Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1093 ggr
Gardens
0

hjälp ett katthem!

hej.

jag är försäkringsfadder åt en katt på KKS.

funderar på att bli det åt en till…

jag skänker åxo pengar till katthemmet kompis regelbundet.

stöder ni nåt katthem? har du kanske en katt från ett katthem?

Naquita
0

Jag är Ideel förmedlare/kontaktperson för Kattkommando Syd ronneby

kattassen
0

Känns inte som man gör annat här på hittekatter. Tror de flesta som är här inne stöder lite här och där. En del är aktiva i en del specifika föreningar och organisationer medan de flesta är folk som hjälper till där det behövs.

Jag själv skänker pengar där behovet finns ex. till någon särskild katt eller projekt. Jag kör bil och transporterar katter när jag har möjlighet, jag puttar och annonserar, läser upphittat och spårar upp ägare och försöker fixa och dona mer i bakgrunden. Sedan finns det andra som det passar bättre för att jobba mer ute på fältet.

Mina katter är inga katthemskatter utan sådana jag tagit hand om utanför en verksamhet.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Felixfelix
0

Jag stöder en del katthem,är dock noga med att de arbetar på ett sätt som jag står bakom t ex att de inte avlivar friska katter.Jag har också katter hemma,både egna och f d hemlösa.

Gardens
0

önskar jag kunde ta hand om ett par hemlösingar,men får inte för sambon. men har hittat en hos göteborgs katthjälp som jag GÄRNA hade tagit hem.

men sambon är rädd att våra egna två katter ska må dåligt av en katt till…synd.

martdat
0

är kks vän och är stödhem åt två, en ska adopteras o den andra stanna som långtidsstödhemskatt, har skänkt pengar här nån gång men inte offta, la mycket pengar på vislandakatterna förra våren i form av bensin o anonsering, mobilsamtal, gav även startpaket med klösbräda o låda till en som tog katt där. kks katterna som är här betalar jag elr förra ägaren offtast för så de pengarna har ju skänkts åt kks kan man säga,har  även en katt som gått vis djurensvänner men hon var aldrig på katthemmet utan jag plockade in henne själv o blev stödhem o adopterade henne sen,  jag hjälper till lite när jag kan,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

MariannE11
0

Jag har en egen kisse från ett katthem

är jourhem ca 2 ggr per år till kattfamiljer… just i år råkade det bli två familjer samtidigt…de bor på eget rum så om stör inte mina egna så jättemycket..bara det att ena familjen bor i sovrummet där mina skulle vilja sova….

ekonomiskt ställer jag upp sämre men har jag en slant över så ger jag den givetvis…synd bara att det är så sällan det är pengar över…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Puma77
0

Gör skyltar, leksaker som sedan säljs på tradera och genom min egna sida över hela Sverige. Pengarna går till stora drag KKS men även till andra föreningar. Stödjer som sagt KKS men även Kompis en del med lite.

Ställt upp som stödhem och är med i Billy hittekatt samt Medarbetare här och på kattpolisen.

Har säkert glömt någotFlört

//Pia

Alexej
0

Vi på Hittekatter är nog alla aktiva för hemlösa katter på nåt sätt:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

mymlanbus
0

Man gör så gott man bara kan härinne, precis som Alexej skriver :)

essut50
0

Jag är fadder till Djurhjälpen, Samvetet och Västerljungs katthem..Om man betalar 500 kr på en gång så räcker det för ett år..Ganska billigt tycker jag..

Har 2 katter från Örebro katthem…Stickar mina kattungar som Gunilla säljer på tradera, pengarna går till Örebro katthem och Kattkedjan i Strömstad..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
0

ja Essut, det är ju bara lite av det du gör…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

snickan
0

Puttar detta

majvi
0

Jag har varit jourhem i flera år och har aldrig valt att de sötaste kattungarna får stanna utan de vuxna ,skygga,katterna som ingen annan har varit intressserad av.Nu är kvoten fylld med 9 katter.

Jag skulle gärna hjälpa till att fånga in katter men jag bor inte i närheten av dom som vill ha hjälp här.Men har jag föreslagit i nån infångningstråd att man ska stå mycket tidigt på morgonen så har jag gjort det själv också i regn, kyla och sol.

Nu hjälper jag till ekonomiskt här och där.

Vill man hjälpa hemlösa katter är det också en mycket stor hjälp att man försöker få andra att kastrera sina katter.

här är en kastreringsaffisch som man kan beställa.

http://www.djurskyddet.se/se/om-djurskyddet/material

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

essut50
0

#11 Du menar att jag transporterar hemlösa katter till nya hem eller jourhem med tåget??Det hade jag totalt glömt bort…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"