Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 1317 ggr
Annizen
0

"LÖST"Långhårig Honkatt behöver nytt hem omgående

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min mamma måste snabbt bli av med sin katt då hon har fått allergi mot henne, hon har alltid trott det va pollen, men så va tyvärr inte fallet.

Denna damen går inte ihop med andra katter alls & hon vill gå ut. Hundar går bra om dom inte bryr sig om henne.

Min mamma bor på 2:a vån & katten tar sina chanser att hoppa så fort hon ka (har hänt 2gg)

Hon är kastrerad & ID märkt.

Jag har testat att ha hennes hos mig, men jag har 2 småttingar som hon har attakerat ett par gånger.

Hon finns i Tidaholm men vi ska neråt Skåne på Tisdag (14/7)

martdat
0

Vilken vacker tjej!

Din mamma. har honförsökt med mediciner elr?

annars får ni anonsera ordentligt, Blocket, tidningar lappar, mm, Och det kan ta ett tag  så ge inte upp på en gång,  Är du säker på att hon inte går ihop med andra katter? menar man vet ju inte det om man provar på en gång, sånt kan ju ta ett par månader i allafall, Hur gammal är hon?

Glöm inte ta betalt för henne så ni sållar bort endel oseriösa, Lycka till,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annizen
0

Ja mamma tar tabletter, men dom senaste nätterna har hon vaknat av att hon knappt kan andas.

Har satt ut på flera annons ställen, så jag hoppas någon nappar snart.

under tiden hon har bott i höghus så har hon inte gått ihop med någon. men när mamma bodde i radhus & hon kunde gå ut, då gick det helt ok ihop med dom andra katterna mamma hade.. men jag vågar inte chansa.

hon är 3½år.

Nä ger bort henne gör jag absolut inte, det är bara otur.

martdat
0

#2 kattfritt sovrum är att rekomendera då tills ni hittar ett hem,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

essut50
0

Här kan du skriva på Djurannonser om henne.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

tuska
0

Har hon testa sej så det är katten hon är allergisk mot. Ser att hon flyttat från radhus till lägenhet. det är inte en kombinationsallergi av flera saker ?

Det kan inte vara något annat i lägenheten som hon är allergisk mot ?   

Tänkte på mögelsporer  Avgaser från bilar, lim i någon matta m.Obestämd

Annizen
0

Nä hon har inte testat för djur allergi.

Men vi har haft henne 1vecka medans hon vart bortrest och efter ett par dagar hon har varit hemma har hon reagerat på det, men aldrig trott att det va katten förrens nu.

tuska
0

Det går att ta ett enkelt blodprov  där dom testar de vanligaste allergiframkallande ämnena.   jag har själv gjort testet för jag fick så svårt med andningen, var livrädd att det skulle visa sej vara mina katter , men så va inte fallet som tur va.

essut50
0

Låt din mamma ta allergitest för katt, det kanske inte är katt hon är allergisk mot.?

Min näsa rinner hela tiden, så jag trodde att jag var allergisk, och när läkaren förstod att jag hade katter hemma så ville han göra ett test. Jag är inte allergisk alls..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Annizen
0

Mamma har tydligen gjort test för katt allergi samtidigt som pollen & något till, men inget utslag, men pollen allergi har hon så hon tar tab när det behövs. Hon har en sjukdom som gör att testen inte alltid ger rätt resultat.

Katten finns numera i Skåne hos min bror tills hon får ett nytt hem, hoppas dock att dom behåller henne för alltid.

Hawknestgrove
0

Ja bara kissen får det bra. OCh du kan alltid annonsera på Blocket, men vänta lite, för nu är ju alla på semester

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Annizen
0

Katten bor numera hos min bror och där får hon stanna =)))

Hawknestgrove
0

Jippi!Kyss

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

anebit
0

Underbart! Skrattande  då skriver jag "LÖST" i rubriken.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Sidentass
0

#11 Åhhh..vilka härliga nyheter!

MariannE11
0

härligt!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/