Soprotaren vill ha hem NU!
Nu vill världens barnvänligaste gose långhårskille ha ett eget hem! gärna med barn eller iallafall någon med massa kärlek att ge då han är mkt gosig!
Soprotaren har gått ute sen han föddes för ca 5-6 år sedan men det finns ingen katt med större tålamod!
när han kom in fick han helrakas pga tovor men pälsen håller på att växa ut igen!
han är friskförklarad av veterinär, vaccinerad,kastrerad och öronmärkt.
hade det inte varit för att våra egna två katter hatar honom så hade han fått stanna här..

Vad underbar han är!! Lillhusses favorit?
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

puttar för en vacker kisse
puttar upp kelgrisen!!
han gillar pälsvård med! spinner när man borstar, utom när man kommer till svansen!
är det ingen som kan tänka sig en kelig lätthanterad, barnvänlig katt :)
åtminstonde som stödhem..
Jag annonserade i lokaltidningen när jag snabbt behövde hem till några av mina hittekatter.Jag skrev akut i annonsen och fick en del tvivelaktiga svar, men det blev också 2 nya bra hem till katterna.Det kan vara värt att prova.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
#7 ja annons hade nog varit bra…
ska kolla upp vad det kostar..
det kostade ju en del att annonsera på blocket nu eftersom jag la bägge annonserna i galleri med så att de skulle synas *suck*
men hittas ngt hem till någon så är det ju värt det..
nu har jag skrivit annons till 2 tidningar om stödhem/permanent hem och hoppas att de blir intagna..
kom på en 3:dje som jag kan prova med..

Lycklig den matte eller husse som får bli ägd av den här goa fina missen!!
Puttar för gosebollen!
Puttar! Lycka till!
nu ligger han på golvet och leker med våran son :)
det står fortfarande på KKS hemsida att han fortfarande har problem med öronen, men det har han inte.. han är helt frisk förklarad..
men de har nog fullt upp med ny info att uppdatera

#14 maila till den som har hand om uppdateringen av honom så att den infon ändras, får ju inte skrämma bort ev spekulanter ,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#15 som jag fattade det hade hon semester? men hon kan ju vara tillbaks, får höra med birgitta om det e hon eller ngn annan som ska ha ny info och nya bilder!
NÄEE vad trött jag blir!!! och ledsen! Nu har katterna rykt ihop igen, Sopis har gett våran skygga Fräs storstryk så att hon blöder rejält.. så nu måste jag försöka lura in henne i badrummet så att jag kan undersöka och ev åka till vetten..
han är hur snäll som helst mot Trollmor och hennes ungar, men våra egna tjejjer går inte alls..
visst är våra damer rätt bitchiga så det kan vara därför, tror att de börjar bråken men han är hårdhänt..
kanske han skulle vilja bo själv eller med yngre katter? eller det spelar nog inte ngn jätteroll bara han inte behöver bo med våra damer.. inte så dominanta katter är nog bäst..
jag orkar inte detta med depressionen och all stress att inte ha boende
sen ska man packa och orka ta hand om sonen, vardags sysslor (det blir starkt eftersatt) och dessutom orka och ha råd att annonsera ut alla katter.. har lagt ungefär 400kr hittils på annonser utan resultat.
tidningsannonserna har jag inte fått in än utan de bara stoppas, anledningen som anges är att jag itne har ngt pris men det står tydligt från 400kr i annonserna.. får väl ringa dem imorgon om det inte funkar denna gången..
oj vilket långt inlägg, men jag tror att jag tagit på mig för mkt när jag erbjöd trollmor med barn tillfälligt boende, men överenskommelsen var att vi verkligen inte kunde mer än 2, max 3 veckor så jag hoppas att det löses

#17 när jag anonserat om kks katter så har Birgitta erbjudit sig att sätta in pengar till anonsen,
#18 ok vad bra! då får jag fråga henne om det med, ska skicka ett brev med faktura och kvitton från veterinär och sånt så jag kan ju fråga där..

#19 ja prata med henne, det är ju mycket anonser, egentligen ska det ju godkännas på förhand utlägg så bli inte besviken om det inte går, men kolla med henne tycker jag, detta är ju akut med dina stödisar,
Killen är ju så snygg! 

Puttar upp
nu har jag pratat med Birgitta, ingen lösning i sikte, vi har max till den 24:e på oss men egentligen så skulle det vara bäst för min hälsa om det blev löst nu :( har iallafall skrivit ut massa lappar som jag ska köra runt och tapetsera världen med…

jag hoppas denna lilla gosepojke får ett hem snart

#25 lappar e bra, ha med bild om möjligt, tycker så synd om er, räcker med att ni själva blir utan bostad,, ingen lägenhet i sikte?

Har frågat runt de jag kan komma på nu, till och med en på DV här om hon visste nån som vill ha nån av katterna, men inget napp än,,,,
anonsera järna i länen jämte dig oxå om du gör det på Blocket, är ju inte så farligt att köra en bit om man blir kär i en katt,
Jag har mailat en vän till mig som jag har pratat om kattunge med. De beslutade sig för att inte adoptera en kattunge, eftersom de tyckte deras yngsta var för liten än så länge (3 år). Jag skrev till henne om Sopis och att han passade jättebra med barn. De tänker låta katten vara ute på dagarna och har två barn, så det låter ju som att Sopis skulle kunna få det bra där :) …nu har de rest iväg på semester i några dagar, och egentligen hade de beslutat sig för att vänta med katt till nästa år, men man kan ju hoppas…
http://brisingasmycket.se
#28 & #29 tack för att ni försöker!!
imorgon ska vi köra runt och sätta lappar på alla affärer och liknande inom så stort område som vi bara har råd med, bensin e dyrt tyvärr. men en bra bit kommer vi iallafall :)
det viktigaste är att denna katten får ett hem, de andra 3 kommer hyffsat överens med våra (mest morrande och fräs) så dem kan man i nödfall ha med fast vi kommer att bo i pytterum, men Sopis måste få ett hem, mina katter tål honom inte. de är livrädda och mår dåligt av att ha honom i närheten..
ja de är lite speciella, en skyggis och en väldigt bestämd liten dam..
Jag tror att man kan få negativa associationer av namnet… när man söker ett nytt hem ska det nog mycket hellre vara gulligt eller fint… jag tror att det blir enklare då… om jag får ge min mening till det hela…
http://brisingasmycket.se

#31 måste faktiskt hålla med. även om man kanske tycker att det är lite behjärtansvärt när man vet hans historia så ja.. det låter ju inte så "fräscht" kanske. i ärlighetens namn.
ja han heter ju Liten och det har hag sagt till Birgitta med ;) men ja, Soprotaren är ju vad jag kallade honom först och vad han är "känd" som *s*

#33 kalla honom för Liten i anonserna, kan du ju prova med, anonsering är ju endel psykologi oxå,
#34 ok :) ska göra det, har bett dem ändra på KKS hemsida till att han heter Liten med.. så får vi se om det hjälper.
fast det är ju lite missvisande att en hankatt på nästan 7 kg heter Liten ;) men det har han tydligen hetat sen han var just liten och grannarna började mata honom.
det är så sorgligt att ingen hjälp honom mer än så, åtminstonde kunde de kastrerat och gett honom veterinär vård :(
Det var en del svenska boxare där den storvuxna boxaren kallades för lillen och en annan som var mindre kallades för jätten så nog kan en stor katt kallas för Liten.
Har tidningsannonserna kommit in än?
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
#37 nej jag har problem med tidningsannonserna, de blir inte godkända, anledningen som står är att katter måste kosta minst 100:- st men jag har skrivit från 400:-/st i annonsen.. så jag får ringa på måndag och fråga varför det inte fungerar.

puttar för att magda kan få hjälp med sina stödkissar,,
jag hoppas att jag kan få någon hjälp snart.. har för mkt att tänka på för att orka med detta med..
just nu känns det lite som att inte Birgitta tar det på allvar hur akut det är med Soprotaren, fick ett konstigt svar av henne att hon inte brukar ta tag i sådana här saker förrän det är riktigt akut eller nått sånt..
men jag kan ha missförstått, det var rätt rörigt alltihop just då..
men iaf, finns det någon som bor i Malmö och Lund som kan tänka sig att sätta upp lappar om katterna åt mig?
även andra städer/byar här i skåne skulle vara snällt om ni ville hjälpa, jag har inte råd att köra runt själv överallt och sätta upp lappar..

#40 skicka lappar med bild till mig så kan jag lappa i Växjö. går tåg stup i kvarten mellan skåne o växjö så transport e inga problem om man blir kär, men ha en bra bild på lappen så de blir KÄÄÄÄRA,,, vill du så pma ska du få min adress,
du kan ju skriva på lapparna att han även söker nytt stödhem,
#41 vad snällt av dig!
jag har gjort några lappar, men det kanske är bättre att soprotaren får en egen lapp och kattungarna en.. så att man får plats med bilder..
den lappen jag har har jag inte skrivit ut pris… det kanske man ska göra, så sållar det ju bort en del oseriösa.. är så dålig på sånt här med annnonserande..

#42 ja har du inga bilder nu så ordna det e mitt tipps, det är ju tyvärr stor konkurans nu med alla kattungar, o vuxna med för den delen,,

Hoppas att du får ett hem till honom. Tyvärr så har jag en riktigt bitchig dam på 9 år som inte går ihop med andra katter, annars hade jag tagit honom för han ser så mysig ut.
Har haft en mysig gosig hankatt i 15 år som gick bort förra året. Efter det så tål inte min tjej någon annan katt har prövat i 4 veckor och hon skrämde livet ur den katten så han kräktes. Så jag törs inte prova ens.
Lycka till.
Här kan du leta annonser också både för boende och katter!
Putt för lille Liten!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Puttar ! Liten låter trevligare på en så snygg kille!!!!!!!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Putar jag med för lille LIten!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

tack för att ni puttar!! ingen verkar vilja ha en Liten :(

Puttar upp

)