OT Vad lyssnar du på (just nu)?
Hej!
Tycker det är så mycket tant gråll på hittekatter just nu så jag messade med Lena om att starta denna OT-tråd.
Senaste omgången jag var här inne hade vi en tråd som hette just som rubriken på denna tråd lyder "Vad lyssnar du på (just nu)? Den var ju uppskattad och blir ju ett break mellan alla hårda samt svåra trådar som är vardag för er kattälskare på hittekatter.
Min fråga är helt enkelt vad ni lyssnar på just nu. Kan vara allt från gubben som tjafsar, blåmesen som kvittar till din favoritlåt på youtube.
Jag startar för just nu lyssnar jag på denna låt
Vad lyssnar du på (just nu)?

Och jag sitter uppkopplad mot www.dansbandsdax.se. Väntar på Granfejden i TV3 kl. 21 och Djurpolisen i Philadelphia kl. 22. Dessutom slötittar jag lite på TV emellanåt.
Mettan

Mettan, häftigt, brukar ha deras webbradio igång
[

slö lysnar på tv de ska visa benknäkar gänget nu
.
Bra inativ med denna tråd
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Kollar grannfejden just nu.
Såg också grannfejden tills jag läste monsis inlägg om att benknäckargänget gick på tv;) Så här är det tv som gäller:))
//Pia

Jättebra initiativ Morgan och många fina låtar
.
Just nu lyssnar jag bara till datorns surrande och trafikljuden utifrån. Borde lyssna till mer musik men det blir mest av det i bilen.

Katterna som snarkar
och datorns surrande. Snart ska katterna få lyssna på mattes snarkande. 

#8 Tack för det och visst finns det mycket ljuvlig musik nu när man har tid att lyssna. Innan hann man ju inte sätta sig in i saker då katterna tog upp all sin levande tid och man har ju bara ett liv man lever 
Från årets melodifestival, synd att hon inte vann 

#9 *Fniss*
#10 Håller med dig Morgan att Caroline af Ugglas (rätt?) låt var vass men den som vann var rätt häftig också La voix (rätt?).
På en karl som nyser, för det finns ju inget sjukare än en karl när dom är det…Måste ligga till sängs för snuva
..Lite smått irriterad, efter jag jobbat natt, å vi ska ha hem barnen på middag, undrar vart min sömn tog vägen detta dygn…Men som sagt finns inget sjukare än en förkyld karl….
Stackars dig catfoot :( elände, hoppas att du får vila lite i alla fall
Kram

#12 Catfoot..om du visste så jag känner igen detta..är i samma sits som du…tacka vet jag att höra på bra musik från youtube!!
Ha ha jag kopplade in bioljudet till datorn *fniss* Disco tajm shake it, shake it
//Pia
Lyssnar just nu på min man som snarkar
Han har slocknat i soffan.
Ska skicka min älsklingslåt om någon vill berätta till vilken e-mail jag ska använda mig utav`????
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Just nu lyssnar jag på stekpannans puttrande vid matlagningen 
#20 vadå e-mail 

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Just nu reklam på tv 3
Gubben ser Tv. Ingen aning om vad han glor på. Nåt på svenska i alla fall. Nä, ska vara snäll. Han bar in en nyare spis in hit i allafall idag. Så nu har jag äntligen fått en med keramikhäll. Snälla svågern hade bytt ut sin och då köpte jag deras gamla för en symbolisk summa av 20 kr.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Debattia

Här är det internet radion Bandit som gäller just nu från stockholm.
De brukar spela bra H rock o lite punk i bland

Vet inte hur man gör för att skapa en länk men det kanske någon anan kan??
Just nu hör jag spårvagnen utanför och fågelkvitter :)
Datorns ljud, vattenkranen som droppar lite, kompisens gnäll, katterna som spinner…

Jag som alltid länkade låtar…har nu tyvärr inga högtalare, så jag hör inte ett jota
bara datorns sus…

#2 Apperopå dansband lyssnar jag just nu på en favorit bland området dansband

#31 Lars Kristers, vann dom inte en dansbandstävling på tv? Eller är jag helt ute och cyklar…

#32 Yuppi, de vann ju hela tävlingen, dansbandskampen som den heter. Det roliga i det hela är att det även kommer sändas ännu en säsong av dansbandskampen.

Ja Just det dansbandskampen
Och det kommer mera…var rätt kul att titta och lyssna på.
#7, tack Bigless, har inte kollat denna tråd förut, men "Född fri" är en otroligt fängslande låt.
Den ska spelas på min begravning, om någon vill spela någon låt för mig överhudtaget…
Född fri råkade jag hitta bland mina cd:s när jag hade en skadad skata sittandes på balkongen som sedan kunde släppas fri. 
Texten kan tolkas på så många sätt, men den handlar om att bry sig om det lilla och hur otroligt mycket man får tillbaka.
Trodde inte att någon mer än jag hade fastnat för den låten…..
Tack Bigless!!!
…annars i kväll lyssnar jag på , Lill-troll, Truls och Lussan som vansinnesbusar och en "gubbe" som hostar och samtidigt tittar på "Grillad" på tv.

#36 Är väl egentligen jag som ska säga tack (tass) att fler reagerar på texten för på en så här seriös sida trodde jag kanske att fler skulle lyssnat på låtens text. För oss som haft under uppväxten ngn gång haft husdjur i närhet säger den så mycket.
Tyvärr lever inte Björn längre men en annan låt för med sång till friheten (vacker låt)

Båda är mycket bra låtar Bigless
Jag letar efter en låt Den var ledmotivet till en tv serie om straff fångar som blev skickade till australien om deras liv där.
Någon som mins led motivet till filmen född fri om lejonet Elsa???
Lysnar nu o njuter av Björn via Bigless länk.

Just nu lyssnar jag på: El día feliz que está llegando som är originalet till sång till frihet. Tack för alla fina Afselius låtar ni påminnde mig om. Sen ska jag lyssna på Kungens man av samma herre.
Annars brukar jag lyssna på hårdrock eller reggeaton.
"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

Oj. Vad hände med texten. Det var inte meningen att skrika fram det där…
Men antar att det var kattens promenad på tangentbordet som Gjorde att det blev så. 
Just nu är det aldelles tyst.. föruttom Nemos krafsande i lådan..

Lysnar nu på ljud bok.
Väldit bra att ha när man dammsuger, vicker tvätt o rensar ogräs.
Kan rekomendera en som heter en oväntad semester.

Oj! som det kan gå, det är vist inte bara katter som vill hjälpa en o skriva hundar är rätt bra de med på o hjälpa till vid datort.
De skulle klappas o skicka mitt inlägg innan jag hann skriva vad boken heter som jag lysnar på nu.
Den heter snö ska falla över snö som fallit.
DI radio på datorn och jag valde countrykanalen ha ha just nu spelas Jason Michael med Carroll where I´m from.
//Pia
här spelas snälla snälla med caroline af ugglas.
jag råkar tillhöra en av de få i skaran som faktiskt gillar den låten. :)
declan galbrith-an angel
Laura Pausini-Strani Amori
2PM - Open your eyes
DJ Splash- This Is My Life
Tatu - Nas ne dogonyat
Ikväll lyssnar jag på David Gray. Han har väldigt fina poetiska texter och starka melodier.
"Sail away with me" är en favorit.
Sarah Dawn Finer- Moving On
Jag gillar också snälla,snälla´,snälla så då är vi två i alla fall.
Debattia

Just nu backar jag tillbaka lite till min ungdom och lyssnar på en favvis från 1987: Troll - Jimmy Dean
Samt härliga
Trance Dance - You're Gonna Get it

http://www.youtube.com/watch?v=av_UyhpNfqg Marie Fredriksson- Sparvöga Älskar denna låten.
#60 En låt med Pink Floyd som är riktigt riktigt bra är väl denna.
Nemo som försöker fly genom brevinkastet.. Suck, han kan jama högt när han vill..
lilltasen vad menar du då?
http://www.youtube.com/watch?v=yIutgtzwhAc
Det var ju reklam för Heineken Beer…..
#63 Oj, blev lite fel, fast jag tycker just den reklamen är riktigt kul.(Fast det tycker inte sambon)
Vi försöker igen med Pink Floyd.

Jag lyssnar på katternas knaprande på torrfoder! 
fick tvunget lyssna på mina 4 nysningar i rad…
#54 Sen jag började lyssna på texten ordentligt har jag också gillat den låten.

Vad musik kan lugna ner i stället för gnäll mellan kattvänner emellan (vilka vissa verkar vara experter på).
Just nu lyssnar jag på:
Europe - Dreamer
Men kommer nog framöver inte länka fler låtar då jag sent om sido upptäckt Spotify.
#68. Vad är Spotify? :)
MEn Spotify kostar väl i vanliga fall? JAg har ställt mig på kö för det fria, men inte fått svar än….

#70 kontaktat dig.
Är det någon som lyssnat på min fantastiska låt !!!!
Debattia
Spotify är superbra att ha nu när man inte vågar vara annat än laglydig..
Nackdelen är att man alltid måste vara uppkopplad på nätet för att kunna lyssna och det går heller inte att tanka över till exempelvis ipoden. Sen finns inte all musik där heller men det är helt klart bättre än ingenting! För mig var det gratis men har tyvärr ingen invitation kvar att erbjuda så andra kan få det gratis.
http://www.youtube.com/watch?v=9xbpgmJCxT8
moody blues……
Debattia, så gulligt…….

Lyssnar mest på Spotify men just nu
Brolle - Jag är född i en liten by i ett av världens hörn

Ljud bok Heter Å andra sidan mycket bra bok med en bra uppläsare
Samma författare har skrivit en bok som heter en oväntad semester.
Kan varmt rekomndera båda.
Författaren heter ??? svår stavat tycker jag

Per Gessle - Tycker om när du tar på mig

Om ni har Spotify så sök på "Kalle sändare" så får ni jättekul :-)
#81 Oj så jag skrattar… Det kinesiska julbordet.. Hahaha..

#82 Lyssna även på El Zou ZSou söker manlig assistent 
Lyssnar på Radio Vinyl 107,1 från morgon till kväll

Jag lyssnar på denna underbara låt av Richard Marx:
Skulle så gärna vilja hitta originalvideon men lyckas inte, så säg till om nån vet vart den finns. Jag minns att jag tyckte om den.
Just nu är det enda jag hör en gräsklippare utanför balkongen.. Men nyslaget gräs luktar gott iallafall =)

Med anledning av finalen av melodifestivalen imorgon är väl dessa passande
Malena Ernman
http://www.youtube.com/watch?v=5WH2OwJeMBE&feature=related
Tingeling
http://www.youtube.com/watch?v=y1j0Sxcm85g&feature=related

På denna sida talas det mycket om hemlösa katter.
Skickade tidigare i tråden några låtar med Björn Afzelius men skickar här ännu en som ni som räddar liv ska lyssna på, hemsk text om man tar den i beakt men faktiskt en av Björns bästa låtar (som jag anser)
Senor Martinez Mondragons bekännelse[
http://www.youtube.com/watch?v=0onptIticlA](
>http://www.youtube.com/watch?v=0onptIticlA)

Älsklingsartist sedan yngre år
Fancy - Slice me nice
Modern talking - China in her eyes
http://www.youtube.com/watch?v=gvhoUILBzyw
Tråkigt att fler inte är delaktiga i tråden för visst lyssnar väl alla på musik? 
Just nu lyssnar jag på fågelkvitter men jag har nyss lyssnat på kungens man som det var tips om tidigare i tråden.Jag har en skiva med Monica Törnell där den är med som jag inte har lyssnat på på över 20 år men jag kan fortfarande en stor del av texten.
Det säger väl något om att det är en bra text. Den skildrar ju också ett våldtäktsförsök och offret blir dömt .
Slutet" vi som vet hur allt går till får veta att vi drömt" kan även stämma in på hittekatter. Man kan veta att föreningen avlivar friska katter men ingen tror på en och man kan inget bevisa.
Intressant förresten att Imperiet också har gjort en version.
Jag får återkomma med mer musik men jag kan inte länka just nu.Jag har inte lärt mig hur man gör på den nya datorn än nämligen. Sonen säger att det är enklare än på den gamla men där visste jag åtminstone hur man gjorde. Jag klarar i alla fall av att använda den inbyggda musen , där trodde sonen att jag var ett hopplöst fall.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Alla Afselius låtar är makalöst bra lyssna tex på Europa
Annars är min största idol Ulf Lundell allt han gjort är bra
Någon här som känner till Motvind och Rekyl toppen band
Pink - Please don't leave me

Spotify är på just nu. Finns massor att höra på. Just nu är det jazz 50-tal som ligger i "slumpgeneratorn" men förrut var det hårdrock 70-tal.. för att varva med några "discostänkare" från samma veva…
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
…sms från exet… 

Lili o Sussie - Bara du och jag (hittar den inte på youtube men på spootify). Ja jag vet att det finns minnen i låten…
Sedan årets comeback från dem
Show me heaven - http://www.youtube.com/watch?v=vjvVpZpkspE
Grannens motorgräsklippare…Något man slipper under vinterhalvåret i allafall.

Gubben och en till som svetsar ett bilskrälle….
och jag som tänkte vi kunde grilla ikväll… i morrn ska det ju bli regn så då är det ju kört med det…
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Ni kunde ju ha grillat med svetsen

Attans att jag inte tänkte på det. Jag kunde ju ha satt en korv på en pinne o hållt framför….hm.. Ska tänka på det nästa gång
Lyssnar just nu på Russell Watson - Faith of the heart.
Jätte mysig låt.. Ledmotivet till nyaste star trek serien "Enterprise"
Jag lyssnar på kattkurr som kommer från en katta som alltid vill ligga mellan mig och tangentbordet på datorn.

Larz-Kristerz - Carina
Larz Kristerz - Papaya Coconut
http://www.youtube.com/watch?v=ZcwDK7icPLA

Lunchtrafiken utanför kontoret…

Lyssnar på en "gammal" goding
#109. Oh, den var länge sedan jag hörde… den är bra :)
Foo Fighters -Times like these

Ärligt men detta är en av mina absoluta favisar och har varit sedan tidig ålder. Reta mig inte för det :-)

#114 Balimoras låt Pull the wires är än bättre 

Lyssnar på Indy's protester på att det är kväll och han vill gå ut o inte jag…han skriker vid dörren o sliter i brevinkastet…
Mjauuuuuuu mjaaaaaaaaaau mjauuuuuuuuuuuuuuiiiiiiiiiii
bang bang bang BANG BANG bang BANG
Mjauuuuuuuu jag är fångad av ett hemskt monster!! Rädda miiiiiiiiig!!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
#115 :) inte illa heller
#116. Men matte då :) undrar just vad Indy vill göra ute? :)

#117 Underbar artist :-) Ska spara ner namnet till spotifies eler kanske tom köper platta :-) Mycket bra var han :-)
Själv gamla favisar såsom
Only You - Yazoo
Just nu lyssnar jag på kattljud men har nyss lyssnat på Angie med Rolling Stones.Det är en favorit sen länge.Tyvärr funkar det inte med att klistra in här i tråden för mig.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Barbados
Varje gång jag ser dig!

Gubben o hundarna som snarkar, och 6 bebisar som motorsågar sig bredvid oss i diverse armvreck m.m….. mysigt. gonatt allihop