Har denna veckan på mig !
Någon som kan ställa upp och öppna sitt hem för denna tama kattflicka vid namn Donna. Hon är nu i stödhem men har bott in sig och slagits med deras egen hankatt som börjat kissa på nya ställen. Jag har denna veckan på mig hitta ett nytt hem till henne.Hon är okastrerad ,mycket tillgiven. Kan ordna så hon får kastrering o.s.v. i nya hemmet.
Donna finns i Klippan.Skåne.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Jag hoppas att hon hittar ett hem snart.

vad fin hon är!
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Såå vacker hon är! Puttar upp för kissen! Förstår att det blivit besvärligt med katternas osämja, ,men har ägarna provat med Feelaway? Kanske ge det en chans..åtminstone till ett nytt hem kan hittas åt den svarta skönheten!
sån himla fin katt ju…
jag hoppas att det finns någon därute för denna katt med..
Tack för tipset ! Har rekommenderat dom att köpa Feliway.
Debattia
Varför inte kastrera henne, då kanske det går bättre i hemmet?
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Har varit inne på samma diskussion,men det fungerade inte så bra.
Hade det funnits mer på kontot hos Helsingborgskatterna hade dom kunnat åka dit och göradet ,men hinner kanske inte skramla in så mycket pådom här dagarna???
Debattia
Finns någon som bor mellan Göteborg och Klippan som skulle kunna ta hand om katten för det finns en transport däremellan ?
Debattia
putt

*puttar jag med*…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Vilken vacker panter!! =)
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Får hon stanna i stödhemmet om hon kastreras?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Putt!!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Så vacker kisse. Hoppas du finner ett hem.
Hon får inte stanna för dom åker bort nu på lördag och vill inte riskera att katterna är tillsammans när dom har kattvakt. Ifall dom börjar slåss i alla fall.
Det är en liten katt med självförtroende. Hon gick direkt ut ur buren när hon kom dit och tittade sig omkring i lägenheten med svansen rakt upp.
Lägenheten har planöppning som är så modernt nu för tiden,men inte bra om man har flera katter….
Debattia
Oj Putt för den lilla kissen!
Puttar upp denna tråden ! Någon som kan ställa upp och hjälpa denna kattflicka.
Finns någon runt Helsingborg ,då har vi möjlighet så fort kontot tillåter kastrera,vaccinera och märka henne också.
Men finns det någon annan där ute som bor p åen annan plats så är det också mycket bra..Bara Kissen får hjälp !!!!
Debattia
*putt*

Var det den katten ni hämtade från Christell (min kollega)?
Jättefin kisse! Hoppas någon som har en liten plats kan ställa upp! :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
22.Det är den katten. Har nu sökt hem till den, lörd,sönd,månd. Fick nu plats till den på Tassebo.Fått tid hos vetten.Tassebo ställer upp med hela paketet,undersökning,kastrering,mm. Ordnat transport .
När jag meddelar vi ska hämta då ska dom behålla Donna. Fattar snart ingenting. Nu ska dom i stället avliva sin hankatt på 1 år.För den kissar på olika ställen.Säger dom har varit till vetten med den och hittar inga fel. Hittade honom innan han öppnat sina ögon, Blev placerade hos dessa vid 5 veckors ålder. Nu får jag leta ett hem till honom i stället .Har bett dem vänta med att bestälal tid för honom hos vetten.Annars gör dom det före lördag.
Gissa om det snurrar runt.
Debattia
#24 oj då, kan tänka mig att det snurar i huvudet på dig, hoppas att han klarar sig ifrån avlivning. Men kan Tassebo ta honom istället för sötisen Donna?

#25 Tycker inte de är värda att behålla Donna (eller någon alls) på vad det låter :(

Debattia

#27 Men ni andra har gjort ett jättebra jobb. Det är stödhemmet jag tycker burit sig dumt åt!
En tjej på Blocket efterlyser en liknande honkatt. Har kontaktat henne och hon skulle titta på bilderna.
Överhuvudtaget finns det en massa efterlysningar av katter på Blocket, men jag antar att ni kollar där regelbundet ifall det kan vara en av dem ni räddar?
Tassebo tar emot hankatten på torsdag !!!
Debattia
Det här låter ju jättekonstigt.
En okastrerad honkatt är väldigt ranghög, så en kastrering skulle säkert hjälpa till att få honkatten och hankatten som väl mäste vara kastrerad (?) på en mer jämlik nivå. Låter helt absurt att avliva en hankatt för att han kissar fel sedan en ranghög hona flyttat in.
Låter som att han protesterar, han känner sig säkert mobbad och vet inte var han ska ta vägen. Kanske de bara har en kattlåda som hon vaktar på också?
Hoppas det löser sig på bästa sätt!
MEn får båda kissarna plats på Tassebo? Även Donna?
#24 Verkar ju fullständigt sanslöst! Som #26 skriver verkar det inte lämpliga att ha katt överhuvudtaget. Alla dessa avivningsinriktade kattägare. Tål det inte! :(
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Har Tassebo så många platser lediga? Den här tiden på året. Det brukar ju vara nästan omöjligt att få in en katt där. Eller har de "andra planer" för katterna. Vad jag har hört så är de ganska kvicka på att avliva. Iaf förvildade skygga katter.

ja den människan borde inte få ha katt…låter inte seriöst alls…stackars kissar…

Har hört med Christell igen, men hon ville inte ha henne tillbaka.
Har pratat med dem och kommit överens om att skriva kontrakt.så fort det sker någon förändring ska vi kontaktas och absolut ingen avlivning får ske. Kommer hålla kontakten.
Debattia
Jättebra!!

Kollar ni först så att det inte är hennes katt, hon med annonsen?
Om stödhemmet ska behålla henne borde hon kastreras, vaccineras & idmärkas, så man är säker på att det blir gjort.
39.Aha,jag missuppfattade.Trodde du skickade info till hon som saknar sin katt ??? Var hittar jag annonsen ?
Debattia

*puttar*..

#40 länk till annonsen ligger i inlägg #31 i denna tråd. Jo jag har mailat o ringt henne. Men jag menade bara att innan ni skriver kontrakt med stödhemmet i Klippan kanske ni skulle stämma av med hon med annonsen/ ge henne en chans att hinna kolla om det är hennes katt eller ej. Hon sa att katten var kastrerad och den verkade mkt saknad.
Det är okey! Väntar tills hon kollat upp det.
Debattia
Josefa!!
Kommer du inte ihåg mitt kinesiska ordspråk ???
Debattia
Hehe, jodå!!

stackars Debattia, detta var verkligen en enda röra!!!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.