Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: djurskyddsfrågor
Läst 1086 ggr
Hawknestgrove
0

Mall till dem som vill maila annonser!

Lägger den fritt här, så kan alla ta som vill

Hej, mitt namn är ******* ******** och jag såg din annons om katt till salu. Jag vill absolut inte stå med ett stort hårigt pekfinger och mässa, men jag önskar att du och alla andra kunde tänka lite på att ta mer betalt för en levande varelse än för en leksak. Det absolut självklara egentligen är, att du först kastrerar katten, då är det lättare för dig att hitta ett gott hem åt den. Alternativt är, att du kräver av köparen att göra den åtgärden. Vi har i dag i Sverige minst 100.000 hemlösa katter, vi behöver inte fler.
En okastrerad honkatt och hankatt och deras avkommor, med två kullar per år, och med 2,8 överlevande bebisar, kan få 11 606 077 katter på nio år!
Ovanstående räkneexempel kommer från Stockholms kattkastreringsgrupp och är ingen utopi.

Jag vädjar till dig, snälla, ta bra eller åtminstone hyfsat betalt för din katt, det finns alltför många onda människor här i världen, som exempelvis bara tar katten som bete till sin "kamphund" t ex. Kontrollera, att katten får de bra, i dagen samhälle är det inte så svårt att be om foton via datorn, tex det är ju bara kul, dessutom! Håll kontakt!
Detta var bara en liten vädjan till dig som jag gör, då jag engagerar mig mycket i hemlösa katters situation i dag.
Med vänlig hälsning

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

catfoot
0

Toppen Gunilla..Kommer med all säkerhet till användning…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Sidentass
0

Jättebra..tanken slog mej bara..om flera av oss skickar samma mejl..?

CALA
0

Sparat och använt den, tack så mycket.

Hawknestgrove
0

Siden, man kan självfallet modifiera den som man vill. Tänkte  att den kan vara ett bra skelett för den som vill fortsätta!

Sidentass
0

Den är verkligen bra Gunilla..sen som du säger, kan man ju använda den som underlag!

siberlina
0

jätte bra   gunilla  .du är en eld själ

Hawknestgrove
0

hej siberlina! UNdrade om du hade smält bort!Flört

siberlina
0

nej  gunilla   ,jag har inte smält    bort,men jag har alltid   så mycket  för mig

Alexej
0

Putt

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

Jättebra skrivet Gunilla!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

ja jag använde mig av den förra året, när vi försökte att dela upp Blocket och maila alla som anonserade ut kattungar för 100 kr. Men jag erkänner, jag gick i däck av det.

HannahB
0

Nu har jag mailat alla "oseriösa" kattannonser jag hittat i Kronobergs län på Blocket. Hoppas någon tar till sig åtminstonde en del av tipsen och råden.

Hawknestgrove
0

Starkt. Du kommer att få både ros och ris. JAg hade tre län vad jag kom ihåg, men jag orkade helt enkelt inte…..