Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1661 ggr
Magda
0

LÖST: Kattungarna och Liten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi kommer inom de närmaste veckorna bli utan lägenhet och behöver akut någon som kan "ta över" våra KKS stödisar, antingen som stödhem eller permanent hem!

kattungarna är 12veckor och den ena behandlas fortfarande för ögoninflammation

Liten är kastrerad, vaccinerad och id märkt ca 6år gammal långhårig hankatt, helt underbart kelig och barnvänlig!

(jag tyckte att en ny tråd var bättre då det blir rörigt med de andra, så tråden Trollmor med barn och Soprotaren söker hem.. kan gärna låsas, tack)

Magda
0

Liten med våran son

Magda
0

vackra killen

Magda
0

kattungen Max

Magda
0

vackra kattungen Mini, hon är inte riktigt lika tam som Max men går lätt att hantera

Magda
0

håll tummarna, nu mailade jag på en köpes annons på blocket, de sökte brunspräckliga eller grå kattungar i närheten av Lund… vi håller alla tummar och tassar härhemma iallafall!!

forrest
0

Hoppas verkligen det löser sig för er, jag känner verkligen med din familj Magda. Jag hade kunnat tagit ivarjefall en av kattungarna bägge om jag hade bott närmare, men såg det är en fruktansvärd bit dit ner där ni bor. Jag Hoppas verkligen någon kan hjälpa dig med kissarna ni har ju nog än då som det är. *styrke kram*

Magda
0

#6 men var bor du forrest? transport brukar ju gå att ordna.. men bor du i norraste norrland så är det nog lite långt att skicka missar ;)

tack för styrke kramen oavsett om du kan ta missar eller ej ;)

forrest
0

:) utanför Örebro så det är en bra bit fick jag se.. jag har faktiskt tittat på Max inne på kks hemsida innan de kom till dig.. då de fortfarande låg ute. Är det Max som har ögoninflammationen kvar?

Du har ingen bild på honom där han tittar, så man ser hans ögon *skratt* han blundar ju nästan jämnt den lille på de foton jag sett ivarjefall.

jag tycker ni har verkligen öppnat ert hem för kissarna och kämpar så, så en styrke kram är det minsta ni kan få allihopa

(en söt liten pojke har du med :)

Sidentass
0

Vilka fina missar..o vilka rar liten son du har!!

Tyvärr har jag inte möjlighet att ta in dom, då jag har en kattseptett här…men jag puttar upp tråden för de charmiga trollen!

Hawknestgrove
0

Åh puttar för er och för Liten! Snälla någon, kan ingen hjälpa? HAn är ju så fin!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Magda
0

Birgitta har ordnat kattunge intressenter!! de kommer och tittar på dem i helgen! håll tummarna!!

Liten har ingen intressent än :(

martdat
0

#11 Hoppas det blir ett bra hem till småttingarna nu .

Inget alls påg till Liten?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Magda
0

#12 nej inget alls till liten, inte ens tillfälligt stödhem.. vi kan verkligen inte ha honom kvar längre. de slåss och alla 3 är skadade nu, jag bara väntar på att vi ska bli tvugna att åka in till veterinär med nån..

vi kan inte ha Tiffy och Liten inne samtidigt så de får turas om att vara på balkongen & ute (de hoppar ner) men sen står de och skriker därute så att de stör grannarna..

usch det låter ju som att Liten är jätteagressiv men det är han alltså inte, han blir frustrerad på damerna som bara skriker och fräser och inte låter honom nosa och då får han liksom "spel" och jagar dem och då blir de arga så är slagsmålet i full gång..

Liten är mkt snäll och rar med Trollmor och ungarna..

kattassen
0

#13 Kanske kan ni sätta Liten på pensionat när ni flyttar. Det går kanske några veckor för att vinna lite tid?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

MariannE11
0

håller tummarna att kattungarna charmar till max i helgen…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hennum
0

ojojoj. och liten som verkar vara en sån perfekt katt för en barnfamilj, långt ifrån alla katter som är det så någon borde där ju finnas…

*hoppas och håller tummar*

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Magda
0

#14 ja kanske.. då måste man boka det nu och  det är inte säkert att det finns plats i semestertider.. vi har tyvärr inte råd heller.. hade vi haft det så hade vi satt våra egna på pensionat med :/ KKS har ju inte heller gott om pengar som jag fattat det, men nått måste göras. för det finns ingen möjlighet för oss att ta med honom. det går bara inte..

Magda
0

ååå vad ska vi göra?? jag orkar inte detta och har så himla mkt som måste göras, går med ständigt ont i magen och är så trött på allt.

just nu är det nästan så att jag ångrar att vi försökt hjälpa några kissar..

(nej inte innerst inne kanske, men jag önskar att någon kunde hjälpa oss just nu. orkar inte detta själv)

Magda
0

och imorgon kommer det folk och tittar, jag hatar att ha främmande hemma och hatar att träffa nya människor för den delen. blir så stressad och mår dåligt av det.. blää men hoppas att de vill ha dem!!

martdat
0

#18 Vet inte vad du ska göra, men jag förstår at du tänker i de banorna, hadde jag med gjort, inte kul att gå med på att ta in akut o sen inte ens bli av med dem när man själv blir hemlös,, bli av är väll fel ord, men är trött och kommer inte på¨nått bättre jusst nu,

CALA
0

Liknar ju min Max fast han är stor nu.

martdat
0

nä jag kommer inte på nån, hadde tänkt fråga brorsan som köpte gård nu ,, men typiskt nog så har de sagt ja till två kattungar som annars skulle slås ihjäl,,,,,

martdat
0

Hoppas det går bra med kattungespekulanterna i dag .frågade brorsan ändå men det var tvärnej.

Magda
0

det verkar hoppfullt för kattungarna!!

de har inte sagt definitivt ja men de verkar rättså intresserade och de skulle ringa och ge besked imorgon..

lilla skyggare  Mini somnade i kvinnans knä :) så sött. Max var inte lika imponerad, men honom har jag ju gett ögondroppar i morse så det var nog därför..

vi håller alla tummar och tassar härhemma!!

Lena
0

Håller tummarna att det löser sig för alla katterna samt för er själva.

Om det skulle handla om transport så låt er inte skrämmas av det. Det brukar gå bättre än man förväntar sig att transportera katter. Och det brukar alltid gå att ordna rent praktiskt på något sätt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Magda
0

nu har liten flyttat till ett stödhem, men det är väldigt tillfälligt eftersom de har helt fullt egentligen. så finns det någon som vill ha honom så tveka inte att kontakta Birgitta på KKS

mymlanbus
0

Så bra att det löste sig för Liten :) nu håller vi tummarna igen

martdat
0

skönt att det löste sig för er, hoppas ett mer stadigvarande hem kan hittas för Liten snart,

Magda
0

har inte hört från kattunge intressenterna fortfarande.. men hoppas verkligen att de ringer ikväll..

Bumbis
0

Hoppas att det ordnar sig, Vad jobbigt för er Magda, jag lider med er. Rynkar på näsan

MariannE11
0

håller tummarna…

Hawknestgrove
0

Åh, då håller vi tummar för både Liten och ungarna så att det kommr bra hem till dem!

Magda
0

åå nu verkar det lösa sig för både kattungarna och Liten!

det ringde en jättetrevlig kvinna igår och ville ha Liten till en äldre dam som just förlorat sin katt (det var nog hennes mor som skulle ha honom) så hon fick nummret till Siv

och de som tittade på kattungarna vill ha båda och hämtar dem ikväll :)

jippiiiii

så nu är detta löst om allt går i lås här! men nu ska det väl ordna sig iallafall!

destiny
0

Låter som att det ordnar sig för katterna. Skrattande Underbart.

Lena
0

#33 Kanonbra att det verkar ornda sig! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MariannE11
0

härligt att höra!

kattassen
0

#33 Skönt att det verkar ha ordnat sig för Liten och kattungarna. Det är en god början!

Hawknestgrove
0

ja och får ni sedan lägenheten när tantan kommer tillbaka från sin semester, då är det ju ännu bättre!

Magda
0

ja det blir nog bra allt till slut hoppas jag :)

Liten verkar flytta till permanent hem på onsdag!!

kan någon snäll Medarbetare skriva "Löst" istället för akut på denna tråden så att det syns att missarna har hittat hem :)

Hawknestgrove
0

Då puttar jag för det……

Mari
0

Härligt att höra! Underbart!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hawknestgrove
0

Kn inge skriva löst här i stället för akut?

kattassen
0

#42 Klart!

Bumbis
0

Härligt att det löst sig! Glad

Alexej
0

Jättebra, du ser, allt löser sig för eller senare:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Danielssonsgarden
0

Härligt att det har löst sig!

emjon
0

Så jobbigt du haft det under en tid men vad bra att det nu löst sig med katterna. Då hoppas vi att det blir bra med boendet ocksåGlad.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hennum
0

Åh, så skönt att det ordnat sig! Åtminstonde nästan allt. :) Resten kommer nog följa samma väg tror jag. ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Debattia
0

Glad Skönt det löst sig med kissarna !

Debattia

Den skygga kattens hemsida!