"Tyr inne"Lundakatterna JP och Tyr forts.
Detta är en fortsättning på tråden Lundakatten JP
Jean-Pierre och Tyr är två katter som matas ganska nära mårtenstorget i lund. Vi söker fortfarande efter stödhem åt dessa två pojkar.
Pengar håller även på att samlas in till dem, i en annan tråd. Dessa ska gå till deras kastrering, id-märkning och vaccination.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Diskussionen handlade senast om de stödhem man hittat men som sedan inte funkat av olika anledningar. Det är inget jag har koll på.
Den här tjejen jag fick mail av verkar bra, vi ska ses snart, och prata. Och hon verkar vara införstådd med att det är långt ifrån problemfritt. Får bara bra vibbar av henne, men vi får se när vi ses. Det är ju exempelvis inte passande att ha vilda studentfester när man har en skygg kise i samma rum. (inte när man har någon katt alls egentligen.)

Bara hon får ha katt i studentkoridoren, där gäller väll inte den vanliga hyresrättslagen? det får ju absolut inte hända att hon blir påkommen och vräkningshotad pg JP, då är det riktigt akut i ett nytt läge och där får man ju inte hamna, att gömma honom lär inte funka för katter låter hur man än gör, och är han dessutom okastrerad så luktar det,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Nejdå. Deras regler på det här boendet är att det är ok om hela korridoren är med på det. :)
hoppas då verkligen för dessa fina kissars skull!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
hoppas också, men JP ska väl kastreras i vilket fall som helst, ja båda förstås
Maggan47

Jo. kastreras ska dom. det tycker jag! onödigt att de springer runt där och flirtar med töserna och gör dem gravida :P
Ska träffa tjejen ifråga på onsdag. Ska nog visa henne stället då och så kanske hon får se jp, om vi har tur. Och snart kommer vi göra försök med att fånga in honom oxå, med drop-trap, med gullimats hjälp bland annat.

#3 bra att hon har så snälla koridorskompisar 
Flikar in för att kunna följa tråden…….. Hoppas det löser sig för katterna!

Idag träffade jag Malin som vill bli stödhem åt en katt. Hon kommer ha möjlighet att släppa ut katten i korridoren samt köket senare oxå, när katten slagit sig till ro. Så stödhem är klart, nu ska bara JP fångas in oxå. Eventuellt "ger jag bort" detta stödhemmet till katterna som är mer akut i malmö, dom som ska svältas till döds. Kanske är det även tamare katter som är lättare att hitta hem åt så hon sedan kan vara stödhem åt JP oxå när den andra katten flyttat. Det återstår att se. Men hon är i alla fall intresserad och verkar seriös, hon läser på socionomprogrammet. så det måste va en bra tjej :P
ja HEnnum du gör rätt. Förresten, tack för mössen! Jättefina ju! De kom i går…..

hehe. vad kul att höra. ^^ Jag är nybörjare ju, och lyckades aldrig fastna helt i det där virkandet, även om det var kul. Har fler här hemma som jag inte orkar ta mig tid till att sälja. kanske kunde skicka dem till dig? du verkar ha lite mer rutin på det där. :P
Hoppas JP får komma in nu till stödhemmet ganska omgående..Dom katterna som skulle svältas till döds får hjälp verkar det som..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
haha, Hennum, skicka dem till "centrallagret" Puma! Självfallet så får du bestämma till vilka behållningen skall gåt till. OCh portot för dem får du av mig

Essut: Jo, det vore verkligen bra om JP fick komma in. Han är sliten :( hoppas drop-trap funkar på honom. Borde göra det.
Gunilla: åh, ni har ett centrallager till och med. inte illa ;) Ska se till och skicka dom dit då! Det är inte så många däremot, så det blir nog ganska billigt. hah :P

Hennum! Kan du ringa/messa mig? Jag har försökt få tag på dej!

Jag väntar med stor spänning på vad den här tjejen kommer säga. Vill hon ta hand om JP eller inte. ^^ Hon kommer svara på måndag, skulle fundera lite över helgen. På onsdag ska jag visa Gullimat stället där de matas, eventuellt kommer de ha med fällorna så katterna får titta lite på dom utan att det händer något. Men eftersom det inte finns något stödhem redo så kan de inte fångas in än. Synd!

#16 trodde det var klart med stödhem till jp? studenttjejen ?

Jo, men hon började tveka. Dock har hon ändrat sig igen. Kanske inget bra tecken iofs. Men från och med på tisdag kan hon ta emot jp. Vi får fånga in honom nästa vecka helt enkelt.

#18 ja bättre att hon ångrar sig nu än när katten är på plats,,,

aah.. nu fick hon veta att en tjej som ska bo i korridoren i sommar är allergisk och vill inte att en katt ska vara där. så det här stödhemmet körde sig oxå.
åh.. stackars JP..
Men vad tycker ni, ska vi fånga in honom ändå och kastrera honom så länge och sedan släppa ut igen?
ja min åsikt är att det vore bättre att han blev kastrerad i alla fall oavsett.
tycker också han ska bli kastrerad i vilket fall som helst, och genomgången, så kanske det är lättare med stödhem sedan, i vilket fall som helst inga fler kattbebisar efter honom
Maggan47

Kommer precis från matstället. Både Tyr och JP var där. De ser förskräckliga ut båda två. JPs päls är ojämn, brun på bakre halvan och han rör sig som om han hade klåda, på vissa fläckar verkar pälsen kortare oxå, och han hostade/nyste.
Tyrs ena öra ser inte bra ut alls, ännu fler sår och nästan ingen päls, skakar på huvudt som om han hade öronskabb, låter inte heller bra med andningen. Hans små vita framtassar var aldeles gråa och slitna.
De måste till veterinären GENAST! och jag önskar att de kunde hitta ett bra hem, de är så slitna och verkar så trötta. Tyr följde efter mig en bit på vägen hem, han ville inte äta av torrfodret jag ställde fram. Kräsen kise. ^^
Snälla någon som har plats, hjälp dom! :(
Stackarars missar…..Någon som kan hjälpa dom??

Ångrar nästan att jag och pappa tog emot dom där katterna dom hade blivit vanvårdade, de verkar inte vilja bli sällskapliga och vi hade kunnat ta en liten Tyr istället :( Men det är väl lika miserabla katter allihopa.
Ska se om Gullimat och Vargtassen har tid i nästa vecka eller så, så att de kan komma till vetten. Få lite skabb-medicin och kastreras och vaccineras och bli tilltittade.
Vore ju bra…för det låter som de behöver ses över….blir så ledsen när man läser hur de har det.
Alla katthem är väl mer än överfulla nu….stödhem..Någon??
ja stackarna………putt!

Det var ändå en lättnad när jag såg Tyr i en trädgård precis i närheten, där han käkade på något grässtrå. När jag såg honom prasslade jag lite med matpåsen och då tittade han på mig och sprang emot mig. Jag är verkligen kär i honom, han är så liten och söt. Har länge varit orolig för att han skulle varit överkörd eller något, för har inte sett honom.

Vi får ta in kissarna och ge dem medicin mot öronskabb och avmaska dem och naturligtvis kastrera. sen får vi släppa ut dem igen…

Har länkat hit det var en som sökte kise hoppas hon vill ha dessa båda herrar!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Ja tänk…. De blir nog väldans fina, när de väl blir omskötta.

Putt

Har ett foto på JP, som han ser ut nu. Men det finns på en kamera som jag inte kan koppla in till denna datorn, utan får lägga upp den när jag kommer till min pappa.
Han ser hemsk ut pojken… Har svårt att äta och sitter med tungan ute oxå. Han var inte alls sugen på torrfoder. Tyr såg jag inte.

#33 Du kanska kan mms-a bilden ex. till mig så kan jag läggar ut den
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Det är uppenbart att det särskilt brådskar att få in JP, denna gulliga kisse. Hoppas det kan ske under veckan. Är han i så dåligt skick som du beskriver Hennum skulle han behöva också ett stödhem efter han varit hos veterinär så han inte behöver släppas ut igen.
Sökes: Någon omtänksam person som kan öppna sin dörr för lille JP innan det är försent. 
Har ni inte fångat JP än? Han måste ju in så fort som möjligt innan blir värre sjuk…Har ingen ett kök eller badrum han kan vara i så länge?? Varför ska alla hanar blir så sjuka innan man kan ta in dom??

Det fanns ju ett stödhem åt honom tidigare, är det inte aktuellt längre? Det är svårt att få tag i stödhem, även för kattföreningarna, dyker det upp en plats så gäller det att agera snabbt. Jag hoppas att JP får komma in denna gång trots att det kan ta tid med infångningen. Ring och prata med Haga, kanske kan de behålla honom någon dag för observation och konvalescens.

Stödhemmet jag hittade bangade ur, hon kände sig för osäker för att ta in en skygg hankatt. Troligtvis kommer hon bli stödhem senare till någon katt som är hanterbar och rumsren osv. Har tipsat henne om det här forumet.
Tyvärr är det en digitalkamera jag har, ingen mobilkamera. :) annars hade problemet varit löst. ^^

#38 Sorry jag läste fel i ditt inlägg.
Då blir det lite svårare
Vi får vänta med bildbomben!

fan.. nu kan jag inte lägga ut bilder.

stacxkars lille JP, hoppas verkligen att han kan få ett aldeles eget hem ,med en egen husse elr matte,,
Oj..usch…stackarn
så han ser ut. Hur kommer det sig att han är så i pälsen?
Han behöver verkligen komma under vård. Görs försök att fånga honom?

Ser ju inte ens ut som samma katt från i våras
Putt för hem till dem båda.

Återigen ring Haga veterinären, de kanske kan hjälpa till åtminstone några dagar om ni förklarar det akuta läget. Sjuka katter har rätt till vård. I nödsituationer får man göra det bästa utav situationen. Sedan behöver det inte vara så illa som det ser ut, katter som har varit långvarigt angripna av löss kan få en päls som påminner om JP:s. Säkert finns det någon hörna för JP. När kolonikatterna behövt ett konvalescenshem är det också knepigt (brukar till sist hamna några dagar hemma hos mig fast vi egentligen har fullt, men några dagar fungerar).
Åh putt för denna stackar lilla kisse! Så får han bara inte gå!
Åh jag gråter för lilla JP
Stackars lilla kisse som inte får bli omhändertagen och få vård. Finns det ingen som kan hjälpa honom?
Han ska väl inte behöva fortsätta att gå ute och bli sämre och sämre?
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
JP måste komma in nu.
Finns det ingen som åtminstone tillfälligt kan vara stödhem åt honom?
JP var tidigare svart med brunrött inslag. Vet någon hur det kan komma sig att han nu under senaste tiden blivit alltmer rödbrun i pälsen?
annebeate, att han blivit rödbrun i pälsen är väl soljlusets skull. MEn det som är alarmerande, är ju hur han ser ut för övrigt…. Arma katt!
#50 Visst är det så. Jag hoppas Praxis i kväll kan kolla upp honom. Jag blev alldeles förskräckt när jag såg bilden #42. Han var så fin när jag sist såg honom men det är ett tag sedan.
Snälla, hjälp JP!
#46 Håller med dig. Kontakta Haga dom kanske kan hjälpa JP omgående. Så där kan han inte ha det
ja till och med i värsta fall en avlivning vore ju bättre än detta. Arma djur som han lider
Stackars katter, så här kan de inte ha det i värmen, det blir ju infektioner i såren!!!
Håller med #46 om att ringa veterinärkliniken!

Men så här får man väl inte låta en katt gå omkring för att det inte finns stödhem. Det är ju att medvetet låta en katt lida, (om han nu gör det). Bilden talar ju för det i allafall.
Säger som Gunilla - till och med avlivning är bättre än att se honom så här.
Vad blir resultatet om man kopplar in Djurskyddsinspektören?

När jag såg JP sist såg han ut att nästan halta lite, men han åt bra och tvättade sig efteråt och såg inte lidande ut. Min uppfattning av honom har varit att han ser konstig ut i pälsen (undrar om han inte har lite långhår i sig för hans päls är lite ulligare än vanliga korthåriga, kanske bleks lättare i solen?) men inte att han är i jättekasst skick. Detr har dock varit ett tag sen jag matade honom, kan ha hänt en del. Ska kolla honom imorgon när det är min tur att mata och se om jag kan se några sår.
Såg i syudsvenskan en artikel om ett hem fötr hemlösa djur, Aggarp tror jag det hette. Kanske man kan lämna in honom där? Kan ju maila en bild på honom dit och se om de vill ha honom, stod i artikeln att alla djur lyckas de förr eller senare ordna hem till.
ja en sak är säker. Hade jag sett den lille stackarna så hade jag ringt djurskyddsinspektören, det hade fått bära eller brista. Han kan ju för 17 inte ens äta! Så vad som än händer, han måste bort från gatan.
I fredags eller i lördags matade Praxis JP med blötmat och då åt han som normalt. Han kanske inte gillar torrfoder. Hur som helst behöver han komma in och detta så fort som möjligt. Någon måste ställa upp med fälla. Tidigare försök att fånga honom med vanlig fälla har misslyckats. Får vara en drop- trap- fälla skulle jag tro.

Jag gav honom en burk tonfisk, det uppskattades. Men han verkade skyggare än vanligt igår.
Jag är inte i lund förrän på fredag och det kanske är svårt att fånga in honom på fredag kväll och sedan ta honom till haga, men i början av nästa vecka har jag tid. Om någon annan har tid innan dess, alltså nu i dagarna, så vore det ju fint. Men det gäller ju att ha en drop-trap för något annat funkar nog inte. Gullimat har ju en och den skulle vi använda, men så ska man ju ha tid samtidigt oxå.
det kändes verkligen hemskt att se honom så och tyr är inte mycket bättre. De måste verkligen in nu men jag har varken plats, körkort eller fälla, hade jag haft det hade han varit inne för läänge sedan.

Jag kontakta aggarps djurhem och beskrev läget men fick svaret att de har fullt :( finns det någon med fälla som kan hjälpa till att fånga JP? om man bara kan få honom till veterinären och kolla hur det är med honom så löser sig det nog med hem på något sätt!

Men någon hade väl en fälla och kunde hjälpa till? Har för mig att jag läst det tidigare.
Den som Guling fångades in i kanske finns till lån?
Var det Ninnis egen, någon som vet? Har för mig att hon erbjudit sig tidigare.
Gujllimat har en trop-trap-fälla, kanske också Crisse.
#63, skall självfallet vara Gullimat.
Putt! KAn ingen hjälpa dessa två stackare? KKS, Rädda KAtten, Skånekatten? någon av dessa kundde väl i allafall kunna hjälpa till med fälla och transport till vet?

Hennum
Fått ritning på Drop-Trap här på sajten. En Simson lade in bilderna på den. Om du behöver ritningen kan jag lägga in den här. Det är den som det finns bild på i din förra tråd tror jag.
Gullimat, du hade väl en drop-trap-fälla du kunde låna ut?

jag har en annan tråd där jag pratar om drop-trap-byggandet, bra o ha det i två separata trådar tycker jag, då de behandlar lite olika saker. :)

Kanske är det möjligt att låna fällan av Rädda Katten en dag om det inte löser sig på annat sätt. Tyvärr har föreningen bara en fälla som används flitigt för TNR-projektet i Malmö. Dessvärre har jag två, kanske tre kattfamiljer som måste fångas in och placeras någonstans, var vet jag inte eftersom inga stödhem är lediga… Men kan man bestämma en dag i förväg så går det säkert, jag har ändå inte tid att fånga in kolonikatter sju dagar i veckan. Min e-mail är webmaster@raddakatten.se

Är det en drop-trap ni har? Det känns säkrast att prova med det, då han hittils inte gått in i vanliga fällor och då kanske man bara slösar på tid.
Angående avlivning så anser jag att en veterinär är bäst lämpad att avgöra det, en bild säger ofta så mycket, men ibland ingenting alls. Det kan ju se värre ut än vad det är, eller tvärt om såklart.

Det är en vanlig fälla RK har. Såvida ni inte har en drop-trap fälla får ni väl testa med det ni har om det är akut, för kattens skull. Jag har fångat 39 katter de senaste tre månaderna med denna, men visst man får ha tålamod givetvis. Fällan finns i Malmö och kan lånas de dagarna som vi inte fångar in katter själv, maila mig i såfall.

Vi har ju provat innan, o de har inte funkat. Kanske lika bra att prova med det om vi inte får tag i någon drop-trap. men jag vill helst ha in honom på måndag, han ser rent förskräcklig ut. har gått ner i vikt mycket oxå. lilla gubben :( det gör så ont att se honom såhär.. tror han har mask o skabb o loppor o många fästingar o öronskabb o allt… :(

Fiske nät? Håv?
En stor håv borde inte vara allt för svår att tillverka o träna in sig på.
Bara några trötta blonda tankar fall ni inte får tag i en drop-trap.
Ninni 123 har en fälla med, tror inte den används o den finns ju i lund.
PM om ni vill att jag ska höra med henne har kvar hennes tel nr.

ja… har funderat på håv. finns en fiskeaffär en liten bit härifrån, de kanske har bra håvar som man använder till stooora fiskar. Borde ju funka till katter med. och håv skulle nog funka på jp, det går att gå ganska nära honom.

#74 grannen fångade in sina kaniner som inte är vidare hanterbara med en gigantisk håv som är till laxfiska har jag för mig,,,

okej. undrar hur mycket en sån kostar…

#76 inte en susning,m antagligen dyra,,,,, men om någon känner någon som fiskar och har en så,, men , klart, nätet kanske går sönder,,,… monsis ide om att göra en egen låter billigare,
Hur har det gått? Har du fått låna en fälla från Gullimat??
Ja hur går det?

Det går inte framåt alls :(
Det skulle vara underbart om vi kunde få in honom idag, han ser förskräcklig ut! Men det känns inte som att jag klarar av att organisera det här. Jag tror inte det funkar med vanlig fälla och därför känns det smartast att testa med droptrap direkt för jag är väldigt säker på att det funkar och då sparar man tid. Men jag får inte tag i någon! Han kan inte gå där längre, man mår riktigt riktigt dåligt och jag vet inte vad ja ska ta mig till
funderar på att ta en filt och slänga över honom o bära honom med mig hem, och ta honom med bussen till en veterinär 5 minuter härifrån. men det är nog ingen särskilt smart lösning. jag äger inte ens någon transportbur och jag är helt pank och kan inte köpa någon.
gaaah! vad ska jag ta mig till? :(
först ge upp tanken med håv, det är ingen lätt sak om man inte vet vad man gör för har du en sprattlande katt i håven och ska försöka få in den i en bur, inget jag skulle prova på och då har jag ändå varit med när folk har gjort det.
Hur länge har fällan fått stå med mat i tidigare när ni har försökt? Om man matar in dem ett tag brukar det fungera och de är hungriga. Om man ställer maten längst fram ena dagen och så flyttar man den innåt tills den står längst in brukar det fungera. Har ni använt filt över eller utan tidigare?

Men vi vågar inte låta fällan stå där, den kan bli stulen eller vandaliserad eller något… Annars hade vi låtit den stå där och gått och tittat till den då och då. Men där går mycket människor förbi. Plus att jag inte har rygg till att bära en tung fälla fram och tillbaka från mig till matstället, även om det bara tar 5 minuter att gå. Annars hade det ju varit en lösning att vänja dem vill fällan på det sättet.
Gullimat, nu har du chansen att hjälpa JP och Tyr så kom igen nu…

jag kan ha en säckakärra att köra den på iofs.. men så ska jag ha plats till fällan och kärran ifråga. :P ganska svårt när man bor i ett litet rum i en studentkorridor, jag får knappt plats själv. Skulle kanske kunna sno duschen som förråd i korridoren, och en metallfälla borde ju tåla vattnet :P

Jag har nu varit och kollat på fiskehåvar. De var alla ganska stora, och några av dem hade ganska klen ram, men en var kanske 20 cm bred o 40 hög i öppningen med en tjock aluminiumram. Den hade nog hållt i nätet oxå, problemet är att öppningen nog är för stor för att inte katten ska smita ut…
Ni som fångat katter med håv, hur och var fick ni tag på håvarna?
Jag tror inte heller det blir lätt med håv.
Gullimat, du har en trop-trap-fälla och kan göra en fin insats nu för JP och Tyr.
Finns det ingen i närheten som kan hjälpa till så JP kommer in och Tyr oxå??
Snälla någon..hjälp Hennum.
Först ska du lyckas få katten tillräckligt nära att du kan slänga håven över den (gäller att vara smidig) sedan ska du hålla kvar håven mot backen när den studsar och far som en vilde, lyckas snurra nätet så att den inte kommer ur håven igen. Är du där ska du lyckas få in katten i en transportbur ifrån håven utan att tappa den när den slåss för sitt liv hängande i nätet.
Misslyckas du och katten smiter så glöm att han kommer i närheten av dig.
Personligen hatar jag håvar och fångstsnaror.

Jag och gullimat har pratat idag och vi ska ses ikväll och göra ett försök med drop trap :) Praxis kommer även vara där och Vargtassen.
Nu minsann! Nu blir det av. Håll tummarna nu med er. :)
angående håvar kan jag tänka mig att det gäller att ha rejäla handskar på sig.
det måste vara ett väldigt jobbigt sätt för katten, men ännu värre är det ju om katten ska gå kvar ute.

Håller tummarna!
Åh vad bra att ni skall träffas ikväll och då hoppas jag att lilla killen vet sitt bästa och går in i fällan nu när hjälp finns. Hoppas att ni lyckas med gemensamma krafter. Här håller vi alla tummar och tassar vi har för lyckad fångst och önskar också att Tyr kan få hjälp.

In i fällan nu JP för ditt eget bästa.
Håller tummarna att det fungerar i kväll.

Ja… han måste vara lite smart nu, pojken. eller dum, beroende på hur man ser på det. men han brukar vara hungrig varje gång så säkert låter han magen styra vart han går.
Kanske kommer det behövas mer pengar, vet inte hur mycket det är på kontot.
Och så ska vi ju ha in Tyr med, han mådde inte mycket bättre än JP när ja såg honom senast..
Så bra, då håller via alla tummarna i kväll!
JA verkligen! Hoppas att det går bra nu!
Hoppas..hoppas….bra att ni är flera som hjälps åt.
In med dig nu….

Vi har nu fått in Tyr i droptrapen och han är påväg till hagaveterinären! *hoppar och skuttar av glädje*
JP såg vi tyvärr inte alls till, men han brukar ju vara där och vi kommer försöka fler gånger. Funderar lite på onsdag.
Nu kommer det behövas mer pengar, för det kommer ju gå åt nu till Tyr och säkert behövs det pengar till mer än bara kastrering, då de ser ut att ha diverse andra problem, vilket veterinären får kolla upp imorgon.
Så om ni har en liten slant över så sätt gärna in den på kontonumret till haga det ska finnas i en gammal tråd, en insamlingstråd. Insamling JP eller något sådant borde det heta.
jag ska starta en ny tråd med en rubrik som är lite mer passande, för nu ska vi försöka hitta ett stödhem till Tyr, vore synd om han ska tillbaka dit.
Åh grattis till en kisse! Då tar jag och stänger ner här och sätter mig och virkar en godispåse till dessa två! Dt åskar snart ändå så dåkvittar det med datorn

:D åh, gulliga gunilla! ^^
Åh vad bra att Tyr är inne!!! 

Puttar för stödhem till Tyr!!

Denna tråden kanske ska låsas då vi har en ny med en informativ rubrik ^^
Toppen att Tyr fångats in!
Nu gäller det att även JP låter sig fångas in. Han är verkligen i behov av att få komma in så han inte ensam blir kvar där ute. Var är du JP?

änligen får Tyr komma till vetten, hoppas att ett hem kan hittas med, vad duktiga ni vart alla som hjälpts åt o matat så ihärdigt o fångat i kväll,
Åh..så skönt..en liten misse inne 
Bra jobbat.
Håller tummarna för JP nu.
underbart att höra, skönt att en av dem är under vård äntligen.
Härliga nyheter att ni iallafall fick in en av dem så han får den hjälp han behöver. Dessa kissar har gått ute så länge så vi får hoppas att det löser sig sig så att inte behöver komma ut i ovissheten igen.
Hoppas att ni får in JP vid nästa försök för båda kissarna behöver veterinärvård. Väntar med spänning på vad vetten säger om Tyr och hans hälsotillstånd.
Skall skicka ett bidrag till dessa kissars vård.

här är nya tråden om att stödhem sökes.
tack alla fina ni som bidrar med pengar. :)
skönt i alla fall att Tyr är inne, bild tack, JP pengar hos Hagavet. gäller väl även honom, eller hur, men nu är det JP SOM SKA IN
Maggan47
På Pumas Centrallager så ska det finnas två tärningar. HAr PMat henne nu om även de kan läggas till dessa kissar! På lilla forumet, alltså!
Vad sa vetten om Tyrs hälsa och var är JP nu??
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Tyr är några tänder kort på underkäken, han hade inte så många där. I övrigt så var han väl helt ok, om än sliten.
JP är ute kvar.