Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 2381 ggr
Crisse-13
0

*Låst*Akut!!! Amma sökes

Amma sökes till 3 små kattungar 10-14 dagar gamla.

Kattungarna blev upphittade av en vaktmästare som skulle vrida nacken av dom så en dam hade tagit in dom och kom med dom till mig idag. Damen har försökt att leta efter en mamma till ungarna men hon har inte sett någon.

Jag har svårt just nu med att handmata dom små så jag behöver hjälp. Jag kan ta tillbaka dom när dom har börjat att klara sig själv om ni vill det.

Finns i Malmö

solweig
0

hoppas du hittar någon amma. lycka till.

destiny
0
Debattia
0

Kanske fråga Josefa för hon är jätteduktig på små bebbar,om hon nu inte har fullt hus där hemma.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

maggan47
0

puttar för en mamma

Maggan47

Crisse-13
0

Men Josefa har ingen mamma som kan amma dom små.

Josefa
0

Haha, jag tror inte Chrisse vill lämna ungar till mig

Debattia
0

Josefa är själv en duktig amma  !! Hon har räddat livet på många nyfödda kattungar.

Debattia

Crisse-13
0

Eftersom jag tycker det är bäst om dom kan få en mamma så avvaktar jag några dagar men tack ändå för erbjudandet och jag säger ifrån om jag behöver hjälp om inte du har för många redan Josefa.

Jag har bett om hjälp hos Rädda Katten och Kattjouren så jag får se om dom hittar något.

Crisse-13
0

Putt

mymlanbus
0

morgonputt

Debattia
0

Puttar!

Debattia

Crisse-13
0

Putt

annebeate
0

putt…..

MariannE11
0

*putt*..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Sidentass
0

Åhhh..snälla nån..vilken tur att dom små liven kunde räddas i sista stund!! Puttar upp för att en amma snart kan hittas..har du kollat på raskattssidorna här på fokus..

putt!!!

Crisse-13
0

#15 #

Nej där har jag inte kollat, jag får se om jag hinner det ikväll.

annebeate
0

putt….

Crisse-13
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den minsta, en liten tigré som inte har öppnat ögonen helt.

Crisse-13
0

Mellanungen en liten svart tabby som har öppnat ett öga helt.

Crisse-13
0

Den största ungen en svart tabby som har öppnat ögonen helt.

sagodjuret
0

ah. gud så söta! <3

MariannE11
0

sötnosar… puss på er…lycka till…

Crisse-13
0

Mamma till dessa är förmodligen Tunnans syster och pappan är den vackra tabbyhanen jag har sett ett par gånger.

Crisse-13
0

Det visade sig att det fanns 2 ungar till men damen hade bara tagit dom 3 om hon inte skulle hitta någon som kunde ta hand om dom för hon klarade bara av att mata 3. Dom andra 2 ungarna flyttade vi på så att inte vaktmästaren skulle hitta dom och mamman hade hittat sina små och flyttade dom igen in här på vår gård men har valt ett dåligt ställe till dom små. Där är en ljusbrunn framför ett fönster och där har hon lagt dom men dom ligger helt öppet så idag har dom legat i fullt solsken. Där finns inget skydd alls om det skulle regna så jag är tveksam till att lägga ut dom 3 jag har här inne. Jag skall avvakta tills imorgon och se vad som händer om hon flyttar dom igen och isåfall var för då kan jag kanske lägga ut mina små till henne.

MariannE11
0

tack för att du finns Crisse… ska be på mitt eget sätt för dom små….

Crisse-13
0

Tack Marianne

MariannE11
0

låter skumt att jag ber på mitt eget sätt men jag har min egen "religion"… hoppas det räcker…..nu kanske det lät ÄNNU skummare… men jag tror på att det som ska ske det sker….tror på den goda människan.. men inte dumma vaktnästare…

nä dags att mata rädda kattungar med skinka…..natti allihopa!

Atiz
0

Håller tummarna att du hittar en amma.

här håller mammakatt på att avvänja ungarna så det funkar inte.

Gardens
0

kvällsputt.

Naquita
0

oj, så de har en mamma? varför söker du då en amma? sök stödhem till hela familjen istället så mammakatt får ha kvar sina små!Skrattande lycka till

Crisse-13
0

Jag sökte en amma innan jag visste att där fanns en mamma. Det är inte lätt att få ett stödhem, man ser med alla andra som behöver hjälp och aldrig får det.

Mamman har flyttat sina 2 ungar så nu skall jag se om jag kan hitta henne och om hon bor skyddat nu så lägger jag ut mina 3 till henne så att dom får sin mamma tillbaka.

Naquita
0

okej. Nej, de e inte lätt men man måste försöka. Finns det en mamma så ska de små få en ärlig chans att vara med henne.

Debattia
0

Låter förvirrande ?? Varför berättade inte kvinnan från början att det var en hel familj ?Varför tog hon in tre ungar från mamman och bad om hjälp med dem när hon visste dom kunde dia hos henne?Hur kan hon låta de andra ligga kvar i solen utan att bry sig om dem ??

Hur visste hon att hon enbart klarade av max 3 st ????

Varför sökte hon inte hjälp för hela familjen direkt??

Är mamman tam eller är det en skyggis ???

Debattia

Josefa
0

Plockade kvinnan in tre av ungarna för att vaktmästaren inte skulle nacka dem, men lät de andra 2 ungarna ligga kvar för nackning???

Josefa
0

Crisse varför plockar du inte in mamman och resterande ungarna också?  Du skulle ju åka och hämta en dräktig hona i Vitskövle, så då kan du lika gärna ta denna honan. Förstår inte riktigt varför du åker Skåne runt och hämtar katter, när du verkar ha en massa hemlösa både ungar och vuxna på din egen och granngårdarna.

Hur har det förresten gått med kattungarna du hämtade i Vittskövle?

Crisse-13
0

Jag kan tyvärr inte svara på varför damen gjorde som hon gjorde och inte ens talade om att där fanns fler ungar. Jag känner inte denna människa sen innan utan hon hade pratat med en av sina grannar som visste att jag hjälpte hemlösa katter och därför kom hon hit och jag fick senare reda på att där fanns 2 ungar till och då gick vi ut för att flytta dom. Hon hade lyckats att stoppa vaktmästaren genom att ta 3 av ungarna och lovade att hon skulle ordna  för dom andra oxå. Det var här inne på min gård dom låg i solen och inte där damen hittade dom.

Jag skulle hämta en hona med ungar från Vittskövle när jag hade fått ut Bella men hon finns kvar här ännu och därför kan jag inte ta in mamman annars hade jag gjort det.

Det finns inte en massa hemlösa på gården vi har en här och på andra gården är där 2 st som dom boende nu skall kastrera.

Den lille röde la jag in på Haga i tisdags för en genomgång eftersom han inte gick upp ett gram och han mådde inte bra på morgonen utan han fick någon sorts anfall typ kramper i kroppen. Dom ansåg att han aldrig skulle bli en normal katt och han avlivades på natten då anfallen fortsatte men annars är det bra med ungarna.

Josefa
0

OK. Jag tycker bara det låter så hemskt när du skriver att du tänker lägga ut ungarna igen. Vad är det som säger att inte vaktmästaren är där igen och ska nacka dem? Nästa gång kommer h*n definitivt att göra det, om h*n ser att de är tillbaka igen. Fast kvinnan skulle ordna det för dem.

Det var jättesynd på den lille röde.

Crisse-13
0

Vi flyttade ungarna och mamman flyttade in dom här på vår gård och det är inte vår vaktmästare det handlar om så håller hon sig bara här så är det OK. Jag tycker att ungarna skall ha en mamma och eftersom det ser trögt ut med en amma så finns möjligheten att lägga tillbaks dom till mamman, jag är inte glad för det men ungarna mår kanske bäst av det. Zassa kan inte ta dom eftersom hon inte har diat sina ungar på flera veckor.

Crisse-13
0

Det var verkligen synd på den lille röde. Han var 6 veckor och vägde 250 gr och det spelade ingen roll hur mycket eller vad han åt så gick han inte upp i vikt.

Crisse-13
0

Nu fick jag ta in dom andra 2 ungarna. Det regnar rätt kraftigt och mamman hade lämnat sina ungar i gropen och förmodligen själv gått till en torrare plats utan sina små. Det började bli mycket vatten i gropen och ungarna var helt våta om magen och en bit upp så jag har torkat dom och gett dom varm välling.

Finns där någon som kan hjälpa mig och ta Bella som är en helt tam katt kastrerad och vaccinerad så kan jag ta in denna mamman så att ungarna får ha henne hos sig.

Crisse-13
0

Jag har satt ut fällan nu för att fånga in mamman sen får det gå hur det vill här hemma.

Ni kan låsa tråden nu.

kattassen
0

Då låser jag tråden på TS begäran

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Kusten
0

Puttar för hjälp åt crisse

Inlägget är låst för nya kommentarer