanske börjar rannsaka sitt samvete

bra skrivet av Miranda
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Bra skriver av Miranda och de andra som gått att läsa.
Hoppas människan läser och begrundar!
Ja mkt bra skrivet!
ja jag påpekade till redaktören, att mitt inlägg inte fanns med. OCh har även sagt till Kurran att ho kan stöta på. FÖr de låssas som mitt inlägg finns! Men jag har bett om länken…..