AKUT: Skjuts Västerås-uppsala
Jag vädjar här om skjuts till Uppsala, för den lilla kissen jag skulle lämna där.
Min skjuts hörde aldrig av sig som avtalat och här sitter jag.
Betalar bra bensinpeng för den som ställer upp.
Skrivit på Djurtransport?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Oj..Hoppas du hittar någon som kan köra.
Har du möjlighet att ta tåget annars?
Nej jag ska ta emot kattungespekulanter kl 14.
putt… någon som kan ställa upp? :)
Tack…kunde jag så skulle jag hyra bil. Men inget körkort har jag heller.
Har Terese någon som kan köra eller kan hon ev ta tåget?
Tråkigt att det strular nu när katten äntligen skulle få komma till nytt hem.
Jag är så himla ledsen just nu. Jag vet inte hur jag ska lösa detta. Jag kan ta tåget men måste hämta katten med och hon bor inte jättenära mig. Har som sagt ej bil och ej körkort.
#6: TereseE har en liten dotter som ej kan vara ute i denna värmebölja så tyvärr.
Någon i västerås som kan bistå med skjuts?
Jag kan betala hyrbil…någon som har körkort kanske??
Vi satt här och väntade kl 11.00 och trodde att Linda skulle dyka upp vilken sekund som helst. Av en händelse tittade jag in här och hade då fått ett pm om att katten inte kommer.
Snälla Linda ring mig så jag vet vad som händer, hoppas innerligt att vi ska få hit katten idag så den här olyckliga historien kan få en bra lösning för alla parter.
Kan inte personen/familjen som har katten nu ta sig till dig när vi tar hand om katten och de slipper alla andra "problem"?
Vi har inte heller bil/körkort och kan som sagt inte dra ut min dotter när det är så här varmt.
Finns det någon som kan hjälpa till? Det finns pengar i reskassan :)
Jag kan inte göra något när jag inte får svar då jag ringer. Felet är ju inte mitt.
Jag ville så gärna att det skulle funka.
Men hur jag än kämpar så är det i strid ström verkar det som.
Jag har 3 barn och ingen bil/körkort men viljan finns det lovar jag.
Jag kunde åka tåg eller vad som helst bara katten fanns här.
Dom verkar inte bry sig ett dugg dom som har katten.
*gråter* 
13 så många otacksamma människor det finns..
* stor kram *
Ja jag och TereseE har ju gjort precis allt. Men vi beslutade att människorna som har katten får lösa det själva nu ist.
Ha en underbar dag!
#15 Ush, så himla trist att det skulle bli så här!
Hoppas verkligen att det är så att familjen som har katten nu har bestämt sig för att behålla den själva och ge den ett bra liv och att det är därför de gjort sig okontaktbara…

nu hänger jag inte riktigt med.. problemet är alltså inte längre bara att det är knepigt med transporten utan dom som har katten har gjort sig okontaktbara? :(
#17 Enligt MammaLi så går det inte att få tag på de som har katten och de är bortresta. Läget kan ju inte vara akut då de inte ens går att få tag i. Jag trodde allt var bestämt (ännu en gång) men nu känns det inte som att jag kan göra mer.
MammaLi vill inte lämna ut den som har katten nu eftersom det är en bekant till henne. Och jag kan inte göra mer än att öppna mitt hem för katten, som inte går att få tag i.
Ska ringa och avboka veterinärtiden imorgon. 
Stort tack till alla er som varit beredda att ge bidrag till transport och kastrering av den här missen!
Vilken tråkig vändning detta tagit 
Vill de inte lämna ut katten nu….är de bortresta så undrar man var katten då är
Törs inte tänka den tanken…
Både mammal och terese har gjort vad ni kan, förstår att det måste kännas olustigt nu.

detta var inte vad jag hoppades på…..ja får man inte tag på ägaren så spelar inga bilar eller körkort någon som helst roll…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
#19 Minst sagt olustigt. Jag är ledsen, arg och frustrerad och kan tänka mig att MammaLi känner likadant.
Vi for iväg igår och köpte kattsand (vi använder PeeWee annars så det skulle ju köpas vanlig kattsand till nya katten), en mysig bädd och leksaker till missen som skulle ha kommit idag.
Och så blev det så här snopet…
Undrar också vad som händer med katten nu?
De vore ju bra om ni eller mammal kunde få kontakt med personen som har katten nu och höra hur de har tänkts sig ang katten…om de vill behålla den eller om de hittat någon annan som tar hand om den??
Så ni (vi) kan släppa oron förhoppningsvis.

De som ropade att det var så akut och nu inte svarar, Det är de som ska känna sig dumma och ingen annan, ni två har ju fixat allting. hoppas katten mår bra, och sådana bekanta kan man klara sig utan,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Vad tråkigt att det blev såhär :(
Hoppas av hela mitt hjärta att katten blir omhändertagen på bästa sätt iallafall.
Men Therese, kanske någon annan utsatt katt kan få mysa i bädden istället? Behovet är ju väldigt stort, tyvärr.
Som sagt, så tråkigt att det blev så här. 

Tråkigt det gick som det gick!
Terese du kan kanske tänka dig att ta hand om någon annan katt?
Finns de underbara Lunda katterna JP o Tyr som värkligen behöver få ett hem tillfälligt eller permanet de är i verkligt stort behov av att få komma in.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Tyvär så kan vi inte ta in en skygg hittekatt utifrån eftersom vi är fodervärdar (till en raskatt) och vi har en liten dotter och hund.
Hade fungerat så bra med en ung, tam och rumsren innekatt just nu då våran hankatt åker på sin sista parning och jag hade hunnit kastrera, id-märka, vaccinera och testa missen under tiden våran katt varit borta.
Vi bor inte så stort att vi har möjlighet att ha en hittekatt (med ev skabb mm) avskild under en längre period tyvär.
Blev så glad över att vi faktiskt kunde hjälpa den här katten…

Vilket ufo jag är. Kollade inte forumet på hela gårdagen. Jag hade kunnat bistå med skjuts. Jag finns tillgänglig i stort sett hela veckan ut ifall ni kan lösa övriga problem med vart katten finns osv.. PM:a om ni vill ha mitt mobilnummer. Kan vara lättare att få tag på mig då, eftersom jag inte sitter vid datorn hela tiden.
Alla djur behöver någon som bryr sig!
#28 Tror tyvär det tagit stopp på alla håll och kanter. Men ta kontakt med MammaLi och hör efter med henne, jag vet egentligen ingenting…
Jag ser vad ni skrivit. Kan ej garantera att det går att få tag på katten. men visst kan jag försöka en sista gång.
Kram!
#28: Har du tid på Fredag?
hur går det här då?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jag bokar fredag i mitt minne. Som jag skrev i PM till dig nyss MammaL, så kan jag lova dig att jag löser det på fredag. Bor ju själv i Arboga, dessutom bor alla mina syskon i Västerås, och alla (vi är 7 stycken) har körkort. Lördag em/kväll kan som sagt vara svårt, då det är power meet i stan, och vi, hela högen, tänkte dra ner med lite bira och käk och titta på spektaklet. Det är ju tradition.
Men behöver ni hjälp från och med nu till och med typ söndag så lovar jag att jag löser det. Kan tänkas att jag behöver någon timmes varsel, men nu är vi på min hemmaplan och då brukar det aldrig vara något problem…
Sitter dock inte vid datorn så mycket, men du fick mitt mobilnummer på PM, så messa bara så fixar det sig

*hoppas*…
hoppAS att det änltigen blir av!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#31 och #33 I dag är det fredag! 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

hur har det gått? någon lösning?…

MammaL får tydligen inte tag på katten, vad jag förstår. Jag fanns standby igår för skjutsning. Idag blir lite körigt, men i morgon kan jag igen, men det verkar som att det inte kommer bli av, tyvärr.
MammaL, du har mitt mobilnummer ifall du behöver nå mig.
hoppas också på lösning av detta
Maggan47

får hoppas att kissen blir tillgänglig….

undrar om MammaL fått tag på ägaren?.. har något nytt hänt?…

Jag har i alla fall inte hört något. Den här helgen kan jag tyvärr inte ställa upp med skjuts, men i veckan kan det hända. Har även hela familjen i västerås som man ibland kan försöka "muta" och tjata lite på
. Men som sagt, det verkar inte som det går att få tag på missen.

tråkigt… men vi får inte förlora hoppet… tack för rapporten Mison…
Det är ju så att TereseE också skulle vara med på det men jag tror inte att hon är villig att hjälpa till längre då det verkligen har strulat till sig. Förstår henne helt och fullt faktiskt.
Dessutom så messade ägaren mig en vecka efter att vi beslutade att inte göra något, kan ju inte påstå att vi inte gjort något för att hjälpa katten.
Kram!

#44 hur menar du? vad skrev ägaren?
Hon skrev att hon visst hade messat mig om adressen osv men jag har inte fått något mess. Dessutom så som ThereseE skrev så finns ju telefon att ringa med.
Jag fick en avhuting med ord som dessa:
Jag skiter i er nu!
Så skrev hon…trevlig människa lr hur?

#46 öh.. hon skiter i er nu? jag tycker att det verkar som att hon gjort det helatiden.
Jaa precis så känns det…som en extremt lat människa som verkar skita i allt hon åtar sig.

vad tråkigt svar…fattar inte hur folk tänker….